A Disney a napokban vázolta azon tervét, amely szerint a szórakoztatóipar, a vidámparkok és a fogyasztói termékek a következő 100 évben a technológia segítségével turbózzák fel a történetmesélést.
Bob Chapek vezérigazgató bár kerülte a metaverzum szó használatát, de már tavaly ebbe az irányba kormányozta a vállalatóriást. Chapek szerint a Disney a következő-generációs történetmesélést látja a metaverzumban, és fel akarja használni a vidámparkok és a streamelések adatait, hogy személyre szabott szórakoztatási élményt nyújtson, még a Marvel és Lucasfilm stúdiók kapcsán is. Szerinte a következő-generációs történetmesélés keretében a vendég Disney-életstílusát egyedi élményekkel kell kiszolgálni.
Érdekesség, hogy Chapek már a vezérigazgatói poszt betöltése és a metaverzumos őrület beindulása előtt azon fáradozott, hogy kiterjessze a vidámparki élményt azokra, akik sosem látogatják majd meg élőben ezeket a parkokat.
Tavaly egyébként egy veterán média-és tech-vezérrel már a Next Generation Storytelling and Consumer Experiences részleget is elindították, és ötletelnek, hogy kiterjesztett valóság és más technológiák segítségével változtassák át a történetmesélést. Chapek szerint a most megjelent, 8-perces AR-film is mutatja, mire számíthatunk a következő 5-10 évben.