A brit adatvédelmi hatóság arra figyelmeztette a cégeket, hogy amennyiben AI használata mellett döntenek, vegyék figyelembe az emberek magánszférához való jogait, különben nem csak az emberek bizalmát veszítik el a technológiában, de bírságot is kapnak a nyakukba. Felhívták a figyelmet, hogy minden körülmények között védeniük kell az ügyfelek személyes információit az AI alkalmazásakor.
Aki nem működik együtt, az nem lesz nyereséges – közölték, majd büntetéseket helyeztek kilátásba azok számára, akik nem tartják be a szabályokat. Hangsúlyozták, hogy ha az emberek elveszítik a bizalmat az AI-megoldásokkal szemben, akkor nem valószínű, hogy használják, utána pedig kevés haszna és innovációja lesz a társadalom számára.
A britek persze nem csak az első AI-csúcstalálkozón foglaltak a témával, azóta is top téma náluk is az AI és annak szabályozása (az AI-törvényeken az EU is dolgozik).
A brit jegybank a pénzügyi cégek AI-használatát is elkezdi megvizsgálni, mivel a gépi tanulás és az AI a csalásoknál és pénzmosásnál állításuk szerint már rég bevett technológiák, de más területeken inkább kísérleti szakaszban tartanak ezekkel a cégek.
A jegybank az FCA-val karöltve a bankok és pénzügyi cégek túlzott tech-függőségét is szabályoznák, mivel a bankok, biztosítók, befektetési cégek külsős tech cégek felhőire és szolgáltatásaira építenek, elég viszont egy hiba ezeknél, és máris számos cég szolgáltatása leállhat.