Új hozzászólás Aktív témák
-
vecsepapa
csendes tag
Hibajelenség: Az ablakmosó csak annyira "pisil" mintha majdnem üres lenne a tartály. Motor nem nyom annyit?
Tegnap a hidegben pedig nem kapcsolt le a motor hiába engedtem el a spricnit.
Akkor a motor is meg a kapcsoló is beteg vagy előszőr csak nézzek körül a kapcsoló környékén?[ Szerkesztve ]
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
vecsepapa
csendes tag
Akkor favóka eltélíesítés projekt indul.
Gyári légszűrő a helyén, hűtő lekartonozva.
Jövő héten felkerülnek a télipacskerok, fagyállómérés és jöhet a tél"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
Retro DJ
aktív tag
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #7613 üzenetére
Bocs, de ez sajnos csak az elmélet amit leírtál.
De a (21 év) Favoritozás gyakorlata azt mutatja, hogy akármit csinálsz, akármilyen termosztátot raksz be, ha lezárod a hűtőt kicsit előbb melegszik a motor, és kicsit jobb a fűtés.
Csak el ne felejtse az ember kivenni tavasszal, idén májusban kollégám busz motorját főzte így meg sikeresen. Mit mondjak, nem dícsérték meg[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
Atuska75
tag
Üdv! Tegnap hazafelé összefosta magát a verda, nincs alapjárat és motorfék üzemmódban is rángat. Alapjárati szelep jó mert, gyújtás ráadásakor kattan (tehát behúz) Nem tudok rájönni mi baja lett.Fordulaton szépen megy és húz is, nem értem.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
vecsepapa
csendes tag
Kartonozva üzemmeleg állapotban és még a városi tötyörgésben se megy följebb.
Olyan fűtésem lett hogy gatyára lehet vetkőzni bennt"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
Atyus77
csendes tag
Üdv. urak.
Váltó vásárlás előtt állok és érdeklődök hogy nektek mennyire kotyog a féltengely-csukló tokozat , tehát ahova bemennek a féltengelycsuklók ?
Jó állapot esetén is kotyoghat egy picit ?..vagy annak nem szabad kottyanni semmit ?SKODA FORMAN
-
Tom5
addikt
Sziasztok!
Gondoltam megosztok pár képet a kocsimról. 96-os Felicia. Most volt küszöb és hátsó ív cserén, le is fújták.
Ma délután feltettem a téli kerekeket, az alufelniket letakarítottam és mentek pihenni a garázsba.
Nagyon szeretem ezt a kocsit, két éve vettem munkahely változtatáskor, kevésből kellett olyan autó amivel napi 100km-ert megteszek. Jól választottam. Az utód jövőre vagy esetleg utána egy Fábia lesz. -
Retro DJ
aktív tag
Hétvégén végre műszeres körülmények között állítottam be a lamda szonda monitort. Mondanom sem kell, hogy nagyot csalt az otthoni körülmények közötti beállítás.
Ami eddig is látható volt, hogy szar helyen van a szonda. Álló helyzetben egyáltalán nem melegszik fel, sőt visszahül.
Folyamatos menet közben az tapasztalható, hogy állandó, pl. 90 km/h sebességnél bezöldül a jelzés, és optimális a fogyasztás, azonban lassításkor, alapjáraton, pőtyögéskor nagyon bedúsul. Na ezen kellene még faragni, de majd csak az után, hogy megfelelő helyen lesz a szonda.
A könyök már megvan, sőt benne van a szonda hely is (két helyre is tehető módon), csak ki kellene cserélni .
Retro
-
Tom5
addikt
A vizpumpa ha rossz vagy ereszt adhat ki hangot? Merre találom Felicia esetében?
Nagyon lassan de fogy a hűtővizem, fűtőradi cserélve lett (irtozatos állapotban volt)
Ezért gondolok még a vizpumpára... -
rob210
nagyúr
A vízpumpa ha ereszt az bizony zajos.
De nem a hideg beálltával kezdett el ereszteni?Mert akkor az is lehet, hogy csak a bilincseket kéne kicsit meghúzogatni.
A vízpumpa eresztése elég látványos tempós vízfogyást eredményezne.
Mennyi megy el mennyi idő alatt?Ezen a képen gondolom rátalálsz
Főleg ha azt is beteszem, hogy néz ki[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
nagyúr
Ilyenkor érdemes kikartonozni a kocsit.
Ha állás közben csöpög akkor az látszani fog a kartonon.
Ha menet közben tűnik el a víz akkor az valóban lehet vízpumpa, főleg ha cicereg.
Vagy lehet akár más probléma is.
A vized tiszta az olajbetöltő nem trutyis?Egyébként a vízpumpát érdemes meghallgatni egy jó hosszú csavarhúzóval.
Ráteszed füled rászorítod ha csúnya a hangja akkor csere.Renault power
-
Atyus77
csendes tag
Üdv. urak.
Sikerült szereznem egy váltót . 136 -L régi Favoritból származik , a csukló"tartók" egy nagyon picit kottyannak,de alig érezhetően ,szerintem az belefér. ,..az enyémhez képest új állapotú
Formanba cserélem ,..kíváncsi vagyok mennyi különbség lesz a fordulatszámokban , és mennyire lomhul le.
Hoztam még egy fékszervót is ,de azt az Uazba fogom majd befaragni ...
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
Most cseréltem én-is a vízkeverőt ,naponta töltögettem utánna 0,5-2 litert ,de én láttam hogy ott csöpög el.
Nézd meg van-e a kicsi alatt vízfolt ,ha nincs akkor ott más dolog lesz ,..valami cumisabb .
SKODA FORMAN
-
gs20
tag
Hát, nekem a 90-es Favinak érezhető javulást hozott a 94-es váltó.
Jobban gyorsul, emelkedőket jobban bírja.
Terhelt autónál sokkal-sokkal jobb. (nekem a terhelt autó=5 személy + cucc + utánfutó megrakva)
Hártány, hogy városban túl gyakran KELLENE kapcsolgatni, de simán ki szoktam hagyni egy fokozatot, tehát ott is jobb .E=MZ²
-
Marczi80
tag
Megmondom őszintén, engem leginkább a váltó fogyasztásra gyakorolt hatása érdekelne. Csenke-Pozsony távot szoktam naponta megjárni 2x, tehát kevert városi-vidéki használat, 2x 30 kilométer naponta. Átlagfogyasztásom 6,8 liter...
Forman forman váltóval.In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
wladymir
csendes tag
Üdvözletem.
Nagyon tele a tököm a favoritommal,gyujtás szarakszik,dombon nem akar felmenni..stb
kéne nekem valaki aki meg tudná csinálni,olyan ember aki meg is tudja csinálni.
És esetleg a karbituningot is
esetleg tudtok valakit? -
gs20
tag
válasz Marczi80 #7641 üzenetére
Nekem a késöbbi váltóval eszik kevesebbet. Tehát a rövidebbel, amivel többet forog a motor. Arra tudom visszavezetni, hogy kevésbé erőlködik, nem kell annyira nyomni neki. Ezzel az áttétellel, és karbibeállítással, ha felgyorsult 90-95-re, ott 2700 körüli frodulaton elég jó a fogyi, itt gázt alig kell neki nyoni, és mégis jól megy. 2400 alá esve már megtorpan, akkor 3x akkora gázt kell nyomni.
Egyébként nekem kb 20%-ban a leírt 5fő+megpakolt utánfutós terhelés van, 80%-ban 1 vagy 2 személy csak. Általában Tapolca-Veszprém-Pápa útvonalon járok, tehát azért vannak dombok is. Összességében nekem is 6,5-7 liter körül van átlagban a fogyasztásom: utánfutós 5 személyes verzióban 8-8,5 (de terhelten az ötödik ezzel a váltóval is felejtős, a gyárival a negyedik is az volt. rövid váltóval már elmegy sík úton negyedikben is) Ha csak egyedül, vagy asszonykával vagyok, akkor 6,2-6,5 volt nyáron a fogyi, pár hete már közelít a héthez (6,9 volt legutóbbi tankolásnál, hiába: sok a város, boltbajárás, szívatóval)E=MZ²
-
Mágus2
Közösségépítő
Ezt ôn is meg tudom erősíteni. Nekem a hosszú váltóval nincs 7 alatt. Bár itt sok az emelkedő, lehet az alföldön én is elcsettegnék 6 liter körül. Ha nincs emelkedő és egyenletesen lehet haladni, akkor mutatkozik meg a hosszú váltó előnye. A fordulatokhoz, meg annyit, h vissza kell kapcsolni 4.be, ha erőlködik, és akkor nem kell annyira taposni.
-
Marczi80
tag
Mágus! Szoktam haza járni Formannal, ilyenkor megvagyok pakolva rendesen. Eddigi rekordom Galánta-Rimaszombat távon Ipolyságon keresztül (úgyhogy azért nem mondanám síkságnak) 5,5 liter - igaz 2en voltunk kevés csomaggal.
Viszont rendszeresen jártam Pozsony-Kenyhec távokat (ott álltam meg mindig tankolni kagylóséknál) ami ugye a Szoroskő és Szalánc után van, akkor sem volt több 6,5-től.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szűkségem. Vettem egy Skoda 120L-t, de a szívatója kicsit rakoncátlankodik. Hiába tolom le kis járás után a kart, visszaugrik, ergo csak szívatóval megy a kocsi. Erre van valami megoldás, vagy bowden csere? Ha az utóbbi, ezt a mutatványt mennyiért csinálnák meg nekem?
Köszi előre is a választ!
U.i.: Meg még annyi lenne, hogy az üzemanyag jelző mikortól kezd felfelé ívelni? Csak mert egyszer tankoltam bele vásárláskor 5 litert, később 10-et, most 7-et és csak annyi változás történt, hogy nem világít a vészjelző.
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
Nem túl sokat, pár km-t. Meg picit kormol indításnál, kollega azt mondta, hogy ki tudja mennyit állt előtte. Elképzelhető, hogy az állástól is el tudott a karburátoron állítódni a szívató? Amikor lehúzom olyan, mintha valami rugó nyomná vissza. Bocsi a hülye fogalmazásért, csak annyira még nem értek a kocsikhoz. Fényezni tudom, de szerelni nem.
Szerk.: Nem lehet, hogy az üzemanyag mérőnél is csak elmozdult valami? Hol tudom azt megnézni?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- E-roller topik
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen