Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz 30z.Samu #7650 üzenetére
Tank a hátsó üléssor alatt van. Ott lehet megnézni.
Szerintem nem állítódott el, csak szorul a bowden. Elég egyszerű megnézni.
Kell hozzá egy komoly műszer(8-as villáskulcs) Le kell kötni a szivató bowdent a karbiról, és jól megmozgatni. Érdemes fékfolyadékot spriccelni a bowdenbe, az megeszi a rozsdát, megkeni, és télen sem fagy meg.(fékfolyadékkal vigyázz mert megmarja a festéket, ne cseppenjen a lakkra)
Ha ez megvan, teljesen bezárni kézzel a szivatót, visszatolni a kart és visszakötni a szivató bowdent. Nem nagy mutatványt, kezdőknek talán egy óra. Este keresek neked valami képet a karbiról, h hol van a szivató, milyen állásai vannak, és hogyan kell lekötni a bowdent.
-
30z.Samu
félisten
Azt megköszönném. Első kocsi, úgy hirdették meg, hogy tökéletes állapot, de hagy kis kívánni valót maga után. Ezektől függetlenül üzemképes persze, csak jó lenne, ha minden pöpec lenne benne.
Hogy tudom rendesen befújni a bowdent? A kárpitot le kell szedni valahogy róla?[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
rob210
nagyúr
-
-
Retro DJ
aktív tag
Urak, urak help! A Favink szelvedo allasban (tehat csak a felso futeskar van elhuzva, meg a meleg levego) nem fuj az ablakra semmi levegot .
Nezegettem a robbantott rajzokat, de nem akadtam a futescsovek elrendezesere.
Mennyire kell szivasra keszulnom?
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz 30z.Samu #7654 üzenetére
A motortérben ha szemből ránézel a karbira a következő látvány fogad.
A pirossal bekarikázott csavar fogja a szivató bowden borítását, a kékkel jelölt, magát a szivató szálat, ami a szerkezetet mozgatja.
A két sárga a szivató két végállása, jelenleg a képen a szivató nyitva van, a kar az utastérben teljesen le van nyomva, ha zárni szeretnéd és felhúzod, akkor a másik határolónak ütközve megakad. Ha nem egyenes a drótszál a bowdenben, akkor akad, ez egy igen kényes része a rendszernek, szépen tud rugózni, ha már elhajlott.
A szivató bowdwn leszereléséhez a két csavart kell megengedni. Miután lekötötted, jól át kell mozgatni a szivató karját, a bowdenbe is fújjál WD-t.
Összeszerelésnél, arra kell figyelni, h a pirossal jelölt csavart csak érzéssel kell meghúzni, pontosan annyira, h a bowdwn borítását megfogja, de a belső szál mozgását ne akadályozza. ha túl laza,akkor kiesik a foglalat és nem fog elzárni a szivató, ha túl szoros, akkor nem fogod bírni visszatolni a szivatót.
Kérdés ha van, akkor csak bátran.
-
30z.Samu
félisten
Nem, ott nem fújtam le. Mint írtam nem igazán értek az autó szereléshez a WD40-et is úgy mondták nekem. De törekszem arra, hogy kívül-belül ismerjem a Skodám. Nem csak használni akarom, vigyázni is akarok rá.
Mágus2: Köszi! Ha lesz egy kis szabadidőm, megpróbálom megnézni.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
wladymir
csendes tag
ÓÓÓ nagy köszönet a sok reagálásért: De sebaj azért leírom,hogy úgy néz ki megoldódott.
-
rob210
nagyúr
válasz wladymir #7666 üzenetére
Tudnál egy kicsivel részletesebb infót is adni, mik a tünetek, mit mikor csinál?
Mert az, hogy nem megy fel a dombon az egy dolog, de a gyújtással mi a bibi?Reagálni épp reagáltam volna, csak sok a meló, most egy kis nyugi van végre, talán reggelig már csend lesz.
Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
-
Atuska75
tag
Ma végre megoldódott egy igen sokszor fejfájást okozó probléma (állandóan lecsapódó csomagtérajtó). Megjöttek a gyári Felicia gázrugók, be is dobtam őket egyből. Elsőre úgy nézett ki nem lesz jó bele mert hosszabb és kellett egy kis erő hogy le tudjam csukni, de elfér és sokkal erősebb mint a Favié. Azt mondták nem fog bezáródni pedig csak arról van szó hogy, ameddig bement a szár a Feliciában ott van egy kis vakrozsda rajta és azon kellett átnyomni, utána már úgy jár mint az új. És ami nem mindegy nem hogy nem csapódik le, de magától felnyílik ahogy azt eredetileg is kell neki.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
vecsepapa
csendes tag
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Atuska75 #7672 üzenetére
Nem tudom, hogy eredetileg hogy kell neki nyílni, de nekünk sosem nyílt magától (persze 22 év az 22 év).
Az viszont biztos, hogy én egy éltre megtanultam (más kárából), hogy ahova amilyen rugót tesznek ott olyanra kell cserélni. Nem gyengébbre nem erősebbre.
A haverom off Suzuki Burgmanján az ülés nyitó/támasztó gázrugó erejét nem tudtuk meghatározni, csak saccoltunk 150N erőt. Megrendelte a megfelelő hosszt (gyáriban 22 rugó lett volna, a gyártott 6 ezer).
Örült annak, hogy úgy pattant fel az nyereg mint a kisangyal, bár egy kicsit nehezebb volt zárni.
De egy szép napon ahogy motorozott, egy nagy csattanás kiséretében a nemesebbik szervét eltalálta a gázrugó, mert elfáradt a csatlakozás pont, és átszakította a nyerget. Több hónapos kezelés után sem lett olyan a cerka mint azelőtt.
Kiderült, hogy a gyári 90N-os volt. Ennyi elég nekem.
Retro
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7676 üzenetére
Gyárilag ugyanakkora való bele (mármint nyomásra) de a Feliciáé 15 mm-el hosszabb. Gyárilag a Favié is így nyílt, most csak annyi a különbség hogy, kicsivel magasabbra nyílik. Nem mellesleg már nem esik a fejemre mint eddig minden hidegebb nap.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
manlions
tag
Mágus akkor én meg sem merek szolalni az én fogyasztásomra 12literrel ment el 230km a legmesszebbi táv 20km volt 2x Székesfehérvárra többi itt a faluban javában szivatoval. nyáron pedig Szfvártol Letenye a 8sz.uton 24literrel ment el 450km pedig nekem a hosszu válto van 90 es 136L a sárkány karbi a Te utmutatásod alapján lett állitval! 90_100 az utazom én elégedett vagyok vele nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Jansz
csendes tag
Sziasztok fórumozók! Már korábban írtam nektek,h mennyit szívtam a komplett hátsófék cserével, a dolgot azóta megoldottam, minden a helyére került, működött a fék rendesen,ám, hogy ne legyen a boldogság sokáig olyan felhőtlen,ismét egy hiba! Kereszteződésnél megállva, mikor fékezek, mielőtt az autó teljesen megállna, befog a hátsó fék, mintha behúznád a kéziféket, mikor megállsz. Nem fékezi a kerekeket állóra , csak erőteljesen befog. Álló autónál ,járó motorral ha a benyomott fékpedált felengedem, akkor olyan mintha kiengedném a kéziféket és ezt hátul mindkét oldalon érezni. Próbafékezésnél elől mindkét oldalon egyformán fog a fék. Így elsőre sztem a fékerőszabályzó a ludas, várom az ötleteket, tapasztalatokat, előre is köszönöm a segítségeteket.
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Bakker, hogy jártam! Jöttem volna haza és egyszer csak megállt a motor. Jött kollegám, megnéztük az olajat, az van benne. Megpróbálta indítani, semmi. AC pumpázni is próbálta, azzal sem járt sikerrel. Kérdeztem tőle, hogy elképzelhető-e, hogy a benzin miatt, amit az Auchan-nál tankoltam. Eljöttünk a csömöri kúthoz, tankoltunk 4 litert, visszamentünk, beleöntöttük és beindult. Azt éreztem, hogy sz@r ez a benzin, de hogy ennyire...a büdös életbe nem tanolok többet az Auchan-nál.
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7686 üzenetére
Nem tudom, amikor beleöntöttem döcögött tőle az autó, nem nagyon akart menni. Az előtte lévő tankolásnál nem volt semmi, azt ugyanúgy az említett kútnál tettem. Ezt beleöntöttük és jobban megy tőle a kocsi is. Kollegám mondta, hogy az AC pumpát át kéne nézetni, nem tudom az mekkora mutatvány meg hogy mennyibe kerül az ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Atyus77
csendes tag
Üdv.
Ma kicseréltem a váltót és ki is próbáltam az "újat" pár kilométeren. 1990-es váltó.
Elsőre az tűnt fel hogy a váltókart jóval erősebben kell eltolni oldal irányban ,tehát erősebb rúgó húzza vissza.
Jut eszembe a csukló tokokat is ki kellett cserélni mert a régibe -szerintem- kisebb csuklók mentek bele.A difi már később kezd el búgni és az is halkabb ,..a váltáskori rántás is sokkal kisebb.
A fordulatszám
5.-ben 90-nél 2650 volt és most 2400
4.-ben 50-nél 2000 volt és most 1750.
Lakott területen továbbra is megfelelő a 4. sebesség.Így elsőre úgytűnik nem lesz ebből semmi gond ,..ami hátrányosnak tűnik az a 5. gyengesége ,..de lehet hogy azt meg kárpótolja a hosszabb 4. ...
Mágus ,az 1-es és a rükverc is hosszabb a 90-es váltóban ? (mintha az lenne)
Amit kivettem váltót azt meg majd szétszedem és ha nem kell sok-mindent $$ cserélni akkor rendbe rakom.
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
Most nézem hogy a favorit/forman váltóáttételei úgyanaz ,de viszont a difiáttétel más.
A feliciákba más az egész áttételezés.
http://skodaklub.com/utmutato/41/favorit-forman-es-felicia-valtoattetelek
SKODA FORMAN
-
Atuska75
tag
Srácok a Favi motorháztető teleszkóposítása hogy oldható meg? Akárhogy akarom mindig útban van a torony gyári merevítése
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
Engem is utólért a csomagtér teleszkóp "halál". Hétvégén észrevettem, hogy nem áll meg.
Keresek valami olcsó teleszkópot és kicseréltem majd.
Retro
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7697 üzenetére
Ha érdekel adok egy címet, nekem 3.115 volt a kettő postával együtt és eddig csak jó cuccokat kaptam tőle. Suzuki bontó,de vannak Felicia alkatrészei is. Eddig vettem nála Feldához ajtóteleszkópot, hátsó ablaktörlőmotort, motortérzárat. és minden hibátlan és olcsó. Amit eddig vettem az postával együtt volt 7.115Ft.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7699 üzenetére
Az az igazság hogy egy bontott, de jó Felícia teló többet bír mint egy utángyártott valamiből az új. Nekem a bal oldalit már valaki cserélte egy unixosra a jobb oldali meg még gyári volt és egyszerre adták meg magukat.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen