- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adobe Illustrator kérdések
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Windows 10
- Linux - haladóknak
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyo91
csendes tag
Én nem azt mondtam hogy ettol nincs erosebb ,én csak azt mondtam hogy nekem ez tetszet meg ahogy kipróbáltam a haverét de mondjuk az ové 200lovas chippel,de mondjuk van alapból 220le 1.8T is
-
jss
aktív tag
Szia!
Szeretnék venni egy gázos 1,3-as favoritot.
Az volna a kérdésem, hogy mennyivel gyengébb, illetve mennyit fogyasztana gázból.És arra gondoltam még, hogy mivel a gáz jobban viseli a kompressziót mint a benya, ezért le lehetne kicsit szedetni a hengerfejből, persze ésszel. Így talán hozná azt a teljesítményt, mint benzinnel, talán kicsit többet is. Az nem baj, ha csak gázzal tud utána menni, nem hiányozna a benzin üzem.
Természetesen olvastam a korábbi hozzászólásokat a magasabb kompresszióval kapcsolatban, de azok nem gázra vonatkoztak.Zuhanó repülővel süllyedő hajóra esni...
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Favorit féltengely szétszedéséről szeretnék kérdezni. Konkrétan a belső(váltó felőli) csuklokkal vannak problémáim. Indulásnál iszonyatosan morognak bizonyos terhelésnél.
Pl. 1-es, 2-es ben ha kicsit jobban odalépek, vagy 4 személlyel minden indulásnál.
arra a három oldalu görgős csapágyakra tippelek amik a féltengelyek végén vannak.
Mennyire macerás annak a cseréje?Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Sanyo91
csendes tag
Szia! jss!
Én azt hallottam hogy a gáz hamarabb tonkreteszi a motort és hogy amit megspórolsz a gáz árán azt rákoltod majd a motor javítására![ Szerkesztve ]
-
jss
aktív tag
válasz Sanyo91 #1517 üzenetére
Én úgy tudom, ha jól be van állítva, akkor nem teszi tönkre. De ha mégis, összességében akkor is olcsóbban jön ki az üzemeltetés.
Sok emberrel beszélgettem aki gázzal hajtja az autóját, meg vannak elégedve.
Nyilván ezzel is lehetnek gondok, de szerintem akkor sem rossz.
Van valakinek esetleg tapasztalata gázos Favorittal? Szívesen olvasnék egy-két használati tapasztalatot.[ Szerkesztve ]
Zuhanó repülővel süllyedő hajóra esni...
-
wrx-sti
csendes tag
hy all!
Lenne egy kérdésem! A problémám az, hogy elég sűrün annyira leesik a fordulat, hogy leáll a kocsi! 90-es favoritról van szó! Mit tehetek ellene? Valamint az alapjáratom is kicsit alacsony 5-600. Gondolom a karburátort kellene kitisztítani, csak nem akarok el***ni semmit, nehogy utánna megegye a hajamat is. Vagy ennyire nem macerás? Valaki leírhatná nekem, hogy mit lehet tenni ilyenkor, vagy, hogy hogyan tisztítsam ki a karbit. Vagy esetleg valami alapjárat állító csavar nincs valahol mint a ladáknál? Köszi előre is. CsCs -
rob210
nagyúr
Ha gázosra alakítasz a hengerfejhez hozzá ne nyúlj.
Úgy kilövi a gyertyát ha leesztergáltatsz belőle, mint a picsa.
Egyébként a fogyasztása kicsivel 7 fölött lesz ha jól beállítják, viszont a gáz jelentősen olcsóbb.
Egy gázos favorittal találkoztam eddig mert a csomagtartót megeszi a palack.Illetve a favorit amúgy sem egy nagy fogyasztású autó.Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Sanyo91 #1517 üzenetére
Nem teszi az tönkre.
Ezt mondják az etanolra is.
Én már több mint 8 hónapja használok etanolt és semmi bajom vele.
2 benzinszűrőt cseréltem mert az etanol kioldotta a 20 éves koszt a tankból.
Ezen kívül semmi gond.
darabja480 forint.
Szvsz behozta az árát az etanol üzemSzóval nem tesz az tönkre semmit csak az olajmágnásoknak nem célja hogy ne a benzint vegyük.
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #1519 üzenetére
Ha kosz lenne akkor 500-600 nem lenne soha.
Akkor nem lenne alapjáratod.
Hiszen akkor el van dugulva az alapjárati fúvóka oszt kész.Szerintem a már más álltal említett Keverék képző csavaron és az alapjárat állító csavarral kéne varjálni.
De ha még nem csináltál ilyet javaslom vidd el egy karbishoz, mert el lehet állítani 10literes fogyasztásraA co ból kéne kicsit visszavenni az alapjáratra meg ráadni.
De ezt füllre és fordulatszámra kell állítani látatlanba nem lehet.
A jó alapjárat pedig 780-820 között van.Renault power
-
rob210
nagyúr
Semmit nem alakítottam illetve de egy alapjárati fúvókát cseréltem egyel nagyobbra.
50%etanolt és 50benzint tankolok. (pontosabban 10liter benzinhez 11 liter etanolt tankolok)
Így a legjobb a fogyasztásom és így megy a legjobban a kocsi.
Ha több etanolt tankolok akkor érezhető hogy magas tartományban nem teljesít úgy a szekér.
Olyankor 8.6litert fogyaszt, ha csak etanollal megyek ilyenkor 140nél nem megy többet az autó.
Ha az álltalam írt 10:11 aránnyal megyek akkor 180 a vége és nagyon jól pörög valamint 6.5-6.7 között fogyaszt.De mondjuk nekem ugye a fogyasztás csökkentő is benne van a kocsiban amit itt a ph-n is hirdetek.
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Sanyo91 #1529 üzenetére
Azt hiszem a hol tankoljak-on rajta van melyik etanolos kút.
De egyébként az avia és az agip kutak közül van sok amelyik forgalmazza.Jah és a sok okos embert aki közli, hogy tönkreteszi az autót az etanol, felvilágosítom, hogy a Magyarországon forgalmazott benzin 4.4-6.8 %-a etanol
Renault power
-
wrx-sti
csendes tag
és ezek az alapjárat illetve co csavaor maguktol is elállítódhatnak. Mer eddig nem volt ilyen gond. Hengerfejezés óta csinálja, de elötte is előjött néha néha, de nem ilyen sűrün.
-
Jansz
csendes tag
Sziasztok! Nagy problémám van, gyújtáskapcsolót cseréltem és nem jegyeztem meg melyik vezeték melyik lábra megy vissza.addig addig dugdostam,h néha beindult az autó járt egy kicsit majd leállt.Utána meg már nem is bírtam beindítani lemerült az akksi. Van egy sárga , egy fekete, egy dupla piros együtt és egy piros fekete együtt vezeték. Melyiket hanyadik lábra rakjam? Segítsen légyszi aki tud. Köszi
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
-
printer
csendes tag
Nem hiszek a szememnek !!!
Februárban szerettem volna felhívni a fórumtársak figyelmét az etanollal való spórolásra (1139-es hozzászólás ) ,erre Te az ( 1142-esben ) majdhogynem elküldtél a fenébe . Nem kötekedésnek szántam ,sőt örülök ,hogy mostmár nagyjából egyezik a véleményünk .Egy link ahol sok skodás kérdés is van az etanollal kapcsolatban :
A hengerfej síkolással nekem is volt gondom , télen hanyagságom miatt belefagyott a víz a motorba . Persze síkolás lett belőle a motor pedig 136L .Ugyanazokat a tüneteket produkálja azóta amiket wrx-sti fórumtárs leírt ,csörgött a motor .Elkezdtem használni az etanolt ,télen 25 liter benzinhez 15 liter etanol , mióta a hőmérséklet +10 fok fölött van azóta felesben tankolok .
Most ugyanúgy viselkedik a motor (etanollal felesben ) ahogy wrx-sti említette alul nagyon jól megy nyomatékos ,viszont pörögni nem szeret .Emelkedőn hogyha erőltetem ,nem váltok vissza még így is becsörög .
Kb 8 hónapja tankolok etanolt is semmi probléma nem jött eddig elő . -
Mágus2
Közösségépítő
Vigyázz azzal a CO csavarral is, nekem vizsgán elb.. állitgaták a 'hozzá értő bácsik'
A fogyasztás jo lett, csak a top speed 90Km/h.
A legtutibb kitisztitani a karbit, ellenőrizni a CO csavaron a tömitőgyűrűt(nagyon fontos!!!), becsavarni teljesen, kicsavarni 3,5 fordulatot, elmenni probakörre, h melegedjen be a motor, és utánna beállitani az alapjáratot 650-re (nyáron). Télen meg 850-re.
-
Sanyo91
csendes tag
Én is pont erre gondoltam,nekem is ez volt csak én beállítottam fulre elmentema muszakira és azt mondta a haver hogy jó a keverék haza mentem telenyomtam silikonnal hogy neszívjon fars levegot és azota jól megy de igazad van a gyurut kell eloszor de ha már a lyuk van kikotorva akkor felesleges.
-
rob210
nagyúr
válasz printer #1541 üzenetére
Változik az ember véleménye.
Egyébként nem küldtelek sehova.
A pontokat a mai napig tartom amiket írtam.
Kivéve a szimeringeket azokat nem eszi meg az csak kamu duma volt.
A benzincsöveket viszont én is kicseréltem, mert a gumi csövet valóban el kezdi megenni.
Illetve a benzinszűrőt is ki kellett cserélnem 4 szer.
Azóta mondjuk nincs gond.Havi szinten ezzel a fele fele aránnyal 6.000.- spórolok meg, de én sokat megyek az auotóval.
Renault power
-
devcse
csendes tag
üdv mindenkinek,
végigolvastam a fórumot, örülök h ismét előjött az etanolos téma. 90es fapados favoritba kezdtem kb 20-25% etanolt tankolni, míg kitapasztalom a rendszert. úgy gondoltam, h addig megyek el, amíg jó az autónak, gazdaságos, és nem kell belepiszkálni a technikába.
sajnos kellemetlen tapasztalataim vannak már az elején: az autó -míg nem üzemmeleg- gyorsításkor rángat, ami bizonyos közlekedési szitukban elég kellemetlen, de inkább az zavar, h nem akarom hazavágni a gépet, ha már eddig sikerült egyben tartani (a bakokat már valszínű cserélni kell, mert iszonyatosan nyikorog). illetve alacsony fordulaton magasabb sebességi fokozatban -ami eddig megszokott volt- most rángat, fullad. ha mindehhez még esik is az eső, akkor ténylegesen is lefullad.
tanácsot szeretnék kérni a fentiek orvoslására, amit egy nem hozzáértő nem technikai zseni számára is kivitelezhető lehet.
eddigi tippek: benzinszűrő beszerelése, karburátor tisztítása féktisztítóval
köszi,
dev