Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
Inkább toltad volna el azt az 500métert.
Azzal gondolom tisztában vagy, hogy taccsra tetted a motort.
Kenés nélkül a következőket tetted tönkre.
Hengerfal, dugattyúk, ami biztos és ezen felül még ki tudja.
Az olajfogyásod növekedése ennek köszönhető.
A füstölés ennek köszönhető.
A kormolódás ennek köszönhető.
Hiszen ha az olaj feljut az égéstérbe az nem egészséges.
Menj el egy károsanyag kibocsátás mérésre, majd fogsz csodát látni.Nem erőtlen egyébként egy kicsit a kocsi?
Mert hogy komoly kompresszióvesztést okozott az az 500méter abban biztos vagyok.
Ha akarsz rá költeni akkor javaslom a hengerfej leszedését és gyűrűzés szelepezés, sokkal komfortosabb lesz a kocsi.Renault power
-
zjtuning
csendes tag
Sziasztok!
Boldog új évet mindenkinek!!zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Ha szerencséje van,nem kente ki a fekvőcsapágyakat.
De arra nem lennék megesküdve,hogy a hengerfalat nem húzták-e meg a szárazon járó gyűrük. Akkor a gyűrüzés csak ideig-óráig megoldás.
Én lebontanám a kartert is és megnézném a középső fekvőcsapágyat, mert azt kezdi meg legelőször az olajnyomás hiánya.zjtuning
-
rob210
nagyúr
Hogy hogy hogy?
Leszeded az ajtókárpitot öntesz az ajtóra egy kis vizet kívülről, szerencsésebb ha ketten vagytok.
Aztán szépen figyelsz hol kap vizet.Ahol beszivárog ott kell tömíteni.
Szerény tapasztalatom alapján általában az ablak és ajtó közti gumi kéder szokott kikopni elöregedni és ott szivárog be a víz aztán a nyitó bütykön keresztül szépen lefolyik a zárszerkezetre utána már nincs mit magyarázni a hideg és a víz megteszi kellő hatását.Renault power
-
zjtuning
csendes tag
Nem a hónolás eltünése a gáz,mert az csak a hónoló kő durvasága húzza bele a hengerfalba a mintát,hanem ha a kompresszió gyűrüről lepattan a felületi keménykróm és hosszanti mély barázdát váj bele a hengerfalba. Az én hónolóm pl olyan finom,hogy nem is látszik benne a kő lenyomata,olyan mint egy polírozott felület csak mattabb.
De hát ugye ez csak bontás után látszik. Meg hát ugye egy fekvőcsapágyat csak lebontanék, mert ha a főtengely már nem kapott rendes olajzást akkor kikeni a csapágyat.
Annak meg mint tudjuk csak sokára lesz hangja (ellentétben a hajtókar csapággyal).
Ha meg sokat használja így,lehet hogy már 2 túlméretet kell köszörűlni a főtengelyen,mert annyira barázdás lesz.zjtuning
-
rob210
nagyúr
-
Tompie
őstag
Még egy utolsó kérdés a szivargyújtó töltővel kapcsolatban, ha kiveszem az ott lévő régi(gyári) egységet, ott lehet tudni melyik színű vezeték a +/- vagy inkább műszerrel mérjem ki? köszi
-
Tompie
őstag
Hát ami ott van gyárilag beszerelve aljzat annak a helyére kötöm, aztán olyan delej lesz benne amilyen. Most nem hiszem, hogy akkor elkezdem keresgélni a kapcsolt delejt
Max nem kötöm be a világítást de az asszem elvileg a szivargyújtó aljzat csak akkor világít ha be van dugva valami. De lehet tévedek. -
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Ha nagyon hamar kormolódik a gyertya, akkor sajna megtette a hatását az olajnyomás nélküli
menet. Az elégetett olaj miatt kormol ha a keverék rendben a karbin. Szerintem az olajlehuzó gyűrű nem teljesiti rendeltetésszerű feledatát és átereszti az olajat.Szerintem méress kompressziót és képben leszel a motor állapotáról. Ha kis értéket kapsz, tölts 1 deciolajat minden hengerbe és imételtesd meg a mérést, ha növekszik a nyomás akkor a motort fel kell ujitani, ha változatlan az érték, akkor a hengerfejet, ugyanis ebben az esetben a szelepek égtek be.
-
Lzc
csendes tag
Kösz a tanácsokat!
Megjárattam a kocsit sztrádán, szép hangja volt, jól ment, füst is eltűnt a végén, aztán ma meg akartam nézni a gyertyákat, de megint befagytak az ajtók, még a hátsó is Az lehet a baj, hogy lemosattam tegnap este a kocsit, mert egy jónagy adag sót kaptam a sztrádai sószórótól. Amúgy kulccsal nyitható közponit záras a kocsi, a kulcslyuk könnyen felszabadítható jégoldóval, de a kulcs után nem fordítható el. Majd kipróbálom a javaslatokat. -
kapszli
csendes tag
Sziasztok!
Megkaptam a szívótorok és a karburátor közé a tömítés készletet. Azt szeretném megkérdezni, hogy a hűtővizet le kell engedni ahhoz, hogy kicseréljem a fém lapot is amire a karburátor van felfogatva? Remélem érthetően írtam le a kérdésem. -
rob210
nagyúr
válasz kapszli #2073 üzenetére
Hát én nem értem milyen fém lapra gondolsz.
De tömítés cserénél én még sose engedtem le vizet.
Kivéve amikor a szívató termosztát háza szivárgott de ott is csak annyit engedtem, le ami a házban volt.
Szóval nem tudom mire gondolsz de így látatlanban 98% hogy a vízhez nem kell nyúlnod.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
-
kapszli
csendes tag
Nos kicseréltem!
Sokat javult a motor, most már nem hullámzik az alapjárat és le tudtam vinni olyan 1200 környékére. Elviszem még szelep állításra meg megnézetem a gyújtást is. Nekem nem ilyen van a kocsimban. Sajnos képet nem találtam, de a 021/368-as cikkszámú az.
[link] -
Mágus2
Közösségépítő
válasz kapszli #2078 üzenetére
Hali
1200 még mindig sok, nekem nyáron 550, télen 800. Valami nincs ott rendben, vagy a gyujtás, vagy a keverék a karbin, mindkettőt érdemes ellenőrizni.Amugy egyenlatesen jár, gondolom 1200 alatt már nem. Az enyém 500-ig stabil, onnan 450 ig még lassan dadog valahogy, alatta leáll. Hasonló gondot nekem a szegény keverék okozott.
Tudnál csinálni 1 képet a karbirol, meg a talpról ami neked van?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
-
kapszli
csendes tag
Sziasztok!
Holnap este lefényképezem a cserélt alkatrészt, hogy ne nézzetek nagyon hülyének![ Szerkesztve ]
-
kapszli
csendes tag
Ja és még annyit kérdeznék, hogy hidegen mikor be van kapcsolva a szívató akkor mennyinek kell lenni az alapjáratnak?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz kapszli #2083 üzenetére
Bekapcsolt szivatóval kb. 1500-1800 nak kellene lenni az alapjáratnak. Ha nincs a kocsi tartósan -10 fokban, akkor rögtön beáll 1800 körül, ha sokat áll a hidegben, akkor 1100-on kezd, majd fél perc mulva felmegy 1800-ra. Az okára még nem jöttem rá, de szerintem az olaj miatt lesz. Mind a motor, mind a sebességváltó olaj olyan mint a méz, nem folyik, hanem nyúlik.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz kapszli #2083 üzenetére
Alapjárati adatok:
800/percNyáron-télen ugyan annyi Alacsonyabb értéken nem megfelelő a hengerek kenése!!!!!!!
1800/percTélen hidegindításkor de ennek 4-5 perc elteltével vissza kell állnia 800/percre ha nem teszi valami nem oké, vagy a bimetál szar a szívatóban vagy a fűtőkör.
Ezek az értékek gyári adatok, de az én tapasztalatom szerint is ez optimális a favorit számára.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Egyetértek, de nyárra mindog leveszek az alapjáratból, mert amugy rettenetesen sokat fogyaszt városban, igy 600 körüli alapjárattal, meg elcsetteg 8 literből. Amig az olajnyomás lámpa nem gyullad ki, nem lehet baj.(legalábbis remélem, mert kb 40 000 kilómétert mentem városban)
-
rob210
nagyúr
Ha 800-on sokat fogyaszt akkor lehet a fúvókáidat kéne megnézni.
Nekem is volt ilyen gondom.
Kiderült, hogy a jó minőségű magyar benzin annyira megette már őket, hogy 0.1 el nagyobbak lettekKi lettek cserélve és utána nekem nagyon jó 5.6 7.2 lett a fogyasztásom.
(ez persze a tuning időszak előtt volt )Renault power
-
kapszli
csendes tag
Jó napot Uraim!
Ma szelepet állítottunk a paripán. Némelyik szelepnél elég kicsi volt a hézag, de be lett állítva mind.
Kivettük a gyertyákat és akkor néztem, hogy az új gyertyák(300km. mentem velük.) elektródája szürkés fehérre van égve. Olyan mit az 5-ös számú képen, de annál fehérebb.
[link]
Most ha állítok a benzin levegő keveréken attól változhat az alapjárat is? Meg szerintem a fordulatszám mérőm többet mutat mint a valós érék. Találkoztatok már ilyennel? -
Tompie
őstag
rob210: szivargyújtó töltő aljzat beszerelve VILÁGÍTÁS IS
-
kapszli
csendes tag
Jó estét!
Nos, itt a kép a nem létező fém talptömítésről! -
rob210
nagyúr
válasz kapszli #2093 üzenetére
basszus ez tudod mi.
Ugyan az a talptömítés ahogy rá is van írva csak ez még nincs egyben.
Azaz nincs a gumi rávulkanizálva a fém lemezre.Ezáltal sokkal nagyobb a fals levegő szívás esélye is.
Minden esetre én ilyet még nem láttam, szerelő ilyet bele se rak a favoritba arról meg vagyok győződve.
Csak is egybevulkanizáltat.Renault power
-
wrx-sti
csendes tag
Üdv srácok.
Ha a fékszervó dobnál ereszti a fékolajat azzal mit tudok csinálni. Ahol a főfékhenger vagy mi rámegy, ott csurdogál az olaj lefelé a fékrásegítő dobon. 2 hét alatt kb 1,5 deci. (90-es Favorit)[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #2096 üzenetére
Kicseréled a főfékmunkahengert.
Nincs mese itt más megoldás nincs!
No és mielőbb tedd meg, mert egy főfékmunkahenger 9.200.- viszont a fékdobba beszivárgó fékfolyadék ha tönkreteszi a vákuummembránt akkor 40.000.- alatt nem kapsz másik vákuumrásegítőt.
Illetve lehet karmantyúzni is a mostani főfékmunkahengert, de szvsz nem éri meg szarakodni vele, 3-4szer összerakni szétszedni mert elsőre ez a művelet nem szokott sikerülni, egyszerűbb és ha a munkadíjat számolom olcsóbb is ha cseréled.
Renault power
-
Lzc
csendes tag
Megosztom tapasztalataim a korábban felvetett kérdéseimre: a próbált új gyertyatípus jó. Vagy a sztrádán való megjáratástól, vagy a másik benzintől, vagy az új gyertyatípustól, vagy ezek együttesétől a kipufogó-füstölés eltűnt városban is, a motor mintha jobban menne, és a hangja is szebbé vált volna, mint korábban. A kormolódás bár csökkent, a gyertyák szélein azért még megmaradt, úgyhogy azért nem nyugodtam meg teljesen.
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
A benzinnel híguló olaj miatt tanácsotokra kicseréltem az AC membránját, most viszont olajat kellene cseréljek, hogy lássam ez volt-e a kiváltó ok. Ajj, nagyon kéne egy garázs, mert az utcán ezek a műveletek elég macerásak a hidegben.Más: egy haverom felajánlott egy motort, ami kb. 16 éve áll, kb. 30e kilométer van benne. Ugyanis a faterja totálra törte az autót a 90-es évek közepén, de a motorja nem károsodott egyáltalán. Ahelyett, hogy megcsinálták volna a gépet, vettek egy másikat, a régi, keveset futott motort meg eltették a pincébe, hogy jó lesz még. Most meg már nem akarnak vele foglalkozni, így nekem tudná adni. A kérdésem az, hogy mit kellene ebben a motorban kicserélni, hogy használható lehessen. Amikor eltárolták, leengedték az olajat, ez mennyire befolyásolja a dolgokat? Ha kicserélek ezt-azt, akkor olyan lesz, mint egy fasza új motor? Megéri ez? Én úgy gondolom, hogy egy-két tömítés cserével megúszhatnám az egészet. Ezt arra az esetre gondolom, ha a motorom mégis szét lenne kopva teljesen.
Ja és még egy probléma: a váltóm tetejénél kis intenzitással, az illesztéseknél, jön ki a váltóolaj. Az elmúlt időszakban, kb. 5000 km alatt, érezhetően rosszabb lett a váltó szinkronja. Nehezebben mozog. Azt a kis gumi bizbaszt, ami a szinkronért felel, azt kb. 1 éve cseréltük ki. Mi lehet a gond? Nagy a baj?
Kösz a válaszokat!
Üdv
[ Szerkesztve ]
-
Tompie
őstag
Most, hogy túl vagyok a szivargyújtó töltő aljzat beszerelésén, bátorságot kaptam és megkérdezem, hogy hogy lehet az index bajuszkapcsolót megcsinálni, hogy visszakattanjon a helyére?
Új hozzászólás Aktív témák
- Az USA beperelte az Apple-t: túl drágák az iPhone-ok
- Kormányok / Autós szimulátorok topicja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Windows 10
- Autós topik
- Futás, futópályák
- Kompakt vízhűtés
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- További aktív témák...