Új hozzászólás Aktív témák
-
rewu25
csendes tag
Hali!megcsináltam amiket írtál!hogy is mondjam egyszerűen tökéletes,szivató bekapcsol elsőre,működik ahogy kell!persze még várok mert ugye most enyhe idő van.kíváncsi vok minuszban is elindul-e,de mindent úgy csináltam ahogy írtad úgyhogy szerintem jó!a keverékszabályozó csavar 6.5 vagy kicsit többet csavartam mire teljesen bement aztán beállítottam olyanra amilyenre kell!kicsit játszottam vele de a 2.0 csavarás az pont jó!hétfőn felmondok a szerelőmek!:-D ÜDV
-
wrx-sti
csendes tag
sziasztok...
én is beállítanám a keveréket, mert szerintem sok benzint kap, de nem tudom hogy kezdjek hozzá, meg félek nehogy elba*ak valamit és orbitális fogyasztást csináljak. Csak a pirossal bejelölt csavart kell tökig becsavarni, aztán lassan vissza amig minden jó, vagy hozzá kell állítani az alapjáratot is meg külön a benzinnek van csavarja, meg külön a levegőnek? nekem kicsit magas... -
Mágus2
Közösségépítő
válasz wrx-sti #2157 üzenetére
Ha megpiszkálod a keveréket, biztosan kellesz állitani az alapjáraton is.
Egy próbát megér, próbáld meg betekerni 'tökig' a keverékállitót, s közben számold meg mennyi fordulatot tekertél befelé. aztán ugyanannyit vissza, igy megmarad a beállitás, és lesz egy infód arról, h mennyi a keverék.
Optimális 1-1,5 fordulat azzal átmegy vizsgán, és nagyon keveset fog fogyasztani, bár a gyorsulás rovására(lusta lesz mint a dög)
Amit én használok az 2,5-3, habár 300 000km után kell is nek annyi benzin, h ne üssön meg a guta dombra fel.
4 re kiengedtem a vizsgán heccből, h mit mond a bosh gép..
10X-es CO2 kibocsátást mért. Szóval az előbbi 6,5-ről nem tudok nyilatkozni a jó izlés határain belül.
-
-
kapszli
csendes tag
Sziasztok!
Nos, ma megnéztem a gumigyűrűt a keverékállító csavaron, semmi baja nem volt, de a csavar 4,5-re volt kitekerve azt visszaállítottam 2,5-re és a próbaúton tökéletesen ment. Talán még jobban is húz a motor. Holnap még megnézzük a gyújtást. Ezúton is szeretném megköszönni az ellesett tanácsokat! -
wrx-sti
csendes tag
Na állítottam a keverék csavaron. 3 egész és 1/4 volt, most 2 egész és 1/4 re állítottam. Az alapjáraton nem kellett állítani, mert eddig kicsit magas volt (1000rpm), most stabil 800. Ennyi változtatással érezhetően gyengébb lesz az autó? Fogyasztani viszont valamivel kevesebbet fog?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz wrx-sti #2161 üzenetére
Az, h mennyire lesz gyengébb, a motor állapotától és a futott kilómétertől függ. Ki kell próbálni.
Szerintem nem lesz szembetünő a teljesitménycsökkenés, sőt lehet h valamelyk tartományban még jobban is fog menni.
Pl az enyémet vizsgán mindig leveszik 1,5 re. Megy igy is csak 1500 és 3000 között kissebb a nyomaték, 3000 felett meg nagyobb(csak hát nem szeretem bőgetni).
Pl nekem 2,5 re van állitva, és alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb lett. 3000 felett meg gyengébb. de ez mindegyik motornál másképp van, ki kell kisérletezni a legjobb beállitást.Viszont a fogyasztás sokban függ a lábadtól.
Szóval ha fejjebb van huzva 1.5 től, akkor tudni kell élni a hozadékával és hamarabb kell váltani. Bár mindenképpek kevesebbet kell h fogyasszon, mivel szegényitetted a keveréket.
Próbáld ki és meglátod, majd ird meg mit tapasztaltál.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Lenne egy sztem érdekes kérdésem ha már a fogyasztásról van szó. Mint azt már sok helyen hallottam, a modern befecskendezős autók már képesek arra, hogy amikor motorfékkel gurulunk, akkor elzárja az üzemanyag adagolást teljes mértékig. A Favoritnál a karburátor miatt mikor fogyaszt többet az autó? Üresben, vagy motorfékkel?
-
Mágus2
Közösségépítő
Szia
A favoritnak mindegy, ugyanannyit fogyaszt üresben, mint fordulaton motorfékkel. Biztonsági okokból nem szokás kivenni üresbe, mondjuk dombról lefelé gurulva. Az alapjárati fuvókán igy is ugyis ugyanannyi benzint sziv be. Ha nem igy lenne, nem lenne motorfék. Pl a az injektorosoknál már nem mindegy, azoknál motorfékkel 0 a fogyasztás alapjáratom, meg értelemszerüen több, mivel fenn kell tartani a motorfordulatot valamiből. -
Mágus2
Közösségépítő
Létezik 1 csehek által kitalált relé ami a fordulatszámmérőről vesz jelet és a kis mágnesszelepet a karbin kapcsolgatja ki és be motorféknél. Soha nem próbáltam, de ha valaki hozzájut egyhez, kiváncsi lennék rá, mennyi üzemanyagot lehet vele megtakaritani.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
A központi injektoros Feliciáknál ( Favoritoknál ), illetve az MPI motorosoknál már elzáródik?
-
Lzc
csendes tag
-
FF23
senior tag
Nem a csehek találták ki, nyugati karburátoros kocsikon jelent meg, sőt még a kocka lada, szamara is ilyen volt, gyújtástól fügően más-más megoldással (tolóüzemi takarékberendezés).
Tudatosan kihasználva egy 8l átlagfogyasztású gépnél olyan fél litert jelenthet.Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello, én nem a gyári fejlesztésekre gondoltam, hanem a házilag fejlesztett relés megoldásról.
Külömben igazad, van, létezik a dolog és nem a csehek találták fel, csak házilag módositották a favorithoz, melyet mindeki utólagosan be tud(na) szerleni, ha értene az ellenállásokho, relékhez, mg a karburátor müködéséhez.[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Nem azt írta olvasd el.
Hanem hogy nagyobb fordulaton többet fogyaszt és ott szokott motor fékezni.
Hiszen alapjáraton motor fékezni nehézkes, amiben igaza is van.Részemről én a motorféket kihagyom mindig én gurulok a renyóval.
A tökömnek sem hiányzik, hogy megspóroljon 3-4 deci benzint ami nem volna rossz de 5 év alatt jön belőle össze a kuplungra és esetleg a váltóra a pénz.
Ami már rohadtul nem is olyan jó.Renault power
-
Tompie
őstag
Egy gyors kérdés: mikor nyomom be a kuplung pedált akkor nyüszög, gondoltam majd adok neki egy kis WD40-et, a kérdésem már csak az, hogy pontosan hova fújjak, hogy ezt abba hagyja?
Köszönöm -
kapszli
csendes tag
Sziasztok!
Megvolt a gyújtásállítás a motoron! (Majdnem holtponton a adta a szikrát.) Még finomítani kellett a karburátoron és tökéletes sima alapjárata van az autónak.
Most pedig azt szeretném megkérdezni, hogy hidegen nagyon ”szól” a kinyomócsapágyam és úgy döntöttem, hogy cserélek kuplungszettet benne. A motort vagy a váltót egyszerűbb kivenni? Mondjuk a motoron szeretnék még főtengely szimeringet és olajteknő tömítést is cserélni. És szerelőakna nélkül sikerülhet ez a művelet? -
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz kapszli #2183 üzenetére
Mikór szól a csapágy? Ha kinyomod a kuplungot, vagy ha felengeded? Biztos h a kinyomócsapágy a ludas? Nekem a nyelestengely csapágy szokott (korholni) hidegben. Azon nem segit a kuplung szett.(felengedett kuplunggal alapjáraton, vagy fordulaton, kinyomott kuplungnál siri csend volt.) Vettem másik váltót amiben 40 000km volt, azzal most csendben megy -20ban is.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz kapszli #2186 üzenetére
Hát, akkor sajnos nem fog segiteni a kuplungcsere. Biztos h a nyelestengely csapágy szól, ahhosz meg teljesen szét kell szedni a váltót(kinyomott kuplungnál megfeszül a tengely és befogja a csapágy lepcses p.. száját). Javaslok egy castrol olajat bele, attol halkabb lesz sokkal, vagy marad a váltócsere.
-
kapszli
csendes tag
Köszi, a tanácsokat!
Mondjuk egy váltó olaj cser biztos, hogy rá fér, mert nem tudom mikor volt cserélve meg mennyi olaj lehet benne.
Az olajat hol tudom bele önteni? Jól gondolom, hogy a kilométer meghajtó helyén? És mennyi olaj kell bele? -
rob210
nagyúr
Hm... ezt még nem halottam, bár ettől még lehet jó módszer.
Hivatalosan a váltó oldalán van egy feltöltő nyílás amin keresztül egy gumicső tölcsér kombóval szokták feltölteni.
Ha az olaj eléri a betöltő nyílás peremét, azaz elkezdene kifolyni az olaj akkor van szinten és mehet vissza a betöltő nyílás csavarja.
Én így csináltam és így tudom.
Ettől még a te módszered is lehet jó.Renault power
-
Tompie
őstag
Ha a kilóméteróra számlálója nem teker azt nehéz megcsinálni? Illetve hogy kell? Olyankor ha szétszedem kell szívni a km/óra spirállal?
-
rob210
nagyúr
A kilóméterórát csak és kizárólag a műszerfal bontása után lehet javítani.
Ahhoz pedig a spirált ki kell szedni.
Létezik felújító szett, amivel tökéletesen fog működni a javítás után.
Egy nagyon pici csillag és lapos fejű csavarhúzó kell a javításhoz.
Így nézne ki.Renault power
-
rob210
nagyúr
Azt a mindenit látszik, hogy több mint 3 éve voltam favorit tulaj
Összekevertem a mostani autóm váltójával a favoritét.Renault power
-
Tompie
őstag
Na igen, csak a visszafelé vezető út a nehezebb a spriál visszarakása stb, igaz én még csak hallomásból tudom, hogy nagy szívás azt csinálni. Aztán ha bepróbálom és nem sikerül akkor nem csak azt nem fogom tudni, hogy mennyi utat tettem meg de azt sem, hogy mennyivel megyek
-
rob210
nagyúr
Ha nincs túl nagy kezed akkor simán ki lehet csavarni meg vissza.
Megborítod a kicsavarozott műszeregységet magad felé.
Felülről benyúlsz és a spirált elkezded lecsavarni.
Ha lent van a hollander kiemeled a műszeregységet óvatosan, a maradék csatlakozókat kipattintod és kész is vagy.
Visszafelé pedig fordítva elektromos dugók/csatlakozók be. visszahelyezed a műszeregységet, hogy a kezed beférjen és spirál vissza.Az mondjuk tény, hogy ha ketten vagytok egyszerűbb csinálni, mert a másik nézi és tudja irányítani a kezed, hogy merre van a spirál meg a helye.
De én 10 perc alatt ki és vissza tettem
Renault power
-
Darkmind
csendes tag
Dehogynem, menni fog az, csak türelem kell hozzá.
Kicsit nekem nehezen kapott rá a menetre, de megoldható, igaz szereztem egy-két horzsolást a kézfejemen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hálózati / IP kamera
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
- ASUS ROG Ally
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Futás, futópályák
- További aktív témák...