- Linux kezdőknek
- Windows 10
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kockáztatnak a bankok, ha AI-t használnak
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- eBay
- A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Milyen routert?
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
Ha egy ventillátor nem hűti le akkor kettő sem fogja.
Annak a ventinek ha ahogy írod manuális kapcsolója van és felkapcsolod nem szabad, hogy felmenjen a vízhőfok forrpontig.
Ahogy bekapcsolod 2-3 percen belül hülnie-kell.
Nincs valami dugulás a rendszeredben?
Vízpumpa megfelelően dolgozik?
Nem hengerfejes véletlen a kocsi?[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Lzc
csendes tag
Megállapítottam közben, hogy néha nem indul be az a nemrég kicserélt új (utángyárott) ventillátor, ha kézzel kapcsolom be, akkor sem, ha a termosztát kapcsolna, akkor sem. Ellenőrzöm majd, valószínű most épp kontakthibás (eggyel korábbi ventit néha kézzel kellett meglökni, de most ez nem segít).
De ha menne is rendesen, bennem van a félsz, hogy nagyobb melegben, hegynek fel, dugóban nem lenne már elég a gyári hűtés a régi autónak. Nem tudom igaz-e, de mintha azt hallottam volna, hogy új korában is voltak hűtési problémái a típusnak, amin vagy pót ventivel, vagy olajhűtés kialakításával segítettek?? Bár magát a hűtőt 1 éve cseréltem, kisebb dugulás, szűkület lehet valahol. A motor sem tökéletes már, de hengerfejtömítés 2 éve volt cserélve, azzal sztem nincs gond . -
rob210
nagyúr
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello.
Mikori kiadás az autó?
A 1992eseken volt az egyben-hütőrácsnélküli pléh maszk. NA abban voltak is gondok nyáron, viszont cserébe télen fütött.
Ha nem ez a gond akkor már csak 2 dolog maradt.
1. Rendbe kell szedni azt a ventillátort, egy jo állapotu használtat keress, az utángyártott annyira jó, ho kitölti a régi alkatrész helyét , kell 1 hőgomba is, fölösleges kapcsolóra tenni.
2. meg kell lógatni a vizpumpát. ha van egy kis holtjátéka a tengelyének( persze a szij nélkül), akkor csere. Ez elég nagyban befolyásolja a favoritok hütését.
Nekem 6X kellet vizet cserélnem mire kimostam a rozsdát a rendszerből(előző tulaj nyáron tiszta vizzel járt). De megérte
-
Lzc
csendes tag
Köszönöm a tanácsokat. 93-as a Favorit, már az újabb fajta orr-résszel. Katalizátoros, emiatt el tudom képzelni, hogy valamivel többet eszik és így jobban melegszik, mint az eredetiek.
Ha 40-50-nel haladok, akkor a hűtési gond mindig elmúlik, ebből gondolom, hogy nincs nagyobb gond a folyadékárammal. Persze egy tisztítás biztos segítene a ventilátoros hőátadás fokozásában is.Amúgy hobbitevékenység gyanánt is és egy munkámhoz kapcsolódóan is már régóta tervezem egy hőmérő-monitoring rendszer kialakítását egy kis számítógéppel, ami grafikonon mutatná a hőmérséklet változását több ponton (pl. hűtő előtt és után), valamint a termosztát vezérlését és a ventilátor tényleges forog/nemforog állapotát is. A program és hardver már nagyjából meg is van hozzá, csak be kéne szerelni. Azzal is megpróbálkozok majd, hogy a motorhangból FFT algoritmussal pontosan megállapítsam az aktuális fordulatszámot...
-
rob210
nagyúr
válasz zsolti1985 #2411 üzenetére
Létezik hozzá műszer, de gondolom ilyened nincs.
Így marad a hang utáni beállítás.
Egyébként írták már itt hogy kell a karbicsek csavarjait tekergetni.
Melyiket mennyit és akkor kb. az optimális értéket kapod.Renault power
-
zjtuning
csendes tag
válasz Sanyo91 #2421 üzenetére
Szia!
Ahogy rob is írja minden csak pénztárca kérdése,de én utcai használatra mindenképp egy sima sprint motort ajánlok ami 75-80 ló körűl van,mert az erősebb verziókkal nem igazán gazdaságos a városba járkálni.
Mostani trend a fábia belsőség átültetése a favorit blokkba,ami elég sokat hoz nyomatékra(alapból 120Nm) és ezt még megfejelni duplakarbival+78-as dugókkal és 1.5 lesz. Az 1.3-as motor nagyon korlátozott,a furat-löket arány miatt(75.5x72) és csak magas fordulaton adják le a kellő teljesítményt,ezért növelni kell a köbcentit. Most 3 ilyen motort csinálok abbol az egyik Rallycrosra,1 gyorsulási versenyre,1 pedig utcai lesz.zjtuning
-
rob210
nagyúr
válasz zjtuning #2423 üzenetére
No és ha a karbit injektorra cseréli az is hoz némi teljesítményt korszerűbb befecskendezés révén.
Na meg persze a fogyasztása is optimálisabb lesz.
De valóban nagyon sok adoptáció létezik, láttam már hengerenkénti karbisat is, meg felicia Mpi motorost is.
A legdurvább eddig az abarth motoros volt, alig fért be a kaszniba a motor és az még ki is volt hegyezve. Írtózatos mit ment, a felni is kifordított varrt volt ahhoz a teljesítményhez már kellett. Meg a nyomtáv szélesítés és felfüggesztés csere.Ha skoda motorokban gondolkozunk akkor a felicia, fabia motorok "könnyen" beszerezhetők és szerelhetők, tényleg csak az a kérdés mi a pénztárcád határa.
Renault power
-
zjtuning
csendes tag
Maga egy széria befecskendező nem külnösebb változást eredményez,mert a gyári beállításnak megfelelő üzemanyagot adagolja. Ami számottevő növekedést hoz,vagy egy 1.6 GTI golf K-jetronic mechanikus befecsi,ami kézzel állítható a befecskendezési mennyiség,vagy egy írható elektonika(Wems,TDM,stb..) nagyobb befecsi fejekkel,de ez utobbi horibilis összeg(350-400 ezer Ft kábelezve programmal beállítva) amit kevesen fizetnek meg. De természetesen ezekhez az átalakításokhoz nélkülözhetetlen a módosított veztengely,hogy minél nagyobb hengertöltöttséget érjünk el. Nem üzemanyagból kell lényegesen többel etetni a motort,hanem oxigénből.
Sokan nagyobb karbikat raknak fel ami csak 1-2mm-rel nagyobb torokátmérőjű mint a gyári. Persze érezhetően jobban megy,mert több üzemanyagot kap,de nem sokkal több levegőt,és ezért radikálisan megnő a fogyasztás,mivel nem tud több levegőt szívni a kis torokátmérő miatt,ezért több üzemanyagot szív.
Bevált példa,hogy nagypolski karbikat pakolgatják a motorokra és 10 vagy még több litert eszik az autó. Ha felrak 2 horizontál karbit,40-es torokkal,sokkal jobb keverési arányt ér el,mert több levegőt tud szívni a motor és normál tempóban 7-9 leterrel ellehet vele járni.
Nagy tévhit a kis karbi kis fogyasztás. Ha nem jut elég oxigénhez a motor,sokat kajál.zjtuning
-
rob210
nagyúr
válasz zjtuning #2428 üzenetére
Mostanában sokan panaszkodnak erre a hibára.
Lassan frissít az oldal és így van hogy két kattintásnak veszi a küldést.
Így sikerült nekem is duplikálnom a HSZ-t.De itt egy jeles példája a szép skoda motornak.
Ez a tavalyi találkozón készült.
Renault power
-
zjtuning
csendes tag
Sziasztok!
Aki ért a számítógépekhez,kérem segítsen,mert a Vistám bezárta skype-ot,mert hibát észlelt,és nem tudtam megnyitni többet. Kitörőltem,és újra akartam telepíteni,de a telepítés közben kidobja ezt az üzenetet:the installer has encountered an unexpected error installing this package. this may indicate a problem whit this package. the error code is 2738.
Így most nincs skype-om.
Előre is köszönöm,ha valaki tud segíteni.zjtuning
-
darius
tag
Látom, csend honol a topikban
Engem a héten megviccelt a skodám. Menet közben egyszer csak leállt. A hiba: beragadt az Ac pumpa, és nem kapott benyát a motor. Na de hogy mitől, amikor 1 vagy 2 éves? Talán azért, mert utángyártott? Ki lett cseréve újra, de megpróbálom szétszedni a régit. -
darius
tag
Jól mennek
Nekem mindössze a motorháztetőt csukta le túl határozottan a szerelő.
Hiába húzom a kart, nem kattan ki a fedél. Gondolom csak alulról lehet valahogy kijátszani.A kicserélt ac pumpát szétszedtem, és a belsejéből egy kettészakadt alátétet bányásztam elő. Arra már nem jöttem rá, mi volt a funkciója.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Az nem a membrán volt?
HA elkezd hámlani akkor rétegekben jön le.A motorháztetőt úgy tudod kinyitni, hogy meghúzod a kart és egy fogóval a mögötte lévő bovdent tovább húzod kicsit.
Egyszer nekem is előfordult utána beállítottam a zsanért meghúztam a rögzítést és nem volt vele többet bajom.Renault power
-
Atuska75
tag
-
rob210
nagyúr
válasz Atuska75 #2447 üzenetére
A műszeregység két oldalán van egy egy csavar azt ki kell csavarni.
Utána kiveszed az alsó csavarokat leveszed a borítást --> meghúzod magad felé óvatosan és az egész műszercsoport kijön.
Az óvatosan-t azért írtam mert a kilóméter óra bowdenét és a kábeleket a sorkapocsoknál oldanod kell majd.
De biztos a műszer ment tönkre?
Nem a jeladó?Renault power
-
Atuska75
tag
Hali! Igen már le testeltük a vezetéket és akkor a műszernek ki kellene lengeni de ez ugyanúgy fekszik, szóval sajnos műszer. Oldalt azt a két csavart érted ami a kapcsolókat meg a fűtés rostélyt tartja? mert én azokat kiszedtem utána kiszedtem a két alsó csavart, de a műszeregység meg se mozdult.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!