Új hozzászólás Aktív témák
-
wrx-sti
csendes tag
Sziasztok!
Lenne pár gondom a favómmal.
Először is:
Ha felmelegszikés alapjáraton pöfög akkor nagyon furcsa hangja van, ( mint a 4 ütemű krosszmotoroknak) mint ha nem menne egy henger. Valamint eléggé füstöl (fehér füst). Ha viszont rányomok egy izmosabbat akkora füstöt tol, hogy nem látszik az autó ( még mindíg tej fehér a füst) Menet közben egy bizonyos fordulat után ez megszűnik és a hangja is normális lesz. Mintha mondjuk 2000 nél végre beindulna az eddig enm üzemelő henger. Szóval a kérdésem, hogy ezt mi okozhatja és hogyan tudnám megszüntetni. Gyertyákat még nem néztem, de 2 hónapja cseréltem 4 pólusú gyertyákra.Kb mennyibe kerülne a javítása?
Következő:
Mostnába eléggé megeszi a vizemet a szerkezet. Annyit annyit jelent, hogy 100 kilóméteren kb fél litert. Leengedtem mindet, kimostam a tartájt, olajos szaga volt a víznek, meg úszkált is benne látszólag olaj. Valamint a kupakon is olajnyomok voltak. Az olajam "fekete", nem tejeskávé színű a pálcán, de a betöltő nyílás kupakja belöl enyhén őzbarna habos. A vizet nem forralja, nem melegszik túl, semmi ilyesmi. Lehetséges, hogy hengerfejes. Kb mennyibe kerülne a javítása?
Válaszotok előre is köszönöm, jó éjszakát mindenkinek. -
-
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #1451 üzenetére
Ahogy azt tanult kollégánk írta hengerfejes lett a kocsi.
A mutatványhoz friss olajra--> friss hűtőfolyadékra--> egy hengerfej tömítésre--> egy gépműhelyre lesz szükséged ahol síkolnak (4-5.000.-) --> egy nyomatékkulcsra--> és ha nagyobb a gáz akkor szelepszál szimeringekre lesz szükséged--> no pőersze a szelepfedél tömítés és a hengerfej csavarok kíséretében.Alsó hangon egy ilyen mutatvány 30.000.-40.000.- ígényes javítás esetén és akkor 200.000.- Km-ert elmegy az autó.
Gányolás és szükség megoldás esetén 15.000.-
Renault power
-
frescho
addikt
Attol fugg milyen motor. Egy 136-os hengerfejbol max 1mm sikolhato, vagy ugy jar, mint anno en is. 98-al is csorgott nyaron. De volt olyan HF a kezemben, ami ementalira evett a fagyallo.
10k-ert kaphato, ha nem szurjak ki, hogy nem ert hozza es bemondanak egy fiktiv arat...
https://frescho.hu
-
-
rob210
nagyúr
válasz frescho #1458 üzenetére
HA többet síkolsz és nagyobb mondjuk 2,3 metszetes tömítést veszel, akkor jónak kell lennie.
Csak azért vitatkozom veled, mert a hevrnak 3mmert szedtek le, mert elég szarul nézett ki.
De utánna simán jó lett a mai napig azt használja, még a skodaklubbon is fentvan.
Bár a gépműhelyes is szívta a fogát de végül megcsinálta.Renault power
-
frescho
addikt
Tuning motor igencsak valoszinu, hogy kifujja a vastag tomitest. Nekem nem igazan volt szeria a gepezet.
3mm 136-nal nagyon extrem. Ha gyari, sima tengellyel, akkor lesz egy alul bika motorod, ami varosban tuti. Viszont nagyon nem fogja dijazni a porgetest, megfogja a kompresszio. Cimboramnak volt 120-ban 2.5mm-ert sikolt 136-os, ami E85-el keveset evett es nagyon jol vezetheto volt.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
Hetvegi tanulsag. Ha a hogomba nem inditja el a ventillatort egy gemkapoccsal siman rovidre lehet zarni es szaguldhat tovabb a gepezet.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz zjtuning #1465 üzenetére
Nem egeszen. A hengerfej stimmel, de csak 72-es hengerekhez valo elosztasu. A szivocsonk egy karbis (allo weber) a kipuffra meg a Coupe dob megy fel. De mind a ket csonk erosen gyarinak tunik.
Egyelore az alkatreszeket szedem ossze, gyari dob, Zsuk karbi paros lesz rajt' eloszor. Majd kesobb akarok egy olyan sima atmeno dobot, mint a vyfoku doksiban lathato. Ugy vagyok vele, hogy kb. 70 paci ahhoz a konnyu kasztnihoz boven eleg.
Van egy 1.3-as HF is. Az van most a Kilosban (nem futott 5ezret a motor felujitas ota), de en mar legalra torekszem.
https://frescho.hu
-
zjtuning
csendes tag
válasz frescho #1466 üzenetére
Azok voltak az 1150-es RS motorok, amik 73.2x68-as volt. Olyan volt a legelső RS mocim nagyon szerettem. Most van 2 1.3-as RS mocim darabokban igazi RS fan vagyok. Ha a közelembe laksz,átjöhetsz csemegézni.
Ez volt az 1150-es mocim.http://www.youtube.com/watch?v=ZNCKejCorNozjtuning
-
frescho
addikt
válasz zjtuning #1467 üzenetére
Nem a gyari alapjan epul, igazibol egy utcai feltuning motor lesz, ha valaha elkeszul. Az igazi a jelenlegi 1.3-as gatyaba razasa es papirozasa lenne, de ez utobbi sajnos mission impossible. Talan mond valami, hogy a Zoli csinalta anno a motorra a HF-et.
Szoval marad a mellekaramu szuros kilos blokk, 120-as fotengely, GLS dugok, RS hengerfej, 296-os tengely. Nem fogja a fejem letepni, de a rovid valtoval 100-ig szepen fog lepni es nem kell (nem is lehet) uvegen forgatni allandoan.
Gyal kicsit messze van, amugy elnek a felajanlassal.
https://frescho.hu
-
Jansz
csendes tag
Üdv. mindenkinek! Szeretnék kérni tőletek egy kis segítséget! Aki tud olyan helyet, telefonszámot,linket ahol lehet skoda favorithoz tuning cuccokat kapni, elsődlegesen optikai tuning érdekelne, pl.: ami most aktuális lenne egy első tuning lökös, mert készül a kis favoritom már a karosszéria munkákon lassan túl vagyunk ,hamarosan festés is! ) Szóval ha vki közületek tud ilyesmit az kérem rakja fel a topic-ba.Előre is köszönöm márkatársak! Szép napot.
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
-
peti_s
addikt
Üdv.
Mitől lehet az hogy rángat a Favorit? Menet közben kb 2000-es fordulatszámnál, de van hogy feljebb is csak úgy váratlanul el kezd rángatni. Gyújtáselosztó, rotor, kábelek, gyertyák, vezérműlánc, trafó új. 93-as GLX-es karburátoros darab. Köszi előre is. -
rob210
nagyúr
Azért a gyujtáselosztó fedelet nézd meg, hogy ha új hogy kopott be Tapasztalat.
Légszűrővel hogy állsz?
A 3.-ik pedig természetesen amit írta kolléga úr is a karburátor 2 es torok fúvókájának tisztítása.
Mert az 2000környékén nyit ki és enné a benzint ha kapna de nem kap.Renault power
-
peti_s
addikt
Jah, lenne még1 apró gond. A fordulatszámmérő néha elkezd ok nélkül ugrálni. Tehát pl. 3-ban 50-nél gurul, motorfékkel, a motor folyamatosan tartja a 2500 körüli fordulatszámot, erre a fordulatszámmérő felugrik 5000-ig, de hallatszik hogy a motor nem forog annyit. Ennek vajon a szenzor hibája az oka?
-
peti_s
addikt
Nos, autó szervizbe menet közben megadta magát, úgy kellett feltolni a dombra. Jó móka volt... Új légszűrőt vettünk, most már a szerelőn múlik hogy mit hoz ki belőle. Elvileg autóvillamossági szerviz is, úgyhogy gondolom jó kezekben van.
-
-
rob210
nagyúr
Azért nézd meg rendesen, mert lehet hogy használt alkatrészt kaptál, de ennek ellenére cserélve lett.
Nem tudom mennyit fizettél.
De használtan is 12.000.- egy gyújtásjeladó.
Tehát nem biztos, hogy rájuk kell ripakodni.
Viszont a kiszerelt alkatrészt elkérheted hiszen arra hivatkozhatsz, hogy felújíttatod, hogy legyen tartalék.
Ha nem tudják odaadni akkor már van alapod hisztizniRenault power
-
peti_s
addikt
Ok, thx az ötletet. Ám lenne egy újítási szándékom a kocsival. Nagyon úgy veszem észre, hogy a Favorit, és a Felicia motorja leginkább csak a karburátor-injektorban különbözik. Amennyiben ez tényleg így van, ki lehetne cserélni a Favoritban a karburátort injektorra? És, akkor 68 lóerős lenne, mint a Felicia?
-
rob210
nagyúr
Meg ha lecseréled a hengerfejet.
Meg egy két apróságot pl elektronika.
Meg az az injektor kapja valahonnan a jelet is pl. lambda szonda.
Szvsz ezeket sem ártana akkor beletetetni.
Szerintem nem ér annyit a mókolás.
Akkor vegyél egy felíciát.
Egész szépek vannak most a válság miatt bagóért.Renault power
-
rob210
nagyúr