-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz peetie1 #257547 üzenetére
#219949
Ha volt szétszedve, esetleg lehet neked is az a baj, h nem lett rendesen összerakva.
Fölül, a csapágy belseje és a villanyak közé megy egy távtartó. Ezt síkba le kell tolni a nyakon a csapágy tetejéhez.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
peetie1
aktív tag
válasz Hasaggymeg #257549 üzenetére
Ma pihenő nap van, akkor szétszedem teljesen aztán megvizslatom mi lehet ott még. Esetleg megpróbálok spacert kiszedni és úgy meghúzni, hátha azok tartják el ami miatt nem lehet rendesen meghúzni fentről. Mondjuk fura lenne, mert gyári benne minden, de hátha.
andrisbandi: Köszi megnézem ezt is. Egyszer már szedtem szét mikor nyekergett valami és kerestem mi lehet a baj. Lehet rosszul raktam össze?
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
-
Jester01
veterán
válasz Dark Archon #257545 üzenetére
Megpróbálhatsz kormányszarvat tenni belülre, vállszéllességbe. Nekem bevált, azóta se tudnak rábeszélni a koskormányra
[ Szerkesztve ]
Jester
-
-
addikt
válasz Jester01 #257555 üzenetére
Köszi! Azt láttam már Straván, hogy egyenes kormányos géppel száguldozol Egyszer próbáltam kis ideig az ún. "innerbarend"-eket, de fura volt, visszaküldtem.
Leginkább arra kellene most rájöjjek, hogy a bringázás okozza a fájdalmat, vagy egyébként is fennáll, s a bringa "csak" felerősíti. Most az íróasztalnál ülve is szenvedek. Ami a poén, hogy nem az egeres kezem / vállam fáj jobban, hanem a bal.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #257549 üzenetére
"nyugi van, ma még nem tekertél?"
Nyugtass meg, hogy bringa tekerésre gondolsz
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
arcitec
addikt
Sokan keresnek stabil telefontartót kormányra, állítólag itt egy atom stabil: [link]
-
addikt
-
ZolkoW
őstag
válasz peetie1 #257542 üzenetére
6Nm kurvasok egy kormánycsapágynak, mármint én úgy is szoktam, hogy az 5Nm-es kulccsal húzom meg, és vagy visszaengedem picit, vagy nem, de szerintem ez is kissé sok neki, 3 körül elég kéne hogy legyen. A probléma inkább az lehet nálad, hogy felül valamin a rendszer, amin nem szabadna, pl. többet nyúlik be a felső kupakod, és összeér a villanyakkal, vagy efféle anomália, én ezt nézném meg.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Jester01 #257555 üzenetére
amúgy ez szerintem is jóság, a manapság szokásos 720+ mm-es kormányokra nem is való kívülre, de belül még lehet értelme, és kevésbé is mutat furcsán. mondjuk ez csak egy dolgon segít: a csukló kitekeredésén, de van, hogy az is elég.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
arcitec
addikt
válasz Dark Archon #257560 üzenetére
Nem látok súly adatokat. Amúgy meg ez rezgéscsillapítós, a kamerát is szabadon hagyja,
forgatható stb .... Bár engem amúgy hidegen hagy, mert nem tartok telefont a kormányon. -
addikt
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #257549 üzenetére
semmi, csak kíváncsi voltam valmire
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #257471 üzenetére
Kross biciklikkel nincs semmi baj. Régen sokkal olcsóbbak voltak, mint a konkurencia azonos felszereltség mellett. Manapság már nincs meg ez az árelőny, ezért nem olyan jó vételek már. Persze rossznak sem rosszak, csak kapsz már hasonlót Cube vagy más márkától. A Hexagon modell például sokáig népszerű volt az ára miatt. Kelly's, CTM ugyanígy van. Az a tanulság, hogy a felszereltséget kell nézni, nem a márkát. Viszont mint minden a biciklik is jól megdrágultak Covid óta.
-
Fall-N
veterán
De jól írod. Manapság a gravel ki fogja a touring/cross trekking volnalat szorítani. Már van bikepackinges gravel váz ezerféle, így a kényelmes túrázásra is alkalmas egy gravel. Ahogy írtad, valójában semmire sem annyira jó egy trekking. Engem mondjuk nem izgat a skatulyázás, én elvagyok MTB-vel városban.
Ha másodbringa kellene akkor egy outit vennék és azzal hajtanék gyorsabban. Tetszettek mindig is, csak jóval drágábbak, mint egy monti. Főleg ha kicsit hi-tech vonalon akar elindulni az ember. Sajnos nekem is jobban tetszenek a karbonvázas, modernebb outik, nekem a klasszikus vonal nem jön be (például a régi olasz, acélvázasok).
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #257483 üzenetére
A 9s Deore kezeli (M591/M592) a 8s-t is simán, az "L" határoló csavart kell beljebb csavarni csak, a húzási arány ugyanaz. Deore 8s már évek óta nem kapható, ez a 9s széria is kopik már ki, például váltókart nem is kapni Deoreban a 9s fajtát. Deore 10s, amihez kapni még mindent (5000/6000-es széria). Persze ez a 9s Deore is még a régi szorzóváltós idők terméke, de elboldogul 1x hajtással is, csak clutch nincs rajta.
-
cattus
őstag
válasz Dark Archon #257535 üzenetére
Nincsen semmi baj a külső bovdenezéssel, legalább triviális szerelni. Amúgy a grvl 520-on mindkét fékbovden végig házban fut, szóval még a kosz se tud bejutni.
Do the thing!
-
őstag
válasz Fall-N #257567 üzenetére
nem mindenki hajlandó fékváltókart meg koskormányt használni, nem véletlen, hogy a gyártók nem cserélik le hatalmas iramban a trekking modelljeiket gravel modellekre.... ha igaz lenne amit írsz, akkor a gyártók követve a keresletet már rég reagáltak volna erre, a gravel nem idei újdonság
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
arcitec
addikt
válasz Fall-N #257567 üzenetére
Az, hogy a többségnél, outi, MTB nem menő a trekking, attól még az egy nagy tévedés amit állítasz. Nagyon látszik, hogy magadból indulsz ki, mi magadra nézve rendben is van,
de nagyon de nagyon nem általánosítanám. Nyugaton meg főleg nem.
U.I: Azé mert akad egy gyártó flexibilis csomival, na ezen jót nevettem de még most is hahaha...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ez a lánctisztító műanyag, kefés kis kütyü ér valamit? Csak városi aszfalt tekerés esetén is kellene láncot tisztítani?
Thanos was right.
-
szimpláncsak
tag
válasz f4lcon #257570 üzenetére
A túlárazottság nagyobb része a divat mellett a gravel-nél, hogy a hidrós fékváltókar aranyárban van. mt200-at már kapsz 16.000ft/szett-ért, két váltókar szintén megvan 15-20.000 körül, a tiagra hidrós nekem meg akciósan volt majdnem 100.000 ft, csak el tudtam adni a bovdenes szettet, így nem volt nagyon vészes az ára
-
robee19
tag
Xoss G2 plus sebességmérővel van valakinek tapasztalata? Cafagon most 9900 Ft kuponnal (ED27581) ingyen postával.
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #257571 üzenetére
Ezt a trekking témát kitárgyaltuk már itt. Elavult a legtöbb trekking váz geometriája és túl magasan van a kormánypozíció. A vékony 28"-as gumi sem jó sok mindenre, egy ballonosabb gumi sokkal jobb az úttartás és kényelem szempontjából is. Azt el tudom hinni, hogy régen amikor egy MTB még 26" volt, hogy gyorsabban lehetett haladni a 28"-as kerékkel, de manapság egy 'klasszikus' (azaz nem agresszív XC) geometriájú MTB is jobb. A 3x hajtás is elavult már.
Konkrétan pedig városba nehéz, jobb egy fitness kerékpár, terepre meg kevés. Akkor hova jó? Túrázni meg bikepackingre meg tényleg alkalmas egy gravel is és legalább halad is az ember vele. Nézd meg például Kiss Kolos videóit, ott elmondja ő is miért vett túrázni gravelt. Igen divat a gravel, szidni is divat, de nem rosszak.
-
őstag
válasz Fall-N #257578 üzenetére
buta emberek milliói veszik a trekkinget, de te maradj ilyen felvilágosult, hogy gravelt használsz. és nyugodtan hagyd figyelmen kívül az ész érveket, amiket felsorakoztattunk szimpláncsak-kal együtt.
faterom meg, akinek az 1x rendszer overkill, mert nem tud vele felmenni a dombon majd megveszi az elavult triplát. és fogja a "túl magasan" lévő kormányt, mert a dereka már nem engedi, hogy mélyre hajoljon. nem is beszélve az összes trekking eladás nagyobb részét kitevő EasyEntry (mély átlépésű) vázakról, ami szintén nincs se fitnessben se gravelben, viszont a 60+ korosztály előszeretettel vásárolja, mert nem tudja átemelni a lábát a felsővázcsövön (férfiak, nők egyformán). sőt, tovább megyek: nők eleve nem fognak gravelt venni, mert nekik az sport váz, náluk minden túra-város-földút kerékpár női vagy EE vázas lesz.
amellett az "elavult" geometria, amire hivatkozol durva csúsztatás, maximum szerinted van elavulva....
szerintem nyugodtan engedd el ezt a témát, nem értesz hozzá és minél többet írogatsz ez annál jobban kiderül.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Tin
veterán
válasz f4lcon #257580 üzenetére
Mielőtt ölre mennétek a nagy melegben, innen indultunk:
A kerékpárt hobbi célokra használnám; barátokkal közösen elmenni egy-egy Velencei-tó körre, vagy esetleg egy több napos Balaton körüli túrára. Időnként pedig városban ide-oda "rohangálni" vele. Gondolom, jellemzően aszfalt (kerékpárút) az útfelület, de időnként földes, "döcögősebb" utak is előfordulhatnak. Ami számomra fontos, hogy kényelmes, nem görnyedt tartásban, kinyújtott lábakkal (a pedál alsó állásában) tudjam tekerni.
Erre mindenki a trekkinget javasolta neki, ahogy ő maga saját magának is. Az más kérdés, hogy aztán a készlethiány miatt felmerült nála pár opció, de alapvetően senki sem akarta rábeszélni másra, csak leginkább azt akarta mindenki tudatosítani benne, hogy esetleg jobban jár, ha előbb körülnéz, használtat keres, hogy kiderítse, mire is van szüksége.
Mert a trekking tényleg egy mindenre jó, de semmire sem igazán "legjobb" eszköz, kivéve a hosszú megpakolt (több napos) túrákat. Én is megkaptam magyarázat nélkül, hogy nem igaz, amit állítok, de attól még ezt állítom, és ebből nem engedek.
Városi közlekedésnek nem csak az a része, hogy felülsz a bringára, felpakolod a cuccaid, és minden lámpánál megállsz, hanem az is, hogy esetleg utazol vele héven vagy metrón (ne csak Budapestben gondolkozz), illetve felviszed lépcsőn, és hasonlók. Erre egy 18 kilós bicikli nem ideális, aminek többségében azért van csomagtartója, mert néha kell. Sokkal jobb a dinamikus közlekedésre egy könnyebb bicaj, akár egy fitnesz bike, amit Fall-N írt, mert gyorsabb, könnyebb, és nincsenek rajta felesleges nehezékek. A terep közlekedésre sem a legjobb a trekking, de az alsókategóriás biztosan nem. Főleg, hogy ott még több csoportból választhatsz. És végül az országúti közlekedésre is van jobb kategória.
Egy dologra nincs jobb a trekkingnél, a hosszú, felpakolós utakra. Ezért is ez a neve. Szóval ha valakinek egy jó nagy és kényelmes pakolható bringa kell, akkor ez az ő biciklije. Emberünknek ez kell, és a kényelem, így nem kérdés, hogy neki ez ajánlott.
DE. Jó lenne nem elmenni oda, hogy ez a svájci bicska, mert amúgy tényleg az, de ugyanúgy, ahogy a svájci bicska se jó igazából semmire azon kívül, hogy mindenre jó egy kicsit, úgy ez is. És szerintem nagyon sokan (ÉN IS!) azért akar először trekkinget, mert nem tudja, mit és hol és hogyan akarja csinálni, ez meg elmegy mindenhol, és "jólesz". Az öregeket meg hagyjuk ki a játékból, csak ma hazafelé láttam vagy 3 db 60 feletti bicajos, és egyik sem volt trekkinggel.
De ugyanazt mondom, amit az elején arcitec-nek: mondd el az érveket, hogy miért jó, aztán legyenek az érvek ütköztetve, de kezd uncsi lenni ez a "te hülye vagy" meg "engedd el" meg "nem értesz hozzá" kommunikáció érvek nélkül.
Én is kérdezhetek hasonlóan: mi a francnak aszfaltra teleszkóp?
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Khelben #257584 üzenetére
Ma számolgattam, hogy a 3x9-es rendszerem egy 580%-os átfogású 1x14-esnek felelne meg O_o Talán már egy 2x11-esből is össze lehetne rakni egy olyat, hogy lenne egy normál megy egy "terepező" fokozatom úgy, hogy még rendes átfedés is van köztük.
A régi 3x6-om 28-28-at tudott. Egy megarange-nek nem kellene ennél durvábbnak lennie?
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Khelben
nagyúr
válasz -=RelakS=- #257586 üzenetére
Nekem van egy kb. 25 éves Megarange-os 3x7-es montim, azon 30 elöl a legkisebb és 32 hátul a legnagyobb. Lehet, hogy voltak más változatai is, azt nem tudom.
(de lehet, hogy 3x8, most nem megyek ki megnézni, mert szakad az eső)
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
-
Én eleg ambivalensen állok a trekkinghez, az enyémet szeretem, de a hajtás nem eleg sportos: 11-50, elöl 32. Egy 36-os első fogaskerékkel nagyjából jó lennék, de max 34-es fér be a szervízes szrint, és ahhoz is több mindent cserélni akar már, szóval nem éri meg. Hátul meg a 3 legnagyobb fogaskereket még az életben nem használtam, szóval azok kb gyári újak. Emellett a flat bar (trekking) kormány sem a szívem csücske, a szar acskákkal nagyjából ok, de messze nem ideális. Vázzal, kerekekkel rendben vagyok (előbbi alu, utóbbiak biztos jó nehezek, de ide elég), a formula fékek mentek róla a kukába, kapott elöl-hátul egy mt400 szettet, az így most fasza. Geoval én alapból ki vagyok békülve, a teleszkópot meg rendszeresen használom, amilyen minőségű bringautak vannak felénk (amik helyenként átmennek döngölt földbe, vagy gravelbe). Gumiból Conti Contact Speedet kapott, ezzel igen jól megy, a 32-es kicsit túl sok is rá, lehet, vissza kéne tennem a 37-est, amit először vettem.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
chubby2o6
senior tag
Megjött ma Pro booster, egész jó kis cucc. Egy ideig eltartott, mire rájöttem, hogy kell beállítani úgy, hogy az autószelepes részén fújjon , de sikerült. Viszont nincs min kipróbálni, ma hívtak, hogy az e hétre ígért kerékfűzésből leghamarabb jövő szerdán lesz valami . Küllőt kell rendelniük, de a beszerzőik szabin vannak. Nem igazán értem, szerintem evidens, hogy ha egy - akármilyen - cégnél csak két ember alkalmas egy adott munkakörre, akkor az a két ember nem megy egyszerre szabira.
Mindegy, korrekt volt a srác, felajánlotta, hogy visszafűzi a kereket ( már kibontotta belőle a régi agyat, hogy meg tudja mérni a küllőhosszt ), hozzam el, használjam a bringát hétvégén ( eleve úgy adtam le, hogy hétvégére kellene, így is vállalták el ), jövő héten meg vigyem vissza, addigra lesz küllő. Nem akartam megint szalagozni/tejezni, aztán megint kiszedni belőle, szal inkább beletörődtem, hogy a héten már nincs bringázás . -
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz Fall-N #257578 üzenetére
E-szerint nem figyeltél, vagy nem voltál itt-ott . Hinni meg a templomban kell.
Már a gumin bukott hited, mert mára 50-55ös gumik vannak a trekkingen is és a hajtás is modernizálva vagyon, no meg a vázgeometria is. De nyilván akinek MTB-je van az maradjon annál és véleményezze azt. Már elnézést. Azt megértem, hogy sokaknak nem az kell, no meg a sebesség mindenek felett, holott utazni kell és nem száguldani.
Szóval nem kell elbeszélni az mellett amit nem használunk. És bocsi...
Mert a trekking az egy túra gép és nem városi mugliknak való az tény ...#257582Tin: Itt fentebb leírtam, nézz videókat tóra beszámolókat és látni fogod, nem csak az azt hiszem , az azt gondolom az azt hiszem alapján irogatni marhaságokat, mert mostannak az a sikk és ugatni kell a falkával. Tessék lássék: [link] és van belőle sok, csak győzzed nézni...
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz ZolkoW #257561 üzenetére
Szetszedtem, osszeraktam, most szerintem jó. Valszeg az a kúpos basz a tetején(ami olyan mintha törött lenne,pre loading washer vagy mi a neve) nem volt jól beteve és az tarthatott ki, mert mást nem találtam. De most elég volt 2.5nm neki hogy ne lógjon. Ami még fura, hogy a felső csapágyat ki sem bírtam piszkálni, lehet mikor rabikaztam az beszorult Alul a villánál pedig nincs semmi csak a csapágy, azt gondoltam volna hogy ott is kéne lennie egy műanyag vagy gumi alatetnek, de a fene tudja.
Köszi mindenkinek a tippeket!
-
chubby2o6
senior tag
válasz peetie1 #257593 üzenetére
Ha integrált csapágy, akkor alul nem kell lenni semminek, a fejcsőben van kialakítva a csapágy "fészke". A "kúpos basz" egy központosító gyűrű, hacsak nem arra gondolsz, amit utolsónak raksz rá, közvetlenül a spacerek alatt, az igazából egy porvédő.
Ha felül is integrált, akkor alulról óvatosan ki tudod ütni a csapágyat, ha felül félintegrált, akkor csak házzal együtt tudod kivenni, ahhoz már kell egy kiütő szerszám.
Nem nagyon kell nyomatékra húzni, meghúzod annyira, hogy ne kotyogjon, majd megemeled a bringa elejét. Ha könnyen elfordul a kormány mindkét irányba a kerék súlyától, akkor jó lesz. -
Maximum1
őstag
válasz chubby2o6 #257590 üzenetére
Ezeknek semmi nem jó, télen ezért, nyáron meg azért nem érnek rá, heti egyszer rendelnek mert az a rendelős nap, agyrém amikor futárnak állt a fél ország, nem képesek beletenni azt az ezres pluszt, amit úgyis tovább számláznak.
Kedden este haver rendelt Németországban német címre amazonról, szerdán 14:00 kor megkapta.
Itt 2 nap és akkor szerencsés vagy, erre még balfaszoskodnak a szarrágó szerelők.
Nálam a Bergusson csinálta ezt 2 hétig télen, elküldtem a f@szba.
Na, most jól felb@sztál, feltépted a sebeket.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #257597 üzenetére
Csak egyszer próbáld meg leszedni a Gorillát, megtudod, miért nem vállaltam be .Meg hát túl sok értelme nem lett volna, visszafűzetni a régi agyat, elmenni érte, itthon beszalagozni, tejezni, aztán jövő héten elölről kezdeni, megint elvinni, ha kész, értemenni...Mondjuk, arra a pár napra tehettem volna bele belsőt...Á, már mindegy, így jártam. Még az is lehet, hogy veszek valami használt első kereket, két napra tuti megérné
-
wetomi
aktív tag
A trekking vonalat erősítem és védem én is, annak ellenére, hogy tisztában vagyok a hátrányaival. Igaz, már kicsit fickósabb, mint gyári állapotában van, de végeredményben akkor is "csak egy trekking". Nem egy sebességbajnok (lusta vagyok és időm is kevés van a gyerek mellett rendesen tekerni), de én szeretek nézelődni és fényképezni túrázás közben. Városban kicsit lomha a nehéz kerekek miatt, de a 3*9-es sebesség segít. A hegymászáshoz a 26/36-os áttétel még csomaggal is mindenre elég, ahol megtapad a gumi. Lejtőn olyan 65-67 körül van a vége az agydinamó és a nagy légellenállás miatt.
- Voltam vele pl. nagy csomaggal a Bükkben és a Mátrában is. Strava 1 és 2
- Voltam vele a 300 km-es Tour de Alföldön és (egyelőre) két 200-as BRM túrán (1, 2) is.
- De éppen a mai napon szereltem rá gyerekülést, mert már arra is szükség lesz.Nálam egy igazi mindenes, még ha tudom is, hogy van nála könnyebb, gyorsabb, vagy terepen ügyesebb. Számomra praktikus és élményt ad és ennyi.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Maximum1 #257596 üzenetére
Azt mondta a srác, hogy a telefonos lányok készséggel felveszik a rendelést, csak velük, szervizesekkel nem nagyon szoktak egyeztetni . Februárban fűzték ugyanitt a hátsót, mondanám, hogy akkor minden flottul ment, de igazából nem. Telefonon megbeszéltük, hogy szerdán odaviszem a kereket meg az új agyat, csütörtökön meg is csinálják, pénteken elhozhatom. Szerdán mentem, aszongyák, nincs írva munkalap, kizárt, hogy másnap nekiálljanak. Köv. hét kedden du. hívtak, hogy másnap mehetek érte, szal ahhoz is kellett egy hét. Most már a telefonos egyeztetéskor szóltam, hogy írjanak munkalapot a megbeszélt napra, nehogy úgy járjunk, mint a múltkor. Megírták, azzal nem is volt gond, csak hát a beszerzők...Azok elmentek szabira . Majdnem megkérdeztem, hol van ez a nagyker, írják össze, mi kell, oszt' elugrok érte
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen