Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz stellaz #133 üzenetére

    Ugye azzal indítottam, hogy az általam vizsgált több száz balesetnél még szó sem volt robotvezetésről, csak asszisztensről -- illetve az egész célja a majdani autonóm vezetés támogatása volt.

    Ami talán konkrétabb: Te is említetted azt az esetet, amikor a Tesla belehajtott az elé kiforduló teherautó fehér oldalú vontatmányának.

    Erre egyrészt azt tudom mondani, hogy a Tesla esetén legalábbis érdekes, hogy kizárólag vizuális információval dolgozik, egy radar/lidar vélhetően jobban teljesített volna.

    Másrészt: az anno elém kerülő anonim esetek között több is volt, amelyik erre nagyon hasonlított -- azzal a nem mellékes különbséggel, hogy ezekben nem volt fehér az a felület, amit a vezető nem vett észre féktávolságon kívül.

    Emellett sajnos a saját praxisomban is volt olyan súlyos kimenetelű baleset, amelyben egy fehér, de színesen felmatricázott oldalú teherautóba ütközött bele egy személyautó -- fékezés nélkül. Jó látási viszonyok között. Nem kezdő, nem béna vezetővel, aki a következőt adta elő, egyébként teljes mértékben együttműködve a hatósággal: Jobbra akart sávot váltani, belenézett a jobb tükörbe, és mire ismét az útra helyezte a tekintetét és felfogta, hogy kifordultak elé, már késő volt.
    Az illető kb. másfél órája volt úton, ami a szakvélemény szerint bőven elég volt ahhoz, hogy egy átlagos autóvezető érdemi reakcióideje (észlelés-felfogás-döntés-cselekvés) és döntési, cselekvési képessége így működjön.

    Másik eset -- szerecsére csak biztosítós, nem túl komoly kárral. Ott kezdő volt a vezető, és egy üres autószállító utánfutót vett későn észre, úgyhogy későn és gyengén fékezett.

    És számtalan hasolnó történetre van példa -- csak azok nem kerülnek bele a világsajtóba.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák