- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Aliexpress tapasztalatok
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Netflix
- Mikrotik routerek
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Bittorrent topik
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
Új hozzászólás Aktív témák
-
burgatshow
veterán
válasz 2ozzmexy #69099 üzenetére
Én úgy tudom (mondjuk nekem már cserélték), hogy nem a fékhatás megy el, hanem a fékrásegítés! Azért az nem ugyanaz. Tehát lehet izomból taposni a fékpedált, ahogy azt tettétek korábban (én már szervós hülyegyerek vagyok - nem vezettem "igazi" autót).
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz burgatshow #69101 üzenetére
Ne belőlünk indulj ki, hanem a nejedből, vagy menj el egy középiskolába és nézd meg a pipalábú kiscsitriket, ők tudnak majd olyan erővel taposni a kis "swiftee"-k!? Kétlem, amikor a buszmegállóig sem tudnak elgyalogolni, elektromos rollert kell bérelni... (leglábbis itt a nyámnyila BP-en )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69100 üzenetére
Ezért van az, hogy amit tudok, általában magam cserélem.
Ha az időm nem engedi, vagy olyan dolog, amihez nincs aknám, vagy erős szerszámom (begyógyult futómű alkatrészekhez pl), vagy meghaladja a tudásom, akkor szerelőhöz viszem. De akármit is csináltatok szerelőnél, utána mindig A-Z-ig átnézem a javított/cserélt részt.
Majdnem mindig találni valamit, hol kisebb, hol nagyobb dolgot....
Az rendszeres, hogy a műanyag burkolatot az alján nem teszik vissza az összes csavarral, hanem 1-2 hiányzik. Vagy épp nincs meghúzva mindegyik csavar.
De olyan is volt, hogy a műanyag burkolat alatt egy csavarhúzót felejtettek. Vagy pl mikor megvettem a Crosst és elvittem egy nagyszervizre (hűtőfolyadék, gyertyák, szíjak, minden), akkor a légszűrőházra menő csövet nem dugta vissza. Azt, ami a motortér elejére van kivezetve, hogy ne meleg levegőt szívjon az autó.De olyan is volt, hogy nem én csináltam az olajcserét időhiány miatt és túl volt töltve jó 3 decivel.
A régi autómat, mikor elvittem Debrecenben az elvileg legjobb és legigényesebb műhelybe alváz+üregvédelemre, mikor hazahoztam azt is végig átnéztem, minden a helynén van-e a burkolatok közül. Mikor a jobb első dobbetétet néztem, látom egy picit kilóg alóla valami papír. Lebontottam kicsit a dobbetétet, erre látom, hogy egy jó adag papírt a sárvédő végében benne hagytak, amit maszkolónak használtak. Jó nagy adag bent volt. Vissza is mentem és sűrű elnézések mellett lebontották a dobbetéteket és kiszedték. Hozzá is tették, hogy húú hát nem sokan vették volna észre ezt az ottfelejtett cuccot.Gumisok megint egy külön történet. Régen volt ilyen beéső kulcsnyílásos kerékőröm. Hiába állsz felette és mondod neki, hogy légyszíves NE légkulccsal húzd meg, mert szétmegy a profil, csak azért is nekiállna annak, úgy kell rászólni ismét.
Apám 1 éves Swiftjével elment téli-nyári kereket cseréltetni. Szarul tette alá az emelőnek a nagy gumibakját és berepesztette a műanyag burkolatot az alján... Lehetett cserélni.De nyilván nem elvárható, hogy mindenki konyítson annyira az autóhoz, hogy a szemmel látható javításokat ellenőrizgesse. Ez a bosszantó amúgy. Ha nem vagy kicsit autószerelő, kicsit kőműves, kicsit vizes, kicsit villanyszerelő, stb... akkor csak a szerencsén múlik, hogy nem-e szívod meg valamivel, amit a "mesterek" csinálnak.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #69103 üzenetére
Ezért írtam hogy az a világ már elmúlt. Én most ott tartok hogy ortopéd orvosnak kell tanulnom, ha nem akarok 10 év múlva tolószékben élni...
A legjobb válasz idáig a vérnyomásomra volt, relaxáljak meg imádkozzak, gyógyszert nem írt. Szerinted?
A következő projekt a fürdőszoba burkolás lesz, mivel ingyen is el tudom fuserálni magamnak.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ViZo72
tag
válasz GEPESZ66 #69096 üzenetére
Az index fel NEM villanásra nem tudom a megoldást, enyém sosem csinált még ilyet.
Alapjáratot valóban elfelejti akkusaru levételnél.
Alapjárat tanítására én nem alkaztam semmi bonyolult dolgot.
(Gondolok itt olyan, máshol olvasott tippekre, hogy üresben, többször egymás után tiltásig kell forgatni és megtanulja, meg hasonlók. Sosem csináltam, nem hinném, hogy ez a módja.)Én egyszerűen azt csináltam, hogy kihűlt motorral beindítottam és hagytam egy helyben járni, amíg elérte az üzemi hőmérsékletet.
Hidegen beindítva nem áll le az emelt fordulat miatt (teéln főleg nem). Viszont ahogy melegszik a víz és a motor, szépen végigjárja hidegtől-üzemmeleg állapotig a hőmérsékleteket és mindig igazítja hozzá (csökkenti) az alapjáratot. A végén -üzemmelegen- ugyan majdnem leáll, küszködik egy kicsit, de aztán megtalálja magától a helyes alapjárati értéket. Nekem ez vált be.
De emlékeim szerint olyan is volt, hogy ha elég gyorsan cserélek akkut, akkor nem is felejti el az alapjáratot. Gondolom kitart pár másodpercig valamelyik kondi.(Mielőtt kikapok: tudom, nem optimális sokat járatni helyben, de kb. 6 évente cserélek akkut, szerintem ennyi időnként 1x belefér.)
Autó memóriájának törléséről nem tudok, de korábban (kb. 15éve) voltak olyan tippek Ignisek körében, hogy tavasszal érdemes levenni az akkusarut, hogy az autó elfelejtse a téli, hidegindítós beállításokat és így hamarabb álljon át melegebb időre és így jobb lesz a fogyasztás is.
De ez szerintem mindössze csak az a folyamat amit leírtam fentebb...[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz GEPESZ66 #69096 üzenetére
Még egy olyan emlékem is van, hogy az Ignis ajtónyitási "viselkedése" 2 módban állítható, hogy mi történjen nyitáskor. Villogjon, ne villogjon, belső lámpa világítson vagy ne.
Valami ilyesmiről szól a dolog, csak most nem találom a leírását.
De magától akkor sem válthat a 2 mód között, az nem normális jelenség, hogy egyszer így, aztán máskor máshogy. -
ViZo72
tag
válasz GEPESZ66 #69096 üzenetére
Itt is van, ezt olvasd még át.
https://kacsa-ignis.hu/keyless/ -
-
szabonagyur
félisten
Épp a Suzuki váróban ülök, kerékcsapágy garis csere...
Nézegetem a Vitarákat, érdekes, hogy a kerék dob valami anyag szerűséggel van kibélelve, SCROSS-nál nincs ilyen.
Ez nem rohad véletlenül könnyebben?Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
blakey
titán
válasz szabonagyur #69111 üzenetére
Nem vettem észre, hogy bármi rohadna.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
burgatshow
veterán
válasz szabonagyur #69111 üzenetére
Ez fura. Az előző S-crossban (legalább is az enyémben) anyaggal van bélelve a kerékdob hátul. Elől meg simán műanyag.
-
szabonagyur
félisten
válasz burgatshow #69115 üzenetére
Na várj ezt megnézem majd élőben, most hogy mondod Vitara is csak hátul bélelt, elől nem.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #69116 üzenetére
Így van, elől műanyag, hátul kárpit...
De, könnyebben rohad, mert akkumulálja a sót meg a retket..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
hemaka
nagyúr
válasz szabonagyur #69111 üzenetére
Hatul sok autoban mar muszalas dobbetet van, nalunk mar elol is, jol szigeteli a hangot. Tisztan tartani szar egyedul, ha saros lesz. De nem rohad, mert muanyag vegulis az is, a lemez es akozott van legter, nem er lemezhez.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz szabonagyur #69116 üzenetére
Mikor megnéztem a hibridizált 2016os orrú "énfajta" eskrosszt a szalonban, nekem is feltűnt, hogy valami más a kerékjáratban.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz szabonagyur #69121 üzenetére
Nekem a 17esben is szövet szerű van hátul
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
blakey
titán
válasz szabonagyur #69113 üzenetére
Mivel nélküle nem próbáltam, így nem tudom.
…most hogy mondod Vitara is csak hátul bélelt, elől nem. - elől is van, legalábbis a 2017-esen.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #69111 üzenetére
Az Ypsilonon ugyanilyen szőrös izé van hátul, jelentem, 17 év után sem rohad.
-
Qtya123
őstag
válasz szabonagyur #69120 üzenetére
1. Gen Crossban is így van. Sőt, sok autóban már ezer éve ezt használják. Láttam már 1998as autóban is.
Az meg hülyeség hogy ettől jobban rohad. Egyrészt ez szövetes anyag, de műanyagos. Hamar megszárad, nem olyan, mintha egy ruhadarab lenne vizes.
Másrészt nem attól rohad, hogy műanyag, vagy ilyen a dobbetét, hanem attól, hogy mögé megy a sós és földes retek és felgyűlik, majd mint a szivacs, tartja magában a nedvességet. Fentről a szélvédő tövénél meg egy kis falevél is lehull és segít a komposztálónak. [link][ Szerkesztve ]
-
laca891
aktív tag
Casco kötés témakör! Mit jelent, hogy totálkár esetén a javíthatóság mértéke????
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz laca891 #69126 üzenetére
A totálkárból kétféle van:
1. GTK = gazdasági totálkár = nem éri meg megjavítani mert többe kerül a javitás mint a sérülésmentes autó piaci értékének a fele
2. teljes totálkár = olyan elem vagy olyan mértékben sérült, hogy az már nem javítható meg eredeti minőségéűre = a megjavított autó már nem tudná teljesíteni az alapvető közelekedés biztonsági normákat"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kicsirics77
veterán
Sziasztok.
Mennyire jellemző,hogy decemberi gyertyasor csere után ma villogott a csekkerzsi lámpa de kb fél perc után abbahagyta és nem megy egy henger, gyertya vagy trafó probléma lehet???
Egyenlőre még nem tudom ma megnézetni de imádkoztam,hogy hazaérjek.
ja az lemaradt,hogy Vitara 2015 M16A[ Szerkesztve ]
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kicsirics77 #69128 üzenetére
Bármelyik a kettőből, a trafóknak van egy olyan előjele hogy hidegen alapjáraton ledadog. Lásd fentebbi értekezést a márkaszerviz munkamoráljáról. Gondolom ez volt az első gyertya csere...
Nézesd meg egy szereplővel, de ott állj felette, és érdemes kiolvasni azt a hibát ami a dzsint dobta. Eltárolta az ne aggódj..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kicsirics77
veterán
válasz 2ozzmexy #69129 üzenetére
Első gyertyacsere volt de hidegen alapjáraton semmi baja nem volt eddig, semmi dadogás semmi hiba,most melegen csinálta mikor megáltam a vasúti átjáróban, ott kezdte el, hibakód ki lesz olvasva még ma ha minden jól megy van ismerős a szomszédban aki ezzel foglalkozik.
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
Kicsirics77
veterán
válasz Kicsirics77 #69130 üzenetére
Hibakód szerint trafó, meg gyujtás kihagyás, de érdekes módon trafó kiszed majd visszatesz és mintha mi sem történt volna, ketyeg mint a doxa óra, meg hibakód sincs, plussz meghajtottam 140-150-el rendesen az előbb, és semmi hibajelenség nincs egyenlőre, kontakt hibára tippelnék, de ha előjön megint akkor már a gyertyák is ki lesznek szedve.
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
szabonagyur
félisten
válasz szabonagyur #69121 üzenetére
Megnéztem, mivel az egész autó fekete nálam nem volt feltűnő... A kirakott Vitara meg szürkés kékes ott elütött a fekete belső.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #69110 üzenetére
Azé' az a liter benzin az olajban dolog má büdös volt nekem is. És nem csak érzékszervileg. Mert eddig se a Ladát se a motort nem sikerült így telehuggyantani.
Hallod, ebbe a hszbe írom nem válaszolok amarra is:
Gtk esetén, ha eljut oda az ügy, hogy a biztosító kiperkálja nekem a kölcsönösen kialkudott gtks pénzemet a motorra, akkor utána ülhetek fel rá és motorozhatok ugyan úgy vidáman, meg a műszakit is megadják meg minden havájtruváj?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
Ez jó ár?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
laca891
aktív tag
5 éves Swift 20 ezer km van benne, hétvégi autó.
Tavaly nyáron cseréltem benne fékolajat a hagyományos módszerrel. (fékpedál tapos, lételenítő kinyit stb...)
Aztán télen volt egy kis hó, hát kivettem egy kicsit csúszkálni az útnak azt a részét nem sózták, hogy dolgozzanak az ABS szelepek és a motor. Végén, azt vettem észre a fékpedál megnyomásakor egy rövid sipoló hangot ad ki, sőt ezt még gyújtás nélkül is produkálja. Mi a véleményetek? Talán levegős lenne fékrendszer?Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
burgatshow
veterán
Jovoheten viszem valtoolaj cserere (automata) a kocsit. Szurkoljatok, hogy ne legyen rosszabb, mint volt.
-
Montesantos
senior tag
-
burgatshow
veterán
válasz Montesantos #69141 üzenetére
52 ezer. 3-4 evente vagy 50-60 ezrenkent azert meghalalja. Foleg, hogy hosszu tavra tervezek vele. 3 is lesz, de a hasznalat modja inkabb az 50-hez kozelit.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Úgy látom nem törte össze a lelkeket az új Swift a 3 hengeres szívómotorral, műszerfalból kitüremkedő fejegységgel, részecskeszűrővel.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qtya123
őstag
válasz dethroner #69143 üzenetére
Hát nem.
Már most gondban leszek, hogy mire cserélem az 1.6-ot. Elég sokáig szoktam egy-egy autót megtartani, ennek is van még kb 8 éve. Mikor eladom majd, akkor egy 7 év körüli autót akarok venni. Ami valószínűleg egyike lesz azoknak az S-Crossoknak, amit majd most fog megvenni valaki újonnan. Már ennek a ténynek sem annyira örvendezek, mert jobban örülnék, ha lenne a korábbi 1.4-es 140 lovas turbómotor, részecskeszűrő mentesen. De ugye már nincs, szóval a jövőben a most gyártódó merítésből kell választanom, ami 1.4 4 henger 129 ló.
Aztán majd ha azzal eltöltök 8-9 évet és eladom, na akkor mit veszek....?
Gondolom addigra már valami elektromos lesz csak a válaszható opció, hiszen az már 2040 körüli időszak. Addigra vagy elterjed, vagy bebukik... Bakker, minek tervezek én ennyire előre...[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
-
Vigneau
félisten
Rettentő láma téma és kérdés lesz, ne kövezzetek meg érte...
Van egy 2018-as 1.0 BJ Swiftem, ami GL+ felszereltségű, nem hibrid. Az alap "A" műszercsoporttal szerelték. A kezelési útmutató szerint létezik még "B" és "C" műszercsoport, amik tartalmazzák az általam hiányolt vízhőfokmérőt.
Ráírtam a Suzuki Vevőszolgálatára, hogy kicserélhető-e minden probléma, elektromos átalakítás nélkül a "B", esetleg a "C" típusú műszercsoportra a jelenlegi "A"-m. Még a márkaszerviz részemről történő megbízását is megemlítettem a beavatkozáshoz.
A válaszuk:
A műszercsoport utólagos átalakítása technikailag nem lehetséges, az elektronikai rendszer nem módosítható. A gépjárművek gyártása során speciálisan az adott felszereltségi, kiviteli szinthez kerülnek kialakításra, illetve programozásra a gépjárműben a kábelkötegek, vezérlőegységek és szoftverek.Korábbi kocsijaimnál mindig azzal jöttek a szakik, hogy általában a kábelköteg egy típuson belül ugyanaz, max. nem mindent kötnek be, amihez később hozzá lehet tenni ezt-azt, aztán lehet az ECU-t programozni.
Megetettek anno, vagy ennyit változott a világ és ezzel az eljárással is próbálnak az előállítási költségeken faragni a gyártók? Esetleg csak szimplán le lettem koptatva?
Remélem, érthető voltam...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Kicsirics77
veterán
válasz Vigneau #69146 üzenetére
Remek kérdés, lévén,hogy nálam a vonóhorog volt a kérdés anno, és gyárilag úgy kértem,hogy legyen rajta, mivel már 2016-ban a kereskedésben úgy tájékozattak,hogy ugyan be lehet utólag is rakni de kábelezéssel jár, így meg gyárilag belekerült minden a helyére, szóval simán elképzelhető,hogy utólagosan nem cserélhető.
Aztán lehet,hogy csak nem akarnak vele foglalkozni, mai világban bármi elképzelhető már.[ Szerkesztve ]
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
Qtya123
őstag
válasz bigdigit #69145 üzenetére
"Én vagyok az egyetlen elektromos tulaj aki senkit nem akar meggyőzni vegyen EV-t."
Nevedet imába fogom foglalni!
Tényleg veszedelem amúgy sokszor a kéretlen meggyőzés. De úgy, hogy rohadtul nem is autós témáról beszélsz és az EV tulaj késztetést érez, hogy valahogy belefűzze a beszélgetésbe, hogy EV és onnantól már sínen van, jöhet az, hogy márpedig nekem az KELL! -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Vigneau #69146 üzenetére
Mennyire akarsz álomvilágban élni?
A kábelköteg programozáshoz szeretnék telefonos segítséget kérni, mert nem tudom a választ...
Itt szenzorikai eltérés lesz, az egyik csak egy hőfokkapcsoló (mint egy termosztát), a másik egy analóg szenzor. Sok autóban ecu esztimálja, nincsen közvetlen hőmérő a vízkörben.
A Suzuki másképpen készül, ezért nem lehet bizonyos extrákat kérni bele, mert a kábelezés nincs felkészítve rá.
Egy GM vagy VW esetén 90%-ban igaz, hogy a legfapadosabb és legfullosabb kivitel kábelkötege azonos, de egy ilyen alsó kategóriás autó márka esetén nem így van."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- LEGO klub
- Politika
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Call of Duty: Mobile
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Aliexpress tapasztalatok
- Sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen