Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DeadMeat #69500 üzenetére
Van, kezelési, az enyém K14C, abba 5w30 az ajánlott és most is az van benne, Motul Eco-lite 5w30, jelenleg 16 pénz a 4 liter és API sp...
Ezt a 0w20at a márkaszervizek találták ki, amíg nem volt visszahívás a gyári olaja ecstar f9000 5w30 API sm volt és azzal is töltötték, azóta 0w20, ki érti ezt... Hirtelen megváltozott a motorolaj követelménye, éjjel jött a mikulás és motort cserélt az összesben."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DeadMeat
veterán
válasz 2ozzmexy #69501 üzenetére
Igen, az van a kezelesiben itt is, emlitve sincs a 0W20 a ket turbos motorhoz benne, ezert is figyeltem fel ra. Errefele nem hasznalnak suzuki olajat, kb beszerezhetetlen. Motult rak a legtobb suzi szerviz, talan azert nem kezdtek el a higabb olajjal dolgozni. Nem is nagyon hallottam/olvastam meg errol, tbh.
Mindegy is, marad az ami belevalo, nem igazan maradtam le semmirol akkor, azt hittem valtoztattak az ajanlott olajon, de nem ilyesmi tortent.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69501 üzenetére
0w-20 olajról jut eszembe....
Nemrég ismerősnek cseréltem az 1.6 Vitarájában olajat, akkor szereztem az első tapasztalatokat a 0w-20-al (sajátomon a szerizkönyv bélyegző miatt nem cserélem, műhelybe szoktam vinni).
Hát az én 10w-40-hez (azelőtt meg a 15w-40 mézhez) szokott formám jól meglepődött, mikor a nagy lendülettel kifolyó, nagyon híg olaj úgy kezdett el az olajfelfogó száján lévő műanyag rácsos részen visszafröcskölni, mintha vizet öntenék rá. Lehetett utána takarítani a sok kifröcsögött kis cseppet...
Megszoktam, hogy a másik nem fröcsköl. Ennél jó közel kell tartani az edényt.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz hemaka #69504 üzenetére
A Toyota szervizek sem értették/tudták, ezért töltötték az 5W30-as olajat.
Aztán kiderült, hogy bizony kellett volna ragaszkodni a 0W20-hoz.
(Na meg a kézikönyv is félreérthetően fogalmazott, de azt gondolná az ember, hogy egy márkaszervizes továbbképzésen azért több műszaki infót kapnak, mint egy felhasználóknak szóló kézikönyv.)
De szerintem errl biztos hallottatok már, pár éves ügy: LINKEzzel csak azt akartam modani, hogy elvileg nem kellene mindennek a pontos okát értenünk mit miért ír elő a gyártó, elég lenne csak betartani azt, HA lehetne nekik hinni.
De sajnos már sokszor kiderült, hogy tévednek, ezért szeretnénk érteni is mi miért történik az amúgy egyre drágább autóinkkal.
(Lásd. még nyújtott olacsere periódusok, stb...)[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #69499 üzenetére
Az alapbeállítást a magasság csavarral nekünk kell megcsinálni, a szintezés az valamiféle beépített előre megírt görbe szerint megy. Fingja nincs éppen hová világít a lámpa. Ahová a csavarral beállítjuk. A szabályzás úgy néz ki, hogy beül mindenki beindítjuk a gépet, megnézi mit mutat a hátsó híd és odatekeri a lámpát. Nem próbáltam ki, mi van ha menet közben elkezdjük kidobálni a cementes zsákokat. Elviekben 30kmh alatt még újraszabályozza, de ezt csak valaki mondta.
Minden indexes fórumtárs panaszkodott, hogy a kocsit átvéve 1 személlyel magas sokszeméllyel pont jóra lehúzza a magasságat a fénynek. Nekem ez 4 éves korában jött elő. Most agyalok a megoldáson.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ViZo72 #69505 üzenetére
Biztosan el akarod indítani ezt a lavinát? Sokat tudnék mesélni Toyota olaj hibákról, de 99%-ban a user a gyökér...
A nyújtott olajcsere pedig más kérdés, ne keverjük ide.
Maradjunk annyiban hogy mindegyik a környezetvédelem köntösébe bújtatott spórolás. Tedd meg azt a szívességet mindannyiunknak hogy nem folytatod ezt a témát, és főleg nem TC cikkekkel, mert van itt olyan akit közvetlenül érintett mindegyik probléma, így tűpontosan tudja hol ferdítették az igazságot."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #69508 üzenetére
De, visszahívás után már 0w20 került mindegyikbe az időszakos szervizen, nem csak a K14D-be. De nem kell elhinni nekem semmit, olvass vissza néhány 10000 hsz-t amikor ez felütötte a fejét először, ott írtuk többen hogy 0w20-at akartak beletölteni utána.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz hemaka #69504 üzenetére
Hát ha egyszer a kezdetektől 020 a gyári előírása, akkor 020-at kap... Valószínűleg jó neki az, ha ezek az M16A motorok mindenféle gond nélkül szaladgálnak 350e-400e km-nél is.
IS-nél sem értettem. 5w30 a gyárija, de nyígtak sokan, szerelők is, hogy jaaaaaj 160e km van benne, ne menjen inkább bele ennyi km-nél 10w40? Minek? Eszi az olajat? Nem. Akkor minek?
250e-nél meg majd MOL Botond 20W-50 olajat akarnak belerakni, biztos ami tuti, mert hát ilyenkor biztosan nagyon-nagyon kopott már...[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #69510 üzenetére
Jaj, azok mindig okoskodni akarnak, de nem értenek hozzá, mert ők csak azzal találkoznak ami elromlik, ami fut és kutya baja, azt évente egyszer ha látják, vagy csak műszakizni, mert a többit megoldja a haver/sógor/koma.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #69515 üzenetére
Motorkódot is tudsz mondani? Gyöször most elbizonytalanított, de szerintem nekem is azt akartak a nem hybrid K14C-be önteni.
Mondjuk a márkaszervizeknek az a jó, ha nem kell 5 felé olajat rendelni, lehetőleg abból is a legolcsóbbat, feleljen meg az előírásoknak, az se baj ha éppenhogy hunyorítva felel meg... (lásd Ecstar)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #69519 üzenetére
De abba az is kell, nem? 0w16 kell bele, vagy nem? Kézi könyvet kellene megnézni, de nekem 5w30 az ajánlott és közölték hogy 0w20-al töltik mióta elindultak a visszahívások ha tetszik ha nem, felhivtam Érdet, dettó, Szfehervar szintén, Fót ugyanez.
Aztán beugrott az Üvegtigris: itt mindenki hülye!? Itt, mindenki.
Én meg ha pályázok akkor erősen 3500 környékén jár a fordulatszám tartósan, akár órákig is... (természetesen Németországban csakis, nem szabálytalankodunk... )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dunc
nagyúr
Olaj téma 2013 Swift 0-20W Ecstar!
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #69509 üzenetére
Na én azt nem tudom, hogy a visszahívással mi van mert nem vittem (még) vissza. De az biztos, hogy a 020as olaj a hibrid olaja lett, azoknak az van a könyvében. Lásd burgatshow. Az meg még a visszahívás előtt kijött ,nem?
De nekem 8 a sztori mert rám szervív ne is számítson olajcsere ügyben. Én elvagyok a mobilommal.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #69527 üzenetére
Igen ezt mondom, hogy a hibrid rendszer hamarabb volt a 0w20 olajjal mint a visszahívás. Tehát neked nem nyomtattak egy másik gépkönyvet, meg nem is firkálták át a régiben az olajat, mert eleve ez volt benne. Majd jött a visszahíjjás.. Ééted :-) jómondom?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
Bitang ára lett ennek is..
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #69530 üzenetére
Kíváncsiságból konfiguráltam a Suzuki oldalán a 3 típusból egyet-egyet. Mindegyiknél a legalapabb GL felszereltséget és a hűségprogramos árat figyelembe véve.
Az alábbi számok jöttek ki:
Swift: 6.300.000 Ft
Vitara: 6.990.000 Ft
Cross: 7.500.000 FtEnnek fényében valóban elég kemény az árazása a Swiftnek. Egy lényegesen kisebb, gyengébb autó és 690e Ft-al olcsóbb csak egy Vitaránál...
Meglepne, ha özönlenének az emberek lecserélni, mondjuk a korábbi Swiftjüket erre. Az sokszor előfordul, hogy valaki cseréli a régebbi Vitarát, Crosst egy újra, de én olyat még nem nagyon láttam, aki a Swifttel tette ugyanezt.
De a 2023-as új autó értékesítések is mutatják, amit Hemaka is ír, hogy nem olyan sokat látni az utakon. Első helyen a Cross 5936 darabbal, a Vitara a 3. helyezett 4979 darabbal, a Swift még az első 20-ba sem fért bele 2023-ban, pedig a 20. helyen álló autóból csak 1179-et adtak el, tehát a Swiftből még 1000 darab se nagyon kelt el, miközben a másik két modell az 5000-6000 darab közötti szegmensben volt.
Erre jön 2024 és rúgnak még egyet az árakon, -1 henger és belépőnek 6.3 milla. Ügyes!
Swifttel azok az emberek jártak jól, akik még 2019 körül az ilyen 3.2-3.5 milliós árakon megvették újonnan. Most már nem versenyképes ez semmivel.
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz Qtya123 #69533 üzenetére
Sajnos az a helyzet, hogy egy kisebb autót kifejleszteni legyártani nem sokkal olcsóbb mint egy nagyobbat. Ezzel nincs mit tenni.
Plusz a vitara és az scross nagyon nem mai autók, bőven kitermelték már az árukat, így könnyebb "olcsón" adni őket. Szerintem. Ha lesz belőlük teljesen új (aminek itt lenne már az ideje), azok is jóval drágábbak lesznek.
Én inkább azt sajnálom, hogy a swiftnél nagyobb nem suv suzuki nincsen.[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Nekem tetszik az új Swift,az àra sok,mint mindennek manapsàg. Ha új kisautót vennék ,ezt venném. Én az előző generàciósakat nézegetem. Bizok benne,h kicsit lejjebb megy az àra,h itt az új. Bàr lehet bilibe lóg a kezem
-
kugli
aktív tag
Sziasztok!
2005-ös 1.3-as ignishez féktárcsa fékbetét csere szükséges. Bárditól van kedvezmény,onnan venném elsődlegesen. Melyik gyártmány az ami ajánlott,illetve amit kerüljek?
Tárcsából kettőt dob fel ignishez, JURATEK , NIPPARTS . Fékbetét 4 találat
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Plusz nézd meg, hogy ugyanez mennyibe kerül mondjuk a kauffernél, vagy kovács autónál.
Jártam már úgy nem egyszer, hogy amikor volt 48%-os bárdi kedvezményem, akkor ugyanannyira, vagy olcsóbbra jött ki az említett két webshopban mindenféle kedvezmény nélkül ugyanaz a gyártmányú alkatrész.
[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
trw is jó, kauffernél szerintem 30ból megáll a történet. Nekem most az van a sporton, előtte ate volt, csak amikor rendeltem nem volt ate, aztán már szétpályáztam kellett rá valami, így azt vettem. Igazából ez is bírja a pályázós nagy fékezéseket nem hullámosodott be, és még kevésbé is porol, mint anno az ate.
-
kugli
aktív tag
Köszönöm a tippeket véleményeket fék alkatrész témában! Körvonalazódik a történet
-
simonjoe
őstag
Senkit sem akarok megsérteni, de egyik Suzuki sem egy lóerő-nyomaték bajnok. Ennek okán bármely alsópolcos fék (tárcsa, pofa, betét) megfelel. Vész esetén ha kinyitom az ajtót, papuccsal is le tudom fékezni.
Joe
-
AMD Power
titán
válasz Qtya123 #69533 üzenetére
Ma amúgy reggel én is meg megnéztem pár új autót.
Dacia Sandero, Renault Clio, Skoda Fabia, Suzuki Swift, Opel Corsa, Hyundai I20, Kia Stonic.
Nagyjából az itt felsorolt első három ami benne "maradt" a kalapban. Fabiára komoly kedvezmény van. Majdnem 700e. A Sandero is nagyon akciós most és jól felszerelt. Clio még csak szimplán tetszik.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
simonjoe
őstag
válasz Qtya123 #69546 üzenetére
Nem tudsz mutatni olyan féktárcsát ami a gyakorlatban nem tudna teljesíteni egy Suzuki alatt. Én csupán financiális oldalról próbáltam megközelíteni. A Splash-hez egy ATE tárcsa 17eHUF/db, a HART meg hétezer sincs. Nem hiszem, h használat során ezt a különbséget észre lehet venni, a pénztárnál viszont igen!
Joe
-
tboldi
nagyúr
válasz Qtya123 #69546 üzenetére
Jaja, a tartósság a kulcs. De ha nincsenek szélsőséges esetek, akkor is fontos, nálunk pl. a WagonR-en a gyári és az utána következő kommersz Brembo 50k-50k km-t bírt ki kopáshatárig, az Ate meg 140k km után még csak most kezd vállasodni, pedig a felhasználás módja nem változott, 2012 óta 2*40 km ingázás minden hétköznap.
-
Qtya123
őstag
válasz simonjoe #69547 üzenetére
Nem értem a logikai levezetést, hogy egy Suzuki alatt miért oké akár a létező legolcsóbb tárcsa is, merthogy az alatt bármi teljesít, míg egy erősebb autón nem.
Továbbra is ott a példa. Ha mondjuk 100-ról kell egy iszonyat nagyot fékezni, akkor számít a tárcsa, mert nem mindegy, hogy egy ilyentől elkezd ütni, vagy sem. Ennek semmi köze az autó márkájához és a lóerőhöz sem. Egy Suzukival is lehet 100-nál ilyen helyzetbe kerülni, meg egy 200 lóerős autóval is, a lényegen nem változtat, a jobb minőségű fék jobban tolerálja ezt.
Még azt sem lehet mondani, hogy a Suzukikon hokkendáré fékek vannak, míg az erősebb autókon nem. A mai felső közép 150-170 lovas autókon ugyanaz az úszónyerges, 1, max 2 dugattyús szerkezet van általában, nem az van, hogy a Suzuki úszónyergezik, de egy teszem azt Passat sokdugattyús féket használ.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vírusirtó topic
- VPN topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Linux kezdőknek
- [SoP] Rövid előzetesn az Alien: Rogue Incursion (PS5/PSVR2, PC, MQ3)
- Suzuki topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest