Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz tboldi #17425 üzenetére
itt egy összehasonlító teszt.
azt azért előre elárulom, hogy ez a 4WD terepre azért nem jó, jobb mint a semmi, de nem kell tőle sokat várni.
amit eddig is megemlítettem a suzukik hátrányaként, azt itt mind megteszik a cikkben:Mégis a Nissan kidolgozás, összeszerelés és minőség tekintetében is egyel magasabb szintet képvisel, amelyet ráadásul sokkal fejlettebb opciókkal fokozhatunk.
a Qashqai vezetőjét viszont jobban körülölelő, kényelmesebb fotel kényeztetni, amellyel együtt a jobban szigetelt beltér lágy kényelembe ringat.
Motorikusan mindkét versenyző a dízel alternatívával válik igazán éretté, de a felépítési jellemzőkben egyértelműen az SX4 előtt áll a Qashqai: csendesebb, finomabban rugózik, precízebben, gondtalanabbul irányítható, miközben kanyarban gyorsabb, avagy stabilabb tud lenni. Így pedig az ebben a tesztautóban komótos és nem kimondottan takarékos motor ellenére is győzedelmeskedni tud a fejezetben.
szó mi szó, ahogy említettem is az M16A szerintem a világ egyik legmegbízhatóbb motorja, de még akkor is ott van a többi idegesítő dolog, ami miatt nem vennék ennyiért suzukit.
C alternatívának ott van a hyundai ix35, van sima szívó benzines belőle, megbízható is, lehet kicsit drágább, de szerintem próbáld ki mindkettőt, mielőtt 10 évre megveszel egy autót 5-6 milláért, és közben meg nem fogod majd szeretni a hibái miatt.
-
Kornel
veterán
-
Doze
aktív tag
válasz tboldi #17597 üzenetére
Nem tudom 1.3-as váltóval hogyan muzsikálna az ezredes , bár az 1.3 as is nehezen gyorsul vele, viszont marha spórolós. Azt tudom hogy az 1.3 86 lovas verdák viszont marha jók.
Egyébként személy szerint még mindig 1.6-os váltó 5-ös fogaskerékre vadászok.... most hogy megvettem a megyei matricát marha jól jönne... mert gps szerint 135-nél kereken 4000-et prörög a motor (sx4), a másik fogassal csak 3600 lenne, ami szó szerint literben mérhető, fogyi szempontjából. Az meg a másik dolog, hogy kb autópályán 4000 körül ötösben, padlógázra elég vehemensen gyorsul, szerintem teljesen felesleges. Inkább beáldozom, és visszalökök egyet ha kell...
-
batai15
félisten
válasz tboldi #17600 üzenetére
Sokkal többet forog. Míg az 1.3 95 nel 2500 forog addig 1.0 van vagy 3500 at. Hosszú útra nem ajánlott. Inkább hobbi versenyzésre szoktak használni.
1.3 váltóval a trükk az hogy ki kell huzatni a fokozatokat. Érdemes 2500 3000 körül váltani akkor lehet szépen dinamikusan menni és a motornak se lesz baja. Persze üzemi hőfokon ezt. Addig 2k körüli fordulat.
Ha ez számít amúgy én 2001 5 ajtost vettem 310 ezerbe. Eleje volt törve.
Amire költöttem :első nyulvany hegesztés meg alváz védelem. Zsír újj kuplugozas meg olaj bele 2 hete. Kötelező szerviz vezer mű stb csere. Hátsó fék hengerek. Ablak törlő lapátok. Hátsó ajtó teleszkóp. Most lóg az eggyik ajtó keder gumi csere v zsaner csere lesz. Ja meg újj aksi. És hátsó csapágy. 2001 1.3 8v. Ezüst gc.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz tboldi #17731 üzenetére
Hat azert az auto szorol nem a wagonr es a regi swift jut eszembe, inkabb kozlekedesi eszkoznek neveznem csak oket, ami elvisz A-bol B-be.
Motor kivalo, mert ahhoz nem nyultak a magyarok, de minden mas csak rosszabb lett a bezzeg orszag bezzeg beszallitoi altal.
Igazabol akinek nem kell nagy hely, kenyelem, jo futomu, komfort, stb., csak viszonylag kis fenntartasinkoltseg, annak jo kozlekedesi eszkozok ezek, de ennyi.
Szerintem egy auto ennel tobbet jelent, suzukiba az a liana szintjen kezdodik, de az meg bun ronda -
Bandus99
őstag
válasz tboldi #17987 üzenetére
Nem gondoltam volna hogy baj lesz. Nem volt szerencsém pont akkor tört össze az a vastag fa.
Csápos emelője nem volt de ezen kívül minden. Centirozo gép súlyok stb.
Többször oda nem megyek ezek után az tutti.
A szerviztol azért félek mert nem értek hozzá és mi van akkor, ha megcsinalja de bejegyzés szervízkönyvbe hogy az a resz sérült. Utána ha bármi gond jön elő azt mondják hogy már nem garanciális, mert.....Tboy köszönöm szépen.
[ Szerkesztve ]
Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben
-
Doze
aktív tag
válasz tboldi #18390 üzenetére
Nem csak neked, de akinek új vitarája van annak mondom: van hozzá az a vastag "használati utasítás" abban nincs benne?? Valahol a "kézifék behúzás" és az "autóápolás közt"
Mikor a régi sx4-ét böngésztem múltkor, még olyat is találtam hogyan lehet l/órába átállítani az órát , ezt csak azért jegyzem meg, mert abban töviről hegyire minden benne van, még az is hogy XY rádió milyet bitrátáig, és milyen tömörítési formában olvas XY fájlt.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz tboldi #18392 üzenetére
Nem tudok neked 100%-ra választ adni, amit kérdeztél.
De a pl az én "régi" sx4-ben is tud olyat a cd-s rádió, hogy véletlen számlejátszás.
Menj be egy suzuki kereskedésbe és kérdezz rá , mond azt tudja, rögtön viszel egyet , ha nem akkor kénytelen vagy más márka után nézni
-
roberto211
őstag
válasz tboldi #18423 üzenetére
Akkor ezért ja. Engem nem ismernek. De szerintem fognak mert ha suli után elkezdek melozni akkor akarok venni egy új suzit.
Gondolkoztam es arra jöttem ra h a viszonylag "olcsóbb" új autót ,érdemesebb venni mint egy 5+ eves használtat amire a különbözetet ugy is ralocsolod idővel.
Ezért (is ) akarok majd új autót.
Mondjuk nekem egyelőre túl nagy a vitara sztem egy s cross vagy swiftet vásárolok majd ha odakerulok.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Tigi
őstag
válasz tboldi #18579 üzenetére
Gyönyörűséges.
Én imádtam az enyémet, igaz az még a 76 lovas volt.
Akkor hoztam meg életem legrosszabb döntését mikor becseréltem egy új már Facelift-es 2009-es limitált Swift-re.
Az elején imádtam kb. fél évig, azután elkezdett zörögni a belseje, mondom oké átnézem, hát gyakorlatilag én pattintottam a helyére a kocsi belsejében a műanyagok felét, de csak részben oldódott meg a dolog.
Két évig bírtam ki a Swift-el aztán eladtam (az eladásnál még kiderült, hogy kormánymű hibás is) és elkezdtem autót keresni és akkor bukkantam rá a jelenlegi autómra (Skoda Octavia Classic 1.4 16V).
Akkoriban jött ki a jelenlegi Swift és hát az az igazság, hogy olcsóbban vettem az új Octavia-t (800.000 Ft árengedménnyel) mint amennyibe az új GLX Swift került, és hát gondolom nem kell ecsetelnem a különbséget.Egyébként meg a nemrég páromnak vásárolt 2001-es Swift-et csinálgatom ahogy időm engedi.
Viszont ezzel az autóval szemben nincsenek nagy elvárásaim és lehet, hogy emiatt szeretem.Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
Doze
aktív tag
válasz tboldi #18673 üzenetére
Hát egy mocsok erős autónál, ahol egy kilóra sok lóerő esik akkor talán bejön, egyébként elvész a gyorsítgatásokkal a sok benya. Viszont a kigurulás sokkal rövidebb lesz, másrészt tényleg kuplongolgatni elég fárasztó.
Bár itt a súly/lóerőn van a lényeg, és azért egy 200lovas Zx14r mégis csak más mint egy 50 lovas 1000-es suzuki. ...
Ha annyira "bejövős" lenne akkor a kamionokat 70-90 között látnád állandóan ingázni. Csak ott pl hamarabb visszalassul a 70-re, utána meg 40tonnát visszagyorsítani 90-re elég nehéz... ua. autónál is. feltéve ha nem valami 1000 lóerős szörny.
Egyébként marad a motorfék, és a dombok ésszerű kihasználása. (ott pl működik ez a vitorlázás).
De ha így megerőltetem a pici agyamat, és előhúzom a fizikát (már amennyire emlékszek). Szerintem az az oka hogy kevesebbet fogyaszt "vitorlázva" egy ilyen motor: Mert állandó sebességen valószínűleg 100km/h nál, abban a ford. szám tartományban a motor hatásfoka nagyon alacsony (le-nm görbe lenn van a fenébe, viszont üzemanyagból elég sokat éget), ha vehemensen gyorsít, akkor ugyan nő kismértékben a fogyasztás, de, optimálisabban égeti a tüzelőanyagot---> nő a hatásfok... majd behuzva a kuplungot nullára esik.
Ebből az az következik hogy az állandó gyorsítás+kigurulás alacsonyabb fogyasztást eredményez, mint az ha folyamatosan azonos sebességgel haladnál.
Viszont egy 180km/h-s utazónál már érdekesebb a dolog, ott a kigurulás+gyorsítás már lehet többet emészt fel mint az állandó haladás (már csak a légellenállás leküzdése sem kevés energia)...
Ebből kiindulva, minél gyengébb autónál egyre alacsonyabb sebességnél következik be az "átbillenés" a gyorsítgatós módszer javára. mondjuk négyesben 50 és 70 közt ... vagy még kevesebb.
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #23124 üzenetére
Szerencsére nem sérült meg más. Az a műanyag takaró sem, a lökhárítóról törtek le a tartófülek. A motorháztetőnek is csak a legfelső rétege deformálódott, alulról nem látszik semmi. Igazából menthető lenne minden, de apum ragaszkodik az elemek gyári újra való cseréléséhez, ha már van casco. A Suzuminn árai alapján olyan 160-170k-re saccolnám a végét.
Képeket nem csináltam még, a garázsban nem látszik jól, kint meg esik a hó.
-
addikt
-
Kornel
veterán
válasz tboldi #24490 üzenetére
Vezettem már.
Kicsi, billeg, és szerintem tök igénytelen.
Egy régi swift sokkal autobb, minden tekintetben.
Ignis nagyobb is, biztonságosabb is, és ugyanolyan igénytelen.
Piac áraz,azonos evjaratu ignis drágább, mint a vagyonőr.Liana ára most esett be annyira, hogy az ignis alternatívája legyen.
Aki vezette már mindhármat, annak nem is kérdés, hogy a három közül melyiket vegye 😂 -
-
dnelb
veterán
-
-
roberto211
őstag
válasz tboldi #24497 üzenetére
WagonR t semmiképp. Belseje abszolút nem tetszik, magas,vékony, babakocsikerekeken, és formára sem tetszik..
Ignis(magyar) igaz wagonr alvázára épül de azért kicsit mégis jobb,szebb formát csaltak ki belőle, plusz a belseje is elfogadhatóbb számomra...
Nővéreméknek volt ignise majdnem 10évig, semmi bajom nem volt vele , városban elég jól ment, autópályán is jól tartja 150et, könnyű,kicsit masszívabb mint wagonr..
Biztonság meg.....Maradjunk annyiban az mk5 swiftig egyik sem olyan húúú de biztonságosak.. De nem is ezért veszem..
Ha találok egy jó ignist kb 1 hó múlva megveszem, 800-850ért láttam hahun jónak kinézőket, szerintem valójában is jobb..
Kornel: Lianat is megnézem majd de mondjuk külsőre nagyon nem gyere be,,,. Akkor inkább ignis mert nekem tényleg megfelel ez is.. Lényeg h mind a kettő megbízható,pörgős,és nincs sok gond velük...
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-