- Kidobja a Slacket a Disney
- Synology NAS
- Windows XP
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Béta iOS-t használók topikja
- John Cena hangján is beszél a Meta AI
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Bezárt atomerőművet indítana újra a Microsoft
- AliExpress tapasztalatok
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18250 üzenetére
Köszönöm szépen!
A kérdés egyébként mindig az, hogy vegyek újonnan 18-19 ezerért csak egy fesz-szabályzót, vagy 15 körül egy komplett bontott generátort.
No, akárhogyis, de hétfőn kezemben a generátorral elbattyogok a bontóba/boltba. -
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18254 üzenetére
Mármint, nem kérdezem, hanem mondom. Amelyik csömörön van. Egy a gondom az autovillamosságissal. Hogy ők ugyanazt a bárdis, unixos árat számolják fel az alkatrésznek itt pesten + munkadíj, tehát simán lehet, hogy ha elviszem, akkor lerántanak 35-40 ezerre.
Azért venném meg inkább az alkatrészt, vagy bontottan a generátort.
Neked milyen kalandod volt a generátorral? -
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18255 üzenetére
El volt kopva a szénkefe, kicseréltem, de utána sem töltött 14-14,2V-on hanem 13,6-13,7V volt.
Elfogyott a türelmem, berendeltem a gyári új generátort, majd elvittem szerelőhöz, hogy tegye be.
De az új generátorral is csak 13,6-13,7V volt.
A megoldás, a hiányzó 0,4-0,5V-ra az akkusaruk tisztítása volt.
-
bringasisti
Topikgazda
Ha feszültséget mértek azt két féle módszer szerint kell mérni hogy pontos legyen. Generátor ház a test és a 6 is csavar + ahol az áram kijön és megy az akkumulátor felé. És és mérni kell a karosszéria és akkumulátor + pólus, gyújtáskapcsoló + szál , és más fogyasztók között mert a generátor az független egység ami azt jelenti hogy feszültsége a másutt mért feszültségről független. Az akkumulátor sarut minden ősszel le kell lazítani , megmozgatni a kábelt is ráncigálni és ismét rögzíteni. Aki perverz hajlamokkal van megáldva az egy kis savmentes vazelin a gyógyszertárból
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18258 üzenetére
Rámértem még egyszer, és a sarukat is megcsiszoltam.
Megint nem is akart indulni, így a szomszéd hordozható bikázó eszközéről beindítottuk, utána egy pár percig jó értékeket mértem, majd utána újra lecsökkent 11,8-ra az akksi sarujain is a feszültség, meg a generátor + és a generátor ház között mérve. (fordulat 1500/percnél) -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18260 üzenetére
Igen, szóval akkor nagy valószínűséggel elment vadászni a generátor.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18261 üzenetére
Amikor dolgoztam mindig azt mondtam hogy amit nem én csináltam az el tud romlani. A generátor elvileg meg tud hibásodni, de egy ezrelék. Meg kell nézni mikor kivetted, két ujjal lassan körbe oda vissza forgatni hogy hányszögletű a csapágy benne. Ha az rendben van akkor majdnem kizárt hogy ne feszültség szabályzó probléma legyen
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18262 üzenetére
Köszi! holnap vagy a jövő héten ha még nyitva lesznek a boltok, megejtem a dolgot!
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18262 üzenetére
A bordó Feliciámban ha jól emlékszem az eladó szövegére, 40000 km körül, Lichtensteinben ment tönkre a gyári generátor, szálszakadással.
Úgyhogy, azért van erre is esély, sajnos.
-
bringasisti
Topikgazda
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18265 üzenetére
Elhiszem, eddig 2x éltem át generátor problémát személyesen, 1x a feszültségszabályzó volt egyszerűen rossz, egyszer meg a szénkefe volt elkopva benne. Köszi az akkori segítséget.
Más, a Favoriton gyújtáselosztót kellett cserélnem, mert a szén elkopott/kiesett.
Azóta, hogy az új van fent, másképp megy a gyújtás, magasabb lett az alapjárat, és enyhén, de rángat a motor. A rotort is kicseréltem, de meglátásom szerint minden a helyén van, nem állítottam a gyújtáson, a kábelek a helyükön vannak, egyik henger sem hagy ki, erő van, a fogyasztás jó, de főleg nagyobb sebességnél, nagyobb fordulatszámnál mióta másik, de jó minőségű elosztó van benne, rángat.
Közben vettem bele 2 másik márkát is, nem változott, ugyanúgy picit magasabb alapjárat, és rángat.
Ha van valami tippetek, nagyon megköszönném.
üdv. peti_s
-
bringasisti
Topikgazda
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18267 üzenetére
Az elosztófedélben középen van egy széndarab. Ez a széndarab elveszett, kiesett, elkopott, nem volt benne.
Mivel volt egy plusz ilyen széndarabom rugóval, gondoltam beleteszem, és megyek tovább, mert volt már 1x ugyanilyen problémám, rotorcsere előtt.
De, nem tudtam a széndarabot a régi elosztófedélbe beletenni, így kompletten kicseréltem az elosztófedelet egy új Beru-ra. A rotort ekkor még nem cseréltem ki, amúgy is szinte új volt, szintén Beru.
Ekkor kezdődött a fentebb leírt rángatás, magasabb alapjárat probléma.
Kicseréltem a Beru-t Vika-ra, illetve gyári PAL-ra is, mind az elosztófedelet, mint a rotort, a gyújtássorrendet többször ellenőriztem, újak a gyújtáskábelek is, ott sem lehet gond.
Egyértelműen az elosztófedél csere óta állítódott el a történet, csere közben hozzáértem a rotorhoz is, de nem gondoltam volna, hogy így el lehet állítani.
Köszi előre is.
üdv. peti_s
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18268 üzenetére
Említett két bakelit alkatrész vagy működik vagy nem kategória, ezért nem befolyásolja a motor alapjáratot. Alapjárat az az alumínium oszófej elforgatasa esetén változik, és akkor lehetséges a motor megtorpanása is. Osztofej oldalán van a vákuum dob és a tömlő csatlakozás rendben van? Ha magas az alapjárat ami nem olyan nagy baj mert kíméli a vezérmű láncot keverékképző csavar és a bowden mellett lévő alapjárat csavar segítségével állítható
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
Na, sikerült megrendelni holnapra a fesz-szabályzót, kb. 10 rongy lesz, de majd még ezt elviszem, hogy lecsekkoljam, hogy stimmel-e.
A szénkefe el is van kopva rajta, úgyhogy most mindent szétszedtem, hogy holnap már csak össze kelljen rakni.
Akksi is feltöltve, a régi is, s az új.
Köszi még egyszer a tippeket, remélem tényleg csak ennyi volt a baj.A mérőműszerre visszatérve: sosem használtam rádiót, ellenben a bekötési pontja és a kábelcsatlakozók rendelkezésre állnak, szóval ha abban találok 12V-ot, akkor arra is köthetek egy ilyen feszültség-mérőt?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18270 üzenetére
Remélem rendben lesz. A rádió bekötés az kicsit bonyolult, mert abban akkor is van áram ha a barátnődet várod a parkolóban ezért eszi az áramot ha hetekig nem használod a kicsit, és világít és ha valakinek szüksége van rá az ablakon kopogtat. Ezért ha onnan veszel le áramot kell egy függő kapcsoló az áramkörbe
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18271 üzenetére
Hm, tényleg, erre nem is gondoltam. No, még azt is fel kell derítenem, hogy hol megy át a kábelköteg a tűzfalon, ha hozzá akarok toldani valamit.
Köszi! -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18273 üzenetére
Na igen, ez az a rész, amihez teljesen kuka vagyok, pedig annyi mindent bekötögetnék utólag. (ködlámpa, stb.)
Anno volt egy tök jó villamosságis szerelőnk, csak elfogyott a munkakedve, aztán azóta nem nagyon volt ilyen jellegű probléma, amit a hagyományos szerelő ne tudott volna megoldani.
De utána fogok nézni! -
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18274 üzenetére
Nekem van egy boltba vásárolt kontroll lámpa. Krokodil csipesz az egyik végén vékony kábel bő méter és másik végén az égő foglalat és legvégén 3 centis tű. A karosszéria több pontjára van 6 os menet hegesztve és a test kábelek ide vannak kötve. Csipeszt ide rögzíted, és a gyújtás kapcsoló szabad szegmensét megnézed hogy melyiket van áram csak gyújtás idején
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18275 üzenetére
Vettem tegnap este az ebay-ről ilyen kis 7 szegmens-kijelzős egyszerű kontroll lámpát, majd meg is jön vmikor az új évben.
Kicseréltem a fesz.-szabályzót, most 14.3 a töltés, szóval megjavult a dolog.
Köszi még egyszer a segítséget.U.i.: az ékszíj nyekergés is megszűnt, miután észrevettem, hogy a szerelőm a fogazott ékszíjat úgy rakta fel, hogy az alsó fogastárcsán egy foggal el volt csúszva. Még utánfeszítettem egy kicsit a jelöléshez képest, aztán minden smakkol. Délután megyek úgyis egy nagyobbat, majd "tesztelem", hogy jó lett.
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18277 üzenetére
Szerintem - a többiek nevében is beszélve - Téged skoda témában nyugodtan lehet kérdezni!
Inkább, mint egy bármilyen márkaszervizes szerelőt. Annak úgyis az az első megszólalása, hogy "ménem cseréled le azt a bontószökevényt?"
Azt nem tudom csak, hogy más családok hogy kalkulálják ki, ha egy modernebb autón pl. vezérműszíjat kell cserélni, és 250.000 a számla a mutatvány végén?
Pont a másik - motoros fórumban - írkáltunk egy-két motorról és valaki bedobta, hogy most az {xy} márkájú motor 1.600.000.
Hol van nekem ilyen dolgokra ennyi pénzem?
Lehet, hogy többet kéne a "mibe fektessem a megtakarításaimat" topicot látogatni, mi? -
peti_s
addikt
Hát nyilván mások a fizuk, illetve vannak emberek akiknek ez egy autóra "belefér".
Bringásisti szerintem szuper vagy. Köszi a segítségeket.
Most nyilván nem megoldható, de valamikor igazán megejthetnénk egy találkozót, és úgy lenne fair ha Bringásisti közelében lenne, ő segít nekünk itt mostanában.
Hova is vagy Te valósi?
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
Budapesti vagyok és míg nincs oltás saját magammal se szoktam szóba állni
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18281 üzenetére
Előbb-utóbb úgyis rá lesz mindenki kényszerítve, hogy beoltassa magát, úgyhogy jövőre visszatérhetünk a találkozóra. :-D
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18282 üzenetére
Sajnos nekem vannak kétségeim. Mivel itthon vagyok csomó fórumon unatkozom, és azt látom hogy az emberek nem akarják oltani magukat. Mert joguk van hozzá megtagadni! Mikor megkérdezem hogy van néhány ágazat ( idegenforgalom) ahol nincs munka nincs bevétel az a válasz hogy az állam segítsen. A segélyt kell adni akinek szüksége van rá, de idővel ki kell termelni! Addig nem lesz normális élet míg ki nem mondják hogy aki be van oltva az mehet színházba, moziba, meccsre, tömegközlekedést használhat.
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18283 üzenetére
Dehát, ez kvázi már ki van mondva, csak még nem konkrétan.
Hozzáteszem, amennyire lehet, én is el akarnám húzni az oltást, majd ha már tényleg van a szerrel sok tapasztalat.
Azt meg, hogy kinél okoz citokin-vihart úgysem lehet előre tudni. Én még mindig bízok abban, hogy relatíve fiatal vagyok, meg próbálok aktívan élni, sportolni, stb. -
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18286 üzenetére
Szia, ez mennyi idő alatt folyt el?
Milyen messze van a szerelő?Nekem ma a zárral kellett bajlódnom. 2 éve megvettem már a csere-alkatrészeket, de eddig wd40-el egész jól életben tudtam tartani, mikor akadt, akkor befújtam, és utána hónapokig jó volt megint. Most lett vége, eltört a spiáter. Próbáltuk a szomszédommal - aki nagy veteránozós, lada szamarás, meg régi fiatos menő - összerakni, de az utángyártott alkatrészek kicsit elnagyolt méretűek voltak. Hétfőn kell vennem egy zárat, holnap meg megnézem, hogy a jobb első ajtónál is van-e fül a biankó zár rész mögött, mert ha igen, akkor oda is veszek egy kulcsos zárat, ne csak 1 ajtót lehessen nyitni kulccsal.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18288 üzenetére
Most, hogy így mondod, szerintem igazad van, és ez van átszakadva.
15 éve kb. volt ez cserélve, és akkor sem volt alapjárat, és most is eltűnt. Köszönöm!
Fenix, a kocsi nem volt beindítva 7 hónapja, úgyhogy most indítás után jött ez ki.
u.i. Ezt simán kicsavarozhatom a helyéről?
üdv. peti_s
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18291 üzenetére
Köszi szépen, egyáltalán nem sürgős, mint látod, 7 hónapot állt is az autó.
Köszönöm. -
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #18293 üzenetére
a képet úgy kell értelmezni hogy egy fényképet a bal oldalon megfogsz és a jobb oldalra átfordítod és akkor olyan mintha a kormány mögül nézed és nem az alját hanem a tetejét nézed ami itt természetesen nem látszik. Ha tanultál rajzot akkor bocsi. A valós helyzetetben a piros nyíl a fékhenger felől van, a Zöld nyíl a kormánnyal szemben
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18295 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást, most már sajnos nem lesz rá időm, mert újfent el kell utaznom, de ha visszatértem mindenképpen nekiállok, köszönöm.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18297 üzenetére
Köszi.
-
tsiga18
tag
Sziasztok,
Mindenkinél minden rendben a felivel?
Én kicsit morcos vagyok, kb egy hónapja apósom használja a kocsit és disznóólat csinált belőle kb.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen