Minden segítséget megad a Google ahhoz, hogy elkészüljön a Volkswagen új, mobilos AI-asszisztense, lényegében egy okostelefonos app. A Google stratégiája az, hogy olyan eszközöket kínál üzleti AI-alkalmazások építéséhez, amelyekkel cégeket tud megnyerni magának.
A fogyasztók olyan dolgokat kérdezhetnek a VW asszisztenstől, hogy miként lehet kicserélni egy lapos gumit? De elég lesz a kamerát a műszerfalra fordítani, hogy valamiről részletes információkat kapjanak.
Természetesen a Gemini nagy nyelvi modellekre építenek, de ezt kiegészítették a VW kézikönyveivel és YouTube-videókkal. A terméknek tudnia kell eltérő adatokat (szöveg, kép, videó) feldolgozni, ami egyszerű, de technikailag nagyon összetett – mondta el a Google Cloud vezérigazgatója, Thomas Kurian. Hozzátette, hiába hiszik sokan, hogy speech-to-text fordítórendszerük van, ami a kézikönyvben kutat, de ez nem így működik.
Most 120 ezer ügyfél kapja meg ingyen az AI-asszisztenst, jövőre pedig sokan mások is, 2020-as modellévtől gyártott autókhoz. Nagy kérdés, hogy mekkora siker lesz, hiszen a cégek továbbra is azt keresik, mit tartanak hasznosnak a felhasználók.