- AliExpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vírusirtó topic
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Gmail
- Synology NAS
- Rendszergazda topic
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Windows 10
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #18101 üzenetére
Lassan, vagy egyáltalán nem forgat, mintha zárlatos lenne. A kommutátor résznek kb 3-4mm-es válla van, szerintem az se normális, de mérni nem mértem meg. Gondoltam, minél kisebb ráfordítással ússzam meg, ezért kérdeztem.
Közben találtam egy oldalt és az ottani infók alapján a forgórész és a szénkefe tartó kompatibilis, esetleg, ha a bendix-et le tudom szedni, akkor át lehetne cserélni a favoritéra.... -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18099 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Mikimano2 #18102 üzenetére
Autó villamossági műhely fel tudja szabályozni és másik bronz kefe. A bendix csere az jó kérdés. Én úgy emlékszem hogy más a tengely átmérő. Ezért ha szétszeded írd meg hogy mi történt mert legközelebb ha kérdezi valaki akkor okosat tudunk mondani.
BENEFON DELTA--------N8
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #18104 üzenetére
Azt gondolom, hogy a felszabályozáshoz ez már túl kopott (biztos van egy minimum átmérő ami alá nem lehet menni) meg szerintem 10e alatt hozzá se nyúlnak.
Majd még utána kérdezek azért. Kössz a hozzászólást! -
HurricaNe
csendes tag
Sziasztok! :)
Autó vásárlás előtt állok és kinéztem magamnak egy 2007-es Skoda octavia 1.9 pd tdi-t, amibe 390e km ban benne.
BXE motorkódú, így kicsit félek tőle a hajtókarcsapágy miatt, de az lenne az első, amit cseréltetnék.
Beszéltem is a sráccal, hétvégén meg is nézem, de elárult pár hibát, hogy mire számítsak, de nyugtassatok meg, hogy annyira nem vészes. :)
Gyári a kettőstömegű(hideg elindulásnál beremeg)
Klíma elengedi a gázt, amit szerinte csak egy tömítés és újra töltés megoldaná, de ezt kétlem, mert tavasz óta ilyen neki és ha filléres lenne megcsináltatta volna, mert 5e km előtt volt féktárcsa es fékbetét cserélve & 10e km előtt lengőkar + szilent & 20e km előtt kormánymű.
850e-ért hirdeti.
Mire kéne oda figyelnem vásárláskor?
Szerintetek megéri az árát, illetve ezek cseréje mennyibe fájna nekem?
Előre is köszönöm a gyors válaszokat! -
bringasisti
Topikgazda
válasz HurricaNe #18108 üzenetére
[link] Amire figyelned kell. Ugyanis mi megragadtunk a múlt században és Favorit és a 120 amihez értünk. Azt halkan mondom hogy hajtókar csapágy csere az nem két perc, ha a főtengely csapágyak is cserélni kell mert sok különbség nincs a kettő között .......:)
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18109 üzenetére
Max fabia... de az is csak azért, mert az ős-motor van benne. :-D (Na jó, majdnem)
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18111 üzenetére
Ha már itt tartunk, egy gyors kérdés:
Az első fékhez a felújító készlet beszerelése mennyire nehéz?
Egy ideje úgy hallom, hogy a bal-első fék kissé befog, hallom a karistoló hangot.
Gondolom karmantyút meg munkahengert kéne cserélni.
Ezt hogy szokták csinálni? Kell hozzá spéci szerszám?
Légtelenítőm van, stb. Itthon elmolyolok vele, ha nem akkora nagy was ist das.(vagy vegyek egy bontott féknyerget, azon cseréljem ki és azt egyben építsem vissza?)
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18112 üzenetére
Így látatlanban szerintem ne csinálj semmit. Le kell venni a kereket és akkor látod hogy a betét a tárcsán csinált e csúnya dolgot. A fékolaj szivárog e. Lehet hogy egy egyszerű betét csere. Ha nem akkor egy fénykép hogy lássuk hogy olyan a féknyereg mint a miénk. A dugattyú szépen mozog? Csavarhúzó segítségével a fékbetétet szét kell feszíteni és mindkét oldalon egyforma erő hatására mozogjon. A felújító készlet egy négyszögletes O gyűrű és egy porvédő. Csak szak szervizben szabad venni utángyártott nem jó. Úszó kengyel szépen mozog ? Ha ezt megnézted kézifék, járó motor és több padlofék míg vissza nem áll az eredeti fék állapot.
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18113 üzenetére
Hali, más nem nagyon lehet.
A komplett tárcsa-fékbetétek kb. 1 éve voltak cserélve, a fékcsövet a műszaki előtt cseréltem. Azok 99%, hogy még jók.
Valamelyik hétvégén ha lesz hozzá lelkierőm, szétszedem. -
peti_s
addikt
Yup, no meg Fenix, Neked még mindig kéne egy jó autószerelő.
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18116 üzenetére
Magamat kéne már kiképezni..
mikor elvégeztem a Csonkát (autószerelői iskola) utána sajnos nem dolgoztam a szakmában, hanem maradt a saját autó 'barkácsolása', ami egy lakótelepi környezetben belefér. (többnyire felülről behajolva, amit el lehet végezni, anélkül, hogy szét kéne kapni az egész motort)
De anno a barátnőmmel ketten cseréltünk vízpumpát a felicián, az poén volt. A favoritos módszert használtuk, aztán lehet, hogy nem azt kellett volna. (motor leenged, stb., de nem nagyon akart elférni, jól össze is karistoltuk, de végül jó lett)
Azóta sem volt még egy ilyen szerelőskedvű barátnőm.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18117 üzenetére
Persze, nem tudom hova valósiak vagytok, de én Pécsen kettőt is tudok.
(#18118) FeniX-, értelek de olyan apróságok ezek, hogy órákat el lehet rá szúrni, míg egy valóban jó szerelő megcsinálja töredék idő alatt.
Szerintem jobban megéri ilyen dolgokat rendesen, a jó autószerelőmmel megcsináltatni, miközben én is látom mit csinál, így ha véletlenül gondom lenne vele a jövőben, és sürgős, neki tudok, neki merek állni magam is.
Ha meg ismeretlen eredetű probléma, vagy új, akkor megkérdezlek Titeket, amiért örök hála még mindig.
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18119 üzenetére
Nekem eddig akárhány szerelőm volt, egyik sem szerette, ha nézem, vagy jelen vagyok, amíg ő dolgozik.
Anno kifejezetten volt, hogy direkt skodabolthoz tartozó szervizbe mentem, és előzetesen lebeszéltük, hogy - mivel 50km-re volt a szerviz - odamegyek és ott meg is várom, amíg befejezik, ennek ellenére utólag közölte, hogy nem szereti, ha jelen van az ügyfél is.Na, megnéztem, szerintem az "úszócsapokkal" van gond, vagy szárazak, vagy elkoptak.
A tárcsa nem vállas, a betétben van még hús.Amúgy bp-i vagyok, ill külváros, már majdnem nem bp.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18121 üzenetére
Ahhoz van javító készlet és egy kis zsír és működik. Ki kell venni a betétet és megjáratni hátha elég. Azért nem szeretik ha nézed mert láttam már olyant hogy nem volt gömbfej kinyomó és jobbról balról nagy kalapács egyszerre a céges kocsit javította a vállalati szerelő
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18122 üzenetére
Valóban így van.
Végül hirtelen felindulásomban vettem egy ilyen csúszócsap készletet. 5 rongy volt, végülis nem vészes. Kicseréltem, de mitössze nem szenvedtem mire kivettem a régit. Atomra be volt állva. Szerintem, múltkor mikor összeraktam belül kevésbé zsíroztam meg, mint kívül a gumit. (amit nem is kellett volna)
Na, most kész lett, de a bal első kereket nem képes állóra fékezni, a jobb első hamarabb besatuzik.
Összességében persze meg tudok vele állni. Egy húsz percet próbálgattam mellékutakon 50-es, 70-es tempónál beleállva páros lábbal a fékbe. Kicsit elhúz jobbra, és a bal elsőt nem fékezi satura. Pedig megnéztem még egyszer, jól raktam össze mindent.
A cicergő hang sem szünt meg, úgyhogy sztem a munkahenger is be lehet beállva. -
peti_s
addikt
Itt teljesen természetes, közben jó hangulatú beszélgetés van, de jobban járok amikor ott hagyom az autót, és hagyom őket dolgozni, mert észrevesznek akkor pár olyan apróságot is, amire nem is gondoltam, és sokat javít a feelingen. pl. picit mozgó és zörgő lökhárító, katalizátor hővédő stb.
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18124 üzenetére
Nagy kincs akkor az ilyen szerelő, tartsd meg, amíg lehet.
Anno volt egy hasonló autóvillamosságis ismerősünk, apámmal mindig oda hordtuk az autókat, amikor volt valami, mert mindent meg tudott csinálni.
Aztán ő is beleesett abba a hibába, hogy otthon dolgozott a kertjében kialakított műhelyben és egyre életuntabb lett. Nem ragozom, de végül ott kötött ki, hogy mikor a felicián felraktam a ködlámpákat, és csak be kellett volna kötni, és azzal vittem oda, akkor így ránézett az autóra és azt mondta, hogy "ne haragudj, ezt már én nem akarom megcsinálni" .. (Talán 2 méter kábelt meg egy relét kellett volna jó helyre behúzni)
Holott előzőleg még riasztót is kötött be, meg plusz furmányos elektronikai cuccokat.Gondolom, kiégett, vagy ilyesmi. (A felesége is folyton pumpolta, hogy gyüjtse a pénzt, mert nagyobb házat akart vetetni, meg ilyen nyaralás, a lányának házassági hozomány, miegymás..egyszóval, nem hibáztatom, csak kár, mert ügyeskezű szerelő volt)
Visszatérve a fékre, gondolkoztam, és lehet, hogy azért nem tudja állóra fékezni a bal elejét, mert a sok surlódásban talán már felüvegesedtek a betétek, ezt tegnap meg sem néztem.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18123 üzenetére
A fékolaj tartály sapka le, egy műanyag zsacskót helyére kell spárgával rögzíteni hogy a folyadék felett vákuum keletkezzen ha szeretsz. Féknyereg le dugattyút fékkel kinyom. Denaturált szesszel ki kell mosni a sok koszt ami a munkahengert belsejében van és a perem résznél lerakódott, fékolajjal bemenni a munkahengert a dugattyút és a légtelenitő csavart kinyitni és a dugattyút vissza nyomni. Cseréld meg a két oldalt a fékbetétet, meg kell koptatni akkor is ferdén fog?
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18126 üzenetére
na, várj, ez egy hosszabb manőver.. :-D
Erre (talán) hétvégén sort kerítek. -
FeniX-
aktív tag
Találtam egy régi mókás leírást.
[link] -
bringasisti
Topikgazda
Ha már fék: tegnap Budaörsi úton jövök és két autó közt állt egy 90 év körüli hölgy és nem tudtam megállapítani hogy hova néz és mi a szándéka. Vettem egy rövidet, de nem vészféket. Hátúl hallom hogy a követő kicsi kereke blokkot. Nyakam merevítettem és már jött is a becsapódás. A fickó azt mondja nincs zebra mért fékeztem cseréljük betétlapot. Mondtam neki cserélhetünk, de rendőrt is lehet hívni hogy ABS kocsinak miért blokkol úgy a fék hogy én is hallom? Már nem is érdekelte a betetlap!
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18129 üzenetére
Oh, sajnálom! De jó volt az érvelés!
A néni meg gondolom az egészből semmit nem vett észre.
A favoritot törte össze az 'ellenfél' ? -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18131 üzenetére
Nem rossz dolog a vonóhorog. :-)
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18132 üzenetére
Van egy nagyon tanulságos része a dolognak. Meggyőződésem hogy a kocsi fék hibás volt mert a rendszámot találta el pont középen a vonó horog, viszont a kormány úgy el volt fordítva hogy a kerék teljesen látható volt hogy vagy téli vagy négy évszak gumival ment. Nekem egy 10 évnél régebbi nyári gumim van amivel esős időben csak óvatosan lehet menni. Mégis jobban fékeztem. Ha működik az ABS akkor elfordított kormány esetén nem közepén kapja a vonóhorgot. Egy ilyen ABS fejegység egy mai autóba annyiba kerül mint 3 kocsim értéke!
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18133 üzenetére
Sokan ki szokták kötni amúgy az ABS kockát, ha sérült autót állítanak talpra.
Van egy - kinézetre - 5-8 éves 'menő' autója, ami tetőn landolt és gazdasági totálkár volt még fél éve.
Belül meg ki tudja, hogy milyen. -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18135 üzenetére
Itthon, "mutyiországban" ez a legtöbbjét nem érdekli. Vele nem történik baleset - tudod.
-
peti_s
addikt
Itt jön az be, hogy sokan olyan autót használnak, amit nem engedhetnének meg maguknak.
Olyan autót engedhetsz meg magadnak, amit műszakilag mindig tökéletes állapotban tudsz tartani, meglátásom szerint.
Nos, a különféle "prémiumok" esetében van egy nagyon kedvező, csábító használt piaci ár, viszont fenttartani a tökéletes műszaki állapotra ahogy látom sem pénz, sem motiváció, kedv sincs.Itt a mi esetünkben szerintem ez kifejezetten pozitív, hogy egy olcsó autót választottunk, amit viszonylag olcsón karban is lehet tartani.
Biztos vagyok benne, hogy még büszke is volt magára, hogy megspórolta az új ABS kockát.
-
bringasisti
Topikgazda
Nem volt mosoly az arcukon
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18126 üzenetére
Halihó, szóval visszatérve a tegnapira, azt mondod, ha fentről vákuumot képzek (egy legumizott zacskóval, valahogy) akkor a dugattyút simán ki tudom úgy nyomni a féknyeregből, hogy nem fog elfolyni jelentősebb fékfolyadék? Akkor érdemes lenne felújító készletet venni ahhoz is, amiben van új dugattyú, karmantyú, stb. Azoknak a visszarakásához kell spéci szerszám? (Egy munkahenger összenyomót amúgyis tervezek venni majd)
+ légtelenítés gondolom, és ezt mindkét oldalon megjátszani. -
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18139 üzenetére
Igen. A tartály le van zárva akkor nem lesz veszteség. Az úszó csapot oldod fékbetét ki. Nyilván minden patika tiszta! Valaki fékre lép és a dugattyút a kezedbe esik. A tömítés csere szerszám nélkül megy, a porvédő az kicsit mókás. Négyszögletes 0 gyűrű a helyén, és a porvédőt rá kell húzni a dugattyúra hogy a dugó elején lévő beszúrásba a porvédő beugorjon. Ekkor a harmónikát alap helyzetbe vissza kell húzni , a kipucolt hengert és a dugót fékolajjal bemenni a légtelenitő csavart kivenni és KÉT UJJAL a dugót a helyére ütközésig betólni. Csak denaturált szesz amivel tisztitunk mert a fékolaj nem olaj hanem ALKOHOL! A porvédő harmónikát külső részén helyére igazítani. A teljes szerelését kell egy villáskulcs és egy pici csavarhúzó a gumi tömítés szerelését. Más szerszám nem kell
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #18140 üzenetére
Nálam az úszó csap az 13 dugó kulcs és 16 villás kulcsal szerelhető
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18141 üzenetére
Nálam imbuszos, a légtelenítéshez meg van cuccom. Olyan, ami pótkerékről - nyomás alatt - kinyomja a levegőt, meg rá lehet csavarozni az utántöltő kupakjára.
No, előbb-utóbb rákészülök majd erre... köszi! -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
1,5 hét használat után olybá tűnik, hogy megszünt a bal első fék cicergése, és mostmár satura be is fog.
Gondoltam, az úszócsapokat, meg a gumi "fészket", amit kiszedtem a bal oldalról, megpucolom és a hétvégén a jobb oldalit is újrazsírozom, meg kicserélem ezekre a megpuccevált csapokra.
Viszont, a nagy pucolásban (hideg zsíroldós áztatás, és kis mosogató szivacs + ultra derm) azt vettem észre, hogy a krómos felület megkaristolódott..
Kérdezem, hogy ezt így megzsírozva azért vissza lehet rakni, vagy vegyek oda is újat? Ahogy néztem ez 1-2 mm-t mozog (mármint, maga az úszónyereg). -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18145 üzenetére
Köszi szépen!
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #18146 üzenetére
A jobboldali csúszócsapokat is "felülvizsgáltam" és azok jók voltak, mozogtak, mert ott a gumi harmonika és a csap között volt egy műanyag lap, amit úgy kell elképzelni, mint egy toll kupakja. Tehát, ez a gumi és a fém között volt még pluszban. Azért biztos, ami biztos alapon kicseréltem a megpucoltakra, és jó alaposan bezsíroztam.
-
Laciskoda
csendes tag
Sziasztok!
Tegnap a bal első ajtón az ablak lesett a ablakemelő szerkezetről. Annyit tudtunk tenni hogy feltekertem a szerkezetet és rá tettük. Hogy lehet vissza tenni ablakot a sinbe? Előre is köszönöm a válaszokat. 136l -
Lasso69
újonc
Sziasztok! Hengerfejes az autó (Skoda favorit 136L) Hol tudják megcsinálni? Esetleg motor teljes felújítást, nógrád megye lehetőleg!
Új hozzászólás Aktív témák
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Újszerű! Gorenje MO17MW mikrohullámú sütő, 700W, mechanikus, 17 liter, fehér
- Nespresso Krups Inissia XN100510 kapszulás kávéfőző
- TPMS EL-50448 Auto guminyomás-érzékelő, újratanító RESET-elő eszköz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest