- Mikrotik routerek
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
- Padavan firmware
- Netflix
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18050 üzenetére
Attól függ mi a cél. Egyszerre szóljon mind a kettő, vagy ha csajok mennek az út szélén akkor az egyik ha kamion jön a másik. A lényeg hogy a kapcsoló lehet az eredeti kürt kapcsoló vagy külön gomb az áram mivel ott nincs nagy áram a gyújtáskapcsoló valamelyik állása. Van mikor csak gyújtás esetén van áram, a rádió kiállás ott mindig. Ez működtett egy olyan rellét ami 30 A és lehet kapni függő biztosíték néven tokot és azt kell alkalmazni. Ha a két kürt egyszerre megy akkor azt kell megnézni hogy a két berendezés együttes áram felvétele a kürtrellé teljesítmény és a kábel vastagság viszonylatában megfelelő e
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18051 üzenetére
Köszönöm, igen.
Igazából rosszul tettem fel a kérdést, mint általában. (Maxi szétszórt vagyok)
Szóva, hogy a gyújtáskapcsolónál hogy nézem meg, hogy melyik a 15-ös bekötési pont? Szét kell szednem ott az egész hóbelevancot?
Testkábelnek pedig 'bárhol' hozzácsavarozhatom a kasztnihoz, ahol van kiálló fém rész?
A relés dolgot értem, az tiszta sor. -
FeniX-
aktív tag
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18053 üzenetére
Alá kell feküdni a műszer falnak és kontroll lámpa segítségével megnézni hogy abban a gyújtáskapcsoló állásban amit használni akarsz hol van áram és szabad kapacitás, de van a rádió fölött egy műanyag borító mögött egy stekk lámpa aljzat az is jó. A kocsiban a leggizdább vezeték is 8A van tervezve
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18054 üzenetére
Szuper, ez nagyon jó hír! köszi!
-
peti_s
addikt
Üdv. Emberek!
Felicia kézi ablakemelő felfelé menet megakadt, majd érzésre eltörött.
Zörög, és csak úgy megy fölfelé ha kézzel húzom.Mi törhetett el, milyen cserealkatrészre lesz szükségem?
Köszönöm előre is,
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18057 üzenetére
Köszönöm, remélem sikerrel járok.
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, egy elméleti kérdésem lenne a skodri blokkal kapcsolatban.
Hengerfej tömítés cserénél mennyi a valószínűsége annak, hogy a henger-perselyeket is ki kell szedni, hogy újra legyenek hézagolva? (Házilag ezek mennyire elvégezhető munkák?)
(Ilyenkor az alját is meg kell bontani, az olajkarter felől?)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18060 üzenetére
Hát még mindig a hidrotőkékkel szenvedek. Előbb-utóbb meg akarom csinálni, csak azt a hengerfej levételével lehet megjavítani/cserélni.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18061 üzenetére
Nálad hogy megy nem tudom, de nem lehet azt onnan kihúzni? Mert a Favorit esetén én biztos ki tudnám húzni. A hengerfej az úgy működik hogy váltó üresbe !! és kézifék!! Ez azért lényeges mert amikor babrálod a motort akkor a kocsinak támaszkodsz és ha már nincs fent a hengerfej és a kocsi megmozdul akkor ha a váltó sebességben van a főtengely is mozdul és a dugó emeli a hüvelyt!!! Kell egy nyomaték kulcs és egy ilyen imbusz. A meghúzási nyomaték lényeges érték, és a sorrend szintén, és utána a csavar fejét meg kell karcolni pontosan a hozzád közeli oldalon. 1/4 fordulat minden csavar esetén meghúzni, majd ismét 1/4 fordulat meghúzni. Így látod hogy pontosan megvan a 180° Ha csinálod akkor bővebben írom
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18062 üzenetére
Áh, értem. Tényleg, erre nem is gondoltam, köszönöm szépen!
Egyelőre nem most lesz még.. erőt (meg pénzt) gyűjtök a manőverhez.
...aztán persze lehet, hogy fogom magam és a fenébe eladom az autót.
Sajnos én is ilyen "impulzus-vásárló" vagyok, ahogy mondani szokták. -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18064 üzenetére
Köszönöm szépen, ha aktuális lesz, élek a lehetőséggel!
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #18065 üzenetére
Sziasztok,
hétvégén 2x is autópályán hajtottam a gépet, és tegnap reggel arra lettem figyelmes, hogy melegen leállítva, majd újra beindítva kicsit később valami elkezdett búgni... hogy a franc vinné el!
Megpróbálok majd valami értelmes videót feltenni róla, hátha beugrik valami róla valamelyikőtöknek, hogy mi "szólalt" meg. (+1 indokkal több, hogy ne próbáljam meg feltámasztani poraiból)De persze nem akarok hálátlan lenni. Eddig mindig mindenhova elvitt, nem állt meg alattam. Az ebben az évben kerékagycsapágyra elköltött 100.000 óra érzem, hogy hagyni kéne már a fenébe.. annak is újra van már hangja.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18066 üzenetére
Nagyon úgy néz ki, hogy nem jó nyomatékkal lett az a kerékcsapágy meghúzva.
Vettem egy bontásra árult Feliciát, amin új kerékcsapágyak voltak fent, túlhúzva, persze szóltak is.
Keress előbb egy normális szerelőt, és utána másik autót, így mindegy mit veszel helyette, ha szar helyre viszed, sosem lesz jó autód. -
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18067 üzenetére
Igen, a sorrend nem mindegy.
Igaz, amit magamnak cseréltem ki (pl. fék) azzal nem volt gond.
Az előző szerelő is olyan, hogy 5-ből 3 munkát szuperül megcsinált, a maradék kettőnél volt a nyűglődés. Nem tudom, mi lenne a jó szűrő.
A márkaszerviz meg nem evilági emberek pénztárcájának való. (és lehet, hogy az is szar) -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18069 üzenetére
Tobbminden, ez szerintem a generátor. A kerekagycsapagy most nem érdekes.
https://youtu.be/mG73J7JKxbg -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18071 üzenetére
Hétvégén lesz rá időm, megnézem, köszönöm!
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #18072 üzenetére
Mégiscsak úgy alakult, hogy délután lett időm így hát leszedtem az ékszíjat és megnéztem a generátort. Nem kottyan, nem lóg. (sajnos, mert így valahol máshol kell keresni a hibát, ami bosszantó, meg lehet, hogy drága is lenne)
Egyéb ötletek? Hallani a videón a búgást? (én hallom, kérdés, hogy kihallatszik-e, amire gondoltam) -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18074 üzenetére
Igen, ez a gondom nekem is.
Mindenesetre, köszönöm! -
Imilenni
addikt
Ez félrement
[ Szerkesztve ]
Press "F" to pay respects.
-
Laciskoda
csendes tag
Sziasztok!
Mi lehett gond? Ha állandóan levegős a hütőrendszer. Másik hogy 100 km/h felett miért villanhat fel a távolsági fényszoró visszajelzője ha nincs bekapcsolva?
-
Laciskoda
csendes tag
válasz bringasisti #18078 üzenetére
Eddig még nem volt ilyen. Amikor járatom a motort, megyek a kocsival majd leállítom a motort és kinyitom a kigyelítótartályt olyan mint ha szénsavas ásványvizet nyitnám ki. Ha nem rögtön nyitom ki hanem pár óra múlva akkor ezt csinálja. De ha kiengedtem belőle és nem megyek a kocsival sehova akkor nincs benne levegő. A távolsági fényszóró visszajelzője felvillant tegnap mikor jöttem haza az autópályán 100 Km/h sebesség felett ha lelasítottam akkor már nem villágított. A bekapcsolom akkor automatikusan kikapcsolja most hirtelen nem tudom hogy helyzetjező visszajelzőjét vagy a topított fényszoró visszajelzőjét de az érdekes az, hogy amikor gyorsítottam 100 és 120 közé akkor felvillant a távolságifényszoró visszajelzője de a tompított és a helyzetjelző visszajelzője is villágított.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Laciskoda #18079 üzenetére
A hűtővíz 95-97° forr fel. Mivel menet közben a víz hőmérséklete 110° ezért hogy ne forraljuk nyomás alá kell helyezni. Ha nem fogy a víz, az olaj betöltő sapka nem tartalmaz fél kiló kávétejszint, az olaj nem lesz mindig több ha a pálcával méred akkor nincs gond. Az elektromos rész az bonyolult. Többször ismétlődik 110 fölött? Van zümi világítás figyelmeztetés ha a gyújtást kikapcsolod?
BENEFON DELTA--------N8
-
Laciskoda
csendes tag
Ezt nem igazán értem. Mit jelent, hogy zümi világítás figyelmeztetés?
[ Szerkesztve ]
-
Laciskoda
csendes tag
[Sziasztok!
Azt hiszem ajtó retesz rúdnak hívják. Sok ajtózár csere miatt teljesen elhajlott a képen fekete nyilal jelöltem.
Tudtok abban segíteni, hogy hol tudok másikat venn Skoda Favorit 136 L bal hatsó ajtóba keresem. Bontókba nem igazán találtam.Amiket ismertem. Vagy lehet valamivel helyetesíteni?[ Szerkesztve ]
-
Alidoki68
újonc
válasz Alidoki68 #18085 üzenetére
Még egy bocsánat! Butaságot írtam, nem szimeringre gondoltam, hanem a két motortartó tőcsavarra, az ottani silentekre.
2 éve egy másik autónál sokat szenvedtem, a motort-kasznit emelgettem-süllyesztettem.
A vízpumpát ugyan sikerült cserélnem, azonban máig szégyenlem, hogy a kaszni annyira megfeszült, a bal torony hegesztése felnyílt, azt újra kellett varnunk.
Most Felíciánál láttam videót, ahol a váltórudazatot csuklóját, a leömlőt le kellett kötni, a motortérben pedig a szokásos, útban levő dolgokat (generátor, meleg levegő cső, stb.) is meg kellett oldani. -
bringasisti
Topikgazda
válasz Alidoki68 #18084 üzenetére
Kell egy trapéz emelő az olaj teknő alá. Vízcső, szervócső, váltó, kitánasztó kanál az olaj teknő mellett le kell kötni generátor marad csak lazítani kell, légszűrő szívó csonk. Régebben a Vika vízpumpa szilent blokk alapból gyenge volt ezért vagy más vízpumpa kell vagy a gumi cserés. Bár azóta lehet hogy változott a minőség. Egy ember fogja a motort mikor a motor váltó kitánasztó kanál le van kötve, másik a trapéz emelő segítségével leengedi. Csak a szükséges mértékben úgy hogy a féltengely a rövid oldalon nehogy a helyéről kijöjjön.
BENEFON DELTA--------N8
-
andras966
csendes újonc
Sziasztok!
Vettem a napokban egy új Pioneer MVH-S110UB rádiót. Hátulra kifúrtam a kasznit és beraktam egy antennát. Probléma a következő egy-két faluban tudok vele rádiót hallgatni de a legtöbb esetben csak sistergés hallható.
Raktam bele egy jelerősítőt is az antenna meg a rádió közé de nem történt nagy változás.
Kicseréltem az antennát egy kicsivel hosszabra is az sem segített. -
andras966
csendes újonc
válasz bringasisti #18089 üzenetére
Igen. Ezen kívül mi okozhatja ezt a hibát?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz andras966 #18090 üzenetére
Nekem 20 éve nincs rádió a kocsiba, régen volt egy olyan kapcsoló ami azt szolgálta hogy egy adó be volt állítva akkor ha a térerő lecsökken akkor egy pilot jel alapján ugyanaz az adó egy másik toronyból más frekvencián szólt tovább. Esetleg? Más sajnos nincs.
BENEFON DELTA--------N8
-
Alidoki68
újonc
válasz bringasisti #18087 üzenetére
Kedves Bringasisti!
Ez nem egy dèlutáni kis bütykölésnek hangzik. 😀 A vízpumpaszilent is elfogyott már, a kuplungtárcsa csere is érett lassan, akkor amíg jó az idő nekiállok.
Köszönöm szépen a segítséget!
Alidoki -
peti_s
addikt
Üdv. Emberek!
Egy olyan jellegű kérdésem lenne, Mágus mondta még anno a Felicia első sárvédő leszereléshez, hogy el kell vágni, vagy melegíteni kell a tömítésnél, hogy le lehessen szerelni, + visszarakás előtt újra kell tömíteni.
A kérdésem az lenne, hogy hol van ez a tömítés a sárvédőn, és milyen tömítőanyaggal lehet visszatömíteni?
Itt egy kép, a neten találtam.
Köszönöm előre is, remélem mindenkinek minden rendben a szekérrel.
Nálam műszakira felkészülés van, amihez amúgy is festeni kell, úgyhogy akkor mindjárt megpróbálok mindent egyben megcsinálni rajta.u.i. a topic címét nem lenne időszerű Felicia és visszafelére változtatni?
az 1.3 Felicia még a régebbi Skoda világhoz tartozik, a Fabia-val szűnt meg ez a kapcsolat leginkább. (ott is azért az ős Skoda blokk még helyt állt egy ideig.)üdv. peti_s
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18095 üzenetére
Az hogy hogy kell leszedni azt a pillanatnyi helyzet mondja meg. Öreg autó esetén szépen óvatosan a végénél fogva le lehet kézzel feszíteni úgy hogy nem deformálódik az elem mert a tömítő alatt sajnos a rozsda már megjelent. Ha nem jön le akkor lehet kapni OBI " hajszárító" amivel le tudod melegíteni. Azt meg kell nézni hogy minden csavar oldva legyen! Küszöb, ajtó tetején stb. [link]
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #18096 üzenetére
A piros kis nyíl nem tudom hogy került oda.
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18096 üzenetére
Nagyon köszönöm, tehát ha hőlégfúvóval melegítem, akkor az segít a dolgon.
Mivel tömítsem ki újra?
Köszönöm még1x, sokat segítettél.
-
Mikimano2
csendes tag
Tisztelt Fórumozók,
Az lenne a laikus kérdésem, hogy a skoda favoritba be lehet -e tenni átalakítás nélkül a 120-as önindítóját úgy, hogy működjön is?
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA