- DIGI kábel TV
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Béta iOS-t használók topikja
- PHP programozás
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- Mikrotik routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17549 üzenetére
Köszönöm.
Igen,nagyon puha, az alumínium ház, a felfogatási lyuknál, fogóval meg tudom görbíteni a sarkát !
Nem igaz, hogy nem lehetett valami aluötvözetet kitalálni a háznak,aminek van tartása !
Ez egy új ac., most vettem... ez még nem görbe.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17552 üzenetére
Igen, evvel a mondattal kezdte az eladó is. 😀
-
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #17548 üzenetére
SZia, köszönöm szépen!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
FeniX- #17555 üzenetére
A képen lehet látni hogy a légtelenítő csavar kúpos vége ami zár le van vágva. Ezért ha a tömlő végén lévő csavar kézzel be van ütközésig tekerve akkor nem fog a menet mentén levegőt szívni a fecskendő, ami teljes fékolaj csere esetén különösen fontos, csak az olajat szívja. Ezután kell a munkahengerrel kapott csavarral zárni a rendszert.
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #17556 üzenetére
De amikr visszateszem az új csavart, akkor megint megy bele levegő, nem?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
FeniX- #17557 üzenetére
Neeeeem. A herélt csavar azért kell mert mikor szívód akkor a menetnél nem szív levegőt, tehát tudod hogy mikor van légtelenítve. Utána mikor a csavart kiveszed akkor mivel a motortérben a tartály magasan van a folyadék lefelé törekszik és mikor nincs a váltás pillanatában csavar a munka hengerben akkor szivárogni fog az olaj és nem engedi a levegő beáramlását.
BENEFON DELTA--------N8
-
Rufus71
újonc
Sziasztok, van egy skoda feliciam 1.3 mpi. Es olyan gondom van vele hogy hidegen 4-5ik inditasra indul csak es akkor is nehezen gazadasra csak. Illetve mikor hirtelen gazt adok neki megtorpan "horkol" ha bemelegszik nincs vele baj. Valakinek valami otlet? Hogomba, benzinpumpa, gyertyak, fojtoszelep szurok ujak!
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #17558 üzenetére
Köszönöm, értem!
-
FeniX-
aktív tag
Na, az árgyélusát, most hogy megvettem a fék-alkatrészeket, a bal eleje ilyen rugó-pattogás hangot ad ki, ha nagyon alászedem balra a kormányt.
Bepillantottam, egyelőre nem láttam semmi szokatlant.
El fog törni a rugótányérom? Vagy a rugó? -
-
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #17565 üzenetére
Köszönöm szépen, hamarosan lecsekkolom ezt is!
-
vil59
tag
Sziasztok !
A közeljövőben, tervezek a Favoriton egy teljes motor belső öblítést.
Olajiszap, olajsár feloldására. —(ha mégis lenne benne)
Tudtok e valamilyen speciális, hatékony módszert erre, a szokásos Xadó, Wynns flakonok mellett ?
Köszönöm ![ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
Szerintem így káros a motorra. Ha mégis akarsz valamit csinálni akkor le kell venni az olaj teknőt és gázolaj és ecset segítségével a lerakódások lemosni és a szelep fedél levétele után a hengerfej teteje következik. Amikor végeztél a tolórudat emelő tőkék töviből kompresszor segítségével ki kell fújni a gázolajat. Új szűrő és olaj és 500 kilométer után új szűrő és olaj. Ha csodaszert használsz akkor a csapágyakba oldód a koszt.
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bringasisti #17570 üzenetére
+1, olajkád le. Attól jobb módszer nincs. Olcsó olajjal megjáratni utána és lecserélni.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
Mágus2 #17571 üzenetére
Igen én is így gondoltam hogy az olaj teknőt le. Ezek a csodaszerek azért nagyon károsak mert a vezérmű tengely környékén van vagy milliméter vastag koksz. Ha ezt leoldja valami akkor a szűrő két motor fordulat után tömődik el és minden megy a csapágyba.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
Köszönöm a válaszotokat !
Esetleg arra gondoltam a meglátásaitokból, hogy meggyőződjek arról, hogy van-e olajiszap leülepedve a teknő alján,,
- azt megpróbálhatom - e, hogy az olaj leeresztő lyukon, egy hajlított drótra tekert ronggyal benyúlok és a teknő aljáról veszek ki "mintát".
Esetleg akkor látom, hogy mi van a rongyon... Ha nincs olajsár a teknő alján, akkor a rongyon sincs..Lehet,hogy akkor meg felesleges lenne a csodaszer..meg a teknő levétele.. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17574 üzenetére
Tulajdonképpen az a kisebb gondom van evvel kapcsolatban, hogy csak amiatt szerettem volna a csadaszerrel átmosni, mert azt vettem észre, mintha késöbb aludna el az olajnyomás lámpa.
De, gondolom, ez lehet gomba elhalás kezdete, vagy esetleg olajszivattyú..
Vajon foglalkoznak - e, csak külön olajnyomás méréssel ? -
vil59
tag
válasz
peti_s #17576 üzenetére
És, ha az olajjáratokban, csövekben lenne valami lerakódás kezdet, akkor azt onnan hogyan oldjam fel? Oda nem lehet hozzáférni ecsettel,ha a többi részt el is érem.
Azért is kérdeztem, hogy ezek az olajiszap, olajsár oldószerek , vajon milyen munkát végeznek.
Köszönöm a válaszokat ! -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17577 üzenetére
Köszönöm, akkor eggyel kevesebb hibalehetőség van..
-
bringasisti
Topikgazda
Ha nagyot akarsz alkotni akkor nincs más mint a teknő meg a szelepfedél, és ha ez tiszta akkor vagy teszel bele ilyen adalékot vagy én mikor nagy generált csináltam és nem csak dugó hüvely hanem főtengely köszörülés hajtókar csapágy akkor mielőtt a motort bontottam mentem egy napig olaj helyett gázolajjal, de ezt nem ajánlom.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
-
bringasisti
Topikgazda
Ha lassú az olaj gomba az elképzelhető hogy mivel zsákfurat ezért el tud tömődni meg az is gond szokott lenni hogy szar az olajszűrő elejti az olajat és minden alkalommal mikor indítod a motort újra fel kell kapnia az olajat a teknőből mert megszakadt a folyadék oszlop.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17582 üzenetére
Köszi.
Akkor, minél előbb ki fogom csavarni az olajgombát és megnézem azt a zsákfuratot,nincs e ott lerakódás. Szerintem a 26 év alatt,még nem volt cserélve.. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17582 üzenetére
Szia.
Megnéztem az olajgomba furatát. Pálcára csavart pzs.-vel többször benyúlva fekete darabok és massza jött ki onnan. Nem nagy mennyiségben, de azért volt benne.
Most sokkal hamarabb kialszik az olajnyomás izzója. Most az történik, hogy a kialvása után,egy pillanatra újból világít. Melegindítás után nem.
Vagy nem sikerült teljesen kitisztítani a zsákfuratot,vagy valóban a szűrő szelepe nem zár jól és állásban visszaenged.
Köszönöm a segítséget ! -
vil59
tag
Sziasztok !
Szeretném megkérdezni, hogy a kormányoszlopon található távolsági fényszóró összedugós sorcsatlakozója,miért van megolvadva két vezeték bemenetnél ?
Nem fog leégni valami ott elöbb-utóbb ? Kábelszagot viszont nem érzek.
Köszönöm. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17586 üzenetére
Lehet, hogy nem pontosan fogalmaztam.
Közvetlenül a kormánykerék alatt,-mögött lévő, egymásba dugható sorcsatira gondoltam. Ebbe mennek bele, a bal oldali bajuszkapcsoló vezetékei. És itt van megolvadva ez a csati.
A vezeték tövének a szigetelése is szenes,
mielőtt bemenne a csatiba.
Köszi a rajzot akkor,a "h" relé a távolsági fényé.
Remélem, most jól fogalmaztam meg a pontos helyet.
Azt nem értem, mi lehet az oka annak,hogy megolvadt a csatlakozó,amiben az érintkező lábak vannak.
Nem tudom, mióta van így, de most vettem észre,ahogy lebontottam a kormányoszlop takaró lapját.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17588 üzenetére
Köszönöm !
Most újra megnéztem a helyet.
Amelyik vezeték burkolata a hőtől megbarnult (kb. 2 cm. hosszan) ,itt a stekker töve is meg van olvadva,valamint ennek a fogadó érintkezője is el van szineződve. Gondolom, itt már nincs meg a megfelelő feszültség átvitel és emiatt melegszik.
Olvastam, hogy Favoritban 0,75 mm. a vezetékek minimális átmérője. Csak egy-két fő drót vastagabb ennél.
-A biztosítékok amper értékei minden kiosztáson megfelelőek. Érdekes módon, tízen év alatt, még egyszer sem kellett cserélnem spontán kiégés miatt biztosítékot.
Az valóban elképzelhető, hogy valaki magasabb értékű biztit tett be ide és ha volt egy rövidzár, akkor későn szakított a bizti.
Akkor marad a kontakt tisztítás, esetleg szerzek egy tiszta stekkert, vagy ezt megkerülve,új vezetékekkel átforrasztom sarusra és leszigetelem.
Az nem lehet, hogy a relé lábai nem érintkeznek tökéletesen a foglalatban ? Vagy ennek ehhez semmi köze..
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17590 üzenetére
Igen, értem.
Köszönöm a segítséged!
Üdv. -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
légtelenítéssel kapcsolatban szeretnék kérdezni.
Végre lett idő és szerszám a fabia hátsó fékek cseréjéhez, és gondoltam, egyúttal már akkor a fékfolyadékot is kicserélem.
Kicsit elhúzódott az este, de a fékalkatrészek cseréje kész. Légteleníteni kéne a két hátsót.
A fékfolyadék cseréhez először légtelenítsem a két hátsót, aztán menjek végig, a szokásos sorrendben (bal első, jobb első, balhátsó, jobb hátsó) vagy csak simán menjek végig ebben a sorrendben az "elő" légtelenítés nélkül, mert azt úgyis megcsinálom, mikor cserélem a folyadékot.
Köszi, üdv!
Jó skodázást mindenkinek. -
bringasisti
Topikgazda
válasz
FeniX- #17592 üzenetére
ha nem akarod a teljes fékolaj cserét elvégezni akkor bal hátsóba kézzel becsavarod a korábban megbeszélt átalakított csavart és addig szívód mig a műanyag csövek 2-3 centi hosszan buborék mentes fékolaj meg nem jelenik. Kitekered és helyére teszed a végleges légtelenítő csavart. Utána a jobb oldal következik. Beindítod a motort, többször fékezel hogy a pofák a helyükre kerüljenek és érezd hogy a fék ott fog ahol kell és óvatos próbakör.
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #17593 üzenetére
Halihó, köszönöm, megpróbálom azért a fékfolyadék cserét is megcsinálni.
Egy ilyet vettem hozzá.
[Légtelenítő]Akkor maradjon az eredeti sorrend?
-
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #17595 üzenetére
Értem, köszönöm!!
Mindegy, az utóbbi időben amúgyis "hobbim" lett a különböző 1x használatos célszerszámok beszerzése drágán. :-D
talán egyszer még jól jöhet. -
Alidoki68
újonc
Sziasztok!
Májusban vásároltam meg az új Forman autókámat. Nem volt nehéz döntés, mert szép, jó állapotban van, azóta is elbűvül. Ami sajnos, hogy az előző autómtól meg kell vállnom. Jöttek sorban a hibák, dagaszkodtam hozzá, sok-sok szerelés, költés, utoljára váltócsere. A hengerfej csere azonban kifogott rajtam. Vettem bontottat, amitől füstöl mint egy kétütemű és már szégyenlek vele járni, mert olyan, mintha az évek során nem törődtem volna vele. Úgy döntöttem, elbúcsúzom tőle, de nem tudom, mi ennek a módja. Ha tudnátok ebben (akár privátban) tanácsot adni, nagyon hálás volnék!
Köszönöm szépen!Alidoki
-
Favoritos
friss újonc
Sziasztok!
Van egy 1990-es évjáratú Favoritom. Ma észrevettem, hogy sajnos a jobb oldali küszöb alsó részén, közvetlenül az első sárfogó gumi takarásában lett egy kis rohadás. Ahogy le lett kaparva a rozsda, sajnos át is lyukadt. Nem nagy területen, "csak" egy kb 1,5x1cm-es lyuk lett rajta. Gyorsan most ki lett gittelve, de ugye nem ez a tartós és normális megoldás. Előbb-utóbb nyilván érdemes lenne a küszöböt kicserélni. Mennyibe fáj egy küszöbcsere manapság kb? Mi az az ár ami reális érte? Anyaggal és munkadíjjal együtt értem ezt. Persze konkrét összeget nem lehet mondani, de egy körülbelüli értékre kíváncsi lennék.
A válaszokat köszönöm szépen!
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Továbbra is roppant népszerű a Resident Evil 2 Remake
- Laptop csatorna inditasa 2023 vegen YouTube-on?
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Xbox tulajok OFF topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...