Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz gabor.79 #137 üzenetére

    De azt értsd meg, hogy nem lesz +2,5 millió az önvezető, hanem olcsóbb lesz. Lásd fent az ABS-es példa.
    A szenzorokat hagyd már légyszíves, teljesen komolytalan, nincs fenntartási költsége a szenzoroknak, csak bekerülési.

    De nézzük akkor:
    Butaautó vételár 10 000 000 Ft + üzemeltetési költség évi 21 000 000 Ft
    Önvezető autó vételár 12 500 000 Ft, + üzemeltetési költség évi 1 000 000 Ft (+13,5 Ft a szenzorokra a kedvedért)

    Ha 10 évig megy az autó három műszakban, utána leselejtezik, akkor kerekítési hibákkal (szenzorok :D)
    197 500 000 Ft-ot (azaz százkilencvenhétmillió ötszázezer forint) spórolt a dolgon.
    Most így elképzeltem, vajon hány tizedmásodperc kell a taxitársaság döntéshozójának, hogy ez alapján eldöntse, melyik éri meg...

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • nemlehet

    őstag

    válasz gabor.79 #137 üzenetére

    Maszatolsz a fogalmakkal. Az üzemeltetési költségben nincs benne a beszerzési ár. A teljes élettartamra vonatkoztatott költségben van benne (vagy nyilván bekerülési költségben de ez fel sem merült), de egész eddig nem erről beszéltél. Amit te csinálsz azt úgy hívják, hogy "Equivocation fallacy". ugyan annak a szónak vagy kifejezésnek változó értelmet adsz a vita során.

    De tegyük fel, hogy megalapozott az a véleményed, hogy az önvezető autó üzemeltetése 2x annyiba kerül. Erre hozz valami példát, kimutatást, statisztikát vagy bármit. Mert én meg azt mondom, hogy 1/3-a és még beépített p*ncimágnes is van benne.
    Plusz akkor most a szenzor költség 2x annyi vagy az összes üzemeltetési költség 2x annyi? Ezt jó lenne, ha tisztáznád. Mert az első igaz, csak nem jelent semmit lévén a szezorok karbantartási költsége minimális, az utóbbi meg szimplán nem igaz.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Új hozzászólás Aktív témák