Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemlehet

    őstag

    válasz opr #17 üzenetére

    Nyugaton jól működik az autóbérlés, vagy az egyéb autó megosztási szolgáltatások. Itthon is van a GreenGO meg társai, akik használják ritkán mondják, hogy tele volt f*sva az egész vagy bármi baj lenne vele.

    Amúgy én is úgy gondolom, hogy hamar be fog ez mászni az életünkbe. Miért is?
    1. Jelentősen csökkenti a dugókat: Egy automata rendszerben nem kell pl lámpás kereszteződés, sőt meg se kell álljon egy autó. Gyárakban látni néha olyan önjáró targonca rendszereket, hogy haj... 10-20 km/h-val döngetnek el centikre egymástól.
    2. Segít a parkolási problémán: Ha eljön értem a kocsi, haza tudom küldeni amíg nem kell. Eleve lehet nem is kell 2 kocsi a családnak. Apu elmegy munkába reggel, hazaküldi a verdát anyu meg használja egész nap, aztán délután elküldi apuért megint. Nyilván van akinél nincs így, de az emberek többsége a 24-ből max 1-2 órát használja a kocsiját egy nap ami elég pazarló.
    3. A legtöbb ember valójában nem szeret vezetni, nyűg, probléma nekik és veszélyforrás. Hány olyan kisgyerekes anyukát ismerünk aki csak azért vezet mert muszáj? Hány olyan idős úrvezetőt ismerünk akitől legszivesebben elvennénk a jogsit? Plusz pl a dugóban ücsörgésben marha nagy vezetési élmény van :D Tehát ha szeretek is vezetni akkor se élhetem ki, mert egyszerűen a hétköznapi autóhasználat nem alkalmas rá.
    4. Már a mostani rendszerek is jobbak mint az emberek. Ez tök egyértelműen látszik, emlékeim szerint pl a google rendszerével szemben a hivatalos sofőrök is alul maradnak statisztikailag. Innentől kezdve elég képmutató azt mondani, hogy nem merem rábízni az életem a gépre. Miért a szomszédasszony mellé se mersz beülni? Soha nem kértél meg egy kollégát, hogy dobjon el valameddig? Mert ha igen akkor bizony jóval nagyobb kockázatot vállaltál mint egy önvezető rendszerrel.
    5. Amint az államok és az egyéb lobbiszervezetek rájönnek, hogy mennyit tudnak spórolni az egésszel nagyon gyorsan ki fog veszni a narratívából a veszélyek hangoztatása és minden egyes baleset vagy vitás szituáció felfújása. Egy Tesla baleset országos hír amerikában. Ez reális vagy inkább média hiszti?

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz #06658560 #22 üzenetére

    Úgy tudom, hogy pl havas úton vagy ahol rossz a felfestés ott nem olyan megbízható. Ez amcsiban pl nem probléma, a legtöbb út elég jó és pl a felfestésekre nagyon figyelnek a legtöbb államban, mert ugye hülyére perelik az emberek a fenntartót ha nincs felfestés és baleset van.

    Ettől függetlenül havas úton az ember sem szokott jó lenne :D elég csak itthon ha esik 10 centi hó és máris tucatjával mennek árokba az emberek :D

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz gabor.79 #65 üzenetére

    Azt kéne megértened, hogy műszakilag az autó önvezetése már 20 évvel ezelőtt is megoldható lett volna. Nekünk 97-es kocsink van, van benne ABS, elektromos fékrásegítés, szervó, tempomat. A kicsit újabb családi Vectra-ban már van sávelhagyás figyelmeztető is. Ezek 20 év körüli kocsik.

    Az önvezető autóban nem annak a megoldása a nagy cucc, hogy hogyan tekergeti a kormányt az automatika, vagy hogyan ismer fel ezt azt az úton. Az INFORMATIKAI rész a nagy cucc és a nehéz, hogy a könnyedén érzékelt jeleket valós időben feldolgozza, értelmezze és után helyes beavatkozásokat eszközöljön.

    A szoftvert nem kell gyártani, nem kopik el. Persze mindig lehet rajta javításokat eszközölni, fejleszteni, de elhasználódásból eredő fenntartási költsége nincs.

    Tehát te most már 20-50 éve meglévő kütyük költsége miatt aggósz és ezen pattogsz...

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz Szirtimorc #92 üzenetére

    Egy alu kasztnis kocsi esetén is egy koccanás az teljes anyagi csőd, mert az alu felkeményedik az alakítás hatására, tehát vagy rendelkezik a lakatos hőkezelő kamrával vagy egyéb kontrollálható hőkezelő berendezéssel (sima lánggal jobb ha nem is áll neki) vagy teljes elemcsere ami simán lehet milliós tétel.
    A felső kategóriás kocsik javítása mindig drága és a Tesla annak ellenére, hogy fapad és ótvar a minősége prémium termékként van árulva és számon tartva.

    Amúgy meg ez a tervezett elavulás sem úgy megy, hogy nah Béla akkor úgy tervezd, hogy 3 év után haljon meg, hanem úgy tervezik, hogy 3 évet normális üzemszerű használat és karbantartás mellett kibírjon hiba nélkül. Utána minden nap ajándék.

    Ez nem csak a profit miatt van. Régen azért ment el berendezés mondjuk 20-30 évet, mert jelentősen túl volt tervezve. Főleg a keleti gyártmányok. De ez se nem gazdaságos, se nem energiahatékony. Plusz ok, a nagyi 35 éves hűtője mai napig megy. Milyen fogyasztás mellett? A nagyfater zsiguliját egy darab celluxal meg lehet szervizelni. Az is mennyit is eszik? Mik is a kibocsájtási értékei? Milyen is a komfortja?

    Nem mindig a gonosz annunaki gyíkemberek vannak a dolog mögött.....

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz pilóta #129 üzenetére

    De nem érted, hogy 13,5 forintból ugandában már lehet venni egy doboz cigit? Nem látod a csillagászati költségeket?

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz gabor.79 #137 üzenetére

    Maszatolsz a fogalmakkal. Az üzemeltetési költségben nincs benne a beszerzési ár. A teljes élettartamra vonatkoztatott költségben van benne (vagy nyilván bekerülési költségben de ez fel sem merült), de egész eddig nem erről beszéltél. Amit te csinálsz azt úgy hívják, hogy "Equivocation fallacy". ugyan annak a szónak vagy kifejezésnek változó értelmet adsz a vita során.

    De tegyük fel, hogy megalapozott az a véleményed, hogy az önvezető autó üzemeltetése 2x annyiba kerül. Erre hozz valami példát, kimutatást, statisztikát vagy bármit. Mert én meg azt mondom, hogy 1/3-a és még beépített p*ncimágnes is van benne.
    Plusz akkor most a szenzor költség 2x annyi vagy az összes üzemeltetési költség 2x annyi? Ezt jó lenne, ha tisztáznád. Mert az első igaz, csak nem jelent semmit lévén a szezorok karbantartási költsége minimális, az utóbbi meg szimplán nem igaz.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Új hozzászólás Aktív témák