Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
De miért mennének a levesbe a napelemes rendszerek? Nem fog sütni a nap? Akkor úgy is mindegy...
Miért ne találnának megoldást? Simán találnak (már most is van megoldás egyéni szinten, az ipari méretet kell megoldani, de már az is elég jól halad...).Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
európán belül a tengeri hajózás nem jellemző
Ellenben a tengerhajózás igen jelentős tényező az EU esetében, köszönhetően a nemzetközi kereskedelmi gócpontoknak. Az EU területén lévő kikötők és az oda tartó, illetve onnan induló hajók tán említést sem érdemelnek?
a mezőgazdaságot meg kár piszkálni, ők zabálják meg a széndioxidot.
CO2 terén ők is jelentős mennyiséget termelnek, többet, mint elnyelnek az általuk termelt növények. Emelett a nitrogén- alapú légszennyezés és a metán kibocsátása terén élenjáróak.
az álláspontjukat az üléspontjuk határozza meg...
Nyilván. Csak tetszenek az ilyen nagyratörő, de egyoldalú jövőképek. ^_^
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#06658560
törölt tag
Jelenleg is sokan fél-egy órával elcsúsztatva járnak dolgozni, hogy elkerüljék a csúcsot. Ilyen rendszerben lehet, hogy megoldható egy reggeli be és esti hazamenetel három embernek egy autóval, ha oda-vissza belefér az eltolt munkakezdésbe az autónak megfordulni. Amerre lakom, és az ingázókat figyelem, elég sok embernek ez bele tud férni az életébe. Plusz nap közben is látok elég sok autót az utcákon mozogni, vagyis akkor is vannak közlekedési igények.
#61 pilóta: Jó, és hol lesz addig hely a többieknek parkolni? Egy óra töltési idő alatt egy kúton lényegesen több autó szokott megfordulni, mint amekkora parkolót a kút helyére tenni lehetne. Akkupakk cserére gondolsz, vagy töltőkre? Utóbbi esetben hogy lesz kiépítve hozzá elektromos hálózat, ami bírni fogja az áramigényt?
[ Szerkesztve ]
-
MCGaiwer
addikt
21 ezer nm még szorozzuk be kettővel, mert a telepítésnél nem éltől-élig lehet rakni a paneleket, de mondjuk még így sem lesz olyan hatalmas, kb 4 hektár/kút, ez nem olyan nagy terület. mondjuk ha beszorozzuk a benzinkutak számával (~2000) akkor már egy Mezőkövesd méretű várost boríthatnánk csak panellel...
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
dabadab
titán
"a tény ettől még tény marad: jelenleg az átlagmagyarok zöme pontosan ugyanakkora akar menni"
Ha már tény: tekintsd meg ezt. Középen ott a közlekedés, elég jól látszik, hogy az nem nagyon megy 10% fölé, vagyis a konkrét mért adatok egyáltalán nem erősítik meg az elképzelésedet.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Cyberpunk
félisten
-
MCGaiwer
addikt
-
Cyberpunk
félisten
Szerintem a AI fejlődésével az, ami ma gagyi, holnap már komoly dolog lehet. Lehet ez túl optimista becslés, mármint, hogy 20 éven belül bekövetkezik. Kérdés az inkább, hogy milyen ütemben fejlődünk. Szerintem a fejlődés üteme exponenciálisan nő, remek példa erre az informatika, ha mondjuk vissza tekintünk az elmúlt két évtizedre. Kérdés persze az, hogy ez tartható-e, vagy marad-e így mindig. Ez azért sok tényezőtől is függhet, háborúk, világgazdaság helyzete. Sajnos nem látjuk előre.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
dabadab
titán
"kérdés, mennyi ideig tart, mert ha valaki egyharmad óra alatt odaér, akkor az a 12%-os csúcs rögtön 36% lesz."
Nem, nem lesz, ha valaki 20 percen át megy, akkor az 20 percen át jelenik meg az adatok közt, mint utazó.
Azt a húzásodat meg nem értem, hogy miért csak az aktív népességet akarod nézni.DRM is theft
-
giacomo gess
kezdő
SZERINTEM, fordítva ülünk, a lovon...
Az unokám majd azt kérdezné elhűlve,
és én is azt látom most, hogy:
TÉNYLEG 1,5 tonnás vashegyek állnak ezerszám mindenhol, emberek milliói "birtokolnak" 150 Km/ó utazósebességű "auto"mobilokat, amik az idő 90%-ban parkolnak, a maradék 10%-ban pedig 10-15Km/ó átlag"sebességgel" araszolnak a dugóban, rendszerint 1-2 emberrel (75-150kg), a "szabadság" jegyében úgy, hogy egyébként a szabadsági fokuk SZINTE zéró, 0, nyente, semmi...!?
Ha az a cél, hogy A-ból B-be eljussak a leghatékonyabban, akkor ez NEM célszerű és logikus megoldás.
Szerintem;
-Az első lépcső az az, hogy NEM kell birtokolni az adott közlekedési eszközt, hanem csak használni.
-Akkor lehet ez hatékony, ha bármikor, bárhol rendelkezésemre áll Ééés,
-Csak az adott személyszám, adott km-ét kell ellentételeznem, a lehető leghatékonyabb módon,
Tehát;
- Ha munkába, iskolába, szabadidős tevékenység helyszínére megyek, akkor 1-2 fős méretűt, ha mondjuk családi vakációra, akkor meg 5-6 fős, nagy rakterű változatot használva fizetek, a tényleges használat mértékében.
Ez a rendszer akkor lehet hatékony, ha
1. Az önvezető, valóban automobil működik, amelyik bárhol, bármikor rendelkezésemre áll;
2. Megfizethető árú a szolgáltatás (Annak figyelembevételével, hogy nem áll a ház előtt több millió Forintnyi "vas" az idő 80-90%-ban, ami ráadásul állandó "törődést" és folyamatos költséget igényel akkor is, ha nem megy egy métert sem!)
Éééés, csak most jönne az, hogy ezt a járgányt mi hajtja!? Delej? Brenya? Dízel? Közvetlen hidrogén, üzemanyagcella, akármi?[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"másrészt ellentmondást érzek aközött, hogy szerinted ezt eddig is tudtuk, meg aközött, hogy egyesek 10-20 éven belül önvezető autókat vizionálnak. arról az anyagról le kellene jönni."
Nincs semmi ellentmondás.
Ezek a gagyi, kereskedelemben kapható cuccok. Ahol a technológia jelenleg tart, az mondjuk a Waymo (ex-Google) cucca, de azt meg nem árulják, mert fejlesztési fázisban van.DRM is theft
-
Snoop-y
veterán
Masik topicban mar irtam
Traffic-Aware Cruise Control cannot detect all objects and may not brake/decelerate for stationary vehicles, especially in situations when you are driving over 50 mph (80 km/h) and a vehicle you are following moves out of your driving path and a stationary vehicle or object is in front of you instead.
Es ez igaz a tobbi hasonlo szerkezettel felszerelt autora is:
The same is true for any car currently equipped with adaptive cruise control, or automated emergency braking. It sounds like a glaring flaw, the kind of horrible mistake engineers race to eliminate. Nope. These systems are designed to ignore static obstacles because otherwise, they couldn't work at all
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
opr
veterán
""Autonóm autót fejlesztesz hobbiból?": nem, csak egy l2 önvezető autóval járok mostanában."
Avagy: Mivel nekem csak egy 386 sx-em van, ezert tudom, hogy minden szamitogep lassu...
Avagy: Mivel en foldet meg csak kapaval muveltem, gepekkel nem lehet.
Avagy: Mivel az ember nehezebb a levegonel, soha nem fog tudni repulni sehogy.De varj, mondok jobb analogiat a gondolkodasodra:
Mivel atlag ember szamara, kereskedelmileg nem kaphato, ezert a tuzijateknal komolyabb raketak nem leteznek. Az meg, hogy a marketing szerint urallomas meg muholdak meg holdon jaras, az hulyeseg, hiszen en megneztem, es csak tuzijatekot tudok venni, azt is dragan es nem is mindig.Folytassam, vagy erted?
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
opr
veterán
"fogadjuk el bizonyítás nélkül: te most csak a kötözködés kedvéért kötözködsz."
Vagy, fogadjuk el, hogy megint csak hulyeseget beszelsz, mert Te probaltal egy markatol valamit, ami egy kalap szar volt, es leirod az egesz iparagat. Nincs azzal gond, ha az ember teved, amig elismeri.
Amugy, konkretan Phoenix-ben a Waymo onvezeto autoinak a publikus tesztelese, 400 helyi civil bevonasaval jelenleg folyik.Tehat akkor megegyszer. Publikus teszt, normal utakon, jelenleg elerheto. A terv az, hogy iden ev vegen legyen a rendszer teljesen nyilt (ertsd: nem csak 400 user, hanem barki hasznalhatja), efele eleg jol haladnak. De ha meg csak nem is indulnak el most ev vegen, hanem jovo ev kozepeig csusznak, meg akkor is boven jol allnak. A flotta teljesen onvezeto uzemmodban jelenleg napi szumma 25.000 megtett merfoldnel (~40k km) jar, rendes, publikus utakon, eddig osszesen egy darab balesetben, amirol kiderult, hogy konkretan nem onvezeto modban tortent...
Szerintem maradjunk annyiban, hogy akarmilyen biztos vagy abban, hogy a tevedes, mint olyan kepessege szamodra sajnos nem adatott meg, attol, hogy probaltal egy szar rendszert, nem lesz mindegyik rendszer szar.
Amugy szinten sajat tapasztalat alapjan a jelenleg autokban kaphato vezetessegito/savtarto rendszerekrol alkotott velemenyeddel egyetertek, szerintem egyik-masik, ha nem mind konkretan on-es kozveszelyes.
Csak eppen ennek semmi koze ahhoz, hogy az ezektol teljes mertekben kulon fejlesztett onvezeto auto projektek hogy allnak. Meg csak nem is ugyanaz a ceg fejleszti oket, plusz a projekt kezdeten kituzott celok is teljesen masok voltak, ne vicceljunk mar...ps: Sikerult ugy is baromsagot mondani, hogy szandekosan felreertelmezted a repulos peldat, de amugy jetpack-rol hallottal mar?
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
"Neked milyen konkrét tapasztalatod van a waymo-val kapcsolatban?"
Tehat szerinted ha barmilyen technologiaval kapcsolatban letezik olyan ember, akinek nincs vele szemelyes tapasztalata, akkor az a technologia nem letezik es belathato idon belul nem is fog?
Vagy csak Te vagy ilyen specialis ember, esetleg mi ketten, hogy ha nincs rola szemelyes tapasztalatunk, akkor az az "ilyen allat pedig nincs" kategoriaba tartozik?Amugy ha be tudsz szerezni egy jetpack-et, vallalom. Valszeg belehalok, de az elotte levo ~5-10mp-re eletem hatralevo reszeben emlekezni fogok, amihez meg jo memoria se kell, tehat kulon jo.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
dabadab
titán
"visszakanyarodva: milyen következtetést lehet abból levonni, hogy az összes nem független forrásból származó hír hallelujázik, az összes független forrásból származó meg fikázik?"
Nem tudom, hogy azt honnan szedted, hogy az összes nem független hír hurráoptimista lenne, a Waymo viszonylag korrekt módon szokott nyilatkozni, amikor pl. a CEO-juk olyanokat mond, hogy "I think it's a recognition too that as as we roll out this technology more broadly that there are going to be speed bumps on the way. I mean, it's not going to be an easy rollout, there are going to be incidents in a Waymo service and other services from from other players.” [link] vagy hogy hangsúlyozzák, hogy SAE level 4 (és nem 5) autonómiáról van szó.
Az meg továbbra is tagadhatatlan adat, hogy továbbra sem okoztak semmi komoly balesetet a Waymo önvezető autói.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"nem szorítkoztam a waymora"
Tudod, univerzális kvantor, meg minden.
Egyébként tényleg tök elegáns húzás lenne az önvezető autók tárgyalásakor a messze legrégebbi és legeredményesebb versenyzőt kihagyni.
Az meg mondjuk érdekel, hogy a baleseti statisztikájuk, ami tényleges, kézzelfogható tény, az miért lenne terelés, de ha te egy tök más rendszer használatát úgy állítod be, mintha tényleges tapasztalatod lenne önvezető autókkal, az meg nem.
DRM is theft
-
emelhu
aktív tag
"semmilyen megosztásos rendszer nem működik jól a csúcsterheléskor"
De igen, csak dinamikus árképzéssel, vagyis a csúcsban nagyon felszöknek az árak és a menetidő is (duplán drága), míg ha csúcson kívül utazol, akkor bagóért is kapsz fuvart. Piaci ráhatás, hogy optimálisabb legyen az igény.
Tulajdonképpen az e-autozástól függetlenül egy szégyen, hogy nincsenek lépcsőzetes munkakezdések.
Pl. biologiai kutatások szerint nagyon indokolt lenne (orvosi és nem csak gazdasági szempontból) ha az alsó tagozat menne 8-ra, a felső tagozat 9-re a gimisek meg 10-re. Az egyetemisták meg (elgörbült éjszakák okán) leginkább 11-12-re kellene hogy menjenek.
Egy hivatalnak, boltnak, szolgáltatónak meg leginkább 10-18-ig (11-19-ig) kellene nyitva lennie a mostani nem megszervezett rendszerben is, hogy mind a délelőttösök, mind a délutánosok el tudjanak menni.Miért nincs így? Mert hülyék az emberek és a demokratikusan választott tükör ugyanolyan hülye vezetőik.
-
dabadab
titán
Most te tényleg adod a hülyét vagy komolyan nem érted, hogy:
1. A Waymo level 5 autonómián dolgozik
és
2. A Waymo indít egy kereskedelmi szolgáltatást a kutatóprojekt eddig elért eredményeire alapozva
és
3. A kettő nem ugyanazt a technológia szintet jelenti
valamint
4. Attól még, hogy egy csomó térképadatuk van, a konkrét helyzeteket szerinted mégis mi elemezné ki, ha nem a - ne nevezzük AI-nak, mert olyan nincs - deep learning cuccuk?[ Szerkesztve ]
DRM is theft