Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz bambano #165 üzenetére

    ""Autonóm autót fejlesztesz hobbiból?": nem, csak egy l2 önvezető autóval járok mostanában."
    Avagy: Mivel nekem csak egy 386 sx-em van, ezert tudom, hogy minden szamitogep lassu...
    Avagy: Mivel en foldet meg csak kapaval muveltem, gepekkel nem lehet.
    Avagy: Mivel az ember nehezebb a levegonel, soha nem fog tudni repulni sehogy.

    De varj, mondok jobb analogiat a gondolkodasodra:
    Mivel atlag ember szamara, kereskedelmileg nem kaphato, ezert a tuzijateknal komolyabb raketak nem leteznek. Az meg, hogy a marketing szerint urallomas meg muholdak meg holdon jaras, az hulyeseg, hiszen en megneztem, es csak tuzijatekot tudok venni, azt is dragan es nem is mindig.

    Folytassam, vagy erted?

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz bambano #167 üzenetére

    "fogadjuk el bizonyítás nélkül: te most csak a kötözködés kedvéért kötözködsz."

    Vagy, fogadjuk el, hogy megint csak hulyeseget beszelsz, mert Te probaltal egy markatol valamit, ami egy kalap szar volt, es leirod az egesz iparagat. Nincs azzal gond, ha az ember teved, amig elismeri.
    Amugy, konkretan Phoenix-ben a Waymo onvezeto autoinak a publikus tesztelese, 400 helyi civil bevonasaval jelenleg folyik.

    Tehat akkor megegyszer. Publikus teszt, normal utakon, jelenleg elerheto. A terv az, hogy iden ev vegen legyen a rendszer teljesen nyilt (ertsd: nem csak 400 user, hanem barki hasznalhatja), efele eleg jol haladnak. De ha meg csak nem is indulnak el most ev vegen, hanem jovo ev kozepeig csusznak, meg akkor is boven jol allnak. A flotta teljesen onvezeto uzemmodban jelenleg napi szumma 25.000 megtett merfoldnel (~40k km) jar, rendes, publikus utakon, eddig osszesen egy darab balesetben, amirol kiderult, hogy konkretan nem onvezeto modban tortent...

    Szerintem maradjunk annyiban, hogy akarmilyen biztos vagy abban, hogy a tevedes, mint olyan kepessege szamodra sajnos nem adatott meg, attol, hogy probaltal egy szar rendszert, nem lesz mindegyik rendszer szar.

    Amugy szinten sajat tapasztalat alapjan a jelenleg autokban kaphato vezetessegito/savtarto rendszerekrol alkotott velemenyeddel egyetertek, szerintem egyik-masik, ha nem mind konkretan on-es kozveszelyes.
    Csak eppen ennek semmi koze ahhoz, hogy az ezektol teljes mertekben kulon fejlesztett onvezeto auto projektek hogy allnak. Meg csak nem is ugyanaz a ceg fejleszti oket, plusz a projekt kezdeten kituzott celok is teljesen masok voltak, ne vicceljunk mar...

    ps: Sikerult ugy is baromsagot mondani, hogy szandekosan felreertelmezted a repulos peldat, de amugy jetpack-rol hallottal mar? :P

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz bambano #172 üzenetére

    "Neked milyen konkrét tapasztalatod van a waymo-val kapcsolatban?"
    Tehat szerinted ha barmilyen technologiaval kapcsolatban letezik olyan ember, akinek nincs vele szemelyes tapasztalata, akkor az a technologia nem letezik es belathato idon belul nem is fog?
    Vagy csak Te vagy ilyen specialis ember, esetleg mi ketten, hogy ha nincs rola szemelyes tapasztalatunk, akkor az az "ilyen allat pedig nincs" kategoriaba tartozik?

    Amugy ha be tudsz szerezni egy jetpack-et, vallalom. Valszeg belehalok, de az elotte levo ~5-10mp-re eletem hatralevo reszeben emlekezni fogok, amihez meg jo memoria se kell, tehat kulon jo. :D

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz dabadab #179 üzenetére

    Hagyd, en mar feladtam, evett egy kortet, nem izlett neki, es extrapolalta ebbol, hogy minden alma ize rossz.
    Legenyanya szintu gondolatfolyamot volt szerencsenk "eloben" latni, ami azert eleg ritka, viszont garancia arra, hogy a vitaban produktum nem varhato.

    Szerintem jobban jarunk, ha hagyjuk, hogy ugy erezze, hogy igaza van, es a waymo meg minden mas onvezeto auto rendszere egy kalap szar, es az is marad meg minimum 10-20 evig, mert az O autojaban szar a savtarto automatika. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Apollyon #181 üzenetére

    Ha esetleg meg nem lattad a filmet, erosen ajanlom, alapmu, szerintem az egyik (ha nem "A") legjobb tipikus magyar humoru film. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    Amugy, ha oszinte akarok lenni, en sem a tisztan elektromos autokban latom a jovot, hanem (vigyazat, sok tipp es ha/talan-ok ozone kovetkezik):

    Valahol olvastam, hogy sikerult valami eleg kornyezetkimelo modon asszem ammoniabol hidrogent eloallitani es vissza, de ha megrohadok se talalom a cikket (angolra allitott lokacioju guglival nem mindig trivialis magyar dolgokat megtalalni, bocsi). A dolog nyilvan gyerekcipoben jar, de szerintem erdemes remenyeket fuzni hozza, rengeteg elonye lenne.

    Ha ez bejon, akkor en ugy latnam a jovot, hogy:
    1) ammoniat a meglevo infrastrukturaval szallitjuk a kutakhoz
    2a) A kut "finomitokent" mukodik, eloallitja az ammoniabol a kello mennyisegu hirdogent, aztan azt tankoljuk
    2b) A "finomito" resze a dolognak annyira egyszerusitheto/miniaturizalhato, hogy elfer az autoban es siman az ammoniat tankoljuk

    Mindkettonek lennenek elonyei es hatranyai is:
    Kozos: Levego tisztasaga nagyon sokat javul, zajszennyezes kb nincs, stb, tehat gyakorlatilag minden, amit az elektromos autoktol kapunk, csak eppen az eletromos halozat sejhajanak szethiltizese nelkul.
    2a: Jelenlegi infrastuktura nagyreszt kihasznalhato, az autok nem lesznek nagyon bonyolultak (persze minden relativ), bar megmondom oszinten nem vagyok benne biztos, hogy a hidrogent tudjuk ugy tarolni, hogy az biztonsagos is maradjon, meg meg is uljon a seggen, es ne arra menjek ki, hogy ures a tank, mert harom hete nem hasznaltam a kocsit
    2b: Az autoban az amugy tok artalmatlan ammonia van, amit konnyu tarolni meg tankolni meg minden, a benzinnel tudtommal nem tuzveszelyesebb (max majd kijavit valaki, ha de), cserebe az auto bonyolultabb lesz, mert kell bele a "finomito" is, aminek a teljesitmenye nagyban tudja befolyasolni az osszteljesitmenyt.
    En valahogy ugy tudnam ezt elkepzelni, hogy:
    Ammoniatartaly->Finomito->Uzemanyagcella->Puffer akku (vagy nagy kapacitasu kondik, vagy akarmi)->motor
    Fekezesbol, akarmibol jovo energiat szepen vissza lehet csorgatni az akkuba tovabbra is, uzemanyagcella meg csak akkor mukodik, ha az akku szol, hogy tolteni kell. Igy az akku is folyamatosan 20-80% kozott tarthato, es eleg belole 5km-nyi is boven, az meg azert nem olyan veszes/nehez.

    Aztan majd meglatjuk, max 10-20 ev mulva visszanezzuk ezt a hozzaszolast, es rohogunk rajta egy jot, mikozben az uj uraink, a kis zold ufok csapkodjak a hatunkat faszkorbaccsal, csak ugy heccbol. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz giacomo gess #220 üzenetére

    Ez a "penisznovelo" dolog csak kelet-kozep-europaban jatszik, azt ugye tudod? Nyugatabbra egy autot venni az kb a semmi kategoria, plane hasznaltan, aki nem minimalberen tengodik, az kb minden honapban tud venni valami autot, ami par honapig-fel evig hozzanyulas nelkul is mukodik, akar napi jellegu hasznalat eseten is.

    De, ha var 4 honapot, es addig gyujtogeti a penzt, amit elkoltene a kocsira, akkor akar olyat is vehet, ami meg minimum 5 evig auto marad. Szerintem ezt az allaspontot, hogy sajat auto csak a penisznoveleshez kell, felejtsd el, mert orbitalis baromsag. Egyszeruen annyi, hogy kenyelmesebb, komfortosabb, raadasul idot sporol, sokat.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz #06658560 #224 üzenetére

    Konkretan ott elek, a "nyugati" vilagban.
    Angliaban £350-ert sima ugy venni egy autot, ami fel evig, de minimum par honapig az uton tart. En is ezt csinaltam, mikor ugy dontottunk, hogy vezetni tanitok par embert, es kellett egy auto, amiert nem kar.
    £350-ert vettunk egy b vectra-t, legkondival mindennel, de ha nem ragaszkodunk a benzinmotor-manualis valto kombohoz, akkor £100-ert lett volna dizel elso genes focus. Ennyit ha ugy van, havonta itt siman kiad barki, aki nem minimalberen el, es van egy minimalis erzeke ahhoz, hogy ne koltson tobbet, mint muszaj.

    Nemet piacon is vannak hasonlo aron hasonlo kvalitasu autok. Francia piacon is. Persze, van nyugati orszag teljesen elszallt arakkal es adokkal, de azert boven nem az az atlag.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák