Új hozzászólás Aktív témák
-
"Tényleg az elektromos autó a jövő": nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
csakhogy mindenki ugyanakkor akar csúcsban közlekedni oviba, boltba, melóba, mint te. és haza is.
tehát a megosztásos rendszer pont nem működne ezekben az időkben. semmilyen megosztásos rendszer nem működik jól a csúcsterheléskor.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"ha egy város hoz egy döntést, hogy mondjuk 2030-től nem hajthat be oda fosszilis tüzelőanyagú autó, akkor az összes képlet, meg elképzelés mehet a kukába.": vagy a polgármester meg a képviselőtestület megy a kukába...
(#17) pilóta "szerintem sokkal jelentősebb lesz a megújuló energiaforrás (szél, víz, nap) aránya az energiamixben, mint most.": vagy igen, vagy nem. jelenleg arról szól a történet, hogy táncpartikat rendeznek a duna kiszáradt medrében, pakson meg megy a fejvakarás, hogy nincs elég hűtővíz. a nap nem fog időben többet sütni, így ha nem találnak fel valami jó megoldást az áram tárolására, akkor a napelemes rendszerek is mehetnek a levesbe.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mert a nap nem akkor süt, amikor szükség lenne az energiájára. következésképp amikor süt, tárolni kellene, amikor meg szükség van rá, akkor felhasználhatónak kellene lennie. na ez ma nincs.
"Miért ne találnának megoldást?": azért, mert a legegyszerűbb megoldás a 22-es csapdája: akkumulátor. de mivel az elektromos autóba se tudunk rendes akksit gyártani, otthonra se tudunk.
ráadásul van egy olyan probléma is, hogy minél több napelemet raksz le, annál drágább lesz, mert annál jobban belebarmol a hagyományos energiarendszerbe úgy, hogy a problémákat nem oldja meg. tehát nem tudod azt megcsinálni, hogy felépítesz egy nagy napelemes erőművet, és *ezzel párhuzamosan* lebontasz egy fosszilist, mert a nap nem akkor süt, amikor akarod. tehát ha felépítesz egy napelemes erőművet, fent kell tartanod hozzá a fosszilist is, ami gyakran kihasználatlan lesz, így mocskos drága lesz.
ennek az az eredménye, hogy egyéni szinten jónak tűnhet a napelem, rendszerszinten viszont piszok drága és káros. nem véletlen, hogy sok helyen már nincs rá támogatás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
"Mint tengeri hajózás": európán belül a tengeri hajózás nem jellemző
a mezőgazdaságot meg kár piszkálni, ők zabálják meg a széndioxidot.
"Ez az, amit az ilyen jelentést írók vagy nem látnak át, vagy (félrevezetően) elhallgatnak.": az álláspontjukat az üléspontjuk határozza meg...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #06658560 #62 üzenetére
"Jelenleg is sokan fél-egy órával elcsúsztatva járnak dolgozni": ez addig működik a jelenlegi adminisztratív korlátok között, amíg nincs iskolás gyerek.
(#63) t72killer: a fatüzelésnek az az előnye a gázhoz képest, hogy az frissen veszi ki a levegőből a co2-t.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ahol nem brit tudósok döntenek, mint pl. audi, ott már megcsinálták a kísérleti mesterséges üzemanyag előállítását. jó a co2 mérlege, és amikor a telepen elkészül, attól kezdve pontosan ugyanabban a meglévő infrastruktúrában lehet felhasználni, mint a mostani fosszilis benzint. tehát nem kell feltalálni hozzá a szivárgásmentes hidrogéntárolót, nem kell új kúthálózatot kiépíteni, nem kell imádkozni, hogy süssön a nap, stb. csak betolod a tankolófejet a hagyományos kúton a hagyományos autódba, meghúzod a kart, és pontosan ugyanúgy és ugyanolyan eredménnyel megtankolod az autódat, mint most.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz t72killer #73 üzenetére
és akkor úgy teszünk, mint aki elolvasta, hogy milyen threadben válaszol, és rádöbbenünk, hogy az "addig lehet lépcsőzetes munkakezdésre járni, míg nincs iskolás gyerek" subthreadben a homeoffice válasz hülyeség.
(#72) Kopi31415 "Iskolabusz, gyaloglás, közösségi közlekedés.": ezek közül te melyikbe engednéd el a saját gyereked? én iskolabuszra igen, de az jellemzően nem lesz nagyvárosokban, gyaloglás elég kérdéses, de inkább nem, ha közösségi közlekedés alatt bkv-t érted, akkor oda pláne nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
számoljunk egy kicsit.
egy konkrét napelem adatait fogom idemásolni, annyi pontatlanság lesz, hogy ez nem modern cucc, hanem kicsit régebbi. a modern cuccok hatékonysága valamivel jobb, ezért a végén kettővel osztani kell majd az eredményt.egy kyocera KC-120-as panel alapterülete 1425mmx652mm, maximális feszültsége 16,9V, maximális áramerőssége 7,A, maximális teljesítménye 120W+-5%. Ebből 1KW teljesítményhez (most tekintsünk el attól, hogy a feszültség vagy áramerősség megfelel-e) kell 8.3 darab, 100KW teljesítményhez kell 834 darab. Darabja majdnem egy négyzetméter, 834 darab ebből 775 négyzetméter.
tehát egy olyan cucchoz, ami a gyakorlatban lehetetlen 100%-os hatásfokkal 1 óra alatt feltölt egy 100KWh-s teslát, kell ennyi panel, meg a többi elektronika. a nap meg napi 8-9 órán át süt elegendő teljesítménnyel... szóval egy nap egy ekkora fotovoltaikus erőmű 8-9 autót lenne képes feltölteni. ahhoz, hogy egy 6 kútfejes benzinkút teljesítményét hozd, kell legalább 6x ennyi cucc.
Ha beleszámoljuk, hogy a tényleges hatásfok 100%-nál kevesebb, akkor több cucc kell. Ha azt is beleszámoljuk, hogy egy benzinkúton éjjel is lehet tölteni, akkor még több. tehát mondjuk 834*6kútfej*3 a hatásfok miatt*3 mert éjjel is, és /2, mert a mai panelek jobbak. Ez 22518 panel, nagyjából 21 ezer négyzetméter egy benzinkút helyettesítése.
tudom, ez elnagyolt számítás, de annyit bizonyít, hogy napenergiából sose lesz villanyautó töltés normálisan.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
kérdés, hogy amit néztél, az a célállomása az utazásnak?
a tény ettől még tény marad: jelenleg az átlagmagyarok zöme pontosan ugyanakkora akar menni. tehát nem lehet megoldani, hogy egy megosztott autó többször forduljon a csúcsidőben, mert akkor valaki elkésik.
(#84) MCGaiwer: városban nincs hely.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ha átklikkeled a teljes népességről az aktívakra, akkor 7 órától 8-ig nem megy 10% alá és 12%-os csúcs is van. tehát ez azt jelenti, hogy a népesség tizede-nyolcada abban az órában minden pillanatban közlekedik. kérdés, mennyi ideig tart, mert ha valaki egyharmad óra alatt odaér, akkor az a 12%-os csúcs rögtön 36% lesz.
elég sok ez.
(#87) Cyberpunk: a pesti tömegközlekedésnél szerintem bármi jobb, még a dugózás is. egy olyan helyre engedni a gyerekemet, ahol tűvel szurkálják, kirabolják, megbecstelenítik, stb.: kizárt.
(#88) MCGaiwer "miért akarnád a városba telepíteni a napelemet": azért, mert ha nem adott benzinkút kiváltását modellezzük, akkor a napelem átmegy általános felhasználásba, és akkor még több kell. de végülis legyen igazad, azt gondolom, hogy a becslésem normális megoldást nem ad, viszont ellenpéldának jó.
(#90) Cyberpunk: "Szerencse, hogy gőzerővel fejlesztik azokat is, 1-2 évtized múlva szerintem komolyan realizálódni fog az önvezetés.": 1-2 évtized múlvára csak és kizárólag olyanok prognosztizálják az önvezetést, akiknek vagy komoly anyagi érdekük fűződik hozzá (ilyet fejlesztenek, árulnak), vagy nincs személyes tapasztalatuk. Teljesen biztos vagyok benne, hogy két évtized múlva itt nem lesz rendes önvezetés, max nagyon szűk területen részeredmény. Vagy az se. A saját személyes tapasztalatom az, hogy az önvezetésből jelenleg kapható cuccok rakás sz.r kategória.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Cyberpunk #92 üzenetére
az ai nem fog érdemben fejlődni addig, amíg valódi masszívan párhuzamosított számítógépek nem jönnek.
addig csak maszatolás lesz."remek példa erre az informatika, ha mondjuk vissza tekintünk az elmúlt két évtizedre.": oké, tekintsünk vissza az elmúlt időszakra. az intel prociknál például a p4 befulladt, rögtön vissza is léptek a p3-ra. utána a core 2xxx procikig volt érdemi fejlődés, majd mostanáig inteléknél gyakorlatilag semmi, míg az amd rá nem csulázott egy vaskosat az intel főnök asztalára.
szoftver területén se történt túl nagy előrelépés, az érdemi dolgokat kb. az alto-nál kitalálták a xeroxban, azóta csak maszatolás meg elcseszés van. a mai szoftverek sokkal több kódsor végrehajtásával tudják elkövetni ugyanazokat a hibákat, mint a régiek, pont ugyanannyi idő alatt.
tehát igazad van: az ai pont olyat fejlődött, mint az it. nagyjából nullát
ehhez képest például a gépjárműipar meg tolat ezerrel. egy 1999-es g astra sokkal autószerűbb autó, mint egy 2008-as insignia. azóta gyakorlatilag csak egy macska-egér játék folyik a gyártók meg a törvényhozók között, hogy ki tud nagyobb marhaságot beleírni a környezetvédelmi normákba és arra ki tud nagyobb ívben tojni.
szerk: olvasnivaló
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
[link]: "a teszt azt mutatja, hogy amit ma pénzért kapni lehet, az nem képes aktív emberi felügyelet nélkül biztonságosan vezetni, még kereszteződésektől és szembejövő forgalomtól mentes, egyszerű környezetben sem."
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ezek nagyon messze vannak az okos sávtartó automatikától.
másrészt ellentmondást érzek aközött, hogy szerinted ezt eddig is tudtuk, meg aközött, hogy egyesek 10-20 éven belül önvezető autókat vizionálnak. arról az anyagról le kellene jönni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"azt meg nem árulják, mert fejlesztési fázisban van.": akkor hogyan lehet róla megalapozottan nyilatkozni?
sehogy? 10 éven belül önvezető autó egy olyan fejlesztésre alapozva, amit senki se látott még? nagy kamu az egész.persze tök frankón mutat, főleg fotelből kiguglizni, hogy a hurráoptimista pr közlemények alapján mit tud, meg egy teljesen más műfaj beleülni legalább 3 hónapra, 6 ezer kilométerre, benyomni a gombot, utána a gázpedált, és látni saját szemmel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ez azt jelenti, hogy egy viszonylag egyszerű és gyakori helyzetet sem tud lekezelni.
nemrég volt legalább két médiában egy magyar önvezető fejlesztésről szó. jelenleg kizárólag autópályás önvezetést fejlesztenek. azt mondták, hogy eddig 800 ezer élethelyzetet dolgoztak fel az évek alatt, és még mindig nem tartanak ott, hogy felügyelet nélkül hagyják vezetni az autót. na mi lesz ebből, ha nem a legvédettebb, legegyszerűbb útfajtán kell vezetni, hanem mondjuk városban, ahol a puhatestűek mindig elédugrálnak?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
idézem magam:
"persze tök frankón mutat, főleg fotelből kiguglizni, hogy a hurráoptimista pr közlemények alapján mit tud, meg egy teljesen más műfaj beleülni legalább 3 hónapra, 6 ezer kilométerre, benyomni a gombot, utána a gázpedált, és látni saját szemmel."szerk: lefordítom neked: látom, hogy miket handabandáznak az önvezető rendszerekről, meg van saját tapasztalatom is. a kettőt összevetve egyértelmű, hogy amit a kommerciális rendszerekről ír a sajtó, az az utolsó betűig mind bullshit. ebből tudom extrapolálni, hogy amit az általam nem kipróbált rendszerekről írnak, az is legalább ekkora kamu.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #06658560 #163 üzenetére
"Autonóm autót fejlesztesz hobbiból?": nem, csak egy l2 önvezető autóval járok mostanában. azt vettem észre, hogy a hozzászólók zöme fotelből guglizza a véleményét, ami nem feltétlenül egyezik azzal, hogy beülök a kocsiba és nyomom a gázt.
mondjuk ez más témákban is jellemző...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nekem van saját tapasztalatom, a fotelguglizóknak meg nincs.
nekem van saját tapasztalatom, a fotelguglizók meg be kell érjék azzal, amit a hurráoptimista pr közleményekből megtudhatnak.folytassam, vagy érted?
a jelenlegi l2 önvezető autók az önvezetés olyan alapszintjén (se) állnak, ami alapján nem kell bátorság kijelenteni, hogy az önvezetés jelenleg sehol sincs, és az álmok, miszerint 10 éven belül önvezető autók lesznek, nem megalapozottak. a fejlődés folyamatos, tehát annak az esélyét, hogy amit magam tapasztaltam, meg amit egy-két nem pr tesztvideóban láttam, ahhoz képest nagyságrendekkel jobb önvezetés már van a laborokban, nyugodtan veheted nullának. és akkor még nem beszéltünk a valódi, ténylegesen önvezetésre képes autókról.
"Mivel az ember nehezebb a levegonel, soha nem fog tudni repulni sehogy.": amikor az ember felszáll egy repülőre, akkor az ember repül vagy a repülő?
fogadjuk el bizonyítás nélkül: te most csak a kötözködés kedvéért kötözködsz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Neked milyen konkrét tapasztalatod van a waymo-val kapcsolatban?
"Sikerult ugy is baromsagot mondani, hogy szandekosan felreertelmezted a repulos peldat, de amugy jetpack-rol hallottal mar?": a jetpack különösen alkalmas a #168-ban emlegetett tesztre
"Vagy, fogadjuk el, hogy megint csak hulyeseget beszelsz, mert Te probaltal egy markatol valamit, ami egy kalap szar volt, es leirod az egesz iparagat.": itt meggyanúsítasz, hogy általánosítok. Ezek után: "akarmilyen biztos vagy abban, hogy a tevedes, mint olyan kepessege szamodra sajnos nem adatott meg": te is általánosítasz, konkrétan azt gondolod, hogy mert ebben a kérdésben nem hiszem, hogy tévedtem, máskor sem fogadom el.
úgy érzem, eljutottunk odáig, hogy már megint nincs rajtam sapka.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
kanyarodjunk el az elektromos meg az önvezető autóktól egy kérdés erejéig:
szerinted mekkora a valószínűsége annak, hogy egy pr hírben leírtak nem fedik a valóságot?visszakanyarodva: milyen következtetést lehet abból levonni, hogy az összes nem független forrásból származó hír hallelujázik, az összes független forrásból származó meg fikázik?
ezt a kérdést tovább feszegetve: te melyik oldalt pártolnád, amikor beesik a saját személyes tapasztalatod?hmm. ennyire bonyolultan még sosem írtam le, hogy extrapoláció
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
azért terelés, mert ebben a néhány hozzászólásban nem arról ment a vita, hogy a waymo vagy bármelyik másik milyen önvezető rendszert produkált, hanem arról, hogy a rendelkezésre álló adatokat értelmesen elemezve milyen eredményre lehet jutni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #06658560 #234 üzenetére
és jelenleg mi a státuszod?
annyit azért hagy tegyek hozzá, hogy anno engem beraktak a zsiguliba, oszt jónapot. én a gyerekemet kilométeres megfelelősségi bizonyítvánnyal felmatricázott gyerekülésbe rakhattam csak, ha szabálykövető akartam lenni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
de ha csúcsban felszöknek az árak, akkor már olcsóbb lesz a saját, tehát pont azt a célt nem éred el, hogy ne parkoltasson mindenki saját autót.
"Egy hivatalnak, boltnak, szolgáltatónak meg leginkább 10-18-ig": hivatal, szolgáltató egyáltalán ne legyen nyitva, mióta ezt a webizét feltalálták. a boltnak meg jó a 0-24. a távközlési szolgáltatóknak egyébként kötelező heti egy nap hosszú nyitvatartást tartani.
szerintem 12-re menni egyetemen jó ötlet, csak miért nem kaptam gyakjegyet...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
gondolom az megvan, ja nincs, mert különben nem linkeltél volna ekkorát, hogy egy tisztán helyzetérzékelésen és ai-n alapuló rendszer kidolgozása mennyivel bonyolultabb, mint hagyományos módszerekkel felmérni a terepet és a tárolt adatokat betolni egy vezérlőbe?
következmény: a személyes tapasztalatom alapján extrapolált véleményem mégiscsak helyes.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nyugodj meg, lélegezz mélyeket.
lélegezz.
és fogadd el, hogy az a véleményem, hogy egy jó darabig nem lesz még rendes önvezető autó.
és azt is fogadd el, hogy ez a vélemény nem ellentétes azzal, amit olvastam és tapasztaltam. sőt, annak a következménye.lélegezz. esetleg beszélj róla valakivel. létezhetnek a te véleményeddel ellentétes vélemények is. vegyél mély levegőt. nyugodj meg.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis