Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    számoljunk egy kicsit.
    egy konkrét napelem adatait fogom idemásolni, annyi pontatlanság lesz, hogy ez nem modern cucc, hanem kicsit régebbi. a modern cuccok hatékonysága valamivel jobb, ezért a végén kettővel osztani kell majd az eredményt.

    egy kyocera KC-120-as panel alapterülete 1425mmx652mm, maximális feszültsége 16,9V, maximális áramerőssége 7,A, maximális teljesítménye 120W+-5%. Ebből 1KW teljesítményhez (most tekintsünk el attól, hogy a feszültség vagy áramerősség megfelel-e) kell 8.3 darab, 100KW teljesítményhez kell 834 darab. Darabja majdnem egy négyzetméter, 834 darab ebből 775 négyzetméter.

    tehát egy olyan cucchoz, ami a gyakorlatban lehetetlen 100%-os hatásfokkal 1 óra alatt feltölt egy 100KWh-s teslát, kell ennyi panel, meg a többi elektronika. a nap meg napi 8-9 órán át süt elegendő teljesítménnyel... szóval egy nap egy ekkora fotovoltaikus erőmű 8-9 autót lenne képes feltölteni. ahhoz, hogy egy 6 kútfejes benzinkút teljesítményét hozd, kell legalább 6x ennyi cucc.

    Ha beleszámoljuk, hogy a tényleges hatásfok 100%-nál kevesebb, akkor több cucc kell. Ha azt is beleszámoljuk, hogy egy benzinkúton éjjel is lehet tölteni, akkor még több. tehát mondjuk 834*6kútfej*3 a hatásfok miatt*3 mert éjjel is, és /2, mert a mai panelek jobbak. Ez 22518 panel, nagyjából 21 ezer négyzetméter egy benzinkút helyettesítése.

    tudom, ez elnagyolt számítás, de annyit bizonyít, hogy napenergiából sose lesz villanyautó töltés normálisan.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák