- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Amúgy azt nem tudom elképzelni, hogy mi kerül egy gyorstöltőben 10 millióba? Egyszerűen nem jön ki a matek, hogy mi annyira drága benne. Még a sima töltő egymilliója is erős túlzásnak tűnik, de legyen, nyilván színarany gyémántberakással, de csak mert pár amperral többet tud, már tízszeres lesz az ár?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Hosszabb távon (10+ év), szerintem sokkal jelentősebb lesz a megújuló energiaforrás (szél, víz, nap) aránya az energiamixben, mint most. Nem azért mert annyira környezetbarátok lennének a termelők vagy az államok, hanem egyszerűen mert olcsóbb lesz. Drasztikusan csökkent az elmúlt 10 évben az így előállított energia ára, és ez a trend gyorsulva folytatódik...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Nekem 2000-ben volt az első telefonom, egy Ericcson 1018-as. Nem arról van szó, hogy nem léteztek telefonok, hanem hogy minden gyereknek lett volna. Nem volt minden gyereknek. Felének se volt. Harmadának se. Volt valamennyinek, de a mindentől nagyon messze volt még akkor...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
De miért mennének a levesbe a napelemes rendszerek? Nem fog sütni a nap? Akkor úgy is mindegy...
Miért ne találnának megoldást? Simán találnak (már most is van megoldás egyéni szinten, az ipari méretet kell megoldani, de már az is elég jól halad...).Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
nagyúr
válasz t72killer #42 üzenetére
1. 1000km VALÓS hatótáv egyetlen töltéssel. (ennyit megy a mostani kocsim)
És hányszor volt már olyan, hogy tényleg 1000 km-t mentél vele egyhuzamban?
Amúgy valós követelmény a nagyobb hatótáv, de én megelégednék valós 500 km-el.2. Családi kombi 600+literes csomagtartóval,
Ez jogos kérés, de szerintem megoldható.3. max 25kEUR-s új ár
Na ezel lesznek gondok még pár évig, de hamarosan realitás ez is.4. Megbízható akksi mínusz 30 fokban is, és persze ne gyulladjon ki...
Semmi baj az akksikkal -30 fokban azon túl, hogy némileg csökken a hatótáv. (Norvégok elég jól bírják, pedig ott már népautó a Tesla...)
A kigyulladás alatt olyat értesz mint azelektromosdízel 5-ös BMW-k szoktak?[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz t72killer #46 üzenetére
hány Tesla és hány BMW 520D szaladgál az utakon?
Hát nincs nagyságrendi különbség. A kigyulladásban viszont de...
Szóval ez alapján jóval kigyulladósabb a bömös, konkrétan Magyarországon is volt 5-6 darab mostanában, dél koreában meg sokkal több, világszinten meg elég jelentős számban...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz #06658560 #59 üzenetére
Hogyhogy hogy? Most se a lakótelepen töltöd fel az autódat, hanem a benzinkúton. Hát majd az elektromosat is úgy fogják. Lehet, hogy nem 5 perc lesz, hanem fél óra. Majd átalakulnak a szokások. Régebben meg órákon át legeltek a lovak minden nap, aztán csak lovagoltak a népek valahogy. Eszükbe se jutott, hogy ki kellene tenyészteni olyan lovat, ami 5 perc alatt bekajál és utána egy hétig lehet vágtatni vele
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
És? A hetes busz meg a négyes-hatos villamos sincs magántulajdonban
És milyen jól működik. Nem is jár senki autóval a négyes-hatos vonalán...
Szerintem azért nem működik ez a közösségi megosztós közlekedés dolog, mert egyrészt pl. egy Budapest méretű városnak legalább 15-20 metróvonalának kellene lenni, ami behálózza több irányból is a várost, másrészt meg az emberek szeretnek birtokolni dolgokat, például autót és szeretik azt vezetni. Nem mindenki, de nagyon sokan. Szóval még ha ingyenes lenne a jól szervezett tömegközlekedés, akkor is lenne sok autó. Így meg, hogy nem jól szervezett és nem ingyenes, hanem zsúfolt és büdös és lassú és körülményes, még több van és lesz.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz giacomo gess #106 üzenetére
Amúgy a kommunizmus eleve bukott, mert nem működhet. Mivel mindenki képessége szerint járul hozzá a közöshöz és igényei szerint vesz el belőle, hirtelen mindenkinek lecsökken a képessége és megnőnek az igényei. Vagyis nagymértékben bünteti a termelőt és nagymértékben jutalmazza a parazitát, ezért elszaporodnak a paraziták, ami ugye azzal jár, hogy a gazdatest elpsztul...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Apollyon #199 üzenetére
Nem, nincsenek fizikai korlátai. Legfeljebb a mai elképzeléseid szerint vannak, de azoknak nagyon hamar lejár a szavatossága. 100 évvel ezelőtt pont ilyen elképzelhetetlen volt, hogy lesz majd ennyi üzemanyag a benzines autókhoz, vagy lesz elég acél legyártani ennyi autót vagy elég gumi az abroncsokhoz stb. stb. stb., aztán mégiscsak lett. Már 30 éve is csak 30 évre volt elég a föld olajtartaléka, aztán még mindig van belőle bőven.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Apollyon #201 üzenetére
De most komolyan. Azt gondolod, hogy kész, itt megállt a technológia fejlődése, nem lesznek már új dologok kitalálva? Pont most, amikor olyan dolgok vesznek szinte csak körül, amit az elmúlt 10-20-50-200 évben találtak fel? Olyan szinten gyorsult fel a technológia fejlődése az ipari forradalom óta, hogy én azon csodálkoznék, ha 20 év múlva bármire is, amit ma használunk, ne mosolyogva, némi nosztalgiával gondolnánk vissza...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Apollyon #203 üzenetére
Ott van az a sajnálatos tény, hogy a Föld erőforrásai ugyanúgy korlátozottak az akku gyártáshoz rendelkezésre álló nyersanyagokban mint a fosszilis üzemanyagokéban. Bár lehet, hogy az akkukhoz jóval kevesebb nyersanyag van, már most.
Ott a hiba gondolatmenetedben, hogy teljesen arra fókuszálsz, hogy most milyen a technológia, és feltételezed, hogy nem fog fejlődni. Vagyis ha 110 évvel ezelőtt folytatnánk ezt a beszélgetést, akkor olyan, mintha azon vitáznánk, hogy a föld olajkészletei végesek, legkésőbb 1950-re teljesen biztos, hogy mind elfogy, és akkor hogyan fogjuk tankolni a 30 litert fogyasztó autóinkat, amik 40-el tudnak menni és különben is rengeteg utat kell építeni, ami teljesen lehetetlen, és mi lesz a lovakkal, hiszen arra épül az egész gazdaság stb.? A választ már ismerjük, egyrészt nem fogyott el és nem 30 litert fogyasztanak, épültek utak és a lovak már csak hobbi.
Az elektromossal is ugyanígy lesz, folyamatosan fejlődik a technológia, és ráadásul még nagyon az elején vagyunk, még drasztikus változások lesznek, akár pár éven belül, de évtizedes távlatban egészen biztosanAki él és nem boldog, az téved!
-