Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    A cikkhez:

    Életünk számos területén váltunk új forrásokra, ezek közül pedig a járművek jelentős levegőszennyezése miatt a közlekedés az egyik legfontosabb. Az Európai Unióban például a szén-dioxid-termelés 12 százalékáért az autók a felelősek.

    Vagyis konkrétan cirka a tizedéért. Akkor talán nem azt kéne átnézni, hogy mégis mik a legnagyobb szennyezők? Mint tengeri hajózás, fosszilis erőművek, olaj- és vegyipar, mezőgazdaság, stb...
    Miért a nehezebbik és kisebbik végén kell látványos erőfeszítéseket tenni? :F

    Az autópályák tele lesznek olyan pihenőhelyekkel, amelyeket gyorstöltőkkel szereltek fel, és a városokban ugyanolyan általános látványnak számítanak majd az utcai autótöltő állomások, mint ma a parkolóórák.

    És ki fogja ezeket kiépíteni? Miből? Ezek az érdekes kérdések, nem azok az álmok, hogy jajj, de hát úgy is majd 20 év múlva valaki majd kiépíti az infrastruktúrát ahhoz az álomhoz, amit egyesek lefestenek...

    Aki túlzásnak találna egy ilyen jövőképet – írják a jelentésben –, annak érdemes belegondolnia abba, hogy 25 évvel ezelőtt a bolygó népességének nagy része nem is hallott még az internetről, és 15 éve mindössze néhány embernek volt mobiltelefonja.

    Aki ilyen érvekkel jön, annak meg érdemes belegondolni, hogy melyik mekkora üzleti és életviteli előnye származott abból, hogy bárhol, bármikor elérhető, ahhoz képest, hogy egy meglévő (belsőégésű) közlekedési eszközt egy másik (elektromos) közlekedési eszközre cseréljen. Az internetnek és a mobiltelefonnak nem kellett meglévő, életképes alternatívákkal megküzdenie. Az elektromos autóknak igen.

    Ez az, amit az ilyen jelentést írók vagy nem látnak át, vagy (félrevezetően) elhallgatnak.
    ...

    @Pilóta (#17 és #24): Drasztikusan csökkent az elmúlt 10 évben az így előállított energia ára, és ez a trend gyorsulva folytatódik...

    Igen, csak éppen az ilyen számokból elegánsan kihagyják a különféle állami és EU-s támogatásokat. Így persze, hogy "versenyképes" a megújuló energia. Kivételek vannak persze, lásd Norvégia, ám ott olyanok is a természeti adottságok. Máshol nem igazán versenyképes, a mai napig...

    De miért mennének a levesbe a napelemes rendszerek?

    A napelemes rendszerek tök jók mondjuk ott, ahol rengeteget süt a nap. De napelemekre nem lehet életképes energiarendszert építeni jelenleg, mert tök jó, hogy verőfényes nappal tömi a hálózatot, de este és felhős időben mi lesz? Fenntartasz egy csomó készenléti fosszilis erőművet, hogy ilyen esetben be tudd őket indítani? Akkor hol marad a hatékonyság?

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz bambano #32 üzenetére

    európán belül a tengeri hajózás nem jellemző

    Ellenben a tengerhajózás igen jelentős tényező az EU esetében, köszönhetően a nemzetközi kereskedelmi gócpontoknak. Az EU területén lévő kikötők és az oda tartó, illetve onnan induló hajók tán említést sem érdemelnek?

    a mezőgazdaságot meg kár piszkálni, ők zabálják meg a széndioxidot.

    CO2 terén ők is jelentős mennyiséget termelnek, többet, mint elnyelnek az általuk termelt növények. Emelett a nitrogén- alapú légszennyezés és a metán kibocsátása terén élenjáróak.

    az álláspontjukat az üléspontjuk határozza meg...

    Nyilván. Csak tetszenek az ilyen nagyratörő, de egyoldalú jövőképek. ^_^

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz stellaz #41 üzenetére

    stellaz: A dízeleket nem a co2 miatt tiltják ki a német városokból, hanem a szennyező anyagok miatt.

    Erre mondom azt, hogy rengeteg más téren szennyező szolgáltatás / iparág van. Mert a CO2 csak egy dolog...
    De valahogy azokban messze nincs ekkora hype....

    Illetve ez az iparág, ahol látványosan lehet fejlődni állami támogatások végtelen sora nélkül.

    Az elektromos autózás hosszú idő óta állami támogatásokkal megy. A nélkül nem tarta ott se, ahol ma...

    Közben meg nem megy csődbe az autógyártás, ami politikailag és gazdaságilag(rövidtávon legalábbis), fontos.

    LoL. Ez mondjuk Németországban vagy Franciaországban fontos lehet az autógyártók lobbija miatt, de ennyi. Számtalan más tényező van még, ami itt számít, vagy legalábbis számítania kellene...

    t72killer: 4. Megbízható akksi mínusz 30 fokban is, és persze ne gyulladjon ki...

    Especiel a diesel-motoros autóknál az első nem annyira egyszerű ma se, a második pedig konkrétan minden belső égésű motorral szerelt autónál is fentálló gond. A lángoló tesla mellé akkor ez illik ide:

    Tehát akkor fúj de gáz, hogy a belsőégésű motorral szerelt autók kigyulladnak néha?

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz stellaz #48 üzenetére

    Ezek ugyan olyanok, mint a 2111km egy tankkal című kiselőadások. T72killer nem véletlenül emelte ki a valós szót. Hétköznapi használat közben, nem pedig azt, amikor egy huzamban, csak a fogyasztásra figyelve próbálsz hatótáv-rekordot megdönteni...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    csicso82: Üdv olvasd végig EZT és képet kapsz a problémáról.

    Ez egy annyira részlehajló írás, hogy rinocéroszbőr arca lehetett annak, aki legépelete.

    Rögtön az elején tesz egy óriási megállapítást, mely szerint "A hidrogén nem tankolható otthon mint a villanyautók a konnektorból..." Jé, a benzin vagy a gázolaj sem. Mégsincs senkinek semmi problémája vele.

    Megállapítja, hogy a hidrogén nagy részét "roppant környezetszennyező módon" állítják elő, azt nem teszi hozzá, hogy bizony az elektromos energia esetében is ez a helyzet.

    Előhozakodik a Simple Fuel-el, mert az működhet "környezetbarát" módon, de hát 1kg-onként 10 perc a feltöltés egy Toyota Mirai esetében. Normális kutaknál gyakorlati tapasztalatok szerint átlagban 4,5 perc, az illető egy helyen találkozott olyannal, ahol mondjuk 10 percig tartott - a teljes feltöltés, és nem 1kg!

    Szóval finoman szólva is félrevezető írás, amit gondolom valami elektromos autókat támogató szervezet pénzel... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák