- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Crypto Trade
- Windows 10
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- DIGI kábel TV
- PHP programozás
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Játékfejlesztés
Új hozzászólás Aktív témák
-
marositech
senior tag
Várom már a sárgataxis lincseléseket.
Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
-
nubreed
veterán
Jujj jujj, ebből itt taxis háború lesz Magyarországon, főleg ahogy a pályaudvarok környékén lebzselő hiénákat ismerem.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
bitblueduck
senior tag
Ebből is lehet látni hol mennyire gondolják komolyan a szabad versenyt meg hogy a piac eldönti kell-e.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Mr. Teddy
őstag
Az a baj, hogy sokan ezt úgy használják majd, hogy üzletszerűen, és nem a munkahelybejáráshoz vennének fel társutast. Ilyen formán én megértem a taxisok felháborodását. Annyi lesz az egész, hogy kb a taxisok is elkezdenek a hivatalos út mellett uberezni is, ilyen alapon ők is használhatják így ezt.
-
Döglött Róka
veterán
Az a furcsa az egeszben, hogy nem akarjak hogy fejlodjon a kozlekedes. Ez a szolgaltatas egyenes ut a kevesebb forgalomban levo autohoz, de nem. Maradjunk a jol bevalt tobb evtizedes modellnel.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
direwolf
őstag
Jogilag nagyon is aggályos ez az üzleti modell. A sofőröknek, mint magánszemélyeknek bevétele keletkezik ami adóköteles. Kíváncsian várom a statisztikát, hogy hányan tüntetik majd fel ezt a bevallásukban. Ha meg vállalkozóként működnek, akkor nyereségadó.
Másik, hogy ez a fajta tevékenység Magyarországon engedélyköteles, és nem csak a B kat jogsival nem lehet művelni, hanem az autót is külön kell vizsgáztatni.
Szerintem nagyon hamar le fogják ezt itt állíttatni, és teljesen jogosan.[ Szerkesztve ]
"I've seen things you people wouldn't believe"
-
RichieTri
senior tag
ajjaj
mi lesz itt?live:RichieTriH , origin:RichieTriH , uplay:RichieTri
-
Döglött Róka
veterán
Szerintem meg frissiteni kellene jogszabalyokat, elvegre az oszkar is mukodik mar evek ota, zsebbe. Vicces hogy egy regi otletet probalnak kifeheriteni es a szerv meg probalja letiltani. Nesze neked korrupcioellenesseg es ezt most speciel nem magyarorszagra ertem.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
InfiniteReality
őstag
Van Oszkár és Telekocsi is. Ők sincsenek leállítva... Az über ennek a modernizáltabb megfelelője, központosíott fizetéssel...
Az Oszkár vagy Telekocsis sofőrnek is bevétele keletkezik. Őellenük mégsincs "közfelháborodás" csak az Uber ellen. De furcsa...http://logout.hu/cikk/samsung_led_tv_tudastar_d_szeria/alapok.html
-
vm93hun
aktív tag
Csak fekete autójuk van. Az csak rosszat jelenthet!
Az 50-es években is elég volt belőle.Nekem életem van, nem fészbúkom, ezért a telefonom is 6 napig bírja egy töltéssel.
-
orosznyet
csendes tag
A szokásos történet megy végeb újra és újra. Van egy rendszer ami (látszólag) tökéletesen működik, amire jön egy gyorsabb/hatékonyabb/olcsóbb/modernebb alternatíva és mindenki boszorkányüldözésbe kezd akinek érdekeltsége van a régi rendszerben. Nyílván senki sem szeretné elveszteni a munkáját vagy hogy kevesebb legyen a fizetése, de érdemes észben tartani, hogy semmi sem tart örökké. (Örök kedvenc a Zene és Filmipar)
Ami pedig a dolog NAVos oldalát illeti, engem is érdekelne, hogy pontosan hogyan is válik ez a tevékenység fehérré.
-
llaszlo
veterán
válasz InfiniteReality #9 üzenetére
Ez nem ugyanaz. A telekocsinál ott nem keletkezhet nyeresége a vezetőnek. Persze ezt nehéz ellenőrizni. Azért ott nem is nagyon van olyan aki ezt üzletszerűen művelné, mivel ott eleve nagy távolságokról van szó és nem ilyen városon belüli szállításról.
Itt a fuvarozónak nyeresége származik az ügyletből. Ez az adózási kérdést is felveti. Bár ugye, eleve a cég fizet az illetőnek. Szóval a bankszámlán ez meglátszik. A telekocsinál meg nem. Ott kp fizetés van.Az, viszont tény, hogy az autós forgalom csökkenhetne. Ami jó lenne. De már látom előre, hogy a mi "okos" kormányunk ezt be fogja tiltatni.
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
És mondjuk mi lenne ha a taxisok átmennének ehhez a céghez?
Ja hogy akkor a mocskos pénzmosó mafia szervezeteknek nem jó ájjjj a fenébe -
kakuk.tamas
addikt
Bennem egy kérdés jött fel, mégpedig:
Ugyebár HIVATALOS személyszállítás alatt (értsd: taxizás, buszozás, vonatozás, repülés), automatikusan, ha beülsz/megveszed a jegyed, baleset biztosításod lesz az utazás idejére. (Az adott társaság biztosítása rád is kiterjed).A kérdésem: ha Uberezés (ezmármilyen, mintha valami netes szleng volna...) közben baleset ér, akkor mi van a biztosítással? Az benne van az Uber díjában? Vagy mi?!
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
-
Geller72
veterán
Csak megemlítem, hogy a múltkoriban pont egy telekocsis egyént baxtam meg a navosok. Amúgy már máshol is említették, de a rendszer - véleményem szerint - legjobb tulajdonsága az, hogy pontosan tud(hat)od, ki ült be a kocsidba, és éppen ezért nem lesz olyan flegma, mint egy taxis esetében és vica-versa, azaz a sofőrről is pontosan tudni, kicsoda, micsoda. Van feedback, ami alapján lehet ellenőrizni a szolgáltatás/egyén szintjét. A taxisok többek közt ezt is irigylik, teljesen joggal. Itt utasként is reggelni csak legál adatokkal lehet. Ugye bankkártya, stb, ami névhez köthető, tehát ha komolyabb bibi van, simán elővehető a 'zember' mindkét oldalról. Jó lesz ez. Fejlődni kell. Ha ezt egyesek nem értik meg, akkor azok felett eljár az idő. Semmi akadályát nem látom, hogy taxitársaságok működjenek így, akár saját appal megtámogatva. A taxi kurva drága, lássuk már be, elég kiszámolni, hogy nagyjából 10x-es költséget fizetek a költségekhez képest. Pl 10 km-re kivetítve, nem kicsit olcsóbb az uber. Én azt mondom, hajrá! .
-
Geller72
veterán
válasz kakuk.tamas #15 üzenetére
"A cég közleménye szerint az összes, alkalmazásukban felbukkanó sofőrnek rendelkeznie kell érvényes jogosítvánnyal, saját tulajdonban lévő autóval, és át kell esnie egy elővizsgálaton is. Emellett balesetmentes vezetői hátteret és erkölcsi bizonyítványt is elvárnak, az utasok pedig biztosítottak a kocsikban."
-
Graphics
Jómunkásember
Talán a taxivállalatok csúsztak meg az innovációval.
Nekik kellett volna már régesrég online értékelési modellt bevezetni, és a saját rendszerükre implementálni az egészet.
Alkalmazással ,és mindennel Talán úgy sikeresebb lenne.
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 91999 FT - ingyen szállítással
-
Graphics
Jómunkásember
Igen, most olvasom.
Amúgy a telekocsis dolgot nem értem miért b.szták meg... Még a nagy magenta is tolja a reklámban " megosztottam a kocsimat..."
Szerintem későn reagáltak, és az ős taxisoknak nem is igazán tudna az ember egy app-ot lebürokratizálni a torkán.
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 91999 FT - ingyen szállítással
-
hemaka
nagyúr
Szegény hiénákkal így mi lesz...
-
direwolf
őstag
válasz #06658560 #14 üzenetére
Ezt most nem értem mire írtad, kifejtenéd bővebben?
#9 InfiniteReality: ahogy llaszlo #12-ben írta, azok nem ugyan azok. A NAV-nak állítólag van egy olyan közleménye (nem tudom hol), hogy amíg nullszaldós az alany addig nincs baszogatás. Ellenőrizni nem lehet, de az elv ez. Az über tisztán üzleti vállalkozás, alkalmazottakkal (alvállalkozókkal). Ha magánszemélyeket bíznak meg üzleti tevékenységre, az meg jogilag aggályos. Én nem vagyok sem adó, sem jogi szakértő, de úgy érzem ez ebben a formában nem kóser.
Nem vagyok ellene az innovációnak, de azért alapvető szabályokat be kéne tartani. A kereskedelmi tevékenység adóköteles, bármilyen formában. Ha kivételt tesznek az Überrel, akkor mással is. Vagy senki se fizessen adót? Ez most olyan mint a 70-es években a hippimozgalom. Vonjuk ki magunkat a társadalmi kötelezettségek alól. Hova vezet ez?"I've seen things you people wouldn't believe"
-
Geller72
veterán
A konkrét eset. És a NAV állásfoglalása a telekocsival kapcsolatban. Utánaolvastam az ubernek is jogilag. Természetesen a személyfuvarozók elindították a lavinát, állításuk szerint akár egy héten belül törvénymódosítás születhet, aminek az lesz az eredménye, ami igazából már élő dolog, azaz a személyfuvarozásnak konkrét szabályai ki lesznek terjesztve az uberre is. Tehát ki akarják nyírni konkrétan.
Egyébként nálunk még nem lehet paypallal fizetni, csak bankkártyával. -
Geller72
veterán
A hivatásos uber sofőrök ugyanolyan alkalmazottak, mint bárki. Felvételizni kell, stb. A cég adózik utánad. Az alkalmi sofőrök/sofőrség meg igazából azért jött volna létre (máshol inkább tetten érhető) hogy ha mész melóba és valaki más is (akár részben) arra menne, akkor bepattan hozzád, ezzel nem csak a te és nem csak az ő költségei csökkennek, hanem csökkennek az 1 autó/1 utas - teljesen pazarló módozatú - felállás is, és hatékonyabb le(nne)sz a közlekedés. Valamint mindenkinek olcsóbb. Tehát nem az anyagi haszonszerzés volt az eredeti cél és van is, ahol nem is ennek jegyében működik.
(A NAV közleményét fentebb linkeltem)
[ Szerkesztve ]
-
Ombi5
őstag
-
feregember
csendes tag
-
pakesz
aktív tag
válasz InfiniteReality #9 üzenetére
az Oszkarnal ha a kiskancso tobb penzt ker el mint a benyakoltseg akkor mar necces hogy egy NAV ellenorzes soran lebukik-e
az Ubernel meg bankszamlan van az utalas, azt le se lehet tagadni
[ Szerkesztve ]
-
-
petipetya
nagyúr
Kérdés. Kíváncsiságból megnéztem az appot és itthon 8 perc múlva jönne egy kocsi - ez elsőre egész jó. Azt írja, hogy 1300-1800 Ft lenne a díj a munkahelyre. Ebben már minden benne van?
"nincs rá lezsóidő"
-
azbest
félisten
válasz feregember #27 üzenetére
Nem csak taxis személyszállítás van.
"Másik részük feketén hagyta a Mercedest és személyszállító vállalkozóként fuvarozza a szállodai utasokat – továbbra is megalkudott díj szerint. A személyszállító vállalkozó autójában nincs taxióra, nem történik készpénzmozgás, az utasok a szállodában fizetnek. Mivel nem taxik, rájuk nem vonatkozik a taxis rendelet, így sem a fix tarifa, sem a sárga szín; nem viselhetnek taxi jelzést és taxis drosztra sem állhatnak." [link]
"Az ilyen autók ugyanis hívásra nem mehetnek ügyfélért, leintésre nem állhatnak meg, valamint taxiállomáson utast nem vehetnek fel."
A hívás kérdése mondjuk kérdéses. De mivel másabb ez, mint amikor a szálloda 'hívja" a limuzint a lakónak.
Ez pont úgy hangzik, mint a uber és legálisan működik gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz petipetya #31 üzenetére
Optimális esetben. A google maps forgalmi adatai és útvonaltervei alapján számolva. Azaz (ugye) a google az androidos telók segítségével csekkolja az adott szakaszon jellemző sebességeket. Ha be van kapcsolva a mobilnet, akkor real time, ha nincs, akkor a tornyokhoz való kapcsolódások alapján.
-
szeksziboj
tag
válasz bitblueduck #3 üzenetére
Miért ne döntené el a piac?... majd Fa-testápolóval
-
EmberXY
addikt
Kíváncsi leszek, hogy működik-e majd, és meddig hagyják...
Ha már [állítólag] demokráciában élünk, hátha valaha egyszer a fogyasztó döntheti el, hogy melyik szolgáltatást használja.Up the Irons!
-
PetX
aktív tag
Kár, hogy a buszsávot nem lehet használni, de sokat furikáznék én embereket pesten...
Minek iszol és vezetsz, ha szívhatsz és repülhetsz!?
-
Kasya
nagyúr
Nem tudom hogy hol a user error, de nekem semmnit se mutat a terkepen, Regisztralni nem tudom magamat, mint sofor es embert se mutat. A pick up pontot se fixalja... kicsit atlathatatlan. Mintha hianyozna belole menu funkcio.
-
arnyekxxx
veterán
a fogyasztó döntheti el, hogy melyik szolgáltatást használja.
Most is eldöntheti melyik szolgáltatót használja azok közül amelyek megfelelnek a szolgáltatás nyujtásához szükséges szabályoknak.
Könnyű úgy rugalmasnak és olcsónak lenni, hogy az adott szolgáltásra vonatkozó szabályok 90%-nak nem felelünk meg.
vendéglót is lehetne sokkal olcsóbban üzemeltetni, ha nem kell megfelelni az összes antsz szabálynak, nem kell drága ipari rozsdamentesacél konyhát megvenni, nem kell minden élelmiszertípusnak külön hűtő és a főszakács lehet a 4általánost végzett Géza is aki után nem kell TB-t fizetni...
-
pakesz
aktív tag
válasz arnyekxxx #41 üzenetére
es miert is lennenek jok a mostani szabalyok?
total hozza nem erto imbecillis irtamert ugymond kisauto nem lehet rendes taxi, viszont tüdőrák dizel igen
TB vagy adozas szempontjabol velemenyem szerint a mostani szabalyozas ami a keszpenzt lehetove teszi az sokkal inkabb hajlamosit a csalasra, mint egy tisztan atutalason alapulo rendszer
-
Kasya
nagyúr
válasz arnyekxxx #41 üzenetére
Uber eseten nem latom a jogszabalyi kotelezettseg aloli kibujast. Szallas.hu es tsi is mukodnek rendesen, aztan a szallasado maga igy is "jatszhat" az IFA-val, szamlaval, adobevallassal. Arrol nem is beszelve, hogy ezeken az oldalakon a szallasado donti el hany szazalekot ohajt fizetni az uzemeltetonek. A "reisburokat" senki se feltette, mikor a rendszer bejott?
Tehat van verseny a kiadok kozt. Most a taxisokon a sor, hogy az oszkar,hu mellett komolyabb versenytarsuk is legyen. Tessek felvenni a ritmust.
/ujabb szo, az "uberezes" fog bejonni a varosi koznyelvbe a "wazer" utan?/
[ Szerkesztve ]
-
tomazin
veterán
Teljesen el vagyok képedve a hsz-ektől.
Adózási szempontból aggályos? És a cukorbiznic nem aggályos? Majd ha ezek a jó emberek el lesznek tüntetve akik rommálopják az országok kezdek el aggódni amiatt, hogy bizony béla nem fizette be a 2e ftot.Az meg, hogy olcsóbban tudnak menni ezzel "a szabályokat betartó" taxisoknak hátrányt okoznak? Érdekes módon nem kapálózott egyik véglény sem amikor kihozták a tarifákat, hogy ez egy kicsit lehet kurvadrága, hiszen a normális árnak kb. a duplája lett. Hanem olyanokat lehetett itt PH-n olvasni, hogy végre a szakmát megillető díjazás van. Jah szerencsénkre 3nyelven beszélő professzorok visznek minket a városba.
de szerencsére maffiaországban élünk, úgyhogy lesz rá törvény, mert olyan nincs, hogy majd valamiből nem lesz pénz valakinek a zsebecskéjébe...ugye
-
arnyekxxx
veterán
Uber eseten nem latom a jogszabalyi kotelezettseg aloli kibujast.
Van egy személyszállítással foglalkozó cég ami kb semmilyen, a személyszálításra és munkavállalásra vonatkozó szabályt nem tart be.
Itt nem oszkár féle benzinpénzmegosztásról szól a történet hanem egyértelműen személyfuvarozással bevételszerzésről
-
Geller72
veterán
válasz arnyekxxx #46 üzenetére
Szerintem is nézz utána.
"ami kb semmilyen, a személyszállításra és munkavállalásra vonatkozó szabályt nem tart be"
-Ez így - főleg, hogy utána sem néztél - nettó hülyeség. Az írott szabályokon kívül sokkal jobban betartják az íratlan szabályokat is. Aki nem tartja be - legyen akár utas, vagy sofőr - annak az értékelésében ez meglátszik. Annyira, hogy előbb vagy utóbb kiszorul. Érdekük, hogy jók legyen, jobbak, sőt, a legjobbak. Én is találkoztam már udvarias taxissal, de seggarcúval is. Egy ilyennek kb. mindegy, mert holnap is az utcán lesz. Egy uber sofőrnél ez elfogadhatatlan/megengedhetetlen. A törvényi szabályozást pedig a törvényhozóknak kell megalkotniuk úgy, hogy mindenkinek jó legyen, de a verseny megmaradjon. Ehhez a kialakult versenyhez kell hozzáidomulnia majd mindegyik félnek. Az nem szabályzás, hogy az egyiket betiltom, mert a másik érdekeit sérti, miközben maga a verseny, ami az utasok érdekeit szolgálná - elvész. Ha más országokban ez működik, akkor eléggé abszurd lenne, ha nálunk nem működne. Persze nem lennék meglepve, de nem örülnék neki. -
pakesz
aktív tag
válasz arnyekxxx #45 üzenetére
mi az hogy lényegtelen?
a fillérrel kekszualizáló dízeles takszis taplókák kilcsinként nyernek 5 HUF-ot, amikor a tarifa az 280 HUF? (130 HUF übernél)jelen pillanatban is kötelezettszegési eljárás van Bp ellen
rosszak a játékszabályok, így aki kijátssza az az én szememben hős
-
arnyekxxx
veterán
http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=98800089.MT
A jogszabály mai napon (2014.XI.14) hatályos állapota
Kikeresné valaki belőle nekem azt, hogy szabad személyszállítást üzletszerűen végezni bármiféle engedély nélkül?
@pakesz
rosszak a játékszabályok, így aki kijátssza az az én szememben hős
15 évesen én is rajzoltam anarchiajelet a padra, de kinőttem belőle.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Gaming notebook topik
- World of Tanks - MMO
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Automata kávégépek
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP Elitebook 830 G5 - i5-7G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Belátásgátló! I Cam I W10 I Gari!
- Eladó 13"-es MacBook Air M2 (8/256), iCentre garancia + készülékbiztosítás 2026.03.09-ig
- iPhone 14pro max 256gb 2025.02.04ig Gari!!
- AMD Ryzen 5 5600X BOX - Új, bontatlan, 3 év garancia - Eladó! 48.000.-
- Dell Latitude 9430 2-in-1, 14" QHD+ IPS 360 érintő -500nit-, i7-1265U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs