- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Direct One (műholdas és online TV)
- Facebook és Messenger
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- HBO Max & OD topic
- Ember helyett robot kellene az űrbe
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
Csak megemlítem, hogy a múltkoriban pont egy telekocsis egyént baxtam meg a navosok. Amúgy már máshol is említették, de a rendszer - véleményem szerint - legjobb tulajdonsága az, hogy pontosan tud(hat)od, ki ült be a kocsidba, és éppen ezért nem lesz olyan flegma, mint egy taxis esetében és vica-versa, azaz a sofőrről is pontosan tudni, kicsoda, micsoda. Van feedback, ami alapján lehet ellenőrizni a szolgáltatás/egyén szintjét. A taxisok többek közt ezt is irigylik, teljesen joggal. Itt utasként is reggelni csak legál adatokkal lehet. Ugye bankkártya, stb, ami névhez köthető, tehát ha komolyabb bibi van, simán elővehető a 'zember' mindkét oldalról. Jó lesz ez. Fejlődni kell. Ha ezt egyesek nem értik meg, akkor azok felett eljár az idő. Semmi akadályát nem látom, hogy taxitársaságok működjenek így, akár saját appal megtámogatva. A taxi kurva drága, lássuk már be, elég kiszámolni, hogy nagyjából 10x-es költséget fizetek a költségekhez képest. Pl 10 km-re kivetítve, nem kicsit olcsóbb az uber. Én azt mondom, hajrá! .
-
Geller72
veterán
válasz kakuk.tamas #15 üzenetére
"A cég közleménye szerint az összes, alkalmazásukban felbukkanó sofőrnek rendelkeznie kell érvényes jogosítvánnyal, saját tulajdonban lévő autóval, és át kell esnie egy elővizsgálaton is. Emellett balesetmentes vezetői hátteret és erkölcsi bizonyítványt is elvárnak, az utasok pedig biztosítottak a kocsikban."
-
Geller72
veterán
A konkrét eset. És a NAV állásfoglalása a telekocsival kapcsolatban. Utánaolvastam az ubernek is jogilag. Természetesen a személyfuvarozók elindították a lavinát, állításuk szerint akár egy héten belül törvénymódosítás születhet, aminek az lesz az eredménye, ami igazából már élő dolog, azaz a személyfuvarozásnak konkrét szabályai ki lesznek terjesztve az uberre is. Tehát ki akarják nyírni konkrétan.
Egyébként nálunk még nem lehet paypallal fizetni, csak bankkártyával. -
Geller72
veterán
A hivatásos uber sofőrök ugyanolyan alkalmazottak, mint bárki. Felvételizni kell, stb. A cég adózik utánad. Az alkalmi sofőrök/sofőrség meg igazából azért jött volna létre (máshol inkább tetten érhető) hogy ha mész melóba és valaki más is (akár részben) arra menne, akkor bepattan hozzád, ezzel nem csak a te és nem csak az ő költségei csökkennek, hanem csökkennek az 1 autó/1 utas - teljesen pazarló módozatú - felállás is, és hatékonyabb le(nne)sz a közlekedés. Valamint mindenkinek olcsóbb. Tehát nem az anyagi haszonszerzés volt az eredeti cél és van is, ahol nem is ennek jegyében működik.
(A NAV közleményét fentebb linkeltem)
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz petipetya #31 üzenetére
Optimális esetben. A google maps forgalmi adatai és útvonaltervei alapján számolva. Azaz (ugye) a google az androidos telók segítségével csekkolja az adott szakaszon jellemző sebességeket. Ha be van kapcsolva a mobilnet, akkor real time, ha nincs, akkor a tornyokhoz való kapcsolódások alapján.
-
Geller72
veterán
válasz arnyekxxx #46 üzenetére
Szerintem is nézz utána.
"ami kb semmilyen, a személyszállításra és munkavállalásra vonatkozó szabályt nem tart be"
-Ez így - főleg, hogy utána sem néztél - nettó hülyeség. Az írott szabályokon kívül sokkal jobban betartják az íratlan szabályokat is. Aki nem tartja be - legyen akár utas, vagy sofőr - annak az értékelésében ez meglátszik. Annyira, hogy előbb vagy utóbb kiszorul. Érdekük, hogy jók legyen, jobbak, sőt, a legjobbak. Én is találkoztam már udvarias taxissal, de seggarcúval is. Egy ilyennek kb. mindegy, mert holnap is az utcán lesz. Egy uber sofőrnél ez elfogadhatatlan/megengedhetetlen. A törvényi szabályozást pedig a törvényhozóknak kell megalkotniuk úgy, hogy mindenkinek jó legyen, de a verseny megmaradjon. Ehhez a kialakult versenyhez kell hozzáidomulnia majd mindegyik félnek. Az nem szabályzás, hogy az egyiket betiltom, mert a másik érdekeit sérti, miközben maga a verseny, ami az utasok érdekeit szolgálná - elvész. Ha más országokban ez működik, akkor eléggé abszurd lenne, ha nálunk nem működne. Persze nem lennék meglepve, de nem örülnék neki. -
Geller72
veterán
Srácok. Kár ezen nekünk, itt összeveszni. Majd az idő, meg az érintettek megoldják. Meglátjuk, mit hoznak ki belőle. .
-
Geller72
veterán
Az összehasonlításta saját kocsimhoz mértem.
Vegyünk alapul 10 km-et. Ez nekem 5l/100km-es fogyasztást feltételezve 5 dl benzint jelent, ami jelen árfolyamon, ahol tankolok, 381 forint/l áron 190.5 ft
Ugyanez taxival:
-Alapdíj:450 ft
-280ft/km, azaz 2800 ft
-70ft/perc, azaz baromira optimálisan számolva és jóindulattal 2perc/km. (É akkor azt nem számolom, hogy átbasz és kerülő úton megy, vagy szándékosan áll a dugóban ahelyett, hogy rövid szakaszon kerülne.), tehát 1400 ft/10km
-----------------------------------
Alles:4650ft Szemben a 190-el. Tudom, hogy ezek nyers árak. Az, amennyibe közvetlenül kerül. Tudom, hogy a taxis adózik, stb. De ez engem kurvára hidegen hagy, ugyanis azt néztük, hogy nekem nettó mennyibe kerül. És akkor én még az én 190-es költségemnél nem számoltam a rám eső kopást, de ha megszorzom kettővel, akkor is megvan a 10x-es difi. ÉS a 2x-es számolásba beleférnek a költségeim.
Hát így. -
-
Geller72
veterán
válasz adrian360 #76 üzenetére
Nem cég szinten számoltam, mert nem érdekel. Csak a saját költségeimhez számoltam, mert nekem az számít. Nem azon vitatkoztunk, hogy egy taxisnak mennyi a költsége, hanem azon, hogy nekem mennyibe van 10km és mennyibe lenne szintén NEKEM, ha taxival mennék. Ne csak néhány kommentet olvassatok el, ha már vitatkozunk. Ahogy senkinek sem számít, ha beül egy taxiba, hogy az újonnan mennyibe kerül, hol szervizelik és mennyiért. Tisztán matematikailag számoltuk. Nem céget csinálok és nem a haszonért fuvarozok, hanem én utazok. És ez mennyibe kerül. Ez az alap kiindulási pont a vitában. Mert azt állítottam, hogy nekem majd 10x annyiba kerül, ha az adott távot taxival teszem meg, mintha saját kocsival. Azzal is tisztában vagyok, hogy a taxisoknak vannak költségeik, de sajnos nem ez volt a kérdés...
-
Geller72
veterán
Minden autót meg kell venni, ez nem szempont. A szervízköltségeket meg már legalább háromszor leírtam, hogy száz kilométerenként számoltam rá 1900 forintot, ami igen nagyvonalú szerintem. Egy olajcsere intervallumra kiszámítva ugye az (10 ezer km-re) 190 ezer ft. Ha valaki ennyit rákölt olajcserénként a kocsijára, ott valami nagy baj van. Azt hiszem, ebbe a költségbe bármi belefér.
-
Geller72
veterán
válasz adrian360 #81 üzenetére
Ne haragudj, de a 69-es hsz-re reagáltam. Nem akarok én senkinek sem érvelgetni. Sima matek volt, pont a fent említett hsz-re válaszként. Kár ezen rugózni. Mert azon a tényen, hogy a taxi kurva drága, nem változtat semmit.
"ilyen felfogás szerint minden kurvadrága"
-A te felfogásod szerint pedig semmi nem lehet elég drága ezek szerint.
"Hülyeség így érvelni hogy neked ennyibe kerül kontra egy szolgáltatás mennyi."
-Pedig valahol itt kezdődik az, hogy meg tudd ítélni, mi a drága és mi nem. Hogy összehasonlítasz. Innentől ez már off és nem a cikkről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
- Futás, futópályák
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Év végén jön a The Smurfs: Dreams
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- BestBuy topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- További aktív témák...