- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- DIGI kábel TV
- Ubiquiti hálózati eszközök
- 3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
marositech
senior tag
Várom már a sárgataxis lincseléseket.
Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
-
nubreed
veterán
Jujj jujj, ebből itt taxis háború lesz Magyarországon, főleg ahogy a pályaudvarok környékén lebzselő hiénákat ismerem.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
bitblueduck
senior tag
Ebből is lehet látni hol mennyire gondolják komolyan a szabad versenyt meg hogy a piac eldönti kell-e.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Mr. Teddy
őstag
Az a baj, hogy sokan ezt úgy használják majd, hogy üzletszerűen, és nem a munkahelybejáráshoz vennének fel társutast. Ilyen formán én megértem a taxisok felháborodását. Annyi lesz az egész, hogy kb a taxisok is elkezdenek a hivatalos út mellett uberezni is, ilyen alapon ők is használhatják így ezt.
-
Döglött Róka
veterán
Az a furcsa az egeszben, hogy nem akarjak hogy fejlodjon a kozlekedes. Ez a szolgaltatas egyenes ut a kevesebb forgalomban levo autohoz, de nem. Maradjunk a jol bevalt tobb evtizedes modellnel.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
direwolf
őstag
Jogilag nagyon is aggályos ez az üzleti modell. A sofőröknek, mint magánszemélyeknek bevétele keletkezik ami adóköteles. Kíváncsian várom a statisztikát, hogy hányan tüntetik majd fel ezt a bevallásukban. Ha meg vállalkozóként működnek, akkor nyereségadó.
Másik, hogy ez a fajta tevékenység Magyarországon engedélyköteles, és nem csak a B kat jogsival nem lehet művelni, hanem az autót is külön kell vizsgáztatni.
Szerintem nagyon hamar le fogják ezt itt állíttatni, és teljesen jogosan.[ Szerkesztve ]
"I've seen things you people wouldn't believe"
-
RichieTri
senior tag
ajjaj
mi lesz itt?live:RichieTriH , origin:RichieTriH , uplay:RichieTri
-
Döglött Róka
veterán
Szerintem meg frissiteni kellene jogszabalyokat, elvegre az oszkar is mukodik mar evek ota, zsebbe. Vicces hogy egy regi otletet probalnak kifeheriteni es a szerv meg probalja letiltani. Nesze neked korrupcioellenesseg es ezt most speciel nem magyarorszagra ertem.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
InfiniteReality
őstag
Van Oszkár és Telekocsi is. Ők sincsenek leállítva... Az über ennek a modernizáltabb megfelelője, központosíott fizetéssel...
Az Oszkár vagy Telekocsis sofőrnek is bevétele keletkezik. Őellenük mégsincs "közfelháborodás" csak az Uber ellen. De furcsa...http://logout.hu/cikk/samsung_led_tv_tudastar_d_szeria/alapok.html
-
vm93hun
aktív tag
Csak fekete autójuk van. Az csak rosszat jelenthet!
Az 50-es években is elég volt belőle.Nekem életem van, nem fészbúkom, ezért a telefonom is 6 napig bírja egy töltéssel.
-
orosznyet
csendes tag
A szokásos történet megy végeb újra és újra. Van egy rendszer ami (látszólag) tökéletesen működik, amire jön egy gyorsabb/hatékonyabb/olcsóbb/modernebb alternatíva és mindenki boszorkányüldözésbe kezd akinek érdekeltsége van a régi rendszerben. Nyílván senki sem szeretné elveszteni a munkáját vagy hogy kevesebb legyen a fizetése, de érdemes észben tartani, hogy semmi sem tart örökké. (Örök kedvenc a Zene és Filmipar)
Ami pedig a dolog NAVos oldalát illeti, engem is érdekelne, hogy pontosan hogyan is válik ez a tevékenység fehérré.
-
llaszlo
veterán
válasz InfiniteReality #9 üzenetére
Ez nem ugyanaz. A telekocsinál ott nem keletkezhet nyeresége a vezetőnek. Persze ezt nehéz ellenőrizni. Azért ott nem is nagyon van olyan aki ezt üzletszerűen művelné, mivel ott eleve nagy távolságokról van szó és nem ilyen városon belüli szállításról.
Itt a fuvarozónak nyeresége származik az ügyletből. Ez az adózási kérdést is felveti. Bár ugye, eleve a cég fizet az illetőnek. Szóval a bankszámlán ez meglátszik. A telekocsinál meg nem. Ott kp fizetés van.Az, viszont tény, hogy az autós forgalom csökkenhetne. Ami jó lenne. De már látom előre, hogy a mi "okos" kormányunk ezt be fogja tiltatni.
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
És mondjuk mi lenne ha a taxisok átmennének ehhez a céghez?
Ja hogy akkor a mocskos pénzmosó mafia szervezeteknek nem jó ájjjj a fenébe -
kakuk.tamas
addikt
Bennem egy kérdés jött fel, mégpedig:
Ugyebár HIVATALOS személyszállítás alatt (értsd: taxizás, buszozás, vonatozás, repülés), automatikusan, ha beülsz/megveszed a jegyed, baleset biztosításod lesz az utazás idejére. (Az adott társaság biztosítása rád is kiterjed).A kérdésem: ha Uberezés (ezmármilyen, mintha valami netes szleng volna...) közben baleset ér, akkor mi van a biztosítással? Az benne van az Uber díjában? Vagy mi?!
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
-
Geller72
veterán
Csak megemlítem, hogy a múltkoriban pont egy telekocsis egyént baxtam meg a navosok. Amúgy már máshol is említették, de a rendszer - véleményem szerint - legjobb tulajdonsága az, hogy pontosan tud(hat)od, ki ült be a kocsidba, és éppen ezért nem lesz olyan flegma, mint egy taxis esetében és vica-versa, azaz a sofőrről is pontosan tudni, kicsoda, micsoda. Van feedback, ami alapján lehet ellenőrizni a szolgáltatás/egyén szintjét. A taxisok többek közt ezt is irigylik, teljesen joggal. Itt utasként is reggelni csak legál adatokkal lehet. Ugye bankkártya, stb, ami névhez köthető, tehát ha komolyabb bibi van, simán elővehető a 'zember' mindkét oldalról. Jó lesz ez. Fejlődni kell. Ha ezt egyesek nem értik meg, akkor azok felett eljár az idő. Semmi akadályát nem látom, hogy taxitársaságok működjenek így, akár saját appal megtámogatva. A taxi kurva drága, lássuk már be, elég kiszámolni, hogy nagyjából 10x-es költséget fizetek a költségekhez képest. Pl 10 km-re kivetítve, nem kicsit olcsóbb az uber. Én azt mondom, hajrá! .
-
Geller72
veterán
válasz kakuk.tamas #15 üzenetére
"A cég közleménye szerint az összes, alkalmazásukban felbukkanó sofőrnek rendelkeznie kell érvényes jogosítvánnyal, saját tulajdonban lévő autóval, és át kell esnie egy elővizsgálaton is. Emellett balesetmentes vezetői hátteret és erkölcsi bizonyítványt is elvárnak, az utasok pedig biztosítottak a kocsikban."
-
Graphics
Jómunkásember
Talán a taxivállalatok csúsztak meg az innovációval.
Nekik kellett volna már régesrég online értékelési modellt bevezetni, és a saját rendszerükre implementálni az egészet.
Alkalmazással ,és mindennel Talán úgy sikeresebb lenne.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Graphics
Jómunkásember
Igen, most olvasom.
Amúgy a telekocsis dolgot nem értem miért b.szták meg... Még a nagy magenta is tolja a reklámban " megosztottam a kocsimat..."
Szerintem későn reagáltak, és az ős taxisoknak nem is igazán tudna az ember egy app-ot lebürokratizálni a torkán.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
hemaka
nagyúr
Szegény hiénákkal így mi lesz...
-
direwolf
őstag
válasz #06658560 #14 üzenetére
Ezt most nem értem mire írtad, kifejtenéd bővebben?
#9 InfiniteReality: ahogy llaszlo #12-ben írta, azok nem ugyan azok. A NAV-nak állítólag van egy olyan közleménye (nem tudom hol), hogy amíg nullszaldós az alany addig nincs baszogatás. Ellenőrizni nem lehet, de az elv ez. Az über tisztán üzleti vállalkozás, alkalmazottakkal (alvállalkozókkal). Ha magánszemélyeket bíznak meg üzleti tevékenységre, az meg jogilag aggályos. Én nem vagyok sem adó, sem jogi szakértő, de úgy érzem ez ebben a formában nem kóser.
Nem vagyok ellene az innovációnak, de azért alapvető szabályokat be kéne tartani. A kereskedelmi tevékenység adóköteles, bármilyen formában. Ha kivételt tesznek az Überrel, akkor mással is. Vagy senki se fizessen adót? Ez most olyan mint a 70-es években a hippimozgalom. Vonjuk ki magunkat a társadalmi kötelezettségek alól. Hova vezet ez?"I've seen things you people wouldn't believe"
-
Geller72
veterán
A konkrét eset. És a NAV állásfoglalása a telekocsival kapcsolatban. Utánaolvastam az ubernek is jogilag. Természetesen a személyfuvarozók elindították a lavinát, állításuk szerint akár egy héten belül törvénymódosítás születhet, aminek az lesz az eredménye, ami igazából már élő dolog, azaz a személyfuvarozásnak konkrét szabályai ki lesznek terjesztve az uberre is. Tehát ki akarják nyírni konkrétan.
Egyébként nálunk még nem lehet paypallal fizetni, csak bankkártyával. -
Geller72
veterán
A hivatásos uber sofőrök ugyanolyan alkalmazottak, mint bárki. Felvételizni kell, stb. A cég adózik utánad. Az alkalmi sofőrök/sofőrség meg igazából azért jött volna létre (máshol inkább tetten érhető) hogy ha mész melóba és valaki más is (akár részben) arra menne, akkor bepattan hozzád, ezzel nem csak a te és nem csak az ő költségei csökkennek, hanem csökkennek az 1 autó/1 utas - teljesen pazarló módozatú - felállás is, és hatékonyabb le(nne)sz a közlekedés. Valamint mindenkinek olcsóbb. Tehát nem az anyagi haszonszerzés volt az eredeti cél és van is, ahol nem is ennek jegyében működik.
(A NAV közleményét fentebb linkeltem)
[ Szerkesztve ]
-
Ombi5
őstag
-
feregember
csendes tag
-
pakesz
aktív tag
válasz InfiniteReality #9 üzenetére
az Oszkarnal ha a kiskancso tobb penzt ker el mint a benyakoltseg akkor mar necces hogy egy NAV ellenorzes soran lebukik-e
az Ubernel meg bankszamlan van az utalas, azt le se lehet tagadni
[ Szerkesztve ]
-
-
petipetya
nagyúr
Kérdés. Kíváncsiságból megnéztem az appot és itthon 8 perc múlva jönne egy kocsi - ez elsőre egész jó. Azt írja, hogy 1300-1800 Ft lenne a díj a munkahelyre. Ebben már minden benne van?
"nincs rá lezsóidő"
-
azbest
félisten
válasz feregember #27 üzenetére
Nem csak taxis személyszállítás van.
"Másik részük feketén hagyta a Mercedest és személyszállító vállalkozóként fuvarozza a szállodai utasokat – továbbra is megalkudott díj szerint. A személyszállító vállalkozó autójában nincs taxióra, nem történik készpénzmozgás, az utasok a szállodában fizetnek. Mivel nem taxik, rájuk nem vonatkozik a taxis rendelet, így sem a fix tarifa, sem a sárga szín; nem viselhetnek taxi jelzést és taxis drosztra sem állhatnak." [link]
"Az ilyen autók ugyanis hívásra nem mehetnek ügyfélért, leintésre nem állhatnak meg, valamint taxiállomáson utast nem vehetnek fel."
A hívás kérdése mondjuk kérdéses. De mivel másabb ez, mint amikor a szálloda 'hívja" a limuzint a lakónak.
Ez pont úgy hangzik, mint a uber és legálisan működik gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz petipetya #31 üzenetére
Optimális esetben. A google maps forgalmi adatai és útvonaltervei alapján számolva. Azaz (ugye) a google az androidos telók segítségével csekkolja az adott szakaszon jellemző sebességeket. Ha be van kapcsolva a mobilnet, akkor real time, ha nincs, akkor a tornyokhoz való kapcsolódások alapján.
-
szeksziboj
tag
válasz bitblueduck #3 üzenetére
Miért ne döntené el a piac?... majd Fa-testápolóval
-
EmberXY
addikt
Kíváncsi leszek, hogy működik-e majd, és meddig hagyják...
Ha már [állítólag] demokráciában élünk, hátha valaha egyszer a fogyasztó döntheti el, hogy melyik szolgáltatást használja.Up the Irons!
-
PetX
aktív tag
Kár, hogy a buszsávot nem lehet használni, de sokat furikáznék én embereket pesten...
Minek iszol és vezetsz, ha szívhatsz és repülhetsz!?
-
Kasya
nagyúr
Nem tudom hogy hol a user error, de nekem semmnit se mutat a terkepen, Regisztralni nem tudom magamat, mint sofor es embert se mutat. A pick up pontot se fixalja... kicsit atlathatatlan. Mintha hianyozna belole menu funkcio.
-
arnyekxxx
veterán
a fogyasztó döntheti el, hogy melyik szolgáltatást használja.
Most is eldöntheti melyik szolgáltatót használja azok közül amelyek megfelelnek a szolgáltatás nyujtásához szükséges szabályoknak.
Könnyű úgy rugalmasnak és olcsónak lenni, hogy az adott szolgáltásra vonatkozó szabályok 90%-nak nem felelünk meg.
vendéglót is lehetne sokkal olcsóbban üzemeltetni, ha nem kell megfelelni az összes antsz szabálynak, nem kell drága ipari rozsdamentesacél konyhát megvenni, nem kell minden élelmiszertípusnak külön hűtő és a főszakács lehet a 4általánost végzett Géza is aki után nem kell TB-t fizetni...
-
pakesz
aktív tag
válasz arnyekxxx #41 üzenetére
es miert is lennenek jok a mostani szabalyok?
total hozza nem erto imbecillis irtamert ugymond kisauto nem lehet rendes taxi, viszont tüdőrák dizel igen
TB vagy adozas szempontjabol velemenyem szerint a mostani szabalyozas ami a keszpenzt lehetove teszi az sokkal inkabb hajlamosit a csalasra, mint egy tisztan atutalason alapulo rendszer
-
Kasya
nagyúr
válasz arnyekxxx #41 üzenetére
Uber eseten nem latom a jogszabalyi kotelezettseg aloli kibujast. Szallas.hu es tsi is mukodnek rendesen, aztan a szallasado maga igy is "jatszhat" az IFA-val, szamlaval, adobevallassal. Arrol nem is beszelve, hogy ezeken az oldalakon a szallasado donti el hany szazalekot ohajt fizetni az uzemeltetonek. A "reisburokat" senki se feltette, mikor a rendszer bejott?
Tehat van verseny a kiadok kozt. Most a taxisokon a sor, hogy az oszkar,hu mellett komolyabb versenytarsuk is legyen. Tessek felvenni a ritmust.
/ujabb szo, az "uberezes" fog bejonni a varosi koznyelvbe a "wazer" utan?/
[ Szerkesztve ]
-
tomazin
veterán
Teljesen el vagyok képedve a hsz-ektől.
Adózási szempontból aggályos? És a cukorbiznic nem aggályos? Majd ha ezek a jó emberek el lesznek tüntetve akik rommálopják az országok kezdek el aggódni amiatt, hogy bizony béla nem fizette be a 2e ftot.Az meg, hogy olcsóbban tudnak menni ezzel "a szabályokat betartó" taxisoknak hátrányt okoznak? Érdekes módon nem kapálózott egyik véglény sem amikor kihozták a tarifákat, hogy ez egy kicsit lehet kurvadrága, hiszen a normális árnak kb. a duplája lett. Hanem olyanokat lehetett itt PH-n olvasni, hogy végre a szakmát megillető díjazás van. Jah szerencsénkre 3nyelven beszélő professzorok visznek minket a városba.
de szerencsére maffiaországban élünk, úgyhogy lesz rá törvény, mert olyan nincs, hogy majd valamiből nem lesz pénz valakinek a zsebecskéjébe...ugye
-
arnyekxxx
veterán
Uber eseten nem latom a jogszabalyi kotelezettseg aloli kibujast.
Van egy személyszállítással foglalkozó cég ami kb semmilyen, a személyszálításra és munkavállalásra vonatkozó szabályt nem tart be.
Itt nem oszkár féle benzinpénzmegosztásról szól a történet hanem egyértelműen személyfuvarozással bevételszerzésről
-
Geller72
veterán
válasz arnyekxxx #46 üzenetére
Szerintem is nézz utána.
"ami kb semmilyen, a személyszállításra és munkavállalásra vonatkozó szabályt nem tart be"
-Ez így - főleg, hogy utána sem néztél - nettó hülyeség. Az írott szabályokon kívül sokkal jobban betartják az íratlan szabályokat is. Aki nem tartja be - legyen akár utas, vagy sofőr - annak az értékelésében ez meglátszik. Annyira, hogy előbb vagy utóbb kiszorul. Érdekük, hogy jók legyen, jobbak, sőt, a legjobbak. Én is találkoztam már udvarias taxissal, de seggarcúval is. Egy ilyennek kb. mindegy, mert holnap is az utcán lesz. Egy uber sofőrnél ez elfogadhatatlan/megengedhetetlen. A törvényi szabályozást pedig a törvényhozóknak kell megalkotniuk úgy, hogy mindenkinek jó legyen, de a verseny megmaradjon. Ehhez a kialakult versenyhez kell hozzáidomulnia majd mindegyik félnek. Az nem szabályzás, hogy az egyiket betiltom, mert a másik érdekeit sérti, miközben maga a verseny, ami az utasok érdekeit szolgálná - elvész. Ha más országokban ez működik, akkor eléggé abszurd lenne, ha nálunk nem működne. Persze nem lennék meglepve, de nem örülnék neki. -
pakesz
aktív tag
válasz arnyekxxx #45 üzenetére
mi az hogy lényegtelen?
a fillérrel kekszualizáló dízeles takszis taplókák kilcsinként nyernek 5 HUF-ot, amikor a tarifa az 280 HUF? (130 HUF übernél)jelen pillanatban is kötelezettszegési eljárás van Bp ellen
rosszak a játékszabályok, így aki kijátssza az az én szememben hős
-
arnyekxxx
veterán
http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=98800089.MT
A jogszabály mai napon (2014.XI.14) hatályos állapota
Kikeresné valaki belőle nekem azt, hogy szabad személyszállítást üzletszerűen végezni bármiféle engedély nélkül?
@pakesz
rosszak a játékszabályok, így aki kijátssza az az én szememben hős
15 évesen én is rajzoltam anarchiajelet a padra, de kinőttem belőle.
[ Szerkesztve ]
-
cskamacska
addikt
Mondjuk a magyarországi elcseszett adózási és taxis kartelleknek kedvező szabályozással egy új, a tespedt állóvizet megzavarni látszó vállalkozás ellen érvelni elég merész.
Persze, ha orbán népének jó így is..
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
arnyekxxx
veterán
válasz cskamacska #51 üzenetére
jaja orbán népéről van szó, ezért is csak mo-on van balhé az uber körül, mindenhol máshol maga a móka és kacagás a megjelenése.
-
adrian360
őstag
válasz arnyekxxx #52 üzenetére
mielöttt nekiálsz orbánozni olvass utána : [link]
Germany: officials just slapped a nationwide ban on Uber “ because the drivers don’t have correct permits. Drivers will face fines of up to $323,700 per trip if Uber violates this temporary injunction.
Spain: Hundreds of taxi drivers went on strike in June, protesting the unregulated private service that was taking their business.
India: “According to the Economic Times, three Uber competitors — Meru Cabs, Easy Cab, and Mega Cab — have written to the Reserve Bank of India , complaining that Uber is violating foreign-exchange laws.”
Brazil: Uber might face legal problems if the government of Sao Paulo pushes for the suspension of its service. For example, a few weeks ago “three cars were found providing services through Uber in Sao Paulo and the drivers had to pay fines of $900 on average.”
Vancouver: The city attorney claims that the service is illegal: “Though the meter UberX uses does not look like a traditional taxi meter that measures time and distance as the ride progresses, it still fits within the definition of (a) taxi meter [under city code].”
United States: The taxi lobbies are putting enormous pressure on local governments to block Uber in their cities. In Milwaukee, five taxi groups are “suing the city of Milwaukee, hoping to block an ordinance that provides a path to legalization for mobile ride-booking apps.” In California, New York and DC, Uber has faced numerous cease-and-desist orders.
tényleg móka kacagás
-
Geller72
veterán
Srácok. Kár ezen nekünk, itt összeveszni. Majd az idő, meg az érintettek megoldják. Meglátjuk, mit hoznak ki belőle. .
-
cskamacska
addikt
válasz adrian360 #54 üzenetére
Magyarul a kényelmesen berendezkedett taxisok féltik a szalonnájukat, egyes államok pedig a tizedet amit a taxisok fizetnek nekik, az Uber pedig még nem.
Egyébként tökéletesen mindegy mi lesz az Uberrel. Szabad szemmel is jól látható, hogy igény az van az olcsóbb személyszállításra, ha ezt a taxisok nem elégítik ki, akkor majd fogja más. Persze, ha előbb a kormány alkotmányba foglalja a taxis hiénák előjogait, akkor az utasok így jártak.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
adrian360
őstag
válasz cskamacska #56 üzenetére
Igény van az olcsóbb személyszállításra, sőt igény lenne az ingyenesre is, meg igény lenne arra is hogy neked fizessenek ha beszállsz egy kocsiba.
Nem védem a taxis hiénákat, nagyon szép és jó hogy van olcsóbb, de majd pár év múlva mikor az überes csákó rádöbben hogy széjjelhajtotta a járgányát, és nincs miből újat venni majd rájön miért is vannak olyan kilóméter díjak a taxinál nem csak a benzinpénzt kell behajtani. -
ezmivolt
tag
A napokban a fb-on Mann Dániel osztott meg egy hivatkozást, miszerint a taxisok kifejezetten angolul megszólaló utasokra álltak rá, a magyarokat mindenféle kifogással pattintják le.Az Index is csinált egy rejtett kamerás felvételt a Deák téri templom melletti taxiállomáson...
Az Uber kitalálóját a párizsi taxiállapotok indították el, ott ugyanis alacsony az engedélyek száma, persze a taxisok nyomására. Budapesti limitet nem találtam, de ha (gyaníthatóan) nincs, akkor pláne érdekes hogy egyes hivatásos taxis így szelektál... -
Polllen
nagyúr
Az alapötlet nagyon tetszik, de a jó működéshez azonos szabályok kellenének mindenkire. Pl tisztázni kell a jogalkotónak, h az uber pontosan minek minősül és mi vonatkozik rá. Ameddig ez nem tiszta, partalan vita, meg acsargás az egész. "Majd én azt tudom..."
A jogalkotónk viszont jelenleg kevésbé mentes a részrehajlástól, uh nincsenek illúzióim. Bár azért a webshopok is elterjedtek & beszabályozták őket... Ez kb. hasonló váltás.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
A demokrácia lényege nem az, h játszd ki a szabályokat, hanem az, h alakítsd a szabályokat, ha nem tetszenek... Romantikus dolog betyárkodni addig, amíg egy másik betyár majd egy olyan szabályt tart rossznak, aminek áthágásával neked árt...
Értem az ultimate érvet, h "rossz szabály", de ebből a nézőpontból annak is igaza lesz, aki aládtesz...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
pakesz
aktív tag
igen igen, ez igaz...
ha nem lennek dog lusta akkor nekiallnek ueberezni a benyas autommal hogy ala tegyek a taxisoknak
de boven eleg hogy most van egy nemzetkozi ceg aki alajuk tesz, es ennek hangot adtam hogy milyen jo, hiszen a mostani taxis jatekszabalyok rosszak!!!nem mellesleg ez a tegyunk valamit valami ellen mert demokracijja van
te meg a masik fazon ti meg ugye hisztek a Telapoban meg a Husveti Nyusziban is?ugyanis nekem van egy autos kameram, es a komoly szabalytalansagokat amik pl. az en jozansagomnak koszonhetoen lettek elkerulve, azokat be ohajtottam volna vinni a zsernyakokhoz
tehat van egy SZABÁLY, meg lett szegve, akar meg eletellenesre is ki lehetne hozni, erre tudjatok mi a valasz? hogy ezzel a rendorseg nem foglalkozik
akkor legyszi gyertek nekem azzal hogy valtoztassak ebben a balkani szutyok demokraciaban torvenyi szinten valamit meg, ha meg a buntetest sem ohajtjak raverni arra, aki elkovette[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
válasz cskamacska #56 üzenetére
>> Magyarul a kényelmesen berendezkedett taxisok féltik a szalonnájukat, egyes államok pedig a tizedet amit a taxisok fizetnek nekik, az Uber pedig még nem.
szerintem pont az tortent hogy a zallam a miatt allt az ueber melle, mert az adobevetel igy van kimaxolva
hiszen hogyha nem engedne az uebert, akkor a jelenlegi horribilis taxis tarifaknal a kisember sokalta inkabb ra lenne kenyszeritve a balkani modszerekre, pl. a panelos Mari neni a korhazba menest inkabb lezsirozna a hazmester troger gyerekevel hogy oldjak meg okosba... ja nem varjal mar... neeem a Mari neni az a legmagasabb erkolcsi szinten all es boldogan adja oda a taxis hienanak a valag nagy lovettat
-
Polllen
nagyúr
A télapónak ehhez semmi köze. Az úgyse lehet változtatni mentalitásnak viszont annál inkább. Már ami a "a balkani szutyok demokracia.." -t érinti.
Az uber valóban arra jó, hogy felkavarta az álló vizet, amit mondjuk mások, akiket ez eddig zavart, nem tett meg ITTHON. (mert ugye amíg ők azt gondolták, semmin nem lehet változtatni, jajj-jajj balkáni demokrácia, szerencsére másnak eszébe jutott, hogy mégis csak kellene valamit tenni. Gondolom az megvan, honnan jött az uber alapötlete. Pedig szerintem ők sem hisznek már a télapóban)
Szóval akkor ennyit a télapóról meg a kishitűségről.
Viszont az uber (meg bárki más) is csak akkor érhet el valamit, ha lesz támogatása helyileg. Itthon.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
-
ZooLee
őstag
Semmi akadályát nem látom, hogy taxitársaságok működjenek így, akár saját appal megtámogatva.
Na, pont erről van szó itt. Semmi sem gátolja a "legális" taxis társaságokat, hogy kialakítsanak Uber-szerű támogatást: Legyen appjuk, legyen nyilvános értékelés, legyen GPS-követés, online rendelés (ez már van pár helyen fapados változatban), és online, automatikus fizetés. Ha ezeket a szolgáltatásokat bevezetik, akkor el lehet gondolkodni, hogy jogos a hiszti. Bár, amíg kötött díjak vannak, addig semmiképpen nem lesz jogos szerintem.
De vajon miért nincs GPS-követés? Miért nincs nyilvános értékelés? Nem kell válaszolni, költői kérdések, mindenki ismeri a választ, aki már taxizott Budapesten...
-
E770
senior tag
igen, ez a két szélsőség (a stoppolást nem említve)
de ez a keverés nem véletlen, ha az eszköz feltételek adottak, akkor bizony e két dolog könnyen fog keveredni
én abban látom a kívánt jövőt, hogy nem főállású sofőrök taxiztatnak kizárólag, hanem lesz mindenféle választék
ha sok hobbi Uberes sofőr lenne, akkor a városi telekocsi bizony mindenkinek csak előnyére válna (kivéve a taxisoknak)hányszor jöttem mentem akár Bp-en is keresztül kasul egyedül, s ha éppen Uberes lettem volna hány embert elvihettem volna éppen nem nagy kitérővel
-
Geller72
veterán
Az összehasonlításta saját kocsimhoz mértem.
Vegyünk alapul 10 km-et. Ez nekem 5l/100km-es fogyasztást feltételezve 5 dl benzint jelent, ami jelen árfolyamon, ahol tankolok, 381 forint/l áron 190.5 ft
Ugyanez taxival:
-Alapdíj:450 ft
-280ft/km, azaz 2800 ft
-70ft/perc, azaz baromira optimálisan számolva és jóindulattal 2perc/km. (É akkor azt nem számolom, hogy átbasz és kerülő úton megy, vagy szándékosan áll a dugóban ahelyett, hogy rövid szakaszon kerülne.), tehát 1400 ft/10km
-----------------------------------
Alles:4650ft Szemben a 190-el. Tudom, hogy ezek nyers árak. Az, amennyibe közvetlenül kerül. Tudom, hogy a taxis adózik, stb. De ez engem kurvára hidegen hagy, ugyanis azt néztük, hogy nekem nettó mennyibe kerül. És akkor én még az én 190-es költségemnél nem számoltam a rám eső kopást, de ha megszorzom kettővel, akkor is megvan a 10x-es difi. ÉS a 2x-es számolásba beleférnek a költségeim.
Hát így. -
-
Ispy
veterán
Na ja, de az autót meg is kell venni, szervizelni is kell, vannak adók, én a saját autómból kiindulva 80 ft/km-et számoltam ki, ami kb. 30%-a a taxi km díjának.
(a perc díj az csak a várakozásra vonatkozik, nem?)
[ Szerkesztve ]
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
Kasya
nagyúr
Gondolom a taxi tarsasagok, akik modern autokkal mennek, altalaban lizingelik az autot. Mert hat ki akar egy pukkadt Citroenbe ulni, mikor ott az uj Toyota mellette?
Namost ezeket az autokat csak markaszervizbe viszik a kotzelezo km. utan. Ez 15 ezer km. Vegyuk azt is, hogy nem dolgozza szejjel magat, igy 3 havonta jon ossze ez a km. Tehat 3 havonta 40-50 ezer a szerviz, 6 havonta 60-80 (nagyszerviz). Evente egyszer meg valami nagyobb koltseg meg mindig akad (fek, tarcsa, gumi stb).
Ezzel a km-el szamolva havi 130-150ezer megy el tankolasra. Tehat havi 150-170k csak a kocsi maga + a biztositas, lizing, casco meg ami meg van. Tehat evi atlagban havi 200k. koltsege van, csakhogy dolgozhasson.
Emellett meg termeljen maganak is.Na nem vedem a taxisokat, mert szerintem is irrealis aron dolgoznak. Mikor egyetemista voltam, volt egy taxitarsasag akik varoson belul akkor 400 forintert vittek barhova. Ma mar 1000-1200 korul mozoghat. Eleg kenyelmes volt hazajonni vele Tescobol nagybevasarlas utan. Es megerte nekik...pedig volt 20 perc seta.
Abszolut nem utasbaratok tobbnyire. Se arban, se hozzaallasban. Es ez a gond./ja, meg hogy nem ad afas szamlat, mert nem beszallaskor mondtam, az mar csak hab a tortan/
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz adrian360 #76 üzenetére
Nem cég szinten számoltam, mert nem érdekel. Csak a saját költségeimhez számoltam, mert nekem az számít. Nem azon vitatkoztunk, hogy egy taxisnak mennyi a költsége, hanem azon, hogy nekem mennyibe van 10km és mennyibe lenne szintén NEKEM, ha taxival mennék. Ne csak néhány kommentet olvassatok el, ha már vitatkozunk. Ahogy senkinek sem számít, ha beül egy taxiba, hogy az újonnan mennyibe kerül, hol szervizelik és mennyiért. Tisztán matematikailag számoltuk. Nem céget csinálok és nem a haszonért fuvarozok, hanem én utazok. És ez mennyibe kerül. Ez az alap kiindulási pont a vitában. Mert azt állítottam, hogy nekem majd 10x annyiba kerül, ha az adott távot taxival teszem meg, mintha saját kocsival. Azzal is tisztában vagyok, hogy a taxisoknak vannak költségeik, de sajnos nem ez volt a kérdés...
-
Geller72
veterán
Minden autót meg kell venni, ez nem szempont. A szervízköltségeket meg már legalább háromszor leírtam, hogy száz kilométerenként számoltam rá 1900 forintot, ami igen nagyvonalú szerintem. Egy olajcsere intervallumra kiszámítva ugye az (10 ezer km-re) 190 ezer ft. Ha valaki ennyit rákölt olajcserénként a kocsijára, ott valami nagy baj van. Azt hiszem, ebbe a költségbe bármi belefér.
-
Geller72
veterán
válasz adrian360 #81 üzenetére
Ne haragudj, de a 69-es hsz-re reagáltam. Nem akarok én senkinek sem érvelgetni. Sima matek volt, pont a fent említett hsz-re válaszként. Kár ezen rugózni. Mert azon a tényen, hogy a taxi kurva drága, nem változtat semmit.
"ilyen felfogás szerint minden kurvadrága"
-A te felfogásod szerint pedig semmi nem lehet elég drága ezek szerint.
"Hülyeség így érvelni hogy neked ennyibe kerül kontra egy szolgáltatás mennyi."
-Pedig valahol itt kezdődik az, hogy meg tudd ítélni, mi a drága és mi nem. Hogy összehasonlítasz. Innentől ez már off és nem a cikkről szól. -
Ispy
veterán
Igazából mindegy is, nekem csak annyi a bajom ezzel az Uberrel, hogy lesz majd 100 autóból 10, aki tényleg az autóját fogja megosztani, a maradék 90 pedig majd kvázi taxizni fog, cserébe meg nem kell nekik azokat a szabályokat betartani, amit a taxisoknak.
Egyébként meg a taxizás sosem a szegények sportja volt, az mindig is egy luxus szolgáltatás (legalább is a magyar fizetésekhez képest), és nem azért mert a taxisok hülyére keresik magukat, hanem azért mert a magyar fizetés szart se ér.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
arnyekxxx
veterán
ha 50ft/km költségnél kevesebbel számolsz akkor nagyon becsapod magad.
nyilván a taxi drágább, viszont kapsz vele sofőrt, nem neked kell lekaparni a jeget a szélvédőről, nem kell autót-garázst vásárolnod, parkolójegyet venned, parkolóhelyet keresned, ha lezúzzák a verdát meghúzhatod a vállad és átszállsz egy másikba ...
a világ nem fekete-fehér
-
#79621120
törölt tag
válasz marositech #1 üzenetére
-
Snoop-y
veterán
-
ezmivolt
tag
A wundercart nem próbálta senki?
-
#79621120
törölt tag
-
emerico2004
aktív tag
sziasztok innen valaki használja ?
[ Szerkesztve ]