- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
- DIGI internet
- Router gondok
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Rendszergazda topic
- Programozás topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Hálózatokról alaposan
Új hozzászólás Aktív témák
-
tha_answer
őstag
válasz nominame #154 üzenetére
nagysagrandi energiasurusegi kulonbseg van az uzemanyagok javara, mirol beszelsz?
jelen tudasunk szerint az akksitechnologia elmeletileg sem tud akkora suruseget.lasd, hazankat, szepen no a gazdasag a propaganda szerint, de megis szted realis utolerni ausztriat?
hogy mi? nezd meg well to wheel eloszor is.
hol mukodik: carbon engineering pl.
-
bambano
titán
válasz nominame #154 üzenetére
A töltési idők egyáltalán nem fejlődnek. Az változik, nem nevezném fejlődésnek, hogy hatékonyabb hűtéssel rakják körül az akksit, ezért lehet nagyobb árammal tölteni úgy, hogy nem olvad le az egész, mint fukusima.
A kapacitás szintén nem fejlődik látványosan. Több akksit raknak be, esetleg trükkösebben rakják bele az elektródát (lásd spirálcella), de a fajlagos kapacitás nem fejlődik látványosan. 10-20-30 %-os javulás az nem látványos, ha azt nézed, hogy egy 2-2.5 tonnás teslában van 100 kWh-s akkupakk, ami 600-800 kiló, miközben egy kg. benzin vagy gázolaj (a kettő egyforma) üzemanyag fűtőértéke 43 MJ/kg vagy 11.9 kWh/kg. Jelenleg a hagyományos tüzelőanyagokból szinte pontosan 100x annyi fajlagos energiát tudunk kinyerni. Amíg ez nem változik érdemben, és nem fejlesztési ciklusonként pár %-ról van szó, addig a villanyos autózás úri huncutság.
Az úgynevezett "megújulók" nálunk nagyjából semmit nem érnek, lényegesen több kárt csinálnak, mint amennyi hasznuk van, minden tekintetben. Ehhez még vegyük hozzá, hogy vagy van éppen megújuló vagy megújul, és addig a gázerőműveket kell pörgetni.
Kérdezed, hogy mennyit fejlődött a belsőégésű motor: jelenleg a belsőégésű motor károsanyag-kibocsátása az eredetinek kevesebb, mint századrésze. Tehát ebben a kérdésben több, mint két nagyságrendet fejlődött a technika. Hogy is van ugyanez az akksival? Hosszú távú, városok közötti utazásra teljes életciklust figyelembe véve jelenleg a dízel autó a legkörnyezet-barátabb. Meg lehet nézni a Becsületesnepper videóját, kimentek világvégére dízel passattal egy tesláért, és hazahozták. [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabor7th
addikt
válasz nominame #154 üzenetére
Igazából még ha fejlődik is, a szavakban nagy környezetbarát cégek rájöttek, hogy a kapacitást mintha DLC-k lennének kéne árulni, így csak akkor kapod meg a teljes kapacitást, ha extrán fizetsz.
Teslánál is vannak olyanok, mint "Standard Range", vagy "Standard Range Plus" és még ki tudja mennyi.
Volt is róla hír, hogy tévedésből valahol bekapcsolva maradt a az extra és egy szoftverfrissítéssel gyorsan le is butították az autót így mesterségesen 10%-kal kevesebb utat tud bejárni egy töltéssel, meg nem működik az ülésfűtés sem.
"Tesla will soon downgrade software on the entry-level Model 3"
"When the software patch rolls out, the affected Model 3s' range will become 10 percent shorter. Customers might also lose access to Tesla's onboard music streaming service and heated seats, among other upgrades, though they'll have to wait until the software lock comes out to know which ones they're losing for sure."
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
#06658560
törölt tag
válasz nominame #154 üzenetére
"Ugyanez a belső égésű motorokról nem annyira mondható el."
Lehet ki kéne nyitni a szemed és akkor nem írnál ilyen marhaságokat.
#167 philoxenia: Nem, ki kell menni az utcára és minden motorváltozatot minden kasztnival, felszereltségi szinttel egyéb marhasággal le kell tesztelni. És a ki kell menni az utcárával van a baj, ugyanis innentől kezdve még márkán és modellen belül sem hasonlítható össze két mérési eredmény. A #163-ban írtakhoz pedig már rengeteg igen szép tanulmány elérhető teljes járműre vonatkoztatott környezeti terhelés terén is. Igen, utóbbiban benne vannak a perui és kínai lítium, valamint kongói kobaltbányák környezeti hatásai is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Black Myth: Wukong
- OTP Bank topic
- Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
- PlayStation 5
- Projektor topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Mobilinternet
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- 10db HP 6300 8GB i3 üzleti számítógép
- Redmi 13C 8/256 garaniális+baleseti garancia 2026.04.17 ig
- Lenovo Thinkpad X395, 13,3" HD, AMD Ryzen 5 Pro 3500U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, G
- Lenovo Thinkpad X13, 13,3 " FULL HD IPS, I5-10310U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar
- Lenovo Thinkpad T495, 14" FULL HD IPS, AMD Ryzen 5 Pro 3500U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen