Új hozzászólás Aktív témák
-
ha eddig dugó volt, és ezt bevezetik, akkor lesz igazán csak nagy dugó...
megint egy "fejlődés", ami csak ront azon, amit javítani akarna.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mert a tapasztalat azt mutatja, mint ahogy itt a cikkben is közölték a felmérés eredményét, hogy jellemzően nem az autóval rendelkezők térnek át közösségi autózásra, hanem akik eddig tömegközlekedtek, és elérhetővé vált nekik valamilyen egyéni közlekedési mód, akkor áttértek rá.
tehát ha sok lesz a bérelhető önvezető autó, akkor aki eddig autóval járt, azok zöme továbbra is saját autóval fog járni, aki meg busszal, azok közül sokan ilyen autóval fog járni, amitől rendesen meg fog nőni a forgalom. ha még lesz hova nőni.
egy másik példa, lásd: "A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók közel fele (45%) szívesen költözne máshova, ha az önvezető járművekkel megoldható lenne a napi ingázás. Erre is Kínában van a legnagyobb hajlandóság (55%) – Európában 42%, az USA-ban pedig 37% volt a költözést választók aránya." tehát eddig bent lakott a városban, nem kellett sokat közlekednie, esetleg felszállt a metróra, de szívesen kiköltözne, hogy onnan autóval járhasson be. öntökönlövés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz arnyekxxx #18 üzenetére
a probléma, ami nem került a látókörödbe, hogyha az előző utas nem ott fejezi be az utazását, ahol a következő kezdené, akkor valahogy el kell juttatni az autót a következő pontra. ebben az egy kérdésben jobb a bádogember, mert az utasnak sem az utazás kezdete előtt, sem utána nem kell gyalogolnia.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Egy buszsofőr nagyságrendekkel olcsóbb, mint egy őt kiváltani tudó önvezető rendszer": nem olcsóbb. a sofőr az emberből van, az önvezetés meg tömegtermelésből lesz. záros határidőn belül szükségképpen drágább lesz a sofőr.
(#27) Dr. Akula "Viszont ha már elindulni se érdemes, akkor minek várgnak bele, ez tényleg teljes rejtély.": semmi rejtély nincs benne, úgy hívják, hogy védelmi pénz. Az állam békén hagyja a Molt vagy más nagyvállalatot, cserébe a vállalat elkülönít egy összeget, amit politikusok álmodozására költ el akkor is, ha az egyébként egy nagy marhaság.
több hsz-re: számomra az önvezetésben az az egy lehetne a fantázia, hogy a tarthatatlanná nehezített városi közlekedést elviselhetővé tegye. tipikusan: melóban lehetetlen parkolni, hazaküldöm az autót és otthon áll. figyelem: nem hangzott el olyan állítás, hogy ez segít a dugóhelyzeten.
(#34) Feketelaszlo "Nagyon sok olyan tudományterület van, ahol egyáltalán nem, vagy nem olyan mértékben csökkentek a gyártási és üzemeltetési költségek, mint azt anno sok optimista gondolta": az összes "tudományterület" (helyesebben: alkalmazási területen) emelkedtek a költségek, ahol a kezdeti egyedi gyártás nem ment át tömeggyártásba. nincs tömeggyártott űreszköz, tengeralattjáró, nagysebességű vasút.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
úgy érted, hogy az a technológia, ami most is benne van egy csomó autóban, amely autók csak a jogi csűrés-csavarás miatt nem l5-ös autók, az később megfizethetetlen lesz?
tehát mondjuk ma az audi, a tesla, meg más cégek, amik elfogadható áron bele tudják rakni az autójukba az összes szükséges hardvert, azok később olyan drágán fogják adni, hogy nem éri meg?szerintem egy kérdéses pont van: a lidar, hogy azt mikor tiltja be valamelyik hatóság végre, hogy ne lézerezzék tönkre a gyalogosok szemét. meg egyébként se működik minden időjárási helyzetben, szóval az helyből kuka.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz tha_answer #47 üzenetére
a fúziós erőművel az a bajom, hogy gyakorlatilag minden megtermelt energia a felhasználás végén zömében hővé alakul. ha lenne korlátlan mennyiségben ingyen energia, vajon mennyi idő alatt főznénk meg a Földet?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mert te vidéki vagy, és nem szoktál hozzá, hogy nagyvárosban nincs parkolóhely. ha az lenne a választás, hogy saját autó vagy bérelt, akkor nyilván saját. de ha az, hogy a sajátot nem lehet használni, mert fizikailag nincs hely, ezért bmv (busz-metró-villamos) vagy bérelt, akkor jó a bérelt is.
valószínűleg pont ugyanez fogja megölni az ötletet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
"kb semmi előnye nem marad az autónak a tömegközlekedéshez képest": miért ne maradna? például háztól-házig visz. hiába rapliznék, a metrót nem ássák ki a lakásomig...
a busznál, szerintem, jobb az önvezető személyautó. kevesebb utashoz kell igazodni, nem feltétlenül koszosabb, rugalmasabb az indulási-érkezési idő, stb.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
-
-
válasz nominame #154 üzenetére
A töltési idők egyáltalán nem fejlődnek. Az változik, nem nevezném fejlődésnek, hogy hatékonyabb hűtéssel rakják körül az akksit, ezért lehet nagyobb árammal tölteni úgy, hogy nem olvad le az egész, mint fukusima.
A kapacitás szintén nem fejlődik látványosan. Több akksit raknak be, esetleg trükkösebben rakják bele az elektródát (lásd spirálcella), de a fajlagos kapacitás nem fejlődik látványosan. 10-20-30 %-os javulás az nem látványos, ha azt nézed, hogy egy 2-2.5 tonnás teslában van 100 kWh-s akkupakk, ami 600-800 kiló, miközben egy kg. benzin vagy gázolaj (a kettő egyforma) üzemanyag fűtőértéke 43 MJ/kg vagy 11.9 kWh/kg. Jelenleg a hagyományos tüzelőanyagokból szinte pontosan 100x annyi fajlagos energiát tudunk kinyerni. Amíg ez nem változik érdemben, és nem fejlesztési ciklusonként pár %-ról van szó, addig a villanyos autózás úri huncutság.
Az úgynevezett "megújulók" nálunk nagyjából semmit nem érnek, lényegesen több kárt csinálnak, mint amennyi hasznuk van, minden tekintetben. Ehhez még vegyük hozzá, hogy vagy van éppen megújuló vagy megújul, és addig a gázerőműveket kell pörgetni.
Kérdezed, hogy mennyit fejlődött a belsőégésű motor: jelenleg a belsőégésű motor károsanyag-kibocsátása az eredetinek kevesebb, mint századrésze. Tehát ebben a kérdésben több, mint két nagyságrendet fejlődött a technika. Hogy is van ugyanez az akksival? Hosszú távú, városok közötti utazásra teljes életciklust figyelembe véve jelenleg a dízel autó a legkörnyezet-barátabb. Meg lehet nézni a Becsületesnepper videóját, kimentek világvégére dízel passattal egy tesláért, és hazahozták. [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz philoxenia #161 üzenetére
"depending on..."
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz philoxenia #163 üzenetére
Amióta kirobbant a dízelbotrány, azóta már vannak hiteles károsanyag-kibocsátási eredmények, mert sokan nem szeretnének olyan szobát, ahol belül az ajtón nincs kilincs. És igen, olyan mérési eredmény is van, ahol felrakják a komplett labort a kocsi hátuljára, becsövezik a kipufogógázt a laborba és mennek vele. Az annyi.
A többihez: vannak, akik el tudják olvasni a "jelenleg" jelzőt és tudják értelmezni is, vannak, akik nem. Jelenleg, megismétlem: JELENLEG, amíg a villanyt a németek lignit erőműben állítják elő, addig a dízel a legjobb választás hosszú utakra.
Persze lehet itt lucskos álmokat dédelgetni a megújulókról egy olyan területen, ahol akár 40 napig se süt ki a nap (volt már ilyen mifelénk), és "napsütéses" időben is napi 8 óránál többet soha nem süt megfelelő erővel a nap, de amíg a napelemes termelés nem előrejelezhető, addig nullát ér. A szélről ne is beszéljünk, itt egy nagy katlan alján. Norvégiában a víz érdemi alternatíva, nálunk meg nem.
Ez van srácok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Yettel topik
- GTA VI
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...