Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Dilikutya #117 üzenetére

    Nem tagadom hogy kallódnak értékes emberek, de azt nem hiszem hogy tényleg motiválva lennének azért a pénzért. A felelősség elviekben ugyan az.

    Nálunk is voltak kirendelt közmunkások, nálunk a tényleges dolog este hat után kezdődik, de a hivatalos munkaidejük reggel 8:00- 16:20-ig tart így 8 órát nézték egymást. Ennyi.

  • #47990528

    törölt tag

    válasz bambano #144 üzenetére

    Mert pl. az adott teremben sokszor van lyukas óra, vagy az adott géphez nem mindig ül diák stb. így csak feleslegesen fogyaszt, melegít.

  • Pttypang

    veterán

    válasz #47990528 #152 üzenetére

    Tobb koze van a dolognak ahhoz, hogy tuzveszelyesnek gondoljak, ha a felugyelet nelkuli teremben bekapcsolva marad a gep.
    A kajli tapokkal azert van a dologban igazsag :)

    Everybody lies.

  • Dilikutya

    félisten

    válasz #16939776 #151 üzenetére

    Nem mondta senki, hogy motiválva vannak. Itt nem is a kallódásra akartam rávilágítani, amikor leadják a kiközvetíthető helyeket a munkaügyi központoknak, még nem tudják, mennyire lesz jó az, akit kiközvetítenek. Egész egyszerűen ebbe az irányba megy a közszféra. Sőt, már nem is kell kiközvetíteni, újsághirdetésben keresik a pedagógus asszisztens közmunkásnak családjuktól kiragadott extra-problémás gyerekek mellé, az irodai helyekre pedig a munkaügyi már csak papíron közvetít ki a szabályos ügymenet miatt, valójában már ezek az "állások" is sokszor protekcióval telnek be, és ez már nagyon a legalja helyzet.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • MomoSinX

    aktív tag

    Milyen rossz emlékeket hoz vissza ez a cikk, emlékszem még 2011-ben érettségiztem valami 800mhz-es CPU csodán 256MB RAM és egy 8MB-os VGA társaságában XP-vel...... Régi 800x600-as CRT monitoron :D. Azt hittem megbukok (és szemrákot kapok), olyan lassú volt XD. A főiskolán már jobb volt a helyzet, Core 2 Duo, 2GB RAM és low end ATI kártyák voltak + lapmonitor, netezni legalább lehetett nyugodtan és a vizsgáimra is tudtam jelentkezni neptunon :D. Most komolyan nem várhatja el minden intézmény, hogy mindenki becipelje a laptopját (mert én lusta voltam naponta bevinni például), ha az órán rendes körülmények között akarnak tanulni vagy éppen vizsgázni vagy kutyafüle.

    [ Szerkesztve ]

  • HuMarc

    addikt

    Az a gond, hogy a rendszer baromira kontrasztos. Az általános iskolában, ahova jártam, még most is WinXP-s gépek vannak 512 MB RAM-mal és Athlon XP 2200+-szal (az biztos, hogy Athlon XP, de lehet, hogy nem 2200+, a lényeg, hogy 10+-éves CPU), és már megnemmondommilyen GPU-val, de az sem lehetett jobb.

    Eközben ugyanebben az iskolában van 50+ 10"-es netbook, amelyeket összesen nem használhattak 10-nél többször az alatt a 4 év alatt, amióta megvannak. Azt sem értem, hogy hogyan lehet, hogy egy iskolai laptopba (legkomolyabb dolog, amit valaha csináltak vele, az egy ppt/videó kivetítése, általában 800×600-as felbontásban) minek i5-ös processzor, és egy belépő szintű, de 2 GB-s videokártya? Vagy ha már ilyen specifikációkkal rendelkezik, akkor miért nem használják másra?!

    Az interaktív tábláknak sincs sok értelme. Éppen elég lenne a projektor + a vászon, mert 4 éve látok ilyeneket használatban (több iskolában is), de még egyszer nem fordult elő, hogy valaki használta volna a táblát magát, nemcsak a projektort, kivetítésre. Persze sejtem, hogy mi áll emögött: Csak erre lehet költeni az EU-s pályázati pénzeket. Mert egy teljes géppark lecserélésére nem adnak(?) elég pénzt, de csak a projektorok + a vásznak ára nem tölti ki a keretet.

    Szóval a spórolás a gépek felújításán (még akkor sem írják ki a gépeket a nyilvántartásból, ha már csak a sarokban állnak, mert akkor az -1 gép a statisztikában), a másik oldalon meg végtelen pazarlás olyan technikai eszközök vásárlásával, amelyek soha sem fog senki úgy használni, hogy annak értelme is legyen. Mondjuk a gimnáziumban, ahova most járok, egész használható gépek vannak, de van egy tippem, hogy még 2020-ban is ugyanezek a gépek lesznek használatban, csak most pont szerencsénk volt, hogy viszonylag kevéssel a gépparkcsere után kerültünk bele a körforgásba.

    [ Szerkesztve ]

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz HuMarc #156 üzenetére

    Yepp. Mielőtt idejöttél, a celeron 2,2ghz meg az extreme graphics 2 volt a menő, 256 és 512 rammal. Attól nem férünk a tanáriban.
    Meg a monitorok is crtk voltak.

    [ Szerkesztve ]

  • Simi37

    őstag

    En most vagyok kozepsulis es azert atelem ami van. Nos info szakos vagyok. A gepek 95% 2 GB ddr2 ram, 250gb vinyo ATA, lga 775, pentium e4xxx 2GHz (van ahol 2.2GHz) borzaszto...orakat 5 perccel elobb kezdtuk ha doga volt, mert szarra fagyott az access alatt...azt nem tudom h az iskola vezetes dontotte igy vagy kaptak ingyen a win8at de ahogy az kijott ra fel evre minden gepre win8 kerult...beszaras milyen lassuak...bemegyek a sajatgepbe es fel perc amig felismeri h van c es d particio mindezt attol fuggetlenul h mikor lett bekapcsolva a gep es h lett e mar a sajatgep behozva vmikor elotte...legjobb mikor a tanar gepe szarra fagy...az tavaly alig volt ami nem volt jo...iden 2halt meg es meg 3 kap rendszeres kek halalt. Arrol nem is beszelve h ps2es 800dpi s (de szerencsere lezeres) egeret hasznalunk es soknak szar mar a gorgoje...egy info szakon tiszta szegyen...a monitorokhoz vezeto kabelek resze kontakthibas neha nincs vmilyen szin vagy kicsit mosott...jo mi?

    Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

  • Simi37

    őstag

    válasz #32839680 #159 üzenetére

    Igazabol nem mondok sulit mert nem akarom lejaratni de a top100ban benne van. De ettol fuggetlenul nem mutattak eddig tul sok ujat...egyedul az access...van programozas ora is erre elkezdunk c# ban irni ... jovore lesz c++

    Igen erdekel a tema ezert tarton karba otthon a gepeket szedem szet es pasztazom ujra a laptopom ha kell...hat igen a lezer/optikait kicsit beneztem arra gondoltam na mind1 :P

    Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

  • Writz

    tag

    válasz tatararpad #2 üzenetére

    Nem mondok konkrét iskolát, de ahova én járok, ott a P4 konfig 256MB RAM-mal, elég nagy szám.
    A CAD teremben vannak 1GB RAM-mal, 9600-as Radeonnal szerelt konfigok. Amikre Win7 van ráeröltetve.
    Mire nem elég... Próbálj meg bármit is csinálni azokon a gépeken. Fájlkezelés macera, nem hogy egy AutoCAD. :W

    Passzívan aktív passzív forumózó vagyok...

  • pengwin

    addikt

    válasz sanzi89 #136 üzenetére

    Én is tisztában vagyok vele, hogy amilyen fizetést egy iskolai rendszergazdának kínálnak, azért csak a szakma söpredékét lehet bevonzani... az "alulfizetett" csak véletlenül maradt ki abból a felsorolásból.
    De ugyanez a helyzet a tanárokkal is: az alacsony fizetés miatt korábban is sok tehetségtelen embert vonzott be a pálya, különösképpen ameddig osztott BSc+tanári MSc rendszerben képezték a tanárokat, addig nagyrészt olyanok mentek tanári mesterképzésre, akiket máshová nem vettek fel és/vagy semmi keresnivalójuk nem lett volna tanári pályán.
    Még egyetemen is gyilkolják a technikát a tanáraink, anyumtól meg hallom, hogy a kedves kollégák milyen szinten vannak IKT terén... pl. anyum ASC timetables-zel csinálta már több iskolája órarendjét, volt köztük 1500 tanulóval, majdnem 100 tanárral működő gimi-szakközép-szakmunkásképző... a mostani sulijában meg átadták egy kollégának a feladatot, aki papír alapon csinálja meg a gimi és általános iskola órarendjét... nesze neked IKT... az ilyenektől ne várja senki, hogy magától megtanul használni bármilyen eszközt.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • Dilikutya

    félisten

    válasz Simi37 #158 üzenetére

    Mi a gond a PS/2-es egérrel önmagában?
    A C# meg most menő.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz pengwin #162 üzenetére

    De ugyanez a helyzet a tanárokkal is: az alacsony fizetés miatt korábban is sok tehetségtelen embert vonzott be a pálya, különösképpen ameddig osztott BSc+tanári MSc rendszerben képezték a tanárokat, addig nagyrészt olyanok mentek tanári mesterképzésre, akiket máshová nem vettek fel és/vagy semmi keresnivalójuk nem lett volna tanári pályán.

    Erről van valami tapasztalatod is, vagy csak megragadnak az ilyen városi legendák? Amit leírtál, az ebben a formában nem igaz. Én már az osztott képzésben csináltam a diplomámat, és ugyanúgy volt közöttünk kutyaütő, mint aki erre a pályára született. Olyan is volt, aki gyengén kezdett, aztán félévről félévre fejlődve végül egészen jó tanárrá vált. És hiába kapott diplomát esetleg az is, akinek nem kellett volna, úgyse fog tanítani, vagy ha megpróbálja, akkor is kirakják egy év után.

    Viszont ami legtöbbször fel sem merül, hogy sok tanári szakon az egyetemen oktatott tárgyaknak és a közoktatásban oktatandó tárgyaknak viszonylag kicsi a metszete. Ilyen például az informatika is. Az egy dolog, hogy mit kellene oktatni az iskolákban, de nekem tanárként a kerettantervekhez kell igazodnom. Az, hogy én ma teljesíteni tudom a kerettantervi követelményeket, leginkább annak köszönhető, hogy volt két olyan tanárunk, aki korábban tanított középiskolába, és így tisztában van a valósággal. De ez más közismereti tárgyaknál is sokszor így van.

    Meg aztán milyen a jó tanár? Lehet, hogy valaki nagyon jó szakember, és ezt kiválóan át is tudja adni a diákoknak. Mindaddig, amíg egy elit iskolában taníthat, csodálatos eredményeket ér el, de amint egy olyan helyre kerül, ahol nagyrészt fegyelmezni, nevelni kell, rögtön dobhatja a kukába a szaktudását, mert a gyerekek nem fogják megtanulni. De olyan is lehet, aki a saját szakterületén belül nem rendelkezik olyan nagy tudással, viszont kiválóan tudja kezelni a problémás gyerekeket. Lehet, hogy évtizedeken át megbecsült pedagógus lesz úgy, hogy egy diákja se jut OKTV döntőbe, de még egyetemre is csak kevesek. Na ilyenkor melyikük a jobb tanár?
    Nyilvánvalóan az a kívánatos, hogy a kettő együtt teljesüljön, de ha csak ilyen tanárok taníthatnának, akkor összedőlne a közoktatás, mert sokszoros tanárhiány lenne.

    (#164) Dilikutya
    Leginkább az a baj a PS/2-vel, hogy újraindítást igényel. És nem kell nagy armageddon ahhoz, hogy a gyerek véletlenül vagy éppen szándékosan kirúgja vagy kirántsa a dugót. Mire visszadugjuk és újraindítjuk a gépet, 5-10 perc elmegy az órából. Ráadásul az egér olyan filléres dolog, hogy 50-60 ezer forintból két komplett gépteremben ki lehet őket cserélni USB-sre.

  • pengwin

    addikt

    válasz Nekomajin #165 üzenetére

    Saját tapasztalat... akik évfolyamomról első év BA-n még tanárnak akartak menni, és jobb eredményeik voltak, azoknak a többségét más MA szakokra beszélték rá a tanáraink: elmentek diszciplináris MA-ra, vagy fordító-tolmács képzésre. Kevesen tartottak ki az eredeti elképzelésük mellett, és ők leginkább azért, mert nem vették volna fel őket máshová. Nyilván akad olyan, akinek örülök, hogy kitartó, mert tanárnak termett, de sajnos nem ez a jellemző. Kb. 120-an kezdtük a BA-t (+/-levelezősök), ebből jó, ha végül 7-8 ember tanári MA-ra ment. :(

    Édesanyám pedig egyre többet panaszkodik a fiatal kollégákra: nem tudnak fegyelmezni, tanítani, sokszor teljesen ki vannak fordulva nevelési elveik, módszereik - vagy egyszerűen nem is léteznek.
    Nyilván minden általánosítás alól vannak kivételek, de a jelenleg pályakezdő tanárok nagy része vagy nem való tanárnak, vagy nem kapta meg a szükséges képzést ahhoz, hogy jól tudjon tanítani. Mondjuk ez utóbbi szerintem a legkomolyabb probléma... például nálunk a [SP](Debreceni)[/SP] Egyetemen egyáltalán nincs nagy baj a tárgyi tudás átadásával, sokkal inkább a módszertani képzés hiányos (kevés, nagyon elméleti, kissé el van szakadva a magyar valóságtól), ami nem is csoda, tekintve, hogy nagyrészt ilyen elefántcsonttoronyba zárt értelmiségiek oktatják a pepszi tárgyakat, és ők ugye gyereket meg magyar közoktatást csak képről-híradóból láttak... :(
    A sikeres tanár úgy gondolom, hogy első sorban egy jó nevelőt jelent. Azzal én is tisztában vagyok, hogy ez mást jelent Hajdúhadházon vagy beregrettenetesen és a Fazekas Mihály Gimnáziumban... más problémákkal szembesül az ember, mások a munkakörülmények, stb. A Pesten tanárnak tanuló ismerőseimen látom, hogy teljesen eltávolodott a gondolkodásunk egymástól, mert más kép alakult ki bennük abban a védett környezetben, ahol felnőttek és tanulnak. Top10-es belvárosi vagy városmajori gimi, kertváros, ELTE, tanítási gyakorlat egy elitiskolában... kicsit más, mint a Hajdúsági tapasztalatok.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz pengwin #166 üzenetére

    Én is Debrecenben végeztem. A pepszis résszel nagyjából egyetértek, de azért vannak kiemelkedően jó tanárok a neveléstudományosoknál és a tanárképzéseseknél is. A szakmódszertanosokkal kapcsolatban pedig én mindkét szakomnál szerencsés voltam.

    A legnagyobb probléma ezzel kapcsolatban, hogy a gyakorlóiskolák szinte kizárólag az elit körből kerülnek ki. Nem részletezném, hogy egy TÁG-os tanítási gyakorlat után milyen váltás volt a város egyik szakközépiskolájában elhelyezkedni. Úgy nehéz kezdő tanárként megfelelően nevelni, fegyelmezni, motiválni, ha a képzés és a gyakorlatok alatt ilyennel nem találkozik az ember. Szerintem ez az igazi választóvonal, nem az MSc meg a tangyak.

    Egyébként mi az A szakomon ~180-an kezdtük a BSc-t, és csak négyen mentünk tanár MSc-re, szóval a tiéd nem is olyan rossz arány.

    Mindenesetre az előző kommentedre visszakanyarodva, tény, hogy olyanok is kapnak tanári diplomát, akik nem valók a pályára. Mi magunk is sokat beszélgettünk arról, hogy nem lenne szabad, hogy a képzés végén lévő összefüggő tanítási gyakorlat legyen az első igazi szűrő. De a szóhasználat szerintem nagyon fontos az ilyen kérdésekben, mert az nem igaz, hogy "nagyrészt" olyanok mennek tanárnak, akik máshová nem jók. Engem tanárként mindig zavarnak az ilyen megnyilvánulások, mert az emberek körében hamar elterjed ez a vélekedés. Ez nem személyesen sértő, mert én tisztában vagyok a saját képességeimmel, viszont nagyon veszélyes, mert olyan társadalmi hatásai lehetnek, amivel mindenki rosszul jár. Ezért szoktam időnként itt is megszólalni, ha ilyen kommentet olvasok.

    De hogy az eredeti témához is visszakanyarodjak, például az is fontos tényező lehet egy tanár megítélésénél, hogy milyen infrastruktúra áll a rendelkezésére. Mert amikor leromlott egy gépterem állapota, akkor a gyerek is hajlamosabb a további rongálásra. Amikor az óra elején 5-10 percig úgy kell rendet tartani, hogy nem tudok feladatot kiadni, mert még bootol a gép, az problémás. Amikor óra közben gépet kell szerelnem, és nem tudok a rendetlenkedőkre figyelni, az se szerencsés. Amikor nem tud az egész csoport együtt haladni, mert az egyiknek újraindul a gépe, a másiknak vacakol az egere, a harmadiknak kicsi a monitorja, és nem ugyanazt látja, mint ami a kivetítőn van, akkor nehéz fenntartani az óra ritmusát. Amikor nincs elég gép, és párosával kell ülni, akkor a lusta könnyebben kihúzza magát a munka alól, és máris romlik a csoport eredménye.
    Szóval egy ilyen fejlesztés igen is közvetlen hatással lenne a tanárok munkájának minőségére és a diákok eredményeire is.

  • akaido

    addikt

    válasz #32839680 #60 üzenetére

    Köcce a választ! :R
    Lehet valóban nem általános jelenség ez (remélem máshol sokkal jobb), de egy Pest megyei frekventáltnak "hazudott" város összes "CLICK" ált. iskolájában nincs rendszergazdi. A miénk 600 tanuló feletti, ide már törvény által előírtam kötelező lenne, egy r.gizda, ha annyi pénzért amit a CLICK kénytelen kínálni, elvállalná valaki v. cég. Gondolom ki kellene dolgozni az iskolai rendszer karbantartás minden részletbe menő feltételeit, vagy ha ki van, ennyiért nem éri meg? Azt is hallottam már, hogy két ált. iskola kapna egy r.gizdát. (A középiskolákban nem tudom mi a pálya.)
    Mi is csak azért vagyunk kénytelen-kelletlen karbantartani, mert "jól felfogott" érdekünk, ugyanis másnap is menni kell dolgozni, azzal a gépteremmel kell "főzni"-oktatni ami van.

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • galocza

    aktív tag

    amúgy biztosan van benne sok igazság, de...

    amikor végére értem a hírnek, visszaolvastam, pontosan ki is mondta (afelett csöppet átsiklottam).
    ha ő a "Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége" képviseletében nyilatkozik, nem lehet, h kicsit hazabeszél?

  • persze, erte

    csendes tag

    válasz akaido #168 üzenetére

    1000 főnél sem kötelező. Csupán finanszírozható.

  • sanzi89

    addikt

    válasz persze, erte #170 üzenetére

    Erről tudsz valami hivatalos forrást, jogszabályt?

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • Borosz

    senior tag

    A minap bíztak meg az ighelyek azzal, hogy keressek a KEF listában ezt-azt. (Közbeszerzési Portál).
    Újfent szembesültem azzal, hogy a közbeszerzés gyakorlatilag szemétlerakóként üzemel (kis túlzással persze). Próbálok a portálon keresni célhardvert (WiFi AP), de hogy egy fos DLINK-DAP 1665-öst miért adják 27.000-ért, miközben egy TP-LINK CPE210 - ami VALÓBAN célhardver lenne és 11K+-ért beszerezhető - ugyan miért nincs a listában??? A hócipőm tele van ezzel a szemétlerakó hellyel. De ez csak egy eset a sok közül... Acer notebook, ami a KEF-en 200K az a boltban 140K OS-el. (??) Továbbá az egész KEF átláthatatlan. Tele mindenféle fölösleges és fals adattal, hibákkal.
    Mindent szerezzünk be uniós pénzből? Szopja ez az ország az EU csöcsét már egy ideje, de a pénzek azoknál landolnak, akik értenek a lenyúláshoz.
    Elévül folyamatosan a rendszer az igaz. Nekünk hál' Istennek meg egy okos pedagógusnak vannak már i3-as HP-ink, (6 évesek) de van olyan iskola, ahol még P4 szerverrel tolják. Aki nem tud pályázni az dögöljön meg? Folyamatosan azt látom, hogy ezeknek odafent rendszeresen baromira nem sikerül ezt a "hajót" biztonságosan elvezetni. Rendszeres a hajótörés. :W Hizlalják a seggüket meg vesznek sok házat maguknak meg a családnak és néhány böhöm terepjáró sem árt. Az a lényeg. :((( Ehh..mindegy. Feldúlt vagyok.

    Szerk: és persze mindent csinálj lelkesen, legyen IT diplomám és elégedjek meg a közalkalmazotti bérkategóriával. Elmehetnek a fenébe.

    [ Szerkesztve ]

  • Dilikutya

    félisten

    válasz Borosz #172 üzenetére

    Az egész közbeszerzés egy vicc.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Borosz #172 üzenetére

    Ha egy tplink annyival olcsóbb, mint a közbeszerzéses dlink, akkor vedd meg azt. mi akadályoz meg benne?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Egon

    nagyúr

    válasz bambano #174 üzenetére

    Gondolom a vonatkozó szabályozás.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • m2m

    csendes tag

    válasz bambano #174 üzenetére

    Ha bemész a helyi vagy online legjobb IT szaküzletben és látod féláron a megfelelő eszközt nem veheted meg mert nem engedik elszámolni csak a KSZF ben nyert cégektöl elnyert pályázatokon keresztűl arra lehet elkölteni!!!!!!!!!
    Sőt kp-ra nem lehet semmit venni már jó ideje!!!!
    :W :W :W

  • sanzi89

    addikt

    válasz bambano #174 üzenetére

    Ez már nagyon-nagyon rég nem úgy működik, hogy itt a kp a zsebemben, és megveszem ahol a legolcsóbb/legjobb.

    Kezdjük ott, hogy csak átutalásos számlával lehet beszerezni bármit, kb a boltok fele kilőve. A közféra fizetési hajlandóságát ismerve sok bolt egész egyszerűen megtagadja az átutalásos számla kiállítását - két helyi PC bolttal is ez a helyzet, miután jól beszopták a KLIK-kel, teljesen megértem őket. Így Békéscsabán például marad 1(!) helyi PC bolt, ahonnan elméletileg lehet venni bármit is, mert nem problémáznak azon, ha mondjuk nyolcadika a fizetési határidő, és még se híre, se hamva huszonhatodikán a pénznek...

    De ez mind teljesen irreleváns infó, mivel csak nagyon kivételes helyzetben él az első megoldás - felajánlás, kis tételek, stb. - pályázat vagy nagyobb összeg esetén - utóbbira két év alatt nem láttam Magyarországon példát - csak közbeszerzés keretén belül lehet venni bármit is, így ha esetleg van is pénzed valamilyen csoda folytán a piaci paletta kb 5%-ából válogathatsz jóval a piaci ár felett és örülj, ha valamilyen kreténség miatt nem köp bele a történetbe a KLIK - nem ír alá dokumentumokat határidőre, egyszerűen elhányja/elveszti a leadott dokumentumokat, nem reagálnak hivatalos megkeresésre, stb.

    Tehát mondhatjuk azt nyugodtan, hogy mióta a KLIK fennáll - 2 éve - az állami iskolákba gyakorlatilag lehetetlen vagy nagyon körülményes az eszközök beszerzése, legalábbis a békéscsabai tankerületnél ez így van. 2 év alatt én például 0Ft-nyi informatikai eszközt kaptam - egyébként meg is van tiltva, hogy igényt leadjuk -, most például az informatika érettségi állományainak a archiválására kuncsorgunk CD-ket - ami egyébként kötelező előírás - de idáig semmi se történt.

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • MongolZ

    addikt

    válasz sanzi89 #178 üzenetére

    "egyébként meg is van tiltva, hogy igényt leadjuk"

    Menjenek a jó k.a-ba.
    Homokba dugjuk a fejünket.
    Nevetséges.

  • HuMarc

    addikt

    válasz sanzi89 #171 üzenetére

    Magyar közlöny 2011/162, amelyben kiadták a 2011. évi CXC. törvényt a nemzeti köznevelésről. Intézményenként egy rendszergazdát finanszíroz az állam (létszámtól függetlenül). [68. oldal alja]

  • _XXXXX_

    tag

    válasz HuMarc #181 üzenetére

    Én itt más számokat látok: [link]

    rendszergazda általános, középfokú iskolánként 1–250 tanuló között 0,5
    rendszergazda általános, középfokú iskolánként 251–750 tanuló között 1
    rendszergazda általános, középfokú iskolánként 750 tanuló felett 2

    "Rendszergazda vagyok, nekem mindent szabad."

  • HuMarc

    addikt

    válasz _XXXXX_ #182 üzenetére

    Hát, akkor módosították a törvényt 2013-ban :B Mea culpa, ennek nem néztem utána, csak az eredeti törvénycsomagot olvasgattam.

  • akaido

    addikt

    válasz persze, erte #170 üzenetére

    Jogos, ott a -hat, -het...

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • mekker

    őstag

    válasz sanzi89 #178 üzenetére

    Én sem értem, miért ilyen dilettáns módon valósították meg ezt az egész Klebensberg Intézetes dolgot.
    Már egy villanykörte-csere, vagy egy karbantartói munka elvégzése is akadályokba ütközik, mivel az önkormányzat foglalkoztatja többek közt a karbantartókat is. Nem értem miért kell ellehetetleníteni felesleges bürokráciával az iskolákat. Külsősként már maga a rendszer is eléggé átláthatatlan.

    Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.

  • zdanee

    őstag

    válasz mekker #185 üzenetére

    "Nem értem miért kell ellehetetleníteni felesleges bürokráciával az iskolákat."

    Mert nem figyeltél. Nem érdekül a jól képzett fiatalok tömege. Sőt. Lehetőleg 8 általános, esetleg egy szakközép legyen az átlag. Ez több dolog miatt is érdekük: olcsó rabszolga-vásárt lehet csinálni a képzetlen, külföldön érvényesülni képtelen tömegből, ahol egy szarlapátoló helyére hármat is be lehet rakni, ha kidől (közmunkások), másrészt a képzetlen, halálra dolgoztatott ember örül, ha este legurul egy sör és beesik az ágyba, nem áll neki gondolkozni vagy pláne politizálni, nincs ideje vagy ereje tüntetgetni meg érdek-érvényesíteni. Ugyanez a tömeg eladható betanított munkásként az autó-gyárakba meg a különböző üzemekbe a szalag mellé.
    Bármilyen hatalom legnagyobb ellensége mindig az önálló gondolatokra képes réteg, az első áldozat mindig az oktatás, fentről lefele, az egyetemeknél kezdik és egészen az általános iskolákig tart a néphülyítés. Nagyon is tudatos dolog, hogy a közoktatásra fordított összeg többszöröséért építenek stadionokat, meg Várbazárt meg matyóhímzéses lóf@szt.

    Zipit Z2 idomár - S23u 1TB - HP Envy x360 13 - SGW4 - Miyoo Mini

  • MongolZ

    addikt

    válasz zdanee #186 üzenetére

    "Lehetőleg 8 általános, esetleg egy szakközép legyen az átlag"

    Előre bocsátom, a KLIK-es baromságokkal, a mostani történesekkel abszolút nem értek egyet, sőt!
    Viszont a te általad leírt logika, mely szerint bürokrácia => butább gyerekek egyszerűen nevetséges.

    De csak és kizárólag a fenti idézettel kapcsolatban:
    Magyarországon extrém munkaerőhiány van. Nem, nem a diplomásokból, nem a 8 általánososokból, hanem a szakmunkásokból.
    Miért?
    Mert egy bizonyos kormány eldöntötte, hogy minden 2. embernek legyen diplomája. Innentől kezdve lassan már mindenkinek valamilyen diplomája van (tiszta amerika). Hol vannak a szakmunkások? Sehol. Oda jutottunk, hogy egy diploma, hogy ha nem műszaki, lassan sz*rt sem ér, mert annyi van belőle. A műszakiak is egyre kevesebbet érnek, lassan már mindenki elvégzi a sulit, aki elkezdi (előbb, vagy utóbb).
    Mindezek következménye, hogy rengeteg helyen, ahol szakmunkást kellene alkalmazni, mérnököket használnak.

    Jó ez így?
    NEM.

    Sz*rt se ér a diploma, szakmunkásból meg kevés van.
    Ez a nagy büdös helyzet.

  • sanzi89

    addikt

    válasz MongolZ #187 üzenetére

    Kiegészíteném, hogy nem szakmunkás végzettségűekből van kevés, hanem az olyanokból, akik a végzettség megszerzése után tudnának érdemben dolgozni a szakmájukban.

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • MageRG

    addikt

    válasz MongolZ #187 üzenetére

    "Oda jutottunk, hogy egy diploma, hogy ha nem műszaki, lassan sz*rt sem ér..."
    Valszeg inkább az egyetem/főiskola számít, nem az hogy műszaki-e. De azért még szeretek bölcsészeken röhögni.

    "...ahol szakmunkást kellene alkalmazni, mérnököket használnak."
    Ez nem a kevés munkahely miatt van?

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • HuMarc

    addikt

    válasz MongolZ #187 üzenetére

    Kecskeméten a Mercedes-gyárban semmilyen munkát nem kapsz érettségi nélkül. Nem az 1900-as évek elején vagyunk, mostanra nemcsak a futószalagot gépesítették, és a gyártósorok nagy részén már nem csak egy csavart kell meghúzni, hanem érteni ahhoz amit csinálsz. Így, hogy a legrosszabb munkát (gyártósori munka) nem tudod elvégezni szakmunkásként, mi értelme van? Szemléletes példa: Mit csinált 50 éve egy esztergályos, és mit csinál ma? Ja, hogy 50 éve dolgozott a pad mellett, ma meg CNC-programozó.

    Az, hogy a diploma szart sem ér, ha nem műszaki, egy városi legenda. [link]

    Ha olyan nagy munkaerőhiány lenne szakmunkásokból, akkor nem lenne 10%-os a munkanélküliség. Érdemes megnézni a munkanélküliségi adatokat iskolai végzettségre bontva, mielőtt másokat lehülyézel, és összevissza beszélsz.

    Nem egy bizonyos kormány döntötte el, hogy mindenkinek diploma kell, hanem a rendszerváltás után rá kellett döbbennie ennek az országnak, hogy a szakmunkásaink nem versenyképesek. Persze ez az ország vezetésének már a szocializmusban is világos volt, ezt orvosolták azzal, hogy egy üzemben összeszereltettek valamit, amit a másik üzemben aztán szétszereltettek. Csakhogy ez nem működőképes modell.

  • MongolZ

    addikt

    válasz HuMarc #190 üzenetére

    Kérlek, mondd azt, hogy nincs gépészmérnöki végzettséged.

    "Kecskeméten a Mercedes-gyárban semmilyen munkát nem kapsz érettségi nélkül."
    Öreg hiba.
    Raktárosnak, targoncásnak, stb. minek érettségi?
    Egy autógyárban melyik lenne a jobb erőforrás raktárosként? Egy gimnáziumot végzett, vagy egy esetleg gépész szakmát végzett ember?
    Én még a büdös életben nem láttam olyan tömeggyártással foglakozó autógyárat, ahol a fizikai munkások döntő többségének legalább tudnia kellett volna, hogy mit csinál, legyen az akármilyen (öntvény, turbó, smt, felni, stb)

    "Nem az 1900-as évek elején vagyunk"
    Innen látszik, hogy mennyire nem vagy képben.
    Az automatizálásnak pontosan az a célja, hogy ne kelljen mindenhol szakmájukhoz értőket alkalmazni, hanem hogy a jóval olcsóbb, kb. semmilyen végzettséggel nem rendelkező embereket foglalkoztassák.

    "Szemléletes példa: Mit csinált 50 éve egy esztergályos, és mit csinál ma? Ja, hogy 50 éve dolgozott a pad mellett, ma meg CNC-programozó."
    NEM!!! Eszméletlen nagy tévedés.
    Ezeket gépkezelőknek hívják és akkor is így hívták.
    50 éve mi volt a gépkezelő? Értett a szakmájához, önállóan tudott dolgozni, leesztergálni egy adott terméket, rajz alapján(!). Most mit csinál egy gépkezelő? Megnyomja az indítógombot.
    Az, hogy a különböző NC technikákkal kialakult egy új munkakör, jelen esetben a CNC programozó, az teljesen más tészta. Egyébként pontosan a CNC programozó az a munkakör, ahol szinte mindenhol gépészmérnököket foglalkoztatnak egy igazán hozzáértő szakmunkás helyett. És ebből van rengeteg probléma, hogy olyanok programoznak, akik még életükben alig láttak gépet, nem hogy használták is őket. Honnan is tudnák, hogy mik a jó paraméterek, megközelítési módok, felfogások? Könyvből, gyártói ajánlásból? Na ne...
    De vigyük tovább a gondolatmenetet: Mit csinált 20-30 éve egy CNC programozó? Talán a gépen le tudta szimulálni a kézzel megírt programot. Most mit csinál? Betölti modellben, rá megy a Manufacture menüpontra, bedobálja a szerszámokat, megadja a korlátokat, hopp, kidobja a CAM szoftver a szerszámpályát, és le tudja menteni olyan nyelven, amilyenen csak akarja. Talán még apró módosításokat sem kell végeznie.

    Ne haragudj, de nem vagyok kíváncsi a nevetséges KSH adatokra, ahol a szemünkbe hazudják, hogy nem nálunk van az EU-ban a 2. legkevesebb foglakoztatott ember.
    Az iparban valahol tevékenykedő embereknek teljesen egyértelmű, hogy mennyire hiányoznak a szakmunkások, mennyire nincs marós, esztergályos, horizontos, hegesztő! Az, hogy te ezt nem látod, nem azt jelenti, hogy nincsenek, hanem hogy mennyire tájékozatlan vagy a témában.

    Az utolsó bekezdésedre nem reagálok, abszolút hülyeség, amit írsz. Sosem voltak a szakmunkásainkkal problémák. Most van probléma, hogy nincsenek!

    (#189) MageRG
    Kevés a szakmunkás, sok a diplomás => Diplomásból túljelentkezés van. A "vezetők" fejében meg él az a hamis képzet, hogy a diplomás tuti jobb, mint egy szakmunkás. Abszolút munkafüggő.
    Én pl. biztos, hogy kevesebb szenet tudnék lapátolni 1 nap alatt, mint akármelyik segédmunkás.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MongolZ #191 üzenetére

    "Raktárosnak, targoncásnak, stb. minek érettségi?": ma már nincs olyan, pláne nem egy mercedes gyárban, hogy raktáros meg targoncás. ma már szakképzett iso végrehajtó emberek vannak, kisebb kosárnyi cert-tel, akik végül és utolsósorban raktárosi feladatkört is ellátnak.

    anno egyszer még a múlt évezred végén, volt egy melóm egy kis vidéki eldugott ruhagyárban. a szabászati rendszer redhat linuxon működött. a varrógépek mindegyike programozható volt.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • mekker

    őstag

    válasz HuMarc #190 üzenetére

    [link] - Pályakezdő statisztikák, érdemes megnézni hogy milyen a kezdő átlagfizetés, milyen a diplomás végzettséget igénylő munkahely, teljes munkaidős állás, stb. aránya a társ. tud., bölcsészeti, pedagógiai végzettségeknél. És ezt úgy számítsd, hogy mérnökként sem olyan egyszerű elhelyezkedni, jó állást kapni.

    Az volt eddig a tendencia, hogy meg kell adni mindenkinek az esélyt a diplomaszerzésre. Ez két rossz mellékhatással is járt: egyes főiskolák/egyetemek elkezdtek életképtelen gyűjtőszakokat elindítani, illetve túltelített lett a diplomások piaca, sőt sok a munkájára alkalmatlan végzett is. Ez már a szocializmus alatt is így volt, nem 10-15 éve kezdődött.

    Jelenleg meg az van, hogy sok szakmájára kevésbé alkalmas diplomás feleslegesen telíti az álláspiacot, a nem diplomás szakmai képzés a béka segge alatt van, hiány van ezekben a szektorokban a jól képzett munkaerőből.
    Gyári munkához mégis miért kéne diploma? Csak egy jó képzettség kell hozzá, meg tapasztalat. Harminc éve sem csak csavarbehajtásból állt a munka, illetve most se kell sokkal többet érteni a gépekhez, mint akkor. Felesleges ennyire lenézni a szakmunkásokat, technikusokat.

    És hogy miért nem akarnak sokan ezen a területen dolgozni a hiány miatt? Mert vagy maszekolsz napi 10-12+ órát, vagy pedig egy életen át szívsz a gyatra fizetéseddel.
    Értem egyébként mire akarsz utalni, de ez így erős ferdítés.

    Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz MongolZ #191 üzenetére

    "A "vezetők" fejében meg él az a hamis képzet, hogy a diplomás tuti jobb, mint egy szakmunkás. Abszolút munkafüggő."
    Amíg többet fizetnek egy diplomásnak mint egy szakmókusnak, addig ez így is lesz. Ki az aki a jobb fizetés helyett a vállalat érdekeit nézi?

    "nem vagyok kíváncsi a nevetséges KSH adatokra, ahol a szemünkbe hazudják, hogy nem nálunk van az EU-ban a 2. legkevesebb foglakoztatott ember."
    Attól hogy közmunkásnak átnevezik a munkanélkülit, nem lesz nagyobb a foglalkoztatottság.

  • MongolZ

    addikt

    válasz Dr. Akula #194 üzenetére

    "Attól hogy közmunkásnak átnevezik a munkanélkülit, nem lesz nagyobb a foglalkoztatottság."

    Ezt írtam én is.

    "ma már szakképzett iso végrehajtó emberek vannak"

    :D ISO végrehajtó? :D Kosárnyi papírral? :D Annyit is érnek.
    Látom, titeket is gyönyörűen megfogott az autóiparra jellemző "marketing" bullshit.

    [ Szerkesztve ]

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz MongolZ #195 üzenetére

    A diplomás vs szakmókus fizetésekhez épp most találtam egy jó kis grafikont:

    Nem csoda hogy mindenki diplomás akar lenni.

  • MongolZ

    addikt

    válasz Dr. Akula #196 üzenetére

    Nem kell mindent elhinni, ami a statisztikákban szerepel.

    Vannak nagyon jól fizető végzettségek (a legeslegjobb példa erre a hegesztő), ahol megkereshetik a diplomások többszörösét. És még csak a fehérgazdaságot említettük.

    Készíthetnek a "szakemberek" akármilyen statisztikát, hogy ha az a nagy büdös valóság, hogy óriási hiány van - mint ahogy már említettem - hegesztőből, lakatosból, forgácsolóból, stb. Úgy értem jó, de legalább dolgozni akaróból. És nem pénz kérdése.

    2009-ben egy hegesztő felmondott, mert "nem elég a havi nettó 400", 1 hét alatt talált új munkahelyet, gondolom többért.

    [ Szerkesztve ]

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz MongolZ #197 üzenetére

    Nem kell, de érdemes. Nemcsak szakmunkásban, diplomásban is van különbség, ez az átlagot mutatja. Hiány azért van mert annyi pénzért amennyit kínálnak nem jelentkezik senki, tehát pont nem azt mutatja hogy hű de jól megfizetnék őket. Az EU kompatibilis hegesztő meg inkább kimegy németbe 5x annyiért dolgozni, ahogy a diplomás orvos is, 10-17x annyiért.

  • Hadeska22

    aktív tag

    válasz Dr. Akula #198 üzenetére

    Pécsen egy BSc-s diplomával rendelkező junior szoftverfejlesztő ~130.000 Ft-nyi fizetést kaphat.
    Pesten ugyanezzel a specifikációval ~260.000-330.000 Ft-nyi fizetést kaphat (igaz a megélhetés is több, de nem jelentősen).

    (finnországi adatok jönnek)
    Külföldön BSc-s diploma nélkül (pl. szakközépiskolás "diplomával" ) ~ 1700-2000 euró
    Külföldön BSc-s diploma nélkül (pl. egyetemistaként dolgozni BSc tanulmányok mellett) ~ 700-1200 euro
    Külföldön BSc-s diplomával ~ 4500-5000

    Külföldön MSc-s diplomával ~ 5500-8000 eur.

    Habár az elvárások (főleg minőség téren) magasabbak, a fizetéseket össze sem lehet vetni.Szóval nem csoda, hogy inkább kimegy külföldre dolgozni az illető.

    [ Szerkesztve ]

    B.C Rich...Jackson...Ibanez(?)

  • kraftxld

    nagyúr

    válasz Hadeska22 #199 üzenetére

    Haha, a 8K euro nagyon vicces, ez majdnem evi 100k, ami azert mar senior management kategoria es leginkabb a helyi arcoknak osztogatjak.

    [ Szerkesztve ]

    | MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

Új hozzászólás Aktív témák