Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz pengwin #166 üzenetére

    Én is Debrecenben végeztem. A pepszis résszel nagyjából egyetértek, de azért vannak kiemelkedően jó tanárok a neveléstudományosoknál és a tanárképzéseseknél is. A szakmódszertanosokkal kapcsolatban pedig én mindkét szakomnál szerencsés voltam.

    A legnagyobb probléma ezzel kapcsolatban, hogy a gyakorlóiskolák szinte kizárólag az elit körből kerülnek ki. Nem részletezném, hogy egy TÁG-os tanítási gyakorlat után milyen váltás volt a város egyik szakközépiskolájában elhelyezkedni. Úgy nehéz kezdő tanárként megfelelően nevelni, fegyelmezni, motiválni, ha a képzés és a gyakorlatok alatt ilyennel nem találkozik az ember. Szerintem ez az igazi választóvonal, nem az MSc meg a tangyak.

    Egyébként mi az A szakomon ~180-an kezdtük a BSc-t, és csak négyen mentünk tanár MSc-re, szóval a tiéd nem is olyan rossz arány.

    Mindenesetre az előző kommentedre visszakanyarodva, tény, hogy olyanok is kapnak tanári diplomát, akik nem valók a pályára. Mi magunk is sokat beszélgettünk arról, hogy nem lenne szabad, hogy a képzés végén lévő összefüggő tanítási gyakorlat legyen az első igazi szűrő. De a szóhasználat szerintem nagyon fontos az ilyen kérdésekben, mert az nem igaz, hogy "nagyrészt" olyanok mennek tanárnak, akik máshová nem jók. Engem tanárként mindig zavarnak az ilyen megnyilvánulások, mert az emberek körében hamar elterjed ez a vélekedés. Ez nem személyesen sértő, mert én tisztában vagyok a saját képességeimmel, viszont nagyon veszélyes, mert olyan társadalmi hatásai lehetnek, amivel mindenki rosszul jár. Ezért szoktam időnként itt is megszólalni, ha ilyen kommentet olvasok.

    De hogy az eredeti témához is visszakanyarodjak, például az is fontos tényező lehet egy tanár megítélésénél, hogy milyen infrastruktúra áll a rendelkezésére. Mert amikor leromlott egy gépterem állapota, akkor a gyerek is hajlamosabb a további rongálásra. Amikor az óra elején 5-10 percig úgy kell rendet tartani, hogy nem tudok feladatot kiadni, mert még bootol a gép, az problémás. Amikor óra közben gépet kell szerelnem, és nem tudok a rendetlenkedőkre figyelni, az se szerencsés. Amikor nem tud az egész csoport együtt haladni, mert az egyiknek újraindul a gépe, a másiknak vacakol az egere, a harmadiknak kicsi a monitorja, és nem ugyanazt látja, mint ami a kivetítőn van, akkor nehéz fenntartani az óra ritmusát. Amikor nincs elég gép, és párosával kell ülni, akkor a lusta könnyebben kihúzza magát a munka alól, és máris romlik a csoport eredménye.
    Szóval egy ilyen fejlesztés igen is közvetlen hatással lenne a tanárok munkájának minőségére és a diákok eredményeire is.

Új hozzászólás Aktív témák