- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kapanyél
őstag
-
Reggie0
félisten
válasz Ezekiell #126 üzenetére
Persze, de az emberi szem szintje sem biztos, hogy kell a vezeteshez Pont ezt irta ddekany, hogy egy butitott kamera kepet nezve is tud az ember egy autot, akar tarviranyitassal, elvezetni. A problema alapvetoen most nem a felbontasban van, hanem az objektumok felismereseben, kategorizalasaban, ezektol fuggoen a szokasos viselkedesek felismereseben stb. stb.(lasd gyalogos-szeru elutesi teszteket), szoval pont a magasabbszintu kognitiv feladatok.
Szerintem sem a mostani autoknak lesz fsd 4-es szintje, de azt latom a teszteredmenyek alapjan, hogy van fejlodes a szoftverukben.
Edit: az meg egészen mókás, hogy ez a vita itt az EUn belül full teoretikus, mert a jogalkotás olyan amilyen.
Ne is mond. Bar mellekesen kapcsolodik ide, de a kiberbiztonsagi aspektusa miatt megis: Szerintem meg sokan nem hallottak rola, most terveznek egy torvenyt, amivel a szoftverfejlesztest is behuzzak az EC-s megfelelosegi nyilatkozattal lefedendo dolgok koze es az alkotonak is felelosege lesz. Sot azt akarjak, hogy ha vmi opensource, de van moge epulo szolgaltatas, mint pl. fizetos segitsegnyujtas, akkor az is kereskedelmikent legyen kezelve es ez ala essen: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:52022PC0454#151Shadowbull: Neked minden logikus erv marhasag
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz Ezekiell #192 üzenetére
Azt azért le lehet vonni, hogy az olyan jellegű állítások, miszerint Messze még az a szintű MI ami képes azt megtenni amit az emberi agy. Vagyis a hiányos képanyagot kipótolni "fantáziával" és "tapasztalattal"., azok egyértelműen nem igazak. Nyilván ki tudja pótolni, nyilván van tapasztalata (hahó, neurális háló).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
tomcat78
őstag
válasz Ezekiell #254 üzenetére
Évi 36 ezer km autózásra vagy pláne fölötte egyenlőre teljesen alkalmatlan a villanyautó.... Hacsak nem akarod a fél életed töltőknél leélni. Azt hozzá téve, hogy nem két fix pont között közlekedek, hanem teljesen random az országban. Az ára meg a másik.... Inkább hajtom a 2700köbcentis benzinest, két turbóval.... És még akkor is hosszú-hosszú évek, mire ott tartok vele, mint egy villanyossal pénzben. Az irány jó, de a technológia egyenlőre kiforratlan ahhoz, hogy mindenkinek jó legyen. Az újdonság felárról nem beszélve. Egy Tesla sem a minőségétől lesz luxuscikk, hanem az árától sokaknak. Pedig, ha valakinek, nekem biztosan sokat számítana, hogy mennyibe(re) fáj fenntartani valamit évi 60-80 ezer km mellett. De egyenlőre az elektromos ebben elvérzik... Mivel melózni járok az autókkal, így az amortizáció/ értékvesztés is nagyobb. A többi hátrány mellett ezzel pluszban már nem fér bele. A vételárat figyelembe véve a jelenlegi árakon, ha 12 litert megetetek az autóval, akkor sem jönne vissza egy elektromos 10 év alatt sem. És itt a fenntartás egyéb költségeit is számoltam, úgy hogy nagyker áron veszem az alkatrészt, és ingyen szervizelek. Ez persze hatalmas előny, így másnál nem tudom mi a matek, de nekem simán csak szar. Nem azért, mert elektromos, hanem, mert nem éri meg ekkora futás mellett sem.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
btprg
senior tag
válasz Ezekiell #252 üzenetére
"Napi 150 km-t meg ingázzon a halál bármivel is"
Ez egy jó pont. Az ilyen dolog nem normális, inkább visszaszorítani kéne, mint pártolni, olcsóbbá tenni. Jobb a fizetés, de közben az illetőnek nagyságrendekkel nagyobb esélye van akármelyik nap balesetben meghalni, megnyomorodni, esetleg másokat megölni, ha akármilyen állapotban is kötelezően le kell vezetnie a 150 kilométerét...
Inkább olyan helyre kell költözni ahol van munka, vagy tömegközlekedéssel értelmesen be lehet járni. A mindentől távol eső kis települések létjogosultsága megkérdőjelezhető, egyre inkább előkerül hogy fenntarthatatlanok. Legfeljebb sok home office esetén van értelme.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
válasz Ezekiell #260 üzenetére
Hát ez kicsit költői túlzásnak tűnik nekem Hacsak nem lopja az áramot, vagy a fél életét ingyen töltő kereséssel tölti, de akkor meg ahhoz kéne hasonlítani, aki lopja a benzint
A Wiki szerint a Model 3 hatékonysága legfeljebb 15 kWh/100km. A villany nem rizsacsökkentett ára kb. 190 Ft/kWh. Mondjuk az aktuális 600 forint körüli benzinárral számolva így 4,75 literes fogyasztásnak felel meg. A 42 éves Ford-omhoz képest ez kb. 2,5 liter spórolás 100 kilométeren, ez így 600 ezer forint nyereség lenne évente a benzinen. De ha azt nézzük, hogy a Model 3 helyett egy vadonatúj benzinest vagy dízelest vett volna, aminek kicsit jobb a fogyasztása, már nem olyan durva a különbség az üzemanyagnál. Persze a 40 ezer kilométer alatt – a gyártói bullshit-től függetlenül – illene 4x olajat cserélni, az se két fillér egy új autónál. De azért a milliós spórolás túlzás mindenképpen Esetleg ha ezt sok évig csinálja, de akkor még mindig ott van a vételárbeli különbség, amiben biztos nem a Model 3 a nyerő.
#257:
A Tesla nagyban hozzájárul a Föld megmentéséhez, olcsóbb, gazdaságosabb, kényelmesebb, mindent is jobban tud. Tessék, csak hogy boldog légy"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Reggie0
félisten
válasz Ezekiell #265 üzenetére
Az a baj, hogy otthon sem tudni meddig tudod tolteni olcso arammal, foleg napelemes arammal, lasd mar nem adnak visszataplalasra engedelyt. Az uzemanyag pedig nem 1-2 ev mulva fog megterulni. Szoval ez meg csaladihaz eseten sem olyan egyszeru matek, mint ahogy allitod Azok jol jarhattak akik idejekoran beleugrottak es csak is allami dotacio mellett(mint pl. az eves szaldo), de ha nem kishazankra koncentralunk mar egyaltalan nem olyan szepek a szamok.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Ezekiell #268 üzenetére
Meglatjuk hogy milyen feltetelek mellett, elvegre az eves szaldo helyett brutto lesz, az meg nem egy nagy biznisz a 7 forinttal jelenleg, ahogy akkubol tolteni az auto akkujat sem.
#267Noukoum: Ahol nem 36-72 forint a villany es az uzemanyag megis ugyanannyiba kerul, mint itt.
"mikor az egyik legdragabb az elektromos aram az egesz regioban nalunk van."
Nemetorszagrol ugye hallottal mar?[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
válasz Ezekiell #260 üzenetére
Idéznéd kérlek, ahol azt írtam, hogy nem gazdaságosabban fenntartható? Mert nekem úgy tűnik, hogy némiképp fogalomzavarban vagy.... Én megtérülést írtam!
Nem mellesleg gyanítom, hogy a model3-ra nem pakol tetőcsomagtartót és nem szállít építőanyagot, sittet, mikor mit. Sőt, valószínűleg utánfutót is ritkán húz és még csak bele sem ül koszos göncbe. Az amortizáció a másik, amit ecsetelgettem. tehát kontextusba helyezve: Nekem az autó gyakorlatilag a szerszám kategória, ahol nem fér bele az, hogy mondjuk 10 év alatt hozza be az árát. Tudod: megtérülés. Mert addig csak és kizárólag minuszban vagyok vele, bármennyibe is kerül fenntartani. Szóval, ha kérhetnélek, ennek fuss neki mégegyszer.
Amúgy csak csendben: valószínűleg az emlegetett illető is ott tart egyenlőre, hogy vissza jöjjön az előre ellocsolt néhány 10 milliója.... Ergo nem spórol, hanem próbálja vissza termelni azt a pénzmennyiséget, amit már bele tett. Természetesen tévedhetek, ugyanakkor ez jelenség szinten igaz, hogy de mennyit spórolok vele. Igen, majd fogsz. Ha már bejött, amit napelembe meg EV-be tettél. Esetleg letörlesztetted az ezekre felvett hitelt, stb. Addig csak szeretnél spórolni, míg utól nem éred a saját pénztárcád. A törlesztés szerintem nem spórolás. Addig minuszban vagy. Egy autó soha nem jó befektetés ( szélsőséges esetektől eltekintve), ezalól az elektromos sem kivétel semennyire."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz Ezekiell #273 üzenetére
Hol írtam olyat, hogy másnak is szar???? Pont azt írtam, baszod, hogy egyenlőre nem mindenkinek felel meg! Leszarom mennyibe kerül, ha nekem túl sokáig áll benne a pénzem, haszon nélkül. Nem mellesleg nekem aztán édes mindegy, hogy milyen autóra fizettetem ki a megrendelőkkel a költségeimet. Igen, az összeset, mivel azért tartom fent. És momentán egy EV azt jelentené, hogy az olcsóbb üzemeltethetőség ellenére, emelnem kéne az árakon, ami miatt így is sokszor megy a hiszti.
Az meg megint más, hogy valóban sajnálnám befogni ilyen célra. de járműre meg szükségem van.
A fejlesztési beruházásokhoz azért akad némi közöm. Az, hogy nekem nem éri meg valami, az nem azt jelenti, hogy másnak sem lehet jó ilyen- olyan okokból. Nekem jelen helyzetben csak és kizárólag a rövidtávu profit/ megtérülés számít, mivel a kutya nem tudja megmondani, hogy mi lesz 1-2-3-4-5 év múlva. Sajnos a kis magyar valóság az, hogy kis cégként kicsi pénzből kicsi foci. És szintén kis magyar valóság az is, hogy cégként (nyereségesen és ezen tudatosan dolgozva, nem nullára hozni, hogy mindent zsebre tegyen az ember) pályáztunk is pl napelemre. Van róla fogalmad, hogy miért nem nyertünk? Igen, jól sejted. Politikai hovatartozás vagy nem tartozás miatt. Mert ez itthon így működik sajnos. A cég és magánszemély dolgot próbáljuk meg külön kezelni. Teljesen más világ, teljesen más perspektívák, amiket figyelembe kell venni.
És még valami: felőlem olyan magas lóról dumálsz, amilyenől akarsz..... Igazából leginkább vicces a dolog. De az, hogy a saját szemszöged lenne csak mérvadó, szintén nem igaz. Egy szűk keresztmetszet alapján ugatsz valamit, amiről láthatóan halvány lila fingod nincs."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
-
Reggie0
félisten
válasz Ezekiell #272 üzenetére
Az allam nem szedi be, ez mar a haveroknak megy De nyilvan lesz egy luk a koltsegvetesben amit valahonnan betomnek, nem feltetlen a napelemesektol, sokkal inkabb az elektromos autosoktol. Majd a villanyos toltesen is lesz jovedeki ado.
#278 8th: A 70 forint sem hinnem, hogy piaci alapon lenne 70 ft, de vegyuk ugy, hogy az. Az 8.40 ft/km sporolas evi 36Mm-mel 5 ev alatt 1.5 misi, azert ennel tobb a felara az elektromosnak. Meg lehet sporolni egy kicsit a szervizen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen