- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rossz hírt kapott, aki Xiaomi EV-t venne
- Autodesk - Revit
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Hálózati / IP kamera
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Aliexpress tapasztalatok
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Én úgy tudom legnagyobb gond talán a jogi környezettel van
Nem, az egy elég egyszerűen kezelhető probléma, a legnagyobb gond továbbra is a technikai megvalósítás: igazán rendesen működő önvezetést még senkinek sem sikerült csinálnia. Vannak nagyrészt működő megoldások, de olyanok, amik igazán, tényleg és komolyan production readyk lennének, még nincsenek és az is látszik, hogy minél közelebb kerülnek hozzá, annál keservesebben és lassabban megy a haladás.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Azt a csúcsforgalmi helyzetet nem tudja megoldani az önvezetés, ha folyamatosan jönnek a kocsik.
Ilyenkor látszik, hogy nem nagyon követed a valóságot, ugyanis ez pont egy olyan helyzet, amit rutinszerűen oldanak meg pl. a phoenex-i önvezető Waymo taxik, pár kereszteződésnél feltekerték bennük az aggresszivitást és pont ugyanúgy megoldják, mint az emberi sofőrök (egyébként látszik, hogy valójában egyáltalán nem olyasmire gondoltál, amire "elvi szinten sincs megoldás", hiszen ezek pont olyan helyzetek, amikre van az az elvi szintű megoldás, hogy ugyanazt csinálja, mint a humán sofőrök, sőt, ahogy látod, ez gyakorlati megoldás is lett). Ugyanígy egyébként az enyhe gyorshajtást se okoz nekik gondot, ha olyan a forgalmi helyzet.
Az ember mindig vállal kockázatot vezetés közben. Az önvezető nem vállalhat.
Dehogynem. Eleve nincs olyan, hogy kockázatmentesség. Megy a taxi ötvennel, eléesik egy meteor, mit tud csinálni? Semmit, nekimegy, szóval kockázatot vállal. Az más kérdés, hogy az emberi kockázatvállalás azért jórészt a bizonytalan távolság-, sebesség- és gyorulásbecslésekből származnak meg a meglehetősen hosszú reakcióidőkből.
Ki merné ezt jóváhagyni?
Helyesen: ki hagyta ezt jóva? Nyilván a Waymo vezetősége de az biztos, hogy a helyi hatóságok is rábólintottak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Plug Life #78 üzenetére
A jogi környezet „elég egyszerűen kezelhető probléma”? 😂 Kit fognak felelősségre vonni, ha halálos balesetet okoz teljesen önvezető autó? A gyártót?
Aki hibás, nyilván. Ha a gyártó elrontott valakit, akkor őt.
Miért, szerinted ha az önvezető 4-es metró Budapesten balesetet okoz, akkor kit fognak felelősségre vonni? Vagy szerinted a négyes metró nem is létezik?...Komolyan, ez egy olyan kérdéskör, amit elvi síkon már a babilóniai Hammurabi (kb i.e. 1810 – 1750) törvényei is kezeltek és azóta is kb. folyamatosan része minden komolyabb civilizáció jogrendszerének, ugyanis folyamatosan vannak olyan mérnöki művek, amik ha elrontódnak vagy eleve rosszul készültek, akkor ott komoly baja eshet embereknek - pont ezért mindig is volt erre szabályzás.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az a szép az ilyen gondolatmenetekben, hogy ezeket teljesen nyilván nem veted össze a valósággal.
Szerinted ha egy vasúti biztosítóberendezés hibája miatt meghal ötven ember, akkor kit vonnak felelősségre? Igen, a gyártót. A fenti gondolatmenetedet követve viszont emiatt vasúti biztosítóberendezések nem is létezhetnek. Reality check: de igen.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Úgy látom nem ertetted meg ennek a jogi környezetnek a lényegét
Szerintem inkább ez nálad lehet.
Ha most mondjuk rosszul működik az ABS (mert elrontották a szoftverét) és emiatt lesz baleset, akkor szerinted azért ki lesz a felelős? A sofőr vagy a gyártó? Szerinted? Igen, a gyártó. Az önvezetés egészen pontosan nulla újdonságot hoz ebben a tekintetben.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
erre probáltam felhívni a figyelmet, hogy jelenleg ilyen kategória nincsen
De van, pl Arizonában már két éve: HB2813
nem is látom mikor lesz, de nem holnap.
Ezek akkor születnek meg, amikor igény van rájuk. Az arizonai pl. azért, mert ott vannak a Waymo level 4 taxijai.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ha jól tudom ott mindenki meghalt, így abban az esetben nem lehet felelőségrevonásról beszélni.
Egyrészt inden repülőbaleset után van vizsgálat, ahol megállapítják, hogy ki volt felelős a balesetért, függetlenül attól, hogy az illető él-e még.
Másrészt nyilván nem halt meg "mindenki", pl. a Boeing vezetősége, a repülésfelügyelet emberei, az érintett mérnökök meg egy csomó más ember pl. kifejezetten életben van.Komolyan, tátott szájjal rohangálsz az erdőben és láthatóan észre sem veszed magad.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #156 üzenetére
Én tök jól elvezetek egy szimulátort úgy, hogy összesen egy SD felbontású monitor az input.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Messze még az a szintű MI ami képes azt megtenni amit az emberi agy.
Vagyis a hiányos képanyagot kipótolni "fantáziával" és "tapasztalattal".Azért az ilyen kijelentések előtt érdemes megnézni, hogy valójában hogyan is működik az a rendszer, amiről ilyen nagyívű megállapításokat teszel
DRM is theft
-
dabadab
titán
Hidd el, el tudom képzelni milyen az algoritmus.
Azt elhiszem, hogy el tudod képzelni az algoritmust (mármint a neurális hálót vagy mit?), de itt arról van szó, hogy milyen hatékonysággal működik.
Amúgy ha az Ubert összekevered a Waymoval (a Waymo egyértelműen az önvezetés királya, az Uber cucca meg egy nagyon sebtében összedobott, kifejezetten vacakul működő rendszer volt) és egy 2018-as esetre hivatkozol, akkor lehet, hogy mégiscsak frissítened kellene az ismereteidet.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Ezekiell #192 üzenetére
Azt azért le lehet vonni, hogy az olyan jellegű állítások, miszerint Messze még az a szintű MI ami képes azt megtenni amit az emberi agy. Vagyis a hiányos képanyagot kipótolni "fantáziával" és "tapasztalattal"., azok egyértelműen nem igazak. Nyilván ki tudja pótolni, nyilván van tapasztalata (hahó, neurális háló).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #196 üzenetére
Arról beszélek, hogy ezek már létező, gyakorlati használatban lévő képességek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #198 üzenetére
Az előbb linkeltem a vizualizációt az FSD-ből. Szerinted ami ott rajta van azon, azt mind tényleg látja a kamera, beleértve az autók másik oldalát?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #56573440 #297 üzenetére
A kékkel kiemelt részek vonatkoznak az önvezető autókra, amiknek az utasainak nagyjából annyi kötelezettségük van, hogy egyrészt legyenek rendesen bekötve, másrészt meg ha baleset történik és az autó magától nem értesíti a 911-et, akkor azt tegyék meg ők.
Phoenixben üzemel a Waymo önvezető taxiszolgáltatása, azért van erre szabályzásuk.DRM is theft
-
dabadab
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Milyen egeret válasszak?
- EAFC 24
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Háztartási gépek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...