Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #40553216

    törölt tag

    válasz Nekomajin #12 üzenetére

    "Egy idősebb, informatikában analfabéta embernek biztosan sokkal többet ér, mint neked vagy nekem."
    Anyósomon látva, nekik is inkább csak annyit ér, hogy elhiteti magával, hogy ér valamit. Jó kis körkörös hivatkozás. :DDD
    Gyakorlatilag még ezen a csoporton belül is a gyakorlati haszna kicsi.

    Az iskolai keretek: az iskola persze csak akkor "kényszeríthet" valamire (jelen esetben egy ilyen vizsga X rendszeren való letételére), ha biztosítja hozzá a feltételeket. Tehát úgy nem kötelezhet, hogy nem biztosít hozzá gépet és rendszert, szoftvereket, hanem azt mondják, neked kell megvenni.

    "ha te bekerülsz egy munkahelyre, és nem azt a tudást várják el tőled, amit évekig tanultál az iskolában."
    Mutass egy munkahelyet, ahol
    1. kérik az ECDL-t,
    2. csak ezt kérik, és ez elég is, tényleges tudás (ami az ECDL-világon túl van), már nem kell. :DDD

    "Az informatikánál előbb azt kell tudni, hogy ha félkövér szöveget akarok csinálni, akkor a vastag B betűre kell kattintani."
    Mondjuk ha (La)TeX-ben kezded, ott \textbf vagy \bfseries vagy akármi. És már tudni fogja, hogy ha kiemelni vastagítással akar, akkor a bold(face)-ot kell keresnie. Vagy valamit, ami erre utal. Mert megtanul gondolkodni is.

    @(#14) CPT.Pirk
    "de nem nagyon látom h. a szűk időkeretbe hogyan férne bele több"
    Pl. volt egy hét. A tanórák középiskolában elvileg már nem arra vannak, hogy ott tanítsák meg az anyagot. Hanem rávezetnek, hogyan tudod magad megkeresni és megtanulni. És ez elvileg nem csak az IT területén van (anti-menürendszer tanítás :DDD ). Persze, vannak konkrét dolgok, amiket meg kell tanítani az órán, de ez inkább csak strukturális, az RTFM finomabban, pedagógiai formában történt megfogalmazása. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • #40553216

    törölt tag

    válasz Nekomajin #19 üzenetére

    "Az ilyen jótanácsoktól áll égnek a hajam mindig."
    Nem kell. Magát a LaTeX-et persze nem gondoltam komolyan. Csak a mögötte felépülő gondolkodási képességet. ;)

    Emiatt erre:
    "Ember, szerinted hol van idő arra, hogy én ilyeneket tanítsak az iskolában?"
    ugyanez a válaszom. Az embereket gondolkozni kell megtanítani. Ha ilyen most az oktatási rendszer, ha nem.

    Szerinted a középiskola nem arra van (lenne), hogy megtanítsák a gondolkodva tanulást. Akkor ezt hol fogja megtanulni? Egyetemen? Ott meg aztán abszolút nem lesz rá sem ideje, sem energiája. Ott kéne alkalmazni, amit elvileg meg kellene tanulnia a középiskolában.

    Egy vicc, kicsit másnak tűnik, de szerintem passzol ide is.
    A egyetemen a diák egy dologról mindent megtanul, a tanársegéd tudja, hol található a könyvtárban. A professzor meg tudja, hol van a tanársegéd.

  • #40553216

    törölt tag

    válasz Nekomajin #25 üzenetére

    Ezt írtam:
    "az RTFM finomabban, pedagógiai formában történt megfogalmazása."
    Lehet, még ez is radikális megfogalmazása volt annak, hogy "én megmutattam, hogyan kezdheted el, de neked kell megcsinálni" oktatási módszernek. Amihez ráadásul még egy nehéz elem társul: az érdeklődés felkeltése. Bár ez inkább csak akkor tűnik nehéznek, ha már a tanár is belefásult. Mert a gyerekek genetikailag érdeklődők. Ezért lettünk mi emberek, és nem mások ezek.

    Nyilván bonyolult a kérdés, de szerintem teljesen feleslegesen tömik a gyerekek fejét a rengeteg lexikális szarral. És bármennyire is gondolod fontosnak, Neumann élete és tevékenysége is ilyen felesleges szar. Már bocs. Ahogy a fizikában, matekban, kémiában is a képletek halmozása. A gyakorlatban használható tudás helyett. Mert egy kretén oktatási rendszert örököltünk, és kretének a célok is: azt hiszik, teljesítménykényszer van, mert majd meg kell élni. Sajna, modern társadalom. Amiken vitázunk, azok nem okok, hanem okozatok. Ez van.

    [ Szerkesztve ]

  • #40553216

    törölt tag

    válasz #40553216 #27 üzenetére

    Ezen felül persze ha valaki el akar menni egy irányba, az tanulja mélyebbe,célirányosabban.

  • #40553216

    törölt tag

    válasz Nekomajin #30 üzenetére

    Anyósom BAZ megyében tanít, kb. 90+% cigánygyerek az osztályban. Hallottam már egy s mást a motiváció nehézségeiről. ;)

    "akikről tudni kell néhány dolgot, mert egyrészt meg kell őket őrizni a köztudatban"
    Jó néhány történelmi személyiség is van. Kérdezd ki a volt diákokat mondjuk egy évvel az érettségi után. ;) Akit érdekel, vagy olyan agya van, az úgyis olvas, érdeklődik, annál megmarad. A többibe meg felesleges időpazarlás.

    "A kisbabák a világ minden részletére kíváncsiak, csak mire eljunakt a középiskolába, addigra beszűkül az érdeklődési körük."
    Sajnos nem csak a középiskolai oktatással van baj. Sőt, nem is csak az oktatással. Mert pl. hiába tanulna a szegénysorban felnövő gyerek, ha otthon nem hogy nem motiválják, de kifejezetten akadályozzák.

    Egyetemista teszt 1.
    Egyetemistateszt 2.

    Nézd és szörnyülködj!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák