Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz #40553216 #17 üzenetére

    Anyósomon látva, nekik is inkább csak annyit ér, hogy elhiteti magával, hogy ér valamit. Jó kis körkörös hivatkozás.
    Gyakorlatilag még ezen a csoporton belül is a gyakorlati haszna kicsi.

    Azon szerintem felesleges vitatkozni, hogy minden pozitív szám nagyobb a nullánál, szóval már akkor is volt haszna, ha csak egy sima, formázatlan szöveget be tud gépelni, és el tud menteni. Az más kérdés, hogy megéri-e annyi pénzt kifizetni érte, de nem erről szólt a hozzászólásom.

    Mutass egy munkahelyet, ahol
    1. kérik az ECDL-t,
    2. csak ezt kérik, és ez elég is, tényleges tudás (ami az ECDL-világon túl van), már nem kell.

    Szintén nem erről szólt a hozzászólásom. Mutass nekem olyan munkahelyet, ahol felhasználói szintű informatikai tudást várnak el (nem PTI, nem mérnökinfó, nem rendszergazda), és Linuxot vagy Latexet kell használni! Biztos vagyok benne, hogy ha akarnál, tudnál ilyet mutatni, de én meg legalább ezerszer annyi olyat tudnék, ahol bizony MS Office-t kell. Na (részben) ezért tanítják azt az iskolában.
    (Csak zárójelben, sokan itt a fórumon ekézik az oktatást, hogy milyen sok felesleges dolgot tanítanak az iskolában. Hiszen az életben sose kell tudni Petőfit szavalni, vagy tudni, mi az a fotoszintézis, esetleg gyorsulást számolni... Mégis, ha az informatikáról van szó, akkor annyira elrugaszkodtok a valóságtól, hogy az hihetetlen.)

    Mondjuk ha (La)TeX-ben kezded, ott \textbf vagy \bfseries vagy akármi. És már tudni fogja, hogy ha kiemelni vastagítással akar, akkor a bold(face)-ot kell keresnie. Vagy valamit, ami erre utal. Mert megtanul gondolkodni is.
    Az ilyen jótanácsoktól áll égnek a hajam mindig. Ember, szerinted hol van idő arra, hogy én ilyeneket tanítsak az iskolában? Ne hidd már azt, hogy a tanárok hülyék, és nem tudják, hogy lehetne eredményesebben tanítani. Nézd meg, hogy mennyi minden van a kerettantervben, amit meg kell tanítani*, és mekkora óraszám áll rendelkezésre mindehhez!
    * megtanítani != egyszer megmutatni, vagy beszélni róla
    megtanítani = készség szintre hozni

    A tanórák középiskolában elvileg már nem arra vannak, hogy ott tanítsák meg az anyagot. Hanem rávezetnek, hogyan tudod magad megkeresni és megtanulni. És ez elvileg nem csak az IT területén van (anti-menürendszer tanítás ). Persze, vannak konkrét dolgok, amiket meg kell tanítani az órán, de ez inkább csak strukturális, az RTFM finomabban, pedagógiai formában történt megfogalmazása.
    Ez így ebben a formában valótlan állítás. Az emeletes baromság finomabb megfogalmazása.
    Gondoljál már bele, hogy hány évesen kerül be a gyerek a középiskolába! Aztán meg abba is, hogy jellemzően melyik évfolyamban (hint: 9-10) van informatika oktatás!

    Félreértés ne essék, nem mondom, hogy a jelenlegi közoktatási rendszer vagy az ECDL ebben a formában jó, hibátlan, nincs hová fejlődni, de azért vegyük már észre azokat a létező korlátokat, amiket nem lehet hangzatos kijelentésekkel, okoskodással meg vigyorgó smiley-kkal átlépni.

Új hozzászólás Aktív témák