Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz CPT.Pirk #11 üzenetére

    Nekünk se kellett SQL szkriptet írni, csak Accessben kattogni, de szerintem nem is baj. Ezért kérdeztem Pengétől is, hogy szerinte Excelben mi számít komolynak. Az ECDL egy felhasználói szintű tanfolyam, ami általános ismereteket tanít, nem speciálisakat. A szkript és makró írás viszont már programozás, ami teljesen más szemléletet kíván, ráadásul nagyon kevesen használnák ki.

    OS választás szerintem már a legelejétől volt, csak ezt a tanárok szokták eldönteni, ha iskolai keretek között folyik a tanfolyam. Ha te önként befizetsz egy ilyen tanfolyamra, akkor teljesen jogos, hogy olyan rendszert tanuljál, amilyet te szeretnél. De ha egy iskolai osztályban vagy csoportban mindenki mást akarna tanulni, akkor káosz lenne. Főleg akkor, ha valaki kitalálná, hogy OS X-en akarja csinálni a vizsgáit, mert az még csak nem is úgy megy, mint egy akármilyen Linux felhúzása. Szóval (jogosan) lehet érvelni a Windows ellen több szempontból, viszont ez olyan logisztikai és oktatási probléma, ami mindent felülír.

    Az, hogy mennyit ér ez a vizsga, szerintem relatív. Egy idősebb, informatikában analfabéta embernek biztosan sokkal többet ér, mint neked vagy nekem. Az informatika szakmódszertan tanárom sarkosan rossz véleménnyel van erről az egész ECDL-ről. Én egy kicsit színesebben látom a dolgot, de alapvetően egyetértek vele. Az alap elgondolás szerintem kiváló, bár tény, hogy ez a modernizálás már nagyon ráfért. Szerintem a probléma inkább a megvalósítással van. Egyrészt amit az előbb írtam, hogy ha iskolai keretek között megy a tanfolyam, akkor nem nagyon lehet válogatni. Persze azt meg lehetne tenni, hogy az egész osztály Linuxon csinálja a tanfolyamot, csak akkor meg egyből jön a klasszikus kérdés, hogy minek tanítanak Linuxot, mikor a munkahelyen úgyis Windowst kell használni.
    Másrészt a szintén klasszikusnak nevezhető probléma, miszerint nem szemléletmódot meg módszereket tanítunk, hanem menüket meg eszköztárakat. Nálunk konkrétan az volt az Excel vizsgánál, hogy a vizsgaközpontban nem sokkal a vizsgánk előtt frissítették az Office-t, és amikor leültünk a gép elé, akkor csak lestünk, hogy a suliban nem így nézett ki. Rögtön kijött ennek az oktatási módszernek a hátulütője, pedig ez tíz éve volt, amikor még sehol se volt a szalagos eszköztár. Ehhez kapcsolódik egyébként, hogy a vizsgáztatók se veszik teljesen komolyan az egészet. Az előbb említett esetben a tanárunk segítetett mindenkinek a vizsgán, máskor meg olyan apróságok miatt húztak meg embereket, hogy az hihetetlen.
    Harmadrészt, és szerintem itt bukik meg igazán az ECDL megvalósítása, sokszor olyan feladatok vannak a feladatsorokban, amiket a valóságban szinte soha nem használunk. Egyszerűen módszertanilag rosszak a feladatsorok, mert nem életszerű példát mutatnak, hanem arra mennek, hogy minél csicsásabb dokumentum szülessen. Ez pedig rányomja a bélyegét az egészre, mert a gyerek jogosan kérdezheti, hogy minek kell smiley-kból álló szegélyt beállítani a PowerPoint diáknak. Informatika tanár szakon az egyik legelső, amit belevernek a hallgatók fejébe az az, hogy mindig olyan példákat és feladatokat vigyünk, amik életszerűek. Amire a gyerek nem tudja azt mondani, hogy ennek mi értelme van. Ehhez képest ezeket a feladatsorokat elvileg szakemberek állítják össze.

    Bocsi, ezzel a hosszúval most nem téged akartalak kioktatni, csak a te kommentedre reagálva indult el belőlem a szófosás.

Új hozzászólás Aktív témák