Új hozzászólás Aktív témák
-
maputo
tag
Na igen, lehet az EU-nak sem kellene az autó súlyával arányosan korrigálnia a CO2 kibocsátási limitet, kinyírva a kis benzisen autókat.
Másrészt az is igaz, hogy ha valakinek nagyon sok pénze van, és egy nagy batárt akar venni, akkor még mindig jobb, ha az elektromos. -
Slack
tag
1) Amerikai szervezet, ezért nem feltétlen hiszek nekik. (Olajlobbi)
2) A kisautók eltűnését meg köszönjük meg az EU -nak. Nem csak a benzinesét, hanem úgy általában. "Biztonság" címszó alatt egy csomó felesleges szar kerül az autóba ami felettébb megdrágítja. Egy kis autó így nem kerül lényegesen kevesebbe, mint egy nagyobb. (Közhiedelemmel ellentétben nem a "vasat" fizeted meg.) Aztán meg megy a csodálkozás, hogy miért nagy autókat vesznek az emberek.
Erősen offtopic: Megfigyeltétek, hogy a nagy EUs országok autógyártó nemzetek? Tehát amikor Merkel mama lobbizott azért, hogy ez meg az kerüljön be az autókba, akkor tényleg a mi életünkért aggódott? Vagy szimplán jót tesz a német, francia, spanyol, olasz, stb. gazdaságnak a drágább autó.
-
HThomas
senior tag
Ahha, szóval az USA-ban, aki eddig a nagy benzinessel járt, az egy nagy elektromosba ülne át... ez igazán meglepő... ja nem.
-
Myers
senior tag
Így lettek az EU ellenségei pl. a Fiat Panda méretű autók.
http://www.muszaj.hu/
-
kikikirly
senior tag
Van aki elhitte hogy fogyasztók környezetvédelem miatt favorizálják az elektromos autókat?
Szerintem 5 fő oka van:
1.Végig rendelkezésre álló maximális nyomaték(Dinamikusabban gyorsul, számottevően növeli a vezetési élményt, 21 század fogyasztója elvárja hogy kielégítsek a sokszor felesleges igényeket is)
2.Olcsóbb üzemeltethetőség(Minimális szerviz költség, ha 90+% otthon töltöd benzin/Diesel literenkénti árával összehasonlítva szinte 0 üzemanyag költség)
3.Akukknak köszönhetően be lehet állitani távolról hogy az autó felfűtse/klimatizálja magát, igy mire a páciens visszaér, kellemes hőmérsékletű kocsiba száll be!
4.Fórumokon okoskodhat egy sort, és kioktathatja a belsőégésű párti kollégáit hogy mekkora sötét parasztok.
5.Borravalónak: Tényleg környezetbarátabb mint ugyanazon modell belsőégésű variánsa.Egyre nagyobb autók iránti igény kristálytisztán mutatja: 21 századi fogyasztó addig pártolja az új zöld technológiákat amig az
Ugyanannyiba kerül(+5% belefér) és minimum ugyanazt tudja mint a nem környezetbarát/elavult megoldás.
Vagy ha már érezhetően drágább, akkor nyújtson mindenben is érezhetően többet. Logikusan hangzik.
Konkluzió: Nesze neked kultúra és intelligencia, továbbra is az ösztöneink vezérelnek. Zöld vagyok míg nem kell áldozatot hoznom.[ Szerkesztve ]
-
HThomas
senior tag
Kia Picanto, 3.5 méter, 67 lóerős benzinmotorral... azért aki akar, az tud kicsi autót venni most is. De elektromosban is ott az e-up, akár.
Egyébként meg ezek kis városi szaladgálós autók... akár elektromos, akár nem, nagyvárosban az igazán környezettudatos ember egyébként sem autóval jár, hanem tömegközlekedik, vagy egyéb alternatív eszközt használ... ezeket kell(ene) inkább fejleszteni. Nem az olcsó kisautó a megoldás. -
Hi!King
őstag
Még lehet venni kis benzinest, de arányaiban egyre drágább a nagyobb autókhoz viszonyítva, és a legtöbb modell generációról generációra nagyobb lett.
Másrészt nem csak az a gond, hogy a kicsi autók háttérbe szorulnak, és már SUV-okat használnak kizárólag városi közlekedésre is, hanem hogy a tömeg arányos feltételek miatt a nagyobb autók közül is a praktikusabbak, pl. 5-7 személyes kombik szorulnak háttérbe a semmivel nem tágasabb, de nehezebb és kívülről nagyobb SUV-okkal szemben.
A tömegközlekedéssel (vagy kerékpározással) egyetértek, de épp emiatt nem jó irány az sem, hogy a nagyvárosok központjaiban is simán csak lecserélnénk elektromosra az autókat, hiszen a problémák közül csak egyet oldunk meg vele, a lokális légszennyezettséget, a zajt és a helyhiányt nem.
-
ElEvEn11
senior tag
Itt is a pöcsméregető idióták torzítják el a piacot megint...
Szerintem az iLindowsdroid, egyedi GUI-val a világ legjobb op.rendszere. ;o)
-
Necroman_Mk2
őstag
A 2. pontban nem látom az összefüggést: miért tűnne el a kisautó azért, mert több biztonsági rendszert tetetnek beléjük? Én egyéb tényezőkben látom az okot, pl. kicsi csomagtartó, terepre alkalmatlanság.
#6 HThomas +1
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
Hi!King
őstag
válasz Necroman_Mk2 #9 üzenetére
Azért, mert az autó árának egyre nagyobb arányát teszik ki a biztonsági és környezetvédelmi követelmények, és ezek nem olcsóbbak a kisebb autók esetében sem. Ráadásul ugye mivel utóbbiak skálázva vannak az autómérethez, ezért van hogy még drágábbak is lesznek a kisebb autók, viszont a vásárló nyilván nem akar többet fizetni értük.
Szerinted amúgy a SUV felhasználók hány százaléka használja terepen az autóját? Ami pedig a csomagtartót illeti, a többi tényezőt azonosnak véve a SUV-ok csomagtartója a kisebb, hiszen vastagabb a kaszni. Szóval ha azonos alvázra építesz egy SUV-ot és egy kombit, akkor mind a csomagtér, mind az utastér utóbbinál lesz nagyobb.
-
Slack
tag
válasz Necroman_Mk2 #9 üzenetére
Ahogy írtam is: ár. Csökkent az árkülönbség a kisebb és nagyobb autók között. Jobban megéri nagyobbacska autót venni.
-
wolfman
veterán
-
HThomas
senior tag
A SUV-ot (inkább hívjuk ezeket crossovernek) nyilván nem komoly terepre veszik, de nem is arra való... ellenben kényelmesebb ki/be szállni, sokszor jobban pakolható, mint egy kombi (főleg miután a divat-kombiknak elkezdték egyre jobban lecsapni a hátulját), kényelmesebb rosszabb utakon, nem ér le az alja pl egy garázsfelhajtón, stb.
A kényelem megéri a felárat, és a plusz fogyasztást, ennyi, nincs itt semmilyen összeesküvés. A városi kisautó meg kb addig praktikus, amíg tényleg csak városban használod, lehetőleg a csúcsforgalmon kívül, és nincs család, nem kell megpakolni, nem mész vele nagyobb útra, stb...
Szerintem még mindig jobb, ha áll egy SUV a ház előtt, amivel az ember többedmagával elmegy egy-egy hosszabb útra, mint ha minden nap a kisautóval ingázik, vagy áll a belvárosi dugóban. Aki persze X7-tel megy a sarki közértbe, az megint egy más téma, de azok hiába feltűnőek, azért alapvetően kevesen vannak.
Egyébként ha már SUV ellenesség; hasonlóan pazarló pl a nagymotoros szedán vagy kupé, amivel 150 felett tolják a sort a pályákon, de valahogy azokat mégsem olyan nagy divat szidni... -
Feketelaszlo
senior tag
A kisautó csak attól nem lesz városi, hogy elé rakjuk ezt a jelzőt - sőt, Közép- és Dél-Európában (szerintem Magyarországon is) a kisautó nagyon is vidéki műfaj, mert az alacsonyabb jövedelmű régiókban az emberek hatványozottan a lehető legalacsonyabb TCO-ra törekszenek. A tömegközlekedés meg még kevésbé opció nekik, mert bezárták a vasutat - vagy nem is volt - megritkították a buszmenetrendet vagy csak valami nagyon töpörödött midi busz fér el pl. a tipikus olasz vagy görög hegyi falvakban.
-
Hi!King
őstag
Igazából semmi akadálya nem lenne, hogy a rossz utak miatt bizonyos országokban a többi autót is kicsit megemeljék, hogy ne érjen le az alja. Az összes többi szempontból viszont, amiket írtál, csak hátrány a crossover/suv az azonos méretű kombihoz képest, vagy csak kialakítás kérdése. Szándékosan nem ugynazt veted ugyanazzal, ha 150 felett megy a szedán vagy kupé az autópályán, akkor azt azzal vesd össze, hogy egy SUV megy hasonló motorral éa tempóval, csak az nehezebb és kevésbé áramvonalas, így többet eszik. Egyébként nyitott kapukat döngetsz gyorshajtás terén is, már csak környezetvédelmi okokból is kezdeni kellene valamit a jelenséggel, hiszen 130 felett már +10 km is jelentősen növeli a fogyasztást és a kibocsátást.
-
Hi!King
őstag
"Szerintem még mindig jobb, ha áll egy SUV a ház előtt, amivel az ember többedmagával elmegy egy-egy hosszabb útra, mint ha minden nap a kisautóval ingázik, vagy áll a belvárosi dugóban."
Csak mondjuk ez hamis dilemma, mivel a hosszabb utakra sem csak SUV-al mehetsz, és városban is sokan használják, illetve a több autós haztartásokban is sok a SUV.
-
Necroman_Mk2
őstag
A kipufogógáz nem csupán CO2-ből áll, sajnos.
Abban persze igazat adok, hogy a növekvő hibrid és elekrtomos autó darabszám nagyobb mennyiségű hulladék akkumulátort is eredményez, és ezzel valamit kezdeni kell. Pontosabban: ki kell találni, miként lehet ezeket újra felhasználni.#10 Hi!King A csomagtartó méretét a kisautó vs. SUV relációban értelmeztem, a kombikat direkt nem kevertem bele.
#11 Slack Ez mondjuk jogos.
#16 Hi!King "Egyébként nyitott kapukat döngetsz gyorshajtás terén is, már csak környezetvédelmi okokból is kezdeni kellene valamit a jelenséggel"
Szerintem erre az teljes önvezetés lesz a megoldás. Az ugyanis nem fogja túllépni a megadott sebességet, max ha meghekkelik a rendszert, de annak ugye egyéb kockázatai lennének (enyhébb esetben garancia vesztés és biztosítás felár, szigorúbb esetben büntetőjogi).[ Szerkesztve ]
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
arnyekxxx
veterán
-
szkaroly
senior tag
Ez a SUV mánia ugyanaz mint a flagship telefonok megvétele. Ott is a userek 90%-a ki sem használja a lehetőségeit, de megveszi mert meg akarja mutatni hogy ő is valaki. A németeknél voltak felmérések: a többség egyedül ül az autóban és naponta kb. 15 km-t vezet.
Poco F6
-
HThomas
senior tag
válasz arnyekxxx #20 üzenetére
Na igen, viszont ha már a nagyobb utak, család, cuccolás, stb miatt megveszi a nagy kocsit, akkor most vegyen még egyet? Az sem túl környezetbarát... ilyen esetben pl a plugin hibrid vagy elektromos SUV még mindig jobb (elgurulni a bölcsiig, vagy a műkörmösig), mint +1 benzines kisautó...
Úgy általában: szerintem a SUV népszerűségének oka, hogy egy igazi mindenes; főleg a kényelem terén, némi többletfogyasztás és valamivel nagyobb méret mellett (nyilván nem X7 vs Smart összehasonlításról van szó). Sok embernek megéri ez, nem csak a divat miatt.
-
Hi!King
őstag
Azt nem akarod megérteni, hogy a SUV vagy a crossover nem amiatt nagyobb, mert nagyobb lenne a beltere, hanem az azonos méretű belterű normál autókhoz képest nagyobb kívülről a vastagabb kaszni miatt, vagy a kívülről azonos méretű autókhoz képest kisebb belülül.
Megérni meg azért éri meg sok embernek, amit már mások is írtak, hogy el vanna cseszve a környezetvédelmi szabályok, így egy nagyobb autó nem sokkal drágább, mint a kisebb.
-
Rive
veterán
Kia Picanto, 3.5 méter, 67 lóerős benzinmotorral... azért aki akar, az tud kicsi autót venni most is.
Csak aztán bemegy egy ilyennel a forgalomba a tankok közé, és azt fogja kívánni, hogy bár ő is inkább tankot vett volna.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
HThomas
senior tag
Pont erről szól a crossover, főleg a kompakt szegmens, ami egy viszonylag kicsi autó, némileg megemelve. De már ettől is milyen sipákolás van, hogy emiatt nő a fogyasztás és a szennyezés...
Nem összehasonlítás akart lenni, csak arra céloztam, hogy a nagymotoros szedánok miatt kevésbé szoktak sipákolni (pedig lenne miért), miközben egy SUV sokszor már maga a világvége...
#15 Feketelaszlo: igen, mondjuk az alacsonyabb jövedelmű régiókban tipikusan használt autókról van szó, ahol tovább csökken árban a különbség az egyes méretkategóriák között... ezeken a helyeken, főleg itthon, szerintem nem az a kritikus, hogy most +/10 centi az autó hossza, vagy pár centivel meg van emelve... hanem az, hogy a szakadt ősrégi (főleg) dízeleket mihamarabb lecseréljék valami kevésbé szennyezőre, és jobban karbantarthatóra.
-
HThomas
senior tag
Az alvázas, klasszikus SUV-oknál és a terepjáróknál ez így van, de a crossovereknél szerintem nem erről van szó... vagyis bármelyik újabb kocsira igaz ez, a régiekhez képest, viszont gyanítom ennek biztonságtechnikai okai is vannak.
Pl az első generációs Insignia, az egy "normál" autó a definíciód szerint, miközben relatíve szűkös belül, és hát nem egy kis darab...
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Nem a crossover nem csak erről szól, a crossover egy kicsi SUV, a közepes vagy kicsi autót nem csak megemelik, hanem vastagabb és nehezebb a kasznija, és jellemzően kevésbé áramvonalas a formája.
"Nem összehasonlítás akart lenni, csak arra céloztam, hogy a nagymotoros szedánok miatt kevésbé szoktak sipákolni (pedig lenne miért), miközben egy SUV sokszor már maga a világvége..."
De ez tök más dimenzió, a nagyobb motorok miatt is sokan "sipákolnak", a SUV jelenség viszont ettől függetlenül tesz bele egy plusz pazarló tényezőt, hiszen a nagy motor még egy gazdaságtalan kasznit is visz. Ráadásul SUV esetében önmagában a nagyobb tömeg igényli a nagyobb motort, ami meg sokkal több fogyasztót érint, mint akik azért vesznek nagyobb motorral autót, mert gyorsan akarnak hajtani vele.
-
Pirosász
aktív tag
Bár a hatalmas elektromos autók még mindig zöldebbek, mint ugyanazok a modellek benzines motorral............
Ez itt a lényeg! Aki hatalmas dögöket vesz, az akkor is azt venne, ha nem lenne elektromos verzióban.
-
HThomas
senior tag
Focust soha nem vezettem, de pl a Ceedemmel nemrég mentünk egy szarabb, részben földúton... végül is elment, gyökkettővel, itt-ott éppen leért az alja. Aztán volt szerencsém pont egy Kugával végigmenni ugyanott, ég és föld. Ha pl ilyen helyen lenne telkem, vagy csak simán sokszor járnék erre, nem kérdés, hogy melyiket venném.
Apósom azért vett kompakt crossovert, mert már nehezen szálltak ki az alacsony szedánból...
Nem akarok vitába szállni azzal, hogy a SUV ne lenne pazarlóbb, mint egy hasonló méretű laposabb kocsi, csak azt szeretném hozzátenni, hogy ennek azért sokszor kézzel fogható előnyei is vannak, nem csak egy divat.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Ja, de a távol-keleti autók általában is alacsonyabbak lent. Nekünk Dacia Logan volt, majd Ford Focus, most meg Toyota Corolla, ebben a sorrendben egyre alacsonyabbak alul, előbbi kettővel nem terepen sehol nincs gond, utóbbival már azért igen.
A Kuga-val viszont azért hasonlítottam a Focust, mert kívülről a Kuga nagyobb és rosszabb a légellenállása is, belül meg nem tágasabb, sőt az elcseszett alakja miatt a Kuga kevésbé pakolható, mint a kombi Focus.
"Apósom azért vett kompakt crossovert, mert már nehezen szálltak ki az alacsony szedánból..."
Szüleimnek anno azért is volt szimpatikus a Peugeot Partner (= Citroen Berlingo), mert nagymamám is könnyen be tudott szállni, sok éven át ilyenjük volt.
Ma már majdnem minden autó elég magas, amit az elmúlt 10-15 évben gyártottak, egyáltalán nem kell ehhez SUV, de egyébként az egyterűek vagy az említett furgonból lett személyautók régen is tudták ezt, csak gazdaságosabban.
"Nem akarok vitába szállni azzal, hogy a SUV ne lenne pazarlóbb, mint egy hasonló méretű laposabb kocsi, csak azt szeretném hozzátenni, hogy ennek azért sokszor kézzel fogható előnyei is vannak, nem csak egy divat."
A SUV egyetlen dologban különbözik kategorikusan egy rokon normál autóhoz képest: vastagabb a kasznija. Ez adja az előnyeit, hátrányait. Az, hogy nagyobb, kényelmesebb, nem a kategória sajátja, sőt valójában ugyanahhoz a mérethez és kényelemhez nagyobb, nehezebb kaszni kell, ha SUV-ból hozzák ki ugyanazt.
Sokan egyébként azért vesznek SUV-ot, mert a gyártó kínálatában kiszereltségben, motorban vagy valami másban hiányos a normál modell.
-
HThomas
senior tag
Nem kötözködni akarok, de a Kuga hosszban valahol félúton van az 5 ajtós és a kombi Focus között, ha jól emlékszem, vagyis a Focus kombi azért picit hosszabb (és ez gondolom a beltérben is érződik). Egyébként nekem a Kuga elöl tök OK volt, hátul is azért elfért 2 felnőtt és egy gyerek, gyerekülésben, kicsit szűkösen. Azért ez nem rossz egy kompakttól.
Ha már USA-ról szólt a cikk: valahol Arizonában, a hotelban találkoztunk egy nagyon tipikus amerikai, cowboykalapos, nyugdíjas férfival, szegény már nehezen járt. A második nap épp együtt sétáltunk a reggeli után a parkolóhoz; nézem, hogy egy F350-be szállt be Valahogy kétlem, hogy épp melózni indult a ranch-ra, de ki tudja, biztos sokat vontat.
Ha ez a réteg lecseréli azokat a monstrumokat egy ugyanakkora, de elektromos változatra, amit a házán lévő napelemről töltöget, akkor szerintem már félig megmentettük a Földet -
ledgeri
nagyúr
Mini Cooper SE átalakítható kiadása vs reality
Kedves cikkíró, ha alap autós dolgok fordítása/értelmezése nem megy, akkor kéretik segítséget kérni. A hardtop keménytetőt jelent!
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Hi!King
őstag
A "közte van" annyit jelent, hogy a kombi majdnem pont ugyanakkora, mint a Kuga, az 5 ajtós Focus viszont jóval rövidebb, viszont a Focus kombinak jóval nagyobb a csomagtere, mint a Kuganak, egyébként két magas felnőttnek egyik sem kényelmes elől-hátul. Emellett egyébként a Kuga a drágább, és igazából a Focus alja is magasnak számít, a beszállás sem mélyre ülős, igazából el tudom képzelni, hogy egy idős embernek a Kugaba nehezebb beszállni, kiszállni, mvel a Focusba szintben, a Kugaba felfelé szállsz be. A régi autóknál mélyre ültél be, az volt a gond, az újaknál nem kell SUV, hogy ne így legyen.
Eleve fenntarthatatlan hosszútávon ilyen világ lakosság mellett, hogy a világ lakosságának néhány százalékán túl bárki családi házban lakjon és bármilyen autóval járjön be dolgozni 20+ km-re.
[ Szerkesztve ]
-
HThomas
senior tag
Amit írtál, az a klasszikus, teherautó alapú, alvázas SUV-oknál látványos igazán. Pl Explorer VS Expedition, ha már Ford. A rövid Expedition is kb 30 centivel (!) hosszabb, miközben belül hasonlóak, és a csomagtér sem igazán nagyobb. Ráadásul az Expedition már kényelmetlenül magas. Mindennapi használatra alig van előnye, miközben nagyobb, nehezebb. De ugye Európában ezekből kevés van.
Az önhordó karosszériás crossovereknél nincs ilyen drasztikus különbség... nekem pl a Kuga épp kényelmesen szintben van, igaz én magas vagyok. A Ceed viszont kifejezetten alacsony (ok, ez még 2016-os, de szerintem az újabb se lett magasabb).
Praktikusság terén a kompakt kombik szerintem is verhetetlenek (amíg nem túl nagy a család).Eleve fenntarthatatlan hosszútávon ilyen világ lakosság mellett, hogy a világ lakosságának néhány százalékán túl bárki családi házban lakjon és bármilyen autóval járjön be dolgozni 20+ km-re.
Ez valszeg így van, de szerencsére azért itthon nem elérhetetlen, főleg nem vidéken...#39 arnyekxxx: sajnos nincs belőle elektromos
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
nézem, hogy egy F350-be szállt be Valahogy kétlem, hogy épp melózni indult a ranch-ra,
az amerikaiak szeretik a nagy motort de a kibocsátási normák miatt a személyautók elkezdtek ott is európaisodni. Tehát az átlagamerikai átül a teherautóba amire nem vonatkoznak ezek a normák. Szabályozással a zöldebb világért.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/02/05/hat_ezert_jarnak_az_amerikaiak_oriasi_pickupokkal/
-
DeFranco
nagyúr
ezt a vastagabb kasztnit ezt számszerűsítsd már légy szíves! hol vastagabb? 4-es lemezből hajtogatták az ajtókat meg az a-b-c oszlopot? 400 mikronos a festék rajta? full aknaálló az alváza?
sokadszorra írod le hogy a szignifikáns külső méretnövekedés és a belső méretcsökkenés (esetleg stagnálás) oka a kettő közötti "kasztni" "vastagabbnak levése"...
...mégis hogy érjük tetten ezt a centikben mérhető különbséget az anyagvastagságon?
[ Szerkesztve ]
-
HThomas
senior tag
válasz arnyekxxx #41 üzenetére
Igen, hát látszik ott is, hogy pl a nagyobb városokban egyre népszerűbbek a kompaktok. Viszont vidéken azért marad a teherautó...
"Tulajdonképpen bármit ki lehet magyarázni."
Szerintem három dolog igazán fontos:
1. Tudatosság (mérlegeljünk mielőtt bármivel elindulunk, illetve vegyük azt, amire igazán szükségünk van, illetve ne ragadjunk le a kényelmes megszokottnál - lásd aki a sarki közértbe is pickuppal megy)
2. Ha van alternatíva, akkor ne kocsiba üljünk, viszont ehhez tényleg kell kényelmes, gyors (és környezetbarát) alternatíva, mert az emberek nem fogják önként megszivatni magukat
3. Ha mégis autó, akkor legyen minél tisztább (ezért jó irány az elektromos, főleg, ha idővel "tisztul" az áram)[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Mivel a hasonló méretű SUV-ok nehezebbek is, ezért feltételezem a lemezek is vastagabbak, de javíts ki, ha tévedek. De az alakjuk is más, főleg crossover - kis SUV kategóriában gyakori, hogy sem a kompaktságot, sem a légellenállást nem szolgálja a szabálytalan, kiterjedtebb alak, hanem hogy masszívabb legyen, vagy legalább annak nézzen ki.
-
8th
addikt
Mutass már egy embert légyszi aki azért vásárol meg egy autót, hogy aztán ne használja. Olyan nincs, hogy csak áll a SUV a ház előtt és a bkv-n zötyög a család. Ha már van használják is. És ha használják fogyaszt is és nem annyit mint amit egy pille könnyű tonna alatti virsligumis benzines - pláne elektromos - kisautó.
[ Szerkesztve ]
...
-
ElEvEn11
senior tag
Aztán éppen ma olvastam egy másik cikket, ami meg azt elemezte, hogy az alig 5%-os (ha jól emlékszem ennyit írt a cikk) elektromos újautó részarány mennyire elmarad az EU-tól és ez így nagyon nem jó, meg gyakorlatilag a Tesla viszi a prímet az eladások kétharmadával. Szóval ez az értékelés leginkább az új (2021-22-es) modellekkel foglalkozik és nem fedi az egész USA elektromos újautó piacot, ami elég nagy csúsztatás így.
[ Szerkesztve ]
Szerintem az iLindowsdroid, egyedi GUI-val a világ legjobb op.rendszere. ;o)
-
HThomas
senior tag
Szerintem elég sokan vannak, ahol van a háztartásban egy autó, de nem járnak pl minden nap kocsival munkába.
De alapvetően annak a mondandónak valami olyasmi lett volna a lényege, hogy ez az autós ingázás és dugóban araszolás alapvetően egy környzetvédelmi szempontból (is) nagyon szerencsétlen dolog, függetlenül attól, hogy SUV vagy nem SUV.
-
Noukoum
veterán
Ez a lista környezetvédelmi pontok alapján állt össze, az akkumulátorban felhasznált ásványi kincsek mennyisége alapján rangsoroltak.
Usában az elektromoshálózat és a nyilvános töltőhálózat is messze elmarad a NY-EU szintjéhez képest. Emellett az üzemanyag olcsóbb, a távolságok nagyobbak. Eladásokban valóban messze a Tesla áll az élen.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Seasonic 650W 80+ Gold félmoduláris tápegység
- Dell E4310 Core I5 560M 4x2,66GHz/8GB/256 Gb SSD/CAM 13,3"+ Win
- ELADÓ: i5 6500/ 8GB DDR4 /240GB SSD /USB-C /takarítva, pasztázva/ HP 800 G3
- iPhone 13 független 128GB
- GAMER PC: Új RYZEN 7 3700X/5800X - Új RTX 3050 GDDR6 - Új 16/32GB DDR4 - NVMe SSD - GAR/SZÁMLA!!!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest