Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanya
nagyúr
válasz sz.balazs.95 #182 üzenetére
LOL, ez tényleg jó volt!
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
nyerek01
tag
válasz sz.balazs.95 #182 üzenetére
Viccnek jó volt.
Vonatnál ez jó is ( kötött pályán bárhol, lásd még: metro, troli stb )
Én úgy gondolom mi a közuti jármûvekrôl ( pl. Kamion ) beszéltünk. A cikk is errôl szól amúgy, ajánlom olvasásra.[ Szerkesztve ]
-
aelod
veterán
válasz sz.balazs.95 #182 üzenetére
Bombardier TRAXX mozdony (egy vagy kettő áramnemű) Felsővezetékből kapja a delejt, nem akkumulátorról üzemelő elektromos mozdony. Habár annyit tud, hogy a (villanyfék) fékezésekor vissza tud táplálni a hálózatra..
Siemens Vectron mozdonyok ennél korszerűbbek viszont darabaj 3.5 millió euro. Elvileg a MÁV írt alá keretszerződést ezek beszerzésére.
Azonban van teljesen hidrogén meghajtású elektromos mozdony család is Németországban üzemel. Alstom-Siemens megegyezés gyermeke.
Elég érdekes, mert az utcába 2 házon van csak napelem a többin nincs ahol van ev is. Az egyik pl taxizik egy kia-val de van mellette egy diesel taxija is. Kiát kábellel eteti. Ismerősi körben most telepítettek napelemet.
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
Ribi
nagyúr
válasz sz.balazs.95 #185 üzenetére
Szerinted vajon úgy mégis miért nem használnak annyi KÖTÖTT PÁLYÁS eszközt? A többit remélhetőleg ki tudod találni.
-
nyerek01
tag
válasz sz.balazs.95 #185 üzenetére
Érdemben ezzel nem tudok vitázni, az áruszállítás/logisztika pontos gazdasági mutatóit, egyéb statisztikákat nem ismerek a témában.
Azért mindent nem lehet a jelenlegi vasúthálózaton szállítani. Azt is fejleszteni kéne és sok pénzt költeni. Nem tudom ezek alapján eldönteni melyik a jobb.
-
Ribi
nagyúr
válasz sz.balazs.95 #197 üzenetére
Vonatsíneken nem mehet semmi más csak vonat így közember sem használhatja. Ki lehet építeni sűrű sínpályát, csak rohadt pazarló dolog lenne. Bárhol baleset van, kamion megfordul és kerül egyet. Vonat ilyet nem tud. Eleve igen macerás, hogy mindent pakolj kamionra, vidd el a vonatra pakoló állomásra, az átviszi egy másik nagyváros mellé, ahol megint átrakják kaimonra és az viszi ki. Szóval esetek nagy részében a kamion így is az út x részében szállítja. Valszeg egyszerűbb és olcsóbb nem bajlódni ezzel. Nagy távolságokra lehet ez jobb lenne, bár ott hajóznak, közepes távolságokra valszeg ezt csinálják. De pár100km-nél nem éri meg.
#200sz.balazs.95: És valszeg nagyon sokat kell majd költeni elektromos töltőkre és hálózatra is városszerte az elektromos autók miatt.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz sz.balazs.95 #197 üzenetére
Azért a vasút a gôzmozdony miatt nagy elônnyel indult. A közut vs. vasút nem így mûködig. Mármint nem gazdasági oka volt hanem egyszerû technológiai, mûszaki.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz sz.balazs.95 #284 üzenetére
Ezt nem tartom értelmes dolognak.
Amúgy az említett 90%-os elektromos arány Norvégiában elég közel van. Érdemes talán ott nézelődni.
Talán még Kalifornia állam ahol sok elektromos van. -
#56573440
törölt tag
válasz sz.balazs.95 #293 üzenetére
Persze hogy nagyon off, még az én kommentemhez se kötődik, mert a mindenhol és mindenkinek kitétel nem teljesül ott sem mert nem teljesülhet.
-
arnyekxxx
veterán
válasz sz.balazs.95 #293 üzenetére
Lakótelepnek hívják évtizedek óta, innen a ház ablakából látok is ilyet
-
#56573440
törölt tag
válasz sz.balazs.95 #296 üzenetére
az enyém meg arról, hogy kár elszigetelt, speciális példákat hozni arra, hogy mi hol hogy működik, mert a felszín, a látszat ellenére ezek a kérdések roppant komplexek és az esetek jelentős részében egyáltalán nem reprodukálhatóak máshol.
a 15 perces város olyan utópia jelenleg mint amszterdam. A lakosok túlnyomó többsége boldogan teker akár az ikeába is, meg mindenhova is, és nincs is autója. Sőt igazából nem is akar. Ehhez csak iszonyatosan berögződött, effektíve rossz szokásokat kellett kiölni a társadalomból masszív és globális város és forgalomszervezési megoldásokkal, és infrastruktúrába önteni csilliókat. Olyan szintig, hogy a kereszteződések jelentős részében már nem kell kerékpárral megállnod és gombot nyomnod, az érzékelő hurok sokkal hátrébb van, ahogy megközelíted (!) a csomópontot az atók kapják a pirosat, te meg zöldhullámban mész bicón, meg se kell állni gombot nyomni vagy egyáltalán várni. Van ilyen is. Működik. Csak egy hatalmas, következetes beruházási, tervezési, szervezési rémálmot kellett átverjen a lakókon egy határozott városvezetés akkor, amikor nem feltétlenül minden lépéshez kellett lakógyűlés meg fórumok meg társai. Ezt még európában sem tudod megcsinálni sehol máshol jelenleg, úgyhogy jó példa csak semmitmondó.
Egyébként nem ma lesz a tesla móka? Alig várom
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Formula-1
- Yettel topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- ZIDOO médialejátszók
- Fujifilm X
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Politika
- Villanyszerelés
- További aktív témák...