- OpenMediaVault
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Microsoft Excel topic
- Milyen NAS-t vegyek?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen program, ami...?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanya
nagyúr
-
Sanya
nagyúr
válasz sz.balazs.95 #182 üzenetére
LOL, ez tényleg jó volt!
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Sanya
nagyúr
-
Sanya
nagyúr
válasz nyerek01 #273 üzenetére
Ha az összes autó elektromos lesz (vagy kb a 90%), akkor hogyan lesz majd jövedéki adó az autóba töltött áramon? Mert a benzin/gázolaj jövedéki adókat, meg az összes egyéb adót valahogy nem fogja veszni hagyni egyik állam sem.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Sanya
nagyúr
válasz nyerek01 #282 üzenetére
A hiszti fő kiváltó oka te vagy, mert minden érvet lesöpörsz és csak amiatt nyugodt a topik, mert elkezdtek téged ignorálni.
Az elektromos autó egy nagyon jó dolog, a saját 70-80%-os energiahatékonyságával jobb, mint a 45%-os energiahatékonyságú füstös benzinesek.
Az elektromosak nem a várost szennyezik, hanem a várostól távol szennyeznek, az erőműben, akkugyárban. Az elektromos autóknak is nagy a könyezetterhelése, koránt sem világmegváltó, mint azt te és sokan mások gondolják.
Zöldnek mondható, de legalább annyira zöld, mint egy takarékos benzines. 2018-ban, amikor a benzines autómat vettem, akkor a német "zöld" autók között a top20-ban bőven benne volt, és volt nála könyezetszennyezőbb elemes autó.
Ugye nagyon sok függ azon, hogy a 45%-os hatásfokú erőműből származó áramot fel kell transzformáljad 220.000 kv-ra, elvinni a városig, ott újabb trafóállomást kell létrehozni, letranszformálni, majd beletölteni a kocsi akkumulátorába, ahol a motor 75-90%-os hatásfokkal mozgási enrgiává alakítja.
A benzines sem sokkal jobb, hiszen kitermeled a nyersolajat, elviszed a finomítóba, ami energiába kerül, majd benzin előállítása, benzin eljuttatása a benzinkútra, éstankolás, ahol a füstö s kocsi kémiai energiát mozgási energiává alakítja.
Egyik sem jobb.
Talán a házad tetején lévő napelem lehetne a legjobb megoldás, de akinek nem rakható fel ( szar a tájolás, társasház, st) mit csináljon? Aki nappal elmegy dolgozni és este ér haza, az megint vegyen otthonra egy akkut, amivel feltölti éjjel a kocsiakkut, ami megint pazarlás.Véleményem szerint az elektromos autó nem megoldás a füstös autók könyezetszennyező hatásainak jelentős csökkentésére, hanem kicsit olyan, mintha porcukorra szórnánk be a szart és mostmár édességként kellene rá tekinteni. Nem, nem az. A villanyautózás jelenleg úri muri, valamivel olcsóbb, mint a benzines, de ha otthon nem tudod tölteni (mert a 3. emeleten laksz és szarul mutatna a lengőkábel az új zöld kocsidig), akkor kb a füstös árába kerül hajtani a zöld kocsidat és szaladgálhatsz töltőért, ülhetsz a töltő kocsidban telefonozva, stb.
Szóval ez még nem megoldás, főleg nem a környezetszennyezés részére.[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!