- Vírusirtó topic
- Linux kezdőknek
- DIGI internet
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Outlook topic
- Leépítésekbe kezd a Grand Theft Auto kiadója
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
aelod
veterán
Évek óta napokra van. Gondolod, hogy ez a semi truck megoldja a közúti teher fuvarozást mint olcsó alternatíva és a cégek rohannak lecseréni a MAN, DAF, SCANIA, vagy a tengeren túlon a Peterbilt stb. vontatókat teslára?
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
Ribi
nagyúr
Tesla terepjáró, battery swap is csak bújócska, minden évben bemondja, hogy a következő évben itt a teljes önvezetés szöveg 10 éve? Esetleg a tesla robot ami még szánalmasnak is túlzás?
45Shadowbull: Már akkor mondta, hogy minden HW megvan a teklában az önvezetéshez amikor kijött az első autó. Ez elvileg igaz, csak gyakorlatilag hazugság.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Ennél azért több változója van az egyenletnek. Az elektromos autók is gumiabroncsokat használnak, ami épp úgy kopik mint az ICE autóknál. A gumik pora (az egyébként az aszfaltból keletkező porral együtt) ugyanúgy hozzájárul a légszennyezettséghez.
A másik dolog: a fékpor. Ebben az elektromos autók jobbak ugyan, mert hatékonyan használják a villanymotorok regeneráló fékező rendszerét, de ettől függetlenül van hagyományos fékrendszerük is.
A városi levegőben jelentős problémát jelentő szálló port elektromos tömegközlekedéssel és az autók számának minimálisra csökkentésével lehetne megoldani. Ettől nagyon messze vagyunk. -
#27070592
törölt tag
Olvastam a kommentedet.
Az egypedálos üzemmód valóban kíméli a hagyományos fékeket, nincs vita.
Viszont a gumik épp úgy kopnak az EV autókon is mint az ICE autókon. Nem kell 3 sec 0-100, elég ha csak pontosan azokkal a sebességekkel mozognak, kanyarodnak mint az ICE autók. És épp ugyanúgy használódik/kopik alattuk is az aszfalt, ugyanúgy belemennek a kátyúkba stb. Ez mind szálló port termel.
(zárójelbe: az EV autók nehezebbek mint az átlag ICE autók, jobban koptatják az utat is és a gumikat is, ergo több lesz a szálló por) -
aelod
veterán
Öcsi? LoL ettől a stílustól nem lesz nyomósabb az érvelésed azt ugye tudod?
Pontosan tudom mi az a katalizátor. Tény és való, hogy egy elektromos autó előállítása nagyobb költség mint egy hagyományos belső égésűé (akku, vezetékek stb.) Ha minden járművet ev-re akarunk lecserélni 1) lehetetlen 2) kapacitás hiány lép fel mivel nem tudnak majd annyi akkut gyártani amennyi szükséges.Vállalatok, autógyártók nyilatkozatai, államok politikai és gazdasági iránya stb.
Attól, hogy ezt az irányt jelölték ki még nem biztos, hogy járható az út...
( tudom, ettôl nem lesz jobb az elektromos autók aksijának megítélése csak azért fogjuk fel a belsôégés egy vicc napjainkban )
Ha így gondolod lelked rajta, de egy délibábot kergetsz.[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
saril
senior tag
Úgy kapcsolódik hogy azt írtad "azért fogjuk fel a belsôégés egy vicc napjainkban"
Amit írtál nem értem hogy van kapcsolatban a valósággal?Mármint értem hogy azt írtad: "Mondjuk ajánlom figyelmedbe a Valóságot. Vállalatok, autógyártók nyilatkozatai, államok politikai és gazdasági iránya stb."
Szóval holmi nyilatkozatoktól nem fognak eltünni ezek, mert sok területet nem tudsz kiváltani elektromos működésre, aggregátorok vagy megmunkáló/munkagépek? meg a tajgán hogy rugna labdába bármilyen ma létező akkuforma szerinted?Tehát ettől amit leírtál a te véleményed meg még sok más emberé hogy vicc az hogy az egész világon bleső égéssel/üzemanyag elégetéssel működik minden:
Teherhajók, kamionok, vonatok nagy része, a szgk nagy százaléka, munkagépek, aggregátorok, traktorok, REPÜLÉS!
Ez amit leírtam mind vicc, valóban az, mármint a te felfogásod szerint, viszont van egy rossz hírem neked, még sokáig itt lesznek.Az én véleményem a témában az hogy csakis helyi esetleg csak agglomerációs közlekedésre alkalmas bármilyen akkus megoldás, és oda nagyon jó! Hosszú távra még mindig nincs megoldás, ráírják az 500-800km-t aztán ha nyáron haza akarnék menni az ország egyik pontjából a másikba 22fokra állított klímával, tempomat 130-al, nem igazán létezik erre meglévő EV megoldás!
[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Shadowbull
addikt
"elektromos autók gumikopásából fakadó károsító hatás nevetségesen alacsony."
Hülyeség. A modern nagyvárosok fő szennyezője a finompor. A járművek okozta finompor -emisszió a gumik és az utak kopásából, valamint a már meglévő por felkavarásából származik.
Ez pedig az EVnél ugyanúgy megvan, sőt tendenciózusan több, mert egy EV jellemzően nehezebb mint egy hagyományos, tehát jobban kopnak a gumijai.Mondom, tanulj egy kicsit. Nagyon ráférne.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#27070592
törölt tag
olvasgassál
(ha nem megy az angol, bocs..)
A légzőszervi betegségek fő kiváltó oka a pm10 és pm2.5 kategóriájú szálló por. Az utóbbi években az euro5/6 besorolású autókba (a benzinesekbe is) épp ezért került részecskeszűrő.
A levegő szennyezettségének nagyobbik része (értsd: a kipufogógázokban lévő mennyiség többszöröse) az útfelület és a gumiabroncsok kopásából származik. Ezt csak úgy lehetséges kiküszöbölni ha autók nem közlekednek.
(de valószínűleg mindezt fölöslegesen írom neked, ha képes vagy azt állítani hogy az EV autók egy gumiszettel 99évig közlekednek..) -
Ribi
nagyúr
Az a gond, nagyon naív vagy.
"Vállalatok, autógyártók nyilatkozatai, államok politikai és gazdasági iránya stb." tudod mi ezeknek a fő irányvonal? A pénz. Pont leszarják a te egészséged. Ha azt hiszed, hogy a károsanyag kibocsájtás miatt csinálják az elektromos autókat akkor nemártana felábredni a csipkejózsika álomból... -
kikikirly
senior tag
Igazad van, az én k*urva anyámat mert nem nyitottam meg egy linket ennyihozzászólásból...
Ez elég alap arra hogy úgy beszélj a másikkal mintha a kutyád lenne.
Elképzelhetetlen hogy 83 hozzászolásból elkerülte a figyelmemet egy LINK.
Biztos hazudni akartam és buta vagyok. Ha te mondod dude...
Tény hogy ahol csak lehet produkálod magad, és a stilusod is hagy maga után kívánnivalót(Nem engem butáztál le életedeben előszőr az fix).Tartom hogy a fórumozok 99% nem kíváncsi erre. -
Shadowbull
addikt
válasz nyerek01 #104 üzenetére
Édes istenem. Még a guglit se bírod használni.
Első szériagyártású FCV személyautó: Hyundai ix35, 2013ból. Aztán jött a Toyota Mirai, Honda Clarity.
FCV buszok már hamarabb megjelentek. De vannak FCV munkagépek, hajók és vonatok is.
Laboratórium. Az.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz nyerek01 #106 üzenetére
Aham, szóval gugliztál alaposabban és kiderült hogy mégis vannak ilyen járművek már nagyon régen és tízezerszámra használják őket különféle alkalmazásokban, marhára nem arról van szó hogy laborokban létezne csak az egész.
Aztán a tudatlanságodat arcoskodással és agresszióval próbálod kompenzálni.
Tipikus teslafan.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
saril
senior tag
válasz nyerek01 #119 üzenetére
Fogalmazhatsz finomabban is, vigyázni kell kinek mit írsz, még valaki a szívére veszi.
A grafikonon tisztán látszik hogy a Fordot hívták vissza legtöbbször.
Esetleg egy olyan grafikonod is van ahol látszik hogy a Ford hány darab autót gyártott és összevessük a Tesla darabszámával?Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
saril
senior tag
válasz nyerek01 #123 üzenetére
Akkor lenne tiszta a kép, hiszen a visszahívás valamilyen szinten kapcsolatban van a legyártott darabszámmal is.
Nem mindegy hogy 1 millió autóból vagy 100 millió legyártott autóból kell visszahívni, amíg ez nem látszik, nem tudjuk az arányokat hova tenni, legalábbis én nem.[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
-
Rick4
félisten
válasz nyerek01 #130 üzenetére
"vagy egy palackban hidrogén gáz formájában"
Bármikor lesz egy belsőégésű motor az energiaátadásban, onnantól a hatásfok leesik 40%-ra. Ennél jobb hatásfokú motorok még nem léteznek.
Akksis megoldásnál kb 10% töltési veszteségről beszélünk, és a regeneratív fékezést még bele se vettük, ideális esetben azon visszanyerheted a töltési veszteséget, belsőégésűvel bármit kombinálhatsz, ott elvész az energia, pont ezért halott mindenféle hibrid, higrogén, és hasonló megoldás. A villanyomotor mellé csak egy olcsón gyártható akksi kell, amit sok esetben 1 óra alatt ki lehet cserélni már meglévő villanyautókban is az új megoldásra, ez egyféle üzemre kialakított bonyolult hibrid vagy hidrogénes megoldásnál sosem fogsz tudni ilyesmit megoldani.
Ráadásul a hidrogénes sztori ugyanúgy csak egy hype, mint a földgáz, azt is megbánta mindenki, aki földgázos autót vett, (nekem is volt) és ezekkel is csak a gond van. Megtankolsz, és mínusz nagyon alacsony hőfokon kell tartanod a cuccot, ha 1 hétig nem mész előre nem tervezetten, mi lesz? Ha lemerül az akksid, ami szabályozza a hűtést, mi lesz? Pukk.
Ehhez képest van egy elektromos motorod, vezérelő, akksi, és megy a kocsi, akár otthon, a konnektorból, vagy saját napelemről is töltheted.UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
xsjado93
senior tag
válasz nyerek01 #130 üzenetére
Igazából az akkuról hajtott EV-k sem annyira környezetbarátak, mint amennyire próbálják beállitani őket. Annyi, hogy a velejáró károsanyagkibocsátás nem közvetlenül az ember orra előtt történik, így nem fáj annyira. A hidrogén hajtás egy zöldebb alternatíva, de tény, hogy a hidrogént is elő kell állítani. Hálistennek elég jól haladnak az egyre olcsóbb és egyre fenntarthatóbb gyártással. Az akku hajtásos EV-k majd a szilárd test akksikkal válhatnak valóban környezetvarátabb alternatívává.
Your life is a lie.
-
Tewe013
őstag
válasz nyerek01 #130 üzenetére
Én csak azon aggódom, hogy egyszer találkozol a valósággal és kiderül, hogy Mr. Musk Teslaiba nagyrészt pontosan olyan kazánokból jön az elektromos energia, amiket te elszeretnél engedni (jobb esetben urán a fűtőanyaggal). Jó, amúgy hazudtam nem aggódom azon, hogy egy fanatikus bármikor is találkozni fog a realitással.
-
Tewe013
őstag
válasz nyerek01 #139 üzenetére
Csak azt nem, hogy egybeírjuk, de ez a legkisebb probléma.
Na, ha már ilyen ügyesen előszedted a grafikonokat, akkor már csak értelmezni kéne őket és ki is derülne, hogy a csoda Teslákba honnan is jön az energia.
Te valami Tesla salesman vagy? Vagy Mr. Musk személyi asszisztense? Csak remélni tudom, hogy nem ingyen csinálod ezt a térítést.[ Szerkesztve ]
-
saril
senior tag
válasz nyerek01 #146 üzenetére
[link] 1.6 DIESEL és még motorolajból is sok kell bele 6.2 liter!
Tudom hogy van rá magyarázatod, hisz mindenre van, szóval írhatod
Mondjuk a te habitusoddal válaszolva: EZ SZÉGYEN ÉS GYALÁZAT, mi az hogy a Tesla szervízautói belsőégésüek??? ez hogy fordulhat elő???egy kis érdekesség [Rájöhettek, miért gázolják el a Teslák a motorosokat]
[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces Ph!s ellenőrző kódok
- E-roller topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- iPad Air 4 64GB, Cellular eladó
- Samsung s21 5G 128gb 8gb
- Beszámítás! Asrock H310M i5 8600K 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RTX 3060 12GB ZALMAN S4 FSP 600W
- Beszámítás! MSI B450M R5 2600X 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1070 8GB ZALMAN Z1 Neo Corsair 520W
- Beszámítás! ASUS B450M R7 5700X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ZALMAN S2 TG Chieftec 750W