- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Windows 11
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- DIGI internet
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
A kérdés az, hogy mik az átugorható lépcsők, illetve mi a jobb a fejlesztésnek.
Könnyen lehet, hogy jobban járunk, ha beiktatnak egy életidegennek tűnő szakaszt (akár max, akár átlag 10 km/órás sebességgel) kisebb forgalmú, de azért már valós körülmények közé, amit aztán gyorsan lehet emelni.
Egyáltalán nem kizárt, hogy rövid távon problémákat okoz, de ha a fejlesztés ezzel tud előbbre lépni, akkor minden bizonnyal megéri.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dabadab
titán
"De ezeket a teszteket mesterséges forgalomban kellene szimulálni."
Azon már rég túl van az ipar.
Az meg elég valószínűnek tűnik, hogy ezeket nem autópályán akarják bevetni meg nem is nagy forgalmú, pörgős utakon - szerintem nyugodtan lehet élni a feltételezéssel, hogy mások sem komplett idióták
DRM is theft
-
félisten
A mesterséges forgalomban történt tesztelés nyilván megvolt, ezért is merték ilyen alacsony (a szimulált környezeti teszteknél jóval alacsonyabb) sebességgel valós, de mérsékelt forgalmi helyzetbe küldeni a járműveket.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#35193216
törölt tag
válasz Tigerclaw #42 üzenetére
Minél kevesebb az akadályozó tényező, annal jobb. Pontosan emiatt szerintem a sorrend a jobbtól a rosszabb felé:
1. Metró, gyorsvasút. Teljesen zárt pálya, szintbeli kereszteződések nélkül.
2. Vasút. Nem teljesen zárt pálya, mert szintbeli kereszteződései lehetnek, de ott elsőbbsége van. Tehát csak speciális esetben lassítja a forgalom (valami barom elé hajtott...).
3. Zárt pályás villamos. Csak a lámpás kereszteződések lassítják.
4. Busz, troli buszsávon. Lámpás kereszteződések, taxik, kanyarodó autók lassíthatják.
5. Busz, troli nem buszsávon, villamos nyitott pályán. Ezek ugyanúgy allnak a dugóban, mint egy személyautó.Persze ez csak egy szempont, ami alapján összevetettem. Ugyanakkor a jobb drágább is, és a viszonylat autóforgalmától is függ, hová mit érdemes. Nyilván felesleges a metró, ahol kicsi az utasok száma, és a felszínen is gyér az autóforgalom. Budapesten éjszaka sem véletlenül van zárva a metró, és mennek az éjszakai buszok közel 0 forgalomban.
-
BonFire
veterán
válasz Tigerclaw #45 üzenetére
Ez a fővárosban lehet, hogy szempont, kisebb településen nem. Pesten két megállónyira kapsz mindent, ami kell, de vidéken minden piszlicsáré dolog miatt be kell menni a megyeszékhelyre, vagy a legközelebbi nagyobb városba, és akkor már nem feltétlenül hátrány, ha van autód.
Nálunk munkába is kalákában járnak autóval az emberek, mert céges buszjárat nincs, így aztán teletömik a kocsit és elosztják a benzinpénzt.
Szóval egyelőre az autós eladásokat én még nem temetném.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BatchMan
senior tag
válasz Tigerclaw #45 üzenetére
Héron gőzgépe jutott eszembe. Körberöhögték. Tengelyt forgatni bármelyik rabszolga tud. El is ásták két évezredre az egészet.
Mesterségesen fenntartani munkahelyeket hülyeség. Valakinek kis piros zászlóval kellene a robotjárgányok előtt szaladgálnia, és akkor megoldva a munkahely probléma. -
BiP
nagyúr
válasz Tigerclaw #45 üzenetére
"töredékére lehetne szorítani a balesetek számát, de ez egyben növelné a lakosság számát,"
Szerintem a balesetek miatti népességcsökkenés nem számottevő."Másik aspektus, hogy ha nem vezethetsz akkor utas vagy és talán egyszerűbb, olcsóbb hívni egy robottaxit, vagy felszállni egy robot-minibuszra, mint venni egy saját elektromos autót méregdrágán. Emiatt töredékére eshet az autóvásárlások száma, megszűnhet a legtöbb gyár, ami még több munkanélkülit eredményez."
Ott a tömegközlekedés, a BKV világviszonylatban is jónak számít. Ott a lehetőség, aztán mégis hányan autóznak inkább a dugóban, mert úgy jön ki jobban vagy mert csak!
Szóval én nem igazán aggódnék emiatt. Sokan igényelnek saját autót. Meg aztán a taxitársaságokat is el kell látni járművel, szóval nem emiatt kell aggódni.A nagy kavar tényleg az lesz, hogyha majd a teherszállítás (ezt könnyebb talán megoldani) reformizálódik.
De ha megnézed, hiába lehet csomó mindent vonaton szállítani, és olcsóbb is, mégsem lehet kiváltani a rengeteg kamiont, kisteherautót, rengeteg ilyen sofőr van.
Viszont az önvezető kamionnal nem lesznek kibékülve. Első lépésnek pl. gyár telephelyei vagy logisztikai központjai között, fix útvonalon közlekedve. Talán ez lehet az egyik első. Mert oda nem kell tachográf, szünetet tartani, éjjel nappal mehet (szenzorok miatt a látási viszonyok másoldagos) stb. Összességében olcsóbb lehet, tervezhetőbb. -
tatabike
őstag
válasz Tigerclaw #54 üzenetére
Esetleg az eszedbe sem jutott, hogy saját buszsávban fognak közlekedni? Ott kit zavar, ha 20-30-cal megy csak? Szerintem senkit...
Annyira bírom, hogy itt mindenki egyből megszakérti meg leoltja azokat, akik több évnyi melót meg dollár és/vagy eurómilliókat ölnek egy ilyen projektbe. Csak akkor azt nem értem, hogy ha ezek a megmondóemberek 5 perc alatt meg tudnak ítélni egy ekkora volumenű fejlesztést, miért nem ők csinálják? Hiszen már az elején meg tudják mondani azoknak a "hülye mérnököknek", hogy neki se álljanak, mert úgysem lesz jó...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 Ultra Eladó...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD
- Corsair TX650 V2 650W 80+