- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Netflix
- Windows 11
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
#35193216
törölt tag
Asszem Londonról olvastam valahol, hogy az átlagos belső közlekedési sebesség autóval ma ugyanannyi, mint anno a lovaskocsi korszakban volt, hiába gyorsabb az autó, mint a ló, ha annyiszor nagyobb a forgalom.
Szvsz. személyautó nem lenne való a nagyvárosok belső kerületeibe, csak speciális célok esetén (pl. áruszállítás, sürgősség, rokkantak, stb.). A tömegközlekedés is olcsóbb, gyorsabb lehetne akkor.
-
#35193216
törölt tag
Az a különbség, hogy pl. Londonban a metró 51%-a földfelszíni, a többi nagyobb része pedig kéregvasút, és a megallók sem olyan monumentálisak, mint Budapesten. Magyarul alkalmazkodnak az adott körülményekhez, és akkor nagyobb lefedettség érhető el olcsóbban. Külvárosokban drága lenne föld alá vinni, így felszínen viszik, belvárosban meg csak ahol kell, ott viszik mélyre, a többi lehet kéregvasút.
Ehhez képest Budapesten ott vannak a HÉV vonalak, de ahelyett, hogy a metró hálózatba integralnák, még le is akarják építeni, lásd pl. csepeli villamos terve. Pedig még építeni is lehetne plusz felszíni vonalakat, a nagykörúti villamost pedig le lehetne vinni a felszín alá, ami kéregvasútként sokkal olcsóbb lenne a mélyvezetésű metrónál.
-
#35193216
törölt tag
Simán lehetne, és sokkal kisebb bonyolultságú feladat, mint az önvezető autó, azonban fogadni mernék, hogy később lesz meg, és nem technikai okokból, hanem azért, mert a vasúti társaságoknál Isten malmai sokkal lassabban őrölnek, még a magán társaságoknál is, nem hogy MÁV..
-
#35193216
törölt tag
válasz Tigerclaw #42 üzenetére
Minél kevesebb az akadályozó tényező, annal jobb. Pontosan emiatt szerintem a sorrend a jobbtól a rosszabb felé:
1. Metró, gyorsvasút. Teljesen zárt pálya, szintbeli kereszteződések nélkül.
2. Vasút. Nem teljesen zárt pálya, mert szintbeli kereszteződései lehetnek, de ott elsőbbsége van. Tehát csak speciális esetben lassítja a forgalom (valami barom elé hajtott...).
3. Zárt pályás villamos. Csak a lámpás kereszteződések lassítják.
4. Busz, troli buszsávon. Lámpás kereszteződések, taxik, kanyarodó autók lassíthatják.
5. Busz, troli nem buszsávon, villamos nyitott pályán. Ezek ugyanúgy allnak a dugóban, mint egy személyautó.Persze ez csak egy szempont, ami alapján összevetettem. Ugyanakkor a jobb drágább is, és a viszonylat autóforgalmától is függ, hová mit érdemes. Nyilván felesleges a metró, ahol kicsi az utasok száma, és a felszínen is gyér az autóforgalom. Budapesten éjszaka sem véletlenül van zárva a metró, és mennek az éjszakai buszok közel 0 forgalomban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Foxpost
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Politika
- Honor Magic V2 - origami
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Tudományos Pandémia Klub
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- Gigabyte Brix GB-BRR3H-4300 4300u, 16GB DDR4, 256GB SSD
- HP Probook 450 G5 - 8th Gen i5/8GB/128GB
- Ritkaság! Alienware AW5520QF Oled Gamer Monitor!55"/4k/120hz/0,5ms/Alienfx RGB
- LG34UM68-P 21:9-es Ultra Wide monitor eladó!
- HP Envy x360 15,6 IPS LED Gorilla Glass i7, 16GB, 1TB fémházas 3az1 notebook + HP toll - harmad áron