Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fi:zi'k

    nagyúr

    válasz BonFire #24 üzenetére

    Ez is tisztasor, legutóbb Barcelonában tapasztaltam meg, hogy kb mindenhova elvisz a metró. Kicsit furcsa is volt. :D
    De, megint csak a mai utamra vonatkoztatva, BKV-val sem lettem volna gyorsabb semmivel, pedig majdnem a teljes metróvonalon (M2 Örs->Moszkva) végig mentem volna. A gugli 46 percet ír menetidőnek, ami egyébként abszolút reális, úgy, hogy az út kb 80% metró.

    96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

  • kisza25

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz BonFire #11 üzenetére

    a rokkant járművek 45-re vannak limitálva, mint a segédmotoros kerékpár

    Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

  • #35193216

    törölt tag

    válasz BonFire #24 üzenetére

    Az a különbség, hogy pl. Londonban a metró 51%-a földfelszíni, a többi nagyobb része pedig kéregvasút, és a megallók sem olyan monumentálisak, mint Budapesten. Magyarul alkalmazkodnak az adott körülményekhez, és akkor nagyobb lefedettség érhető el olcsóbban. Külvárosokban drága lenne föld alá vinni, így felszínen viszik, belvárosban meg csak ahol kell, ott viszik mélyre, a többi lehet kéregvasút.

    Ehhez képest Budapesten ott vannak a HÉV vonalak, de ahelyett, hogy a metró hálózatba integralnák, még le is akarják építeni, lásd pl. csepeli villamos terve. Pedig még építeni is lehetne plusz felszíni vonalakat, a nagykörúti villamost pedig le lehetne vinni a felszín alá, ami kéregvasútként sokkal olcsóbb lenne a mélyvezetésű metrónál.

  • tatabike

    őstag

    válasz BonFire #58 üzenetére

    Oké, teljesen más nálad és nálam az oltás és a megszakértés értelmezése, ez biztos.
    A többi közhely, az apokalipszis emlegetését fogalmam sincs, hogy a hozzászólásom mely része váltotta ki, és nem estem túlzásokba.
    Amúgy érdemben is szóltam a témához (buszsáv), amit egy szóra sem méltattál, tehát joggal feltételezhetem, hogy a te hozzászólásod célja éppen az volt, ami ellen felszólaltál: leoltottad és megszakértetted az én hozzászólásomat. Na tessék, hogy is van ez...?

    Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

  • tatabike

    őstag

    válasz BonFire #60 üzenetére

    A buszsávval a probléma, amit leírtál, az csak nálunk probléma. Nyugaton, ahol ezt a konkrét projektet tesztelik, nincs béemvésköcsög meg hasonlók. És a buszsávot sem foglalja el senki általában. Pl. van, ahol még szintben is el van tolva a többi sávhoz képest...
    Tudod, melóztam egy hosszabb ideig Münchenben például, és nap mint nap kerékpárral jártam be a melóhelyemre. Egyetlen egy problémás közlekedési szitum volt ez idő alatt, az is egy török majom volt, aki a legrövidebb-út-az-egyenes alapon kalimpált be a furgonjával a kútra, keresztül a járdán és a kerékpárúton. Nálunk ilyenek naponta tucatszám fordulnak elő. Ott meg egy év alatt egyszer. Elég nagy különbség...
    Tehát ahol tesztelik ezeket az önvezető buszokat, feltételezem nagyságrendekkel kisebb hányada gyökér a közlekedőknek, mint itthon. És ha még nem is buszsávban tesztelik, hanem csak úgy random a forgalomban, akkor sem okoz gondot az ottani közlekedési kultúrának az, hogy csak 20-30-cal megy. Itthon az is gond, ha lakotton belül 50-nel mész, mert 70 alatt nem megy senki...
    Ha esetleg a közlekedésben szerzett tapasztalatom a kérdéses, kamionsofőr vagyok, némileg átlátom a helyzetet, mondhatjuk.

    [ Szerkesztve ]

    Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

  • azbest

    félisten

    válasz BonFire #60 üzenetére

    "Hacsak fizikailag nem választjuk el az úttest egyik részét a másiktól."

    Nem tudom egyébként, hogy arrafelé milyen a közlekedésben részt vevők, vagy úgy általában az emberek figyelme, alkalmassága. A városomban évente néhány alkalommal egyedül is képes súlyos vagy halálos balesetet szenvedni kerékpáros közlekedő. Igaz, ebből van olyan eset is, amikor az út állapota miatt szenved balesetet, de volt már párszor, hogy egy közeli, csak buszok által használható szakasz meleltt, a biciklisávot leválasztó "csöcs" sorra futott rá valaki figyelmetlenségből és mentő vitte el.

    Néha persze idősebb autós / biciklis / gyalogos láttán is elfog az az érzés, hogy ő bizony ön és közveszélyes, mert nem képes figyelni vagy reagálni. Ez nem azt jelenti, hogy minden idős alkalmatlan, hanem, hogy vannak akik úgy közlekednek, hogy nekik nem szabadna már önállóan.

    Persze a szabályok betartásával kapcsolatban is elég megnézni, hogy hányan futnak át a többsávos úton, mert nem akarnak 5 percet várni a következő villamosra.. vagy hányan hajtanak be olyan útszakaszra, ahová csak tömegközlekedés mehetne.... :(

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák