Új hozzászólás Aktív témák
-
#92253184
törölt tag
válasz #82729984 #27 üzenetére
Mindenki el van bűvölve a jobb, erősebb akumlátorral.
Ez az amire nincs szükség.
Egy jelenlegi méretű és kapacitásu akumlátor bőségesen elég az autóba.
Két dolgot kell megoldani.
Legyen töredéke az előállítás költsége és környezet barát a technológia.
Az Apple ezt megoldja és övek a piac. -
Stanlee
őstag
válasz #82729984 #27 üzenetére
A Tesla Model S kb. 35 kWh-t fogyaszt el 100 km-en. A német áramtermelés átlagos CO2 kibocsátása 600 g/kWh. Mindösszesen 21 kg CO2. Egy liter dieselből van 2,64 kg CO2, ebből látszik, hogy egy jobbacska diesel VW majdnem azonos CO2 kibocsátás mellett is hasonló komfortérzetet tud adni, mint egy Tesla. OK, gyorsulásnál nem üt egy diesel annyira, mint az elektromotor, de ha az elektromotornak adjuk az ívet, akkor az sem olyan keveset fogyaszt, mint amit írtam. Az ökológia lábnyomunk meg olyan nagyon nem változik. Ja, és az áram sem annyival olcsóbb, hogy a kis hatótávolságért megérje beáldozni a dieselt az akkus elektromos autóért.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
nagyúr
válasz #82729984 #57 üzenetére
> Azért gratulálok hogy sikerült egy két és fél tonnás 600 lóerős autót megtalálnod a súlyok összehasonlításához...
Kozel ket tonnas, nem ket es fel.
A P85D kozel 700 loeros, nyilvan nem egy 70 loeros Swifttel kell osszehasonlitani. A Model S egy luxusauto, nyilvan ezekkel hasonlitom ossze.
> hiperventillálsz
Na, kezdenek elfogyni az ervek
A gazdasagossaggal kapcsolatban meg guglizz ra olyasmikre, mint meretgazdasagossag, meg hasonlok.
> a 400 kg akku 400 km-es hatótávval normális
Ha megy a gyorsoltes, meg a gyors akkucsere, akkor teljesen oke. En egyebkent is megallok 300-400 km-enkent az autopalyan is. Ha valaki szeret 1000 km-t autozni egyhuzamban, annak nyilvan nem jo.
A sok tevedesed kozul az egyik az, hogy azt allitod, hogy attol, hogy egy technologia nem tud 100%-ban levaltani minden meglevo hasonlo technologiat, eletkeptelen. Pont ugyanaz a duma, mint amikor az iPhone megjelenesekor azon rugoztak, hogy nincs MMS meg Bluetooth.
while (!sleep) sheep++;
-
GeryFlash
veterán
válasz #82729984 #57 üzenetére
Továbbra is +1
Amúgy nem értem ezt a két tábort. Mindenki várja az elektromos autókat, csupán azon megy a vita, hogy sokak szerint jó ahogy most van, és vagyunk mi, akik szerint ennek még fejlődnie kell, ehhez kell még pár év és nem kéne addig erőltetni. Kicsit Petőfi XIX. századi költők c. verse ugrik be, ahol a hamis próféták azt mondják...
Amúgy tényleg minden évben jön valami ötlet, ez tűnik most a legéletképesebbnek, aztán meglátjuk mi lesz belőle. De hogy a mostani technológiával leváltani a dízelekt-hibrideket nem éri meg. Akksi fejlesztésbe kell pénzt ölni, a fogyasztás-optimalizáláson szerintem már nem sokat lehet faragni (telefon-tablet fronton sem)
emvy: ,,A sok tevedesed kozul az egyik az, hogy azt allitod, hogy attol, hogy egy technologia nem tud 100%-ban levaltani minden meglevo hasonlo technologiat, eletkeptelen"
Nem tisztem mások helyett szólni, de hol írta ezt? Nem tartja (tartjuk) életképtelennek, szimplán várni kéne még pár évet a tömeges gyártással amíg nem lesz jobb akkumulátor.
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
válasz #82729984 #92 üzenetére
"szerintem mindenki egyetért abban hogy a jövő az elektromos autóé": szerintem meg nem. a kémiai üzemanyag energiasűrűsége lényegesen nagyobb, mint az akksié, és ez jó eséllyel meg is marad.
a jövő szerintem a hagyományos motorokban van, olyan üzemanyaggal, ami nem elraktározott széndioxidot tol vissza a légkörbe.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #82729984 #96 üzenetére
szerintem ez a kitiltják a városokból túlzó általánosítás, többek között azért, mert egy kalap alá veszi Budapestet a vidéki városokkal
Pesten sem tudják kitiltani az autókat a városból, mert agyhalott módon pest központú sugaras országútszerkezetet fejlesztettek az elmúlt 60-70 évben, gyakorlatilag alig van alternatív útvonal az ország két fele között.
Másrészt pesten sem az egész városból tiltanak autókat, hanem belvárosból, történelmi városmagból, stb. Elismerem, van az országban vagy 5-6 város, ahol ez egyrészt indokolt lehet, másrészt tudsz helyette tömegközlekedést kínálni. De az ország másik sokszáz kis, vidéki városában erre nincs lehetőség.
harmadrészt meg egy rendesebb autóból ma már tisztább levegő jön ki, mint amit beszív, pl. ha sikerül neki találni egy olyan pesti buszt, ami még nem égett le alvázig, akkor annak a kipufogógázán sokat tisztít egy mögötte haladó rendesebb autó.
nem hiszek ezekben a modern városépítési szemléletekben. be fognak azok dőlni idővel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Sorozatok
- LG LCD és LED TV-k
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC