Akerson: az Apple nem tudja, mibe mászik bele

„Jobban tennék, ha alaposan átgondolnák, bele akarnak-e vágni a kőkemény gyártásba. Fogjuk az acélt, a nyers acélt, és autóvá formáljuk. Fogalmuk sincs, mibe másznak bele ezzel” – fogalmazott Daniel Akerson, a General Motors elnök-vezérigazgatója azzal kapcsolatban, hogy az Apple esetleg nem elégszik meg a CarPlay szolgáltatással, hanem saját autót gyártanának.

Ez egyébként azért merült fel, mert néhány napja olyan hírek láttak napvilágot, melyek szerint az Apple nem csak hogy az autóiparból igazolt szakembereket, ráadásul a cupertinói bázison kívül, egy titkos laborban foglalkoztatja őket.

Valószínűleg nem így néz majd ki
Valószínűleg nem így néz majd ki

Ed Colligan, a Palm vezére hasonlóan nyilatkozott, mielőtt megjelent volna az iPhone és megváltoztatta volna a mainstream telefonhasználati szokásokat. Az mindenesetre biztos, hogy Jony Ive, az Apple vezető formatervezője több meetinget is tartott az utóbbi hónapokban autógyárak vezetőinek, néhány esetben pedig konkrétan ajánlatot is tett nekik.

Több hírportál is arról írt belsős informátorokra hivatkozva, hogy Steve Zadesky, aki 16 éve dolgozik a cégnél, már nem elégszik meg a CarPlay szolgáltatással, valódi autós üzletágat kapott. Múlt hét pénteken a Wall Street Journal egyenesen azt írta, hogy a Titan kódnevű projekt egy kisbusz szerű eleketromos autó lesz, és a munkálatok egy éve tartanak.

Mit tervez?
Mit tervez?

Tény és való, hogy Zadesky az elmúlt évben többször is Ausztriába repült, ahol a Magna Steyr található. Ha nem lenne ismerős: egy olyan autógyár, amely szerződéses keretek között bérgyártással foglalkozik, 100+ éve, többek között a CarPlay is a repertoár része.

Az Apple nem kommentálta a híreket, a sajtó pedig szinte felrobbant a találgatásoktól. Annyi bizonyos, hogy Tim Cook korábban is többször hangsúlyozta, hogy az autóipart olyan területnek tartja, ahol az Apple komoly eredményeket érhet el. Egy múlt heti konferencián például a fedélzeti rendszert biztosító CarPlayt a cég jövőbeni sikerének egyik zálogaként említette meg.

A pletykákat erősíti, hogy tavaly érkezett az Applehez Marc Newson, aki még 1999-ben készített koncepcióautót a Ford számára, illetve repülőgépekhez tervezett belső tereket.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények