- Hálózati / IP kamera
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- YouTube
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Programozás topic
- Bittorrent topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz #89309696 #51 üzenetére
már nagyon régen nem gyártanak szívó dízelt, a turbó pedig megöli a hangot. turbóbenzinest csak egy rövid ideje gyártanak, a hangja annak is nyeszlett.
hangja két cuccnak van, ami jó: a nagy amcsi benzineseknek és a felszálló b-52-es hajtóművénekazt a vitát, hogy egyéb jellemzőkben szubjektíven kinek mi tetszik jobban, nem akarom megnyitni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #90088192 #52 üzenetére
mint mondtam, azonos műszaki színvonalú motorokat hasonlítsunk.
az kétségtelen tény, hogy az 1.9 pdtdi meg az 1.9 cdti sokkal jobb motor, mint az 1.2 htp skoda félmotor. az egyik nagynyomású befecsken-
dezéses, turbós, mindenféle módon vezérelt motor, a másik meg egy 100 éves technológia.
viszont ha összehasonlítom a legutolsó, relatíve normális, opel benzinmotort a vele egykorú dízelekkel, akkor a dízel sehol sincs.és mint emlegettem, ettől egy teljesen különböző történet, hogy valaki vezetési stílusához, közlekedési szokásához milyen hajtás passzol legjobban. az enyémhez például a dízel passzol legjobban, ezért van kizárólag benzines autóm
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#90088192
törölt tag
1.6 szívó dízel Audi 80 (B2) és 1.6 szívó benzines Audi 80(2).
1.6 szívó dízel 4liter/100km 1.6 szívó benzin 8l/100km.
Közelítő értékek, 10% hibával amit az emlékezet okoz.
Mi volt a kérdés?
Jobb e a dízel hatásfoka? Ezek szerint nem.Bocsánat a sok javításáért, nem fog már úgy az agyam.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Tegnap sikerült beszélni a szerelőmmel. Azt mondja, azóta már 3x bontotta ki az injektorokat, mert belemegy homok, akárhogy is tisztítja. Van valami ismerőse, akitől hoz egy bontott komplett üzemanyagcső-rendszert...
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz #90088192 #55 üzenetére
régen a turbódízel nyomatéka nagyobb volt, mint a benzineseké, akár duplája is. ez ma már nincs így, elég gyakran egyforma a nyomaték. régen a turbódízel felét, néha harmadát fogyasztotta, mint egy azonos teljesítményű szívó benzines. ma már ez sincs így, a modern, változó geometriás turbós benzinesek nem sokkal fogyasztanak többet, mint a dízel. egy rendes benzines mindig jobban gyorsult, mint egy dízel, és mindig szebb hangja volt. persze itt ismét nem az 1.2 htp-t hasonlítanám az 1.9 cdti-hez.
mivel a benzin egyneműbb folyadék, mint a gázolaj, ezért még mindig szebb az égése, kevesebb káros anyagot bocsát ki. adblue-t például nem kell tankolni. tudomásom szerint katalizátor regenerálás sem szokásos.
mivel a nyomás még mindig kisebb a benzinesben, mint a dízelben, olcsóbb a motor, olcsóbb szervizelni. ráadásul "egyesek" szerint baromira jó ötlet drágábban adni a gázolajat a kúton, mint a benzint.a turbódízel hatásfoka egyértelműen jobb, mint a szívó benzinesé, és nem egyértelműen vagy csak minimálisan jobb, mint egy rendes turbós benzinesé. cserébe van egy rakás hátránya.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#90088192
törölt tag
Én erre reagáltam:" dízel motor nagyjából mindenben rosszabb, mint a vele hasonló műszaki színvonalon álló benzines"
Hoztam egy példát ahol a dizel simán veri a benzinest.
A többi meg mindegy ilyen szempontból, mert igaz, csak irreleváns az eredetileg felvetett megállapításhoz.
Különben meg az LPG üzemű veri a benzinest is, keresztbe hosszában, vagy éppen a CNG.
-
#90088192
törölt tag
-
kenwood
veterán
Ezert szeretik az emberek specialistahoz hordani a kocsit.
Meg ott is gyakran megy a talalgatas,mert sok olyan tunet van,amit nem csak egy alkatresz hibaja okozhat.
Ha olyan helyre viszed,ahol mindenhez is ertenek, akkor sejtheted,hogy a tobb ezer modell szazezres nagysagrendu hibalehetosegeibol mennyivel talalkozott mar eloben is az adott szerelo.
Orvosoknal is ez van. Rengeteg olyan tunet van,ami utan 4-5 kulonbozo osztalyra is beutalnak kivizsgalasra.
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
ncc1701
veterán
Shellnél tankolok a legdrágább gázolajból. Bőven 500ft felett van literje... És ott az üzemanyagszűrő, amit szerelő havernál cseréltünk még novemberben, filtron, azóta nem mentem azzal a kocsival 2-300km-nél többet. Szerettem volna, csak szar volt, azzal mentünk volna sógorékhoz, meg szlovéniába nyaralni. Ugye harmadik kocsi, télen nem használom vacak időben, csak egészségügyi sétára viszem havonta, amúgy áll muternál a fűtött garázsban.
[ Szerkesztve ]
-
Carlytoo
aktív tag
Amiket én cseréltem/javítottam a kocsimban:
Kerékcsapágyak, első futómű(kompletten), esőérzékelő és automata fényszoró szenzor javítás, olajcsere difiben, váltóban, motorban, egyéb folyadékok cseréje, cooler, üzemanyagcsövek, vízcsövek stb. Rengeteg van csak néhányat felsoroltam. Akkor vittem szerelőhöz, amikor valami komolyabb beavatkozás kellett, de volt már rá példa, hogy ott sem sikerült, ahogy a fenti példa mutatja és meg kellett magamnak oldani.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Mr X
veterán
Jópár éve én is magamnak csinálok mindent az autón. Amellett, hogy súlyos pénzeket spóroltam a munkadíjon, hobbinak sem utolsó. És így tudom, hogy amit megcsinálok (ha lassabban is, mint egy profi´, az meg van csinálva. Mondjuk nekem nagy előny, hogy egy kompletten felszerelt műhely van.
-
Mr X
veterán
A szabadidőmben csinálom, amikor nem keresek pénzt. És nem azt mondtam, hogy tízszer annyi idő nekem valamit megcsinálni, csak hogy valamivel lassabb. És ahogy a fenti több példa is mutatja, egyáltalán nem biztos, hogy az autószerelő érteni fog hozzá, nem csak tippelgetni.
-
"Ha van hozzáértő szerelő...."
Itt bukik meg a matematika. Sajnos a szerelők többsége csak a betanított munkás szintjén tolja az ipart. A probléma megoldó képesség még a probléma felismerése előtt kerül rövidzárlatba. Ráadásul jobb biztosra menni. Ha üzemanyag ellátási probléma van, akkor automatikusan a pumpa lesz a hibás. Mellékesen kicserélik az üzemanyag szűrőt is. Ja, hogy csak a szűrő volt a baj, most már nincs jelentősége.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Mr X
veterán
-
bambano
titán
három autóm van, abból kettőt egy itteni Bosch szakszervizbe hordok, általában szoktak vele boldogulni. mondjuk igyekszem nem elhanyagolni a szekereket, úgyhogy nem véres a nyakuk.
a legújabb autómra azt mondták, mikor náluk vettem téli gumit rá, hogy azzal oda ne merjek állítani, mert se fogalmuk nincs az egészről, se felszerelésük. azt azóta is márkaszervizbe hordom, és még abból sem mindegy, hogy melyikbe.szóval amelyik autóra a gyártó beszállítójának szervizhálózatában azt mondják, hogy sakk-matt, azt sufniban biztosan nem fogja senki megszerelni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Mr X
veterán
Épp most írtad le, hogy a szakszerviz sem tudna vele mit kezdeni. Ergo annyit érnek ebben az esetben, mint a sufnik. Hozzáteszem, a mechanikai szerelés ezeknél sem bonyolultabb. A lengőkar az lengőkar, váltó az váltó. Max a szoftveres rész igényel gyári információforrást.
Én nem olyan árkategóriájú autókat tartok, ahol ez gondot okozhatna. 10-15-20 éves tucatautókkal nincs olyan gond, hogy nem lehet "sufniban" javítani. Tutorial is van hozzájuk bőven.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
Így van, a lengőkar az lengőkar. Ha kiveszed a lengőkart és beraksz helyette egy másikat, akkor abból a célból, hogy a parkpilot ne zúzza le a fél parkolót, amikor parkol helyetted, olyan futómű beállító padra kell feltenni az autót, ami neked biztosan nincs. meg ennek a szakszerviznek se.
a téli-nyári kerékcsere se triviális, mert nyomásszenzor van benne.
az akkumulátort nem tudod kicserélni, mert a stop-start rendszer miatt komplett akkumulátor menedzsment van benne, amit nem tudsz felprogramozni. A váltóban nem tudsz olajat cserélni. A can buszos cuccokat nem tudod berakni. Motorolajat nem tudsz cserélni, mert programozni kell hozzá a fedcompot. Izzót nem lehet benne cserélni, elsősorban azért, mert nincs benne. A ledmátrix lámpát nem tudod kicserélni, egyrészt nem tudsz alkatrészt szerezni hozzá, másrészt olyan az elektronikája. Ha megcsapod a kasztnit, nem fogod tudni megjavítani házon belül, mert tele van érzékelővel, amit szakszerűen át kellene szerelni. A kilincset nem tudod megjavítani, mert szügyig van elektronikával.nagyjából egy óvatos mosás és az ablakmosó feltöltése az, amit otthon biztonságosan el lehet végezni rajta.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
én ezért vettem gyári szenzorokat, hogy hátha azzal nem lesz gond a gumisnál. ez a része be is jött, felrakták, működik. viszont az ára.... aaaaaaargh. egy csomó embert ismerek, aki kevesebbért gumizza át a komplett autóját, mint amennyiért a gyári szenzort nekem ideadta a márkakereskedés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
értelek, csak egyre szűkülnek a lehetőségeid. minél régebbi az autó, annál egyszerűbben szervizelheted a sufniban és annál nagyobb eséllyel konvergál a roncshoz. és minél tovább halad az idő, annál inkább nem lesz esélyed működő autót találni, feltéve, hogy konstans a szervizelési képességed. Például nekem nagyon fáj kimondani, de ha csak az utazás a cél, eljutni a-ból b-be, akkor a legújabb autóm a legjobb. vagyis az egyre régebbi autó egyre inkább ellenszenves lesz.
a másik része a dolognak, hogy az emberek elsöprő többségének nincs rendes házi szervizelési lehetősége.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Mr X
veterán
Ebben sajna egyet kell értsek veled. A hátam borsódzik az ilyenektől, hogy csak egyben cserélhető lámpatest, 400k-ért, vagy a csak márkaszerviz által feltanítható fojtószelep.
A lehetőségek tekintetében én is tudom, hogy kivételes helyzetben vagyok, ezt igyekszem is kihasználni, amíg tudom.
-
félisten
Ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy veszek valami youngtimert, beteszem a garázsba és nyáron hétvégenként gurulok vele.
Bevásárolni veszek muternak valami 1.6 dustert(vagy egyenértékűt) és arra a saját évi 2k km-re elcsórom."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
kenwood
veterán
A masik opcio az, hogy beraksz 3-4 millio forint onero. Fizeted a havi 100k torlesztot,es amint lejar a garancia,adod el, ulsz at az uj kocsiba.
Egy 8-10 millios autonal a havi 100k fedezi az ertkevesztest, igy a 3-4 millio onero a ciklus vegen visszajon,megy be a kovetkezo verdaba.
Ha beered egy corsaval, akkor joval olcsobban abszolvalhato a muvelet.Nyilvan sok embernek faj, hogy kifizet 3-4 millio forintot,es a vegen nincs semmije, meg az is, amikor a 30 ezer kilometeres, szinte uj kocsit, a vetelara 70 szazalekaert eladod,
Viszont ezzel a felallassal, mindig 1-2 eves az autod, es soha nem kell fizetos szervizbe vinned.
Nemetorszagban, ahol a 300 eurot 1-2 nap alatt megkeresik, rengeteg csinaljak ezt.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Carlytoo
aktív tag
értelek, csak egyre szűkülnek a lehetőségeid. minél régebbi az autó, annál egyszerűbben szervizelheted a sufniban és annál nagyobb eséllyel konvergál a roncshoz.
Ez mekkora egy blődség. Normális szervizzel miért konvergálna a roncshoz? Szívesen megmutatom az E39-et, ami a tulajdonomat képezi. Erősen kétlem, hogy leroncsoznád. Az utcán fotózgatják, meg leszólítanak."No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
prmcsk
addikt
Na ezekért és sok más ilyenért, nem lesz új, újabb autóm...
VW bogárral kezdtem, a szerelést 1983.-ben. Azóta minden autómat magam szerelem, akár motorgenerál szintig. 1200 zsiga, 1500 lada. Ettől fogva csak dízel: golf1, két golf2, vento, B5 passat, és a jelenlegi 2004.-es Avensis II kombi és nem cserélem évente a verdáimat...
Nem fogadom el, hogy ha valamihez értek és lelkiismeretesen meg tudnám csinálni, miért kell akárkinek kiszopatnia és a laikusok szintjére kényszeríteni azzal, hogy egy fékdugattyú visszatolásához diag kell ? Ez nálam (és lehet, hogy dacból), a megacurvaaanyád kategóriája.
Megtehetném, hogy bármilyen autót megveszek, de addig sosem fogok, amíg van szerelhető alternatíva. Nem recskázok arra, hogy egy gép helyettem vezessen és arra sem, hogy mit szól a szomszéd. Nekem elég az a tudat, hogy bárhol, bármikor és bármelyiket elérhetem, ha akarom...
És presztízst csinálok abból, hogy minden autóm motorikusan, futóművileg kifogástalan legyen...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
bambano
titán
ugye értjük a "szűkülnek a lehetőségeid" kifejezést?
azt jelenti, hogy egyre kevesebb típus egyre kevesebb példányai közül válogathat. nem azt, hogy egyáltalán nincs.
a bmw-hez viszonylag jó az alkatrészellátás, retró vonalon is. a vectrámhoz NULLA. tehát most már nem tud választani vectrát (vagyis tud, de abból záros határidőn belül roncs lesz), ami azt jelenti, hogy szűkültek a lehetőségei.például azt mondta a szerelőm, hogy mindkét futómű bölcső rozsdás. nagy nehezen felhajtották az elsőből utolsó európai példányt. hátsót nem találtak. gyári kipufogódob egyáltalán nincs hozzá, az utángyártott minősége meg kétséges számomra.
ez mekkora egy blődség, hogy akik beszólnak a véleményem miatt, azok rendszerint nem értik azt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
nézd, amikor megvettem a vectrámat, következő télen behajtottam egy mellékutcába, ami síkos volt. durván csattogott az autó, ahogy dolgozott az esp, de végig tudtam menni. cserébe a fékolaj cseréjéhez számítógép kell, mert az abs kockából másképp nem tudod kihajtani az olajat.
az insigniám (többek között) leparkol helyettem, ha akarom. cserébe a futómű állításhoz csillagháborús beállító pad kell. az insigniámban van adaptív tempomat. csak akkor tudja állóra fékezni az autót, ha automata váltó van benne (értelemszerűen: a kézi váltóban nem tudja bontani a hajtást). az automata váltó szerelése egy külön tudomány, például a váltóolaj cseréhez spéci cucc kell.
de mondhatnék általánosabb példát: a klíma. azt se szereled otthon, mert tilos, mert a klímagáz környezetszennyező, ezért kötelező elszámolni vele.
tehát vagy beletörődsz, hogy szerelőhöz, uram bocsá', márkaszervizbe kell hordani az autót, vagy elfogadod, hogy fullfapaddal közlekedsz és neked kell egy csomó technikát pótolni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
prmcsk
addikt
Tudom mi megy ma, az autók terén. Szerelő barátommal sokszor csak nézünk, hogy ezt most miafarokért kellett így ? Erre írtam az előzőt és millió állatságot tudnék írni.
R. espace elektromos kézifék ??? mert már kart se tudunk huzigálni ? Nem tudod enélkül levizsgáztatni, mert amíg az öntesztje nem fut végig, nem mutatja a kilométeróra állását, nem tudják lefotózni. Nagykerben nincs, csak gyári van és komplett 150k x forintért (merugye védjük a környezetet is, nehogy már javítható legyen valami, vegyünk másikat és komplett), egy reléhiba miatt, ami nagyokosan a panelba van integrálva. Ez kapcsolgatja, a főáramát a behúzó-kiengedő motornak.
A panelének, a kétszer 40Amperos (belül dupla) reléjéről, mindez kockacukor méretben, pedig hely van bőven, hogy beférjen egy stabilabb, nagyobb oda. Külön, kínai portálokon megrendelhető, de ott is idő és csilliárdokért, ahhoz képest, hogy másfél óra munkával és 900 forinttal kiváltottam két valós 40A-es két morzés relével. És én gyarló, nem is ennyit kértem érte...
A klíma egyértelmű, azt egy másik barátomhoz viszem...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
#55525888
törölt tag
A magyar autószerelők zöme még mindig a karburátoros iskolába járt, és háromefff, mert már azokhoz az injektorokhoz se értettek, 30 éve
A fiatalokat is ezek tanítják.
Mr.X te a Suzuki turbós vagy? Na AZ szerkezet
[ Szerkesztve ]
-
kenwood
veterán
Volt szerencsem nehany ujabb kocsihoz. Utana visszaulni a 2003-as sajatba olyan,mint Samsung S20-rol visszaterni a Nokia 3210-re
Sose fogom megerteni azokat, akik nem anyagi okokbol ulnek bele a regi szarokba.
Ha masert nem,legalabb a biztonsag miatt el kene engedni a multat.
Ha valaki nem adja meg az elsobbseget, atmegy a piroson, es beled jon oldalrol hetvennel, egy 15-20 eves kocsiban sokkal kisebbek az eselyeid,mint egy fiatalban.
Lenyegeben az eletedet is kockara teszed csupan azert,mert neked a kocsi nem egy eszkoz,ami elvisz a-bol b-be, hanem valami ereklye, aminek vezetesi elmenyt kell biztositania.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
prmcsk
addikt
Ez is egy szempont, de pont az avensis az, amit gyakorlatban volt szerencsém látni, hogy mit bír ki ?
Barátom és felesége Salgótarján közelében vert kilencvennel telibe egy, vele szemben szemből és a sávjába oldalra átcsúszó véwét. A toyó motorja csak a tűzfalig ment, ők megúszták egy darab kulccsonttöréssel, a véwében mindketten meghaltak.
Az ave II.-ben egy tankban ülök és ezt látom is, mikor alatta vagyok. Olyan vasak, futómű és csavarok, hogy kevés maiban van olyan. Ez a tipus nem egy rozsdaboglya, még 17 évesen sem. Megbízhatóság ? Járom horvátot csapatban. Én vagyok a szerszámos autó és mindig poénkodok, hogy abban az idényben kit kell menteni. Mindenki leszól, aztán ritkán volt olyan év, amikor valamelyiken nem nekem kellett segítenem. Az öreg kotlámon egyszer sem...
A mai alublokkoknál talán nem kéne 2mm közelre fúrni egymáshoz, a hengereket, meg ezres motorokat feszíteni felfújni turbóval, mert nekem meg ez a mechanikai röhely...A mai pözsók és minik 1,4-es motorja ? Na az döfi. Aki azt tervezte, még a mentőben is ütném...
Ha jól választasz autót és odafigyelsz rá, nem ér meglepetés...
Tévedsz, nekem a kocsi egy eszköz és nem valami önmegvalósítási forma, csak szeretem, ha rendben van...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Somatom
veterán
Mit csináljak, ha félek az autómban? Tele van számomra fölösleges kütyüvel és egy nagy punci van az elején. Nem túl jó párosítás. Félek, hogy behisztizik és otthagy valahol az út szélén, ami elég gáz lenne, mert ingázó melósként havonta nyomnom kell egy Németország oda/visszát. Volt régen egy Fiestam. 10 évesen vettem, 30 ezer Km -rel. Abba csak bevágódtam és nyomtam egy Alicante oda/visszát (5400Km). Karburátor, se szervókormány, se elektromos ablak. Ami nincs, az nem tud elromlani. Az a baj, hogy minél újabb egy autó, annál silányabb alkatrészekből van összerakva. Ami 15 éve fémbű volt, az ma már műanyag.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PuMbA
titán
Lehet. Út szélén én legtöbbet elhanyagolt (azaz nem szervizelt, nem karbantartott) régi autókat látok, aztán újabb francia autókat, meg vagy egy BMW-t
Régi munkahelyemen céges autónak Skoda Octavia-k voltak, 300.000km belerakva, semmi baja. Motorjuk elmegy simán 500.000-ig is.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
az avensis akkor érződik tanknak, ha nincs jobb összehasonlítási alap.
más:
[link] nekem volt az octavia testvérmodellje, a bora. életem kimagaslóan legótvarosabb hulladék autója volt. nagyon-nagyon sokat tett hozzá, hogy az utóda egy rendes motoros vectra lett, nem egy f.scsomó tsi vagy fsi.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#25954560
törölt tag
maskepp gondolkodunk amikor lehetosegem van uj autoban ucsorogni, elismerem amiben jobb, kenyelmesebb. aztan visszaulok a 2003-as 350z-mbe es boldogan valtogatok kezzel, kezelem az eleg kemeny pedalokat es elvezem h minden uthibat erezni. motor, futomu, fek, gumik nagyonnagyon rendben vannak, kasztni sem rozsdas. el tudom kepzelni h modernebb anyagokbol es gondosabb tervezessel meg biztonsagosabb autot lehet epiteni, de ez is eleg tankszeru. persze lehet h csak kepzelodom.
-
prmcsk
addikt
válasz Carlytoo #107 üzenetére
Meggyőződésem, hogy az...
Egy összességében jól megválasztott "öreg" autóval gond nélkül, nagyobb nyugalommal indulok el, hogy meg is érkezzek...
Barátom céges 3,2 literes Ford Rangerébe még nincs 150 ezer, de harmadszor cserélnek automata váltót, pedig nem ma kezdte a vezetést és csakis ő használja.
Mert mi is történik ma, a gyártóknál ? Van ebben gyengébb motor is. Indulásként, ahhoz megtervezi a váltót, majd "facelift" és teljesítménykényszerből tolja ugyanarra a váltóra, az egyre erősebb motorokat. Ez így tévút...
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
bambano
titán
mondd meg a barátodnak, hogy a váltóolaj cseréjére egyszerűbb módszerek is vannak, mint a komplett váltó cseréje
egyébként pedig nagyon sokáig el lehet úgy járni egy autóval, hogy a csúcsteljesítményének a töredékét hajtod csak ki belőle. tehát az, hogy faceliftnél megnövelik a motort, még nem ok a váltóhibára.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
prmcsk
addikt
Értem én, de céges lizing autó. Rendszeresen hordva van az előírt szervízre...
Akkor a másik barátom is hülye lenne, aki megszállottja VOLT a grand cherokee jeep-jének ?
Babusgatta, dédelgette, ahol érte és szervízeltette. Hetente Svájc oda- vissza (sztrádán). Aztán mikor a második automata váltó is lerúgta magát, a harmadikat már nem nála élte meg...
Mindkét emberke az a fajta, aki elfogadja: Ha van pénze majomra, akkor van pénze banánra is, tehát nem az olajcserén spórolnának...
Szerintem ugyanaz a szitu volt, mint írtam. Megvan az alap váltókonstrukció, csak a motor volt egy kicsit nagyobb, de a váltó tehelhetősége nem változott.És ne mondd, hogy minden lóerőlépcsőhöz hozzáigazított váltót is csinálnak...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
bambano
titán
"Rendszeresen hordva van az előírt szervízre...": persze, csak nincs rá biztosíték, hogy egyrészt elvégezték az előírtakat, másrészt elő volt írva minden, ami kell. például az én autómban örökélet váltóolaj van. ezt a mezei júzer úgy értelmezi, hogy amíg él az autó, addig jó a váltóolaj, a váltó meg úgy, hogy ameddig jó a váltóolaj, addig él a váltó, egy perccel se tovább...
a másik, hogy a gyár előírt 50 ezres motorolaj cserét. amit később levittek 30-ra. ha ezt betartottad, akkor a motorodnak meszeltek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rick4
félisten
Amerikai autók alkatrészeit importálom lassan 17. éve, talán tudok valamit a Jeepekről.
A chrysler - jeep váltók mindig is a legalja volt.
Az 5.2 v8-as motort is simán tönkre lehetett tenni, gond nélkül főtengely csapágyassá tetted 100 ezer km alatt.
A váltók épphogy csak elbírták valameddig a rájuk kötött motor erejét, mindig "ügyesen" voltak méretezve.
A 2012-től jött Grand Cherokee, amiben az A630-as csodadízel volt, a Merci féle V6-os dízelt váltotta, (ami meg injerktorhibás, szívósor csappantyú hibás, mindenféle hibás volt) 2015-től lett 245 ló, cserébe a motor mostanra már mindenki által ismert baja, hogy 20-30-50 ezer km-nél is simán elszakad a hajtókar, ami kiveri a blokk oldalát.A Chryslernek volt egy csodamotorja (volt több, de ez tényleg egy csoda), 2.7 V6, 200 ló, de voltz olyan, akinek 60 ezer km után már hoztam a hajtókarcsapágy szettet, mert kopogott mint egy 3x annyit futott lada motor, a gyár a rerngeteg problémát elintézte egy vállrándítással, és az amúgy se sok 5000 mérföldes olajcsere intervallumot levitte 3000 mérföldre, azaz 4800km-re. Nem sokkal lett jobb, de a gariidőig kihúzták a motorok...
Mindezeknek semmi köze sincs a rendes karbantartáshoz, ilyen autókat nem kell megvenni, ezek tervezési és gyártási selejte, de ilyesmire semmiféle előírás nincs, minden autógyártó gond nélkül gyárthat selejtet, ami épphogy csak kihúzza a gariidőt, vagy még azt sem, mert ez nem egy hűtő, hogy bedugod, ezt te is tönkretehetted, rosszul indultál, rosszul álltál meg, rosszul pakoltál be két szatyor kifit hátra...
A 3.2-es Rangerben az az 5R55S/N/W váltó van, amiket kint a '99-től kapható Jaguar S-type , és a 2004-től kapható ford Explorerekbe is tettek, már 15 éve ismert volt, hogy kuka mind, a motor beindulás után forgatja a váltó olajpumpát, az felállítja a nyomást, ami a szeleptömbben elektromos szolenoidok segítségével ide- vagy oda áramlik, viszont itt a váltóházban vagy egy accumulator piston nevű kis acéldugó, mainek az acélgyűrűje összekarcolássza az alu váltóház oldalát, így elszökik mellette a nyomás, és nem vált rendesen a váltó, elsakad a szeleptömb hátulján a réz átvezető, szétdarálja az erősebb a gyengébb dolgokat, stb stb. Szar konstrukció, és kb ennyi, kb a Chrylserrel egy szinten van. idehozták a sok megmaradt vackot, mert mégiscsak le van gyártva, hát kezdjünk vele valamit...
Mustang játékautókban egy hátsó diffi napkerék- kúpkerék páros 80 ezer km-nél már cserés, egy acél kardán se bír 100 ezret, a fékek gyárilag gyengék, stb stb stb stb.Nincs amerikai autóm. Khm, nem is értem, miért.. Amik vannak, azokról is tudok kb mindent, csodák nincsenek, egyelőre tesla lesz a következő...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Elden Ring
- Nők, nőügyek (18+)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- PlayStation 5
- Motoros topic
- További aktív témák...
- Magic Mouse fekete
- Apple Magic Keyboard harmadik generációs 11 hüvelykes iPad Próhoz és ötödik generációs iPad Airhez
- ASUS GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5 192bit (ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING) Videokártya
- iPhone 15 Pro / 0 perces / Blue Titanium / 128 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- Realme C31
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen