Új hozzászólás Aktív témák
-
kénytelen vagyok egyetérteni a poszttal...
legutóbb kértem az éves szervizben, hogy cseréljenek üzemanyagszűrőt az autómon. az volt a válasz, hogy nincs benne külön szűrő, a tankkal egybeépített benzinpumpában van egy fix szűrő.
a mérnök megérdemel egy hét csuklást.szerk: mit mondott House? hogy a beteg mindig hazudik
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gondos gazda legritkábban 60 ezrenként cserél váltóolajat.
a szerelőkkel az egyik gond meg az, hogy a gyári javítási útmutatót követve is találgatás a javítás. nekem egyszer fényszóró magasság állítót javítottak úgy, hogy a szerelő kinyitotta az opel elektronikus javítási adatbázisát, az opel tis-t, és végigment a pontokon úgy, ahogy le volt írva. lett egy marék alkatrészem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz #90088192 #43 üzenetére
ha eltekintünk attól, hogy a dízel motor nagyjából mindenben rosszabb, mint a vele hasonló műszaki színvonalon álló benzines, akkor is kijön a végén az, hogy rendes hangja a sok köbcentis benzines v8-nak van.
a többi az csak porolás.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #89309696 #51 üzenetére
már nagyon régen nem gyártanak szívó dízelt, a turbó pedig megöli a hangot. turbóbenzinest csak egy rövid ideje gyártanak, a hangja annak is nyeszlett.
hangja két cuccnak van, ami jó: a nagy amcsi benzineseknek és a felszálló b-52-es hajtóművénekazt a vitát, hogy egyéb jellemzőkben szubjektíven kinek mi tetszik jobban, nem akarom megnyitni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #90088192 #52 üzenetére
mint mondtam, azonos műszaki színvonalú motorokat hasonlítsunk.
az kétségtelen tény, hogy az 1.9 pdtdi meg az 1.9 cdti sokkal jobb motor, mint az 1.2 htp skoda félmotor. az egyik nagynyomású befecsken-
dezéses, turbós, mindenféle módon vezérelt motor, a másik meg egy 100 éves technológia.
viszont ha összehasonlítom a legutolsó, relatíve normális, opel benzinmotort a vele egykorú dízelekkel, akkor a dízel sehol sincs.és mint emlegettem, ettől egy teljesen különböző történet, hogy valaki vezetési stílusához, közlekedési szokásához milyen hajtás passzol legjobban. az enyémhez például a dízel passzol legjobban, ezért van kizárólag benzines autóm
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz #90088192 #55 üzenetére
régen a turbódízel nyomatéka nagyobb volt, mint a benzineseké, akár duplája is. ez ma már nincs így, elég gyakran egyforma a nyomaték. régen a turbódízel felét, néha harmadát fogyasztotta, mint egy azonos teljesítményű szívó benzines. ma már ez sincs így, a modern, változó geometriás turbós benzinesek nem sokkal fogyasztanak többet, mint a dízel. egy rendes benzines mindig jobban gyorsult, mint egy dízel, és mindig szebb hangja volt. persze itt ismét nem az 1.2 htp-t hasonlítanám az 1.9 cdti-hez.
mivel a benzin egyneműbb folyadék, mint a gázolaj, ezért még mindig szebb az égése, kevesebb káros anyagot bocsát ki. adblue-t például nem kell tankolni. tudomásom szerint katalizátor regenerálás sem szokásos.
mivel a nyomás még mindig kisebb a benzinesben, mint a dízelben, olcsóbb a motor, olcsóbb szervizelni. ráadásul "egyesek" szerint baromira jó ötlet drágábban adni a gázolajat a kúton, mint a benzint.a turbódízel hatásfoka egyértelműen jobb, mint a szívó benzinesé, és nem egyértelműen vagy csak minimálisan jobb, mint egy rendes turbós benzinesé. cserébe van egy rakás hátránya.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
három autóm van, abból kettőt egy itteni Bosch szakszervizbe hordok, általában szoktak vele boldogulni. mondjuk igyekszem nem elhanyagolni a szekereket, úgyhogy nem véres a nyakuk.
a legújabb autómra azt mondták, mikor náluk vettem téli gumit rá, hogy azzal oda ne merjek állítani, mert se fogalmuk nincs az egészről, se felszerelésük. azt azóta is márkaszervizbe hordom, és még abból sem mindegy, hogy melyikbe.szóval amelyik autóra a gyártó beszállítójának szervizhálózatában azt mondják, hogy sakk-matt, azt sufniban biztosan nem fogja senki megszerelni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Így van, a lengőkar az lengőkar. Ha kiveszed a lengőkart és beraksz helyette egy másikat, akkor abból a célból, hogy a parkpilot ne zúzza le a fél parkolót, amikor parkol helyetted, olyan futómű beállító padra kell feltenni az autót, ami neked biztosan nincs. meg ennek a szakszerviznek se.
a téli-nyári kerékcsere se triviális, mert nyomásszenzor van benne.
az akkumulátort nem tudod kicserélni, mert a stop-start rendszer miatt komplett akkumulátor menedzsment van benne, amit nem tudsz felprogramozni. A váltóban nem tudsz olajat cserélni. A can buszos cuccokat nem tudod berakni. Motorolajat nem tudsz cserélni, mert programozni kell hozzá a fedcompot. Izzót nem lehet benne cserélni, elsősorban azért, mert nincs benne. A ledmátrix lámpát nem tudod kicserélni, egyrészt nem tudsz alkatrészt szerezni hozzá, másrészt olyan az elektronikája. Ha megcsapod a kasztnit, nem fogod tudni megjavítani házon belül, mert tele van érzékelővel, amit szakszerűen át kellene szerelni. A kilincset nem tudod megjavítani, mert szügyig van elektronikával.nagyjából egy óvatos mosás és az ablakmosó feltöltése az, amit otthon biztonságosan el lehet végezni rajta.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
én ezért vettem gyári szenzorokat, hogy hátha azzal nem lesz gond a gumisnál. ez a része be is jött, felrakták, működik. viszont az ára.... aaaaaaargh. egy csomó embert ismerek, aki kevesebbért gumizza át a komplett autóját, mint amennyiért a gyári szenzort nekem ideadta a márkakereskedés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
értelek, csak egyre szűkülnek a lehetőségeid. minél régebbi az autó, annál egyszerűbben szervizelheted a sufniban és annál nagyobb eséllyel konvergál a roncshoz. és minél tovább halad az idő, annál inkább nem lesz esélyed működő autót találni, feltéve, hogy konstans a szervizelési képességed. Például nekem nagyon fáj kimondani, de ha csak az utazás a cél, eljutni a-ból b-be, akkor a legújabb autóm a legjobb. vagyis az egyre régebbi autó egyre inkább ellenszenves lesz.
a másik része a dolognak, hogy az emberek elsöprő többségének nincs rendes házi szervizelési lehetősége.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ugye értjük a "szűkülnek a lehetőségeid" kifejezést?
azt jelenti, hogy egyre kevesebb típus egyre kevesebb példányai közül válogathat. nem azt, hogy egyáltalán nincs.
a bmw-hez viszonylag jó az alkatrészellátás, retró vonalon is. a vectrámhoz NULLA. tehát most már nem tud választani vectrát (vagyis tud, de abból záros határidőn belül roncs lesz), ami azt jelenti, hogy szűkültek a lehetőségei.például azt mondta a szerelőm, hogy mindkét futómű bölcső rozsdás. nagy nehezen felhajtották az elsőből utolsó európai példányt. hátsót nem találtak. gyári kipufogódob egyáltalán nincs hozzá, az utángyártott minősége meg kétséges számomra.
ez mekkora egy blődség, hogy akik beszólnak a véleményem miatt, azok rendszerint nem értik azt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nézd, amikor megvettem a vectrámat, következő télen behajtottam egy mellékutcába, ami síkos volt. durván csattogott az autó, ahogy dolgozott az esp, de végig tudtam menni. cserébe a fékolaj cseréjéhez számítógép kell, mert az abs kockából másképp nem tudod kihajtani az olajat.
az insigniám (többek között) leparkol helyettem, ha akarom. cserébe a futómű állításhoz csillagháborús beállító pad kell. az insigniámban van adaptív tempomat. csak akkor tudja állóra fékezni az autót, ha automata váltó van benne (értelemszerűen: a kézi váltóban nem tudja bontani a hajtást). az automata váltó szerelése egy külön tudomány, például a váltóolaj cseréhez spéci cucc kell.
de mondhatnék általánosabb példát: a klíma. azt se szereled otthon, mert tilos, mert a klímagáz környezetszennyező, ezért kötelező elszámolni vele.
tehát vagy beletörődsz, hogy szerelőhöz, uram bocsá', márkaszervizbe kell hordani az autót, vagy elfogadod, hogy fullfapaddal közlekedsz és neked kell egy csomó technikát pótolni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
az avensis akkor érződik tanknak, ha nincs jobb összehasonlítási alap.
más:
[link] nekem volt az octavia testvérmodellje, a bora. életem kimagaslóan legótvarosabb hulladék autója volt. nagyon-nagyon sokat tett hozzá, hogy az utóda egy rendes motoros vectra lett, nem egy f.scsomó tsi vagy fsi.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mondd meg a barátodnak, hogy a váltóolaj cseréjére egyszerűbb módszerek is vannak, mint a komplett váltó cseréje
egyébként pedig nagyon sokáig el lehet úgy járni egy autóval, hogy a csúcsteljesítményének a töredékét hajtod csak ki belőle. tehát az, hogy faceliftnél megnövelik a motort, még nem ok a váltóhibára.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Rendszeresen hordva van az előírt szervízre...": persze, csak nincs rá biztosíték, hogy egyrészt elvégezték az előírtakat, másrészt elő volt írva minden, ami kell. például az én autómban örökélet váltóolaj van. ezt a mezei júzer úgy értelmezi, hogy amíg él az autó, addig jó a váltóolaj, a váltó meg úgy, hogy ameddig jó a váltóolaj, addig él a váltó, egy perccel se tovább...
a másik, hogy a gyár előírt 50 ezres motorolaj cserét. amit később levittek 30-ra. ha ezt betartottad, akkor a motorodnak meszeltek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis